Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 0:55



Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ter info :De belatingdienst heeft de datum van 18-04-2014 verschoven naar 01-05-2015

Vg Kees


20 apr 2014 12:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Sorry , Betaaldatum belastingdienst 01-05-2014


20 apr 2014 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Haha Kees je kunt een geplaatst bericht (mits niet te oud) ook gewoon wijzigen door op de juiste knop te drukken :lol:

(zie rechtsboven: "wijzig" en "quote")
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


21 apr 2014 8:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
In de categorie: je verwacht het niet (uit FD van vandaag)
Citaat:
Een flinke tegenvaller voor kabinet: de oldtimerregeling levert veel minder op dan was voorzien. Van de €120mln die de regeling zou moeten opleveren, komt dit jaar mogelijk slechts €35 mln binnen.

De opbrengst van de door oldtimerliefhebbers veel bekritiseerde regeling is minder dan een derde van de oorspronkelijk begrote €140 mln, blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen.
Op BNR nieuwsradio zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt over de bevindingen: ‘Ze zitten er zowel bij de accijnzen als bij de oldtimerregeling een factor drie tot vier naast.’

Regeling
Per 1 januari 2014 zijn auto’s tussen de 25 en 40 jaar oud niet langer uitgezonderd van motorrijtuigenbelasting. Vooral diesel- en lpg-wagens worden zwaarder belast. Omtzigt: ‘Iedereen weet dat mensen die €3000 per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen. Daar is niet naar geluisterd."

LPG
Met name auto’s op LPG zijn van de weg verdwenen, merkt Stichting Autobelangen op. De belangenvereniging berekende hoeveel er aan 'oldtimer-tax' binnen zou moeten komen op basis van een actueel RDW-bestand met alle oldtimers per 1 april. ‘Er is maar een categorie die je wilt raken voor het milieu, de diesels tussen 25 en 30 jaar oud. Maar laat dat nou net de categorie zijn waarin veel minder geschorst is dan in andere categorieën’, aldus een zegsman van Stichting Autobelangen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


01 sep 2014 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Prutsers... :roll:
_________________________________________
rouge et noir


01 sep 2014 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Die valt eerder in de categorie "je verwacht het wél" :mrgreen:
Regeling heeft met name bij de garagebedrijven veel omzetverlies teweeg gebracht helaas :(
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


01 sep 2014 10:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Dat heet: 'Jezelf rijk rekenen'....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 sep 2014 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ach ja. EUR 12 mrd per jaar aardgasbaten. De naoorlogse generatie die nog 10 jaar heeft voordat ze echt los gaan qua zorgkosten. We rijden met 120 km per uur op een betonnen muur af en het kabinet bezuinigt op dit soort onzin.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


01 sep 2014 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2.
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Bord voor de kop hebben
Niet gehinderd door enig inzicht een excelblad vullen
Tja... hoezo gevoel voor realiteit.
Luisteren ? Huh, wat is dat dan.
Elkaar naar de mond praten en doen alsof het belangrijk is.. doe dat maar in de kamer, 2e deur links.

Ach ja...... zucht.
_________________________________________
Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.


02 sep 2014 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
onderschat nooit de creativiteit van politici om weer een nieuwe belasting te bedenken


03 sep 2014 0:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
De onvoorspelbaarheid van die gasten, zorgt ervoor dat het vertrouwen van de consument zich nog immer in een dal bevindt. Als klein(e) ondernemer hou ik mijn hart vast, wat ze straks weer gaan verzinnen.
Maar niet getreurd, ze weten precies wat ze doen.....er wordt gemeld dat de economie aantrekt, en een bladzijde verder kan je lezen dat het aantal uitkeringsaanvragen wederom is toegenomen...

Wel vreemd dat ze geen actie ondernemen om deze fouten te herstellen, al is het maar om de bedrijfstak weer op weg helpen....
Maar ja, Gouwe Handdrukkie, fout niet erkennen, en hup, volgende farce.....
Altijd al voorstander geweest om belasting te heffen op de hoeveelheid uitwerpselen die mensen produceren, scheelt weer een hoop shit.

Oh ja, Achmea heeft zich wat vergaloppeerd met beleggingen in de USSR, dus we kunnen behalve een verhoging van de 'ziektekosten-premies' uiteraard een verhoging van de accijnzen verwachten, want de zorg is daardoor nóg minder betaalbaar geworden :shock: :scratch:

Nu is het nog wachten op zo'n minister Jippie (lees:L.U.L) die wegenbelastingwegenbelasting gaat verzinnen. Ik help ze wel op weg. En als er naar goed links voorbeeld gehandeld wordt, is het niet meer dan eerlijk dat mensen die veel wegenbelasting betalen, ook veel wegenbelasting gaan betalen over de wegenbelasting......(Grootvizier Iznogoedh - dank u :mrgreen: )
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2014 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik vond kritische noot van autoblog wel goed bij dit nieuws. Zie: http://www.autoblog.nl/nieuws/oldtimerr ... lijk-69709

Als al die lpg-rijders inderdaad de oude rommel hebben gedumpt en modernere wagen hebben gekocht en daar dus belasting voor betalen moet je dat ook meenemen. En als je als overheid zegt dat je beleid is dat men in schonere modernere auto moet gaan rijden, lijkt het mij dus goed werken. Dit staat wel los van het feit of dat beleid hout snijdt of niet.


03 sep 2014 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik hoorde vorige week op de radio dat schijnbaar de EU een potje heeft waar landen gebruik van kunnen maken om scholen te voorzien van fruit. Gezien het huidige boycot verhaal zou dit een uitkomst kunnen bieden voor telers en scholen. Zowat heel Europa maakt gebruik van deze regel, behalve Nederland. Wij compenseren deze telers liever met ons belastinggeld. :bang:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


03 sep 2014 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Lijkt me inderdaad de zaak omdraaien: de irritatie zat ik de vele oude autos die voor dageleijks gebruik de weg op gingen, voor die autos is de belasting opgetrokken; als de inkomsten daaruit lager zijn dan voorzien, dan zijn we dus meer autos uit roulatie.

Dat was toch de bedoeling ?
Lijkt mij prima ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


03 sep 2014 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Je verwacht het niet II:
Citaat:
Meer belasting voor vervuilende auto's

Mensen met vervuilende auto's gaan meer belasting betalen en het systeem van bijtelling voor auto's van de zaak verandert.
Dat meldt de NOS op basis van Haagse bronnen. De plannen zouden op Prinsjesdag bekend worden. De maatregelen moeten in 2016 ingaan.
Er zou een veel strenger systeem komen voor bijtelling, met meer tarieven voor verschillende zuinige auto's. In de praktijk zijn auto's vaak een stuk minder zuinig dan de fabrikant belooft, terwijl bestuurders er wel belastingkorting voor krijgen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 sep 2014 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Die laatste is wel geinig... Vraag me serieus af wat ze gaan doen, maar laten we daar een los (overige discussies!) topic van maken? ;)
(mijn plan is overigens de komende 3-5 jaar 14% bijtelling, maar dat terzijde ;) )


03 sep 2014 21:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik heb 2 jaar een 508 Hybrid gereden met 14%, volgens boekje zou 1 op 30 haalbaar moeten zijn.
Ik heb ooit plakkend met 90 achter een vrachtauto 1:25 gehaald, rest is kul.

Gemiddeld met normaal gebruik 1 op 16 (diesel dus).
Dat reed ik destijds met een Golf 4 en 406 ook, in de praktijk weegt het hybride voordeel mi niet op tegen het moeten meezeulen van die zware handel. Fiscale voordeel m.i. Inderdaad onterecht op niet realistische cijfers.

Rij nu een 4% elektrieke i3 (jemig wat trekt dat ding)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 sep 2014 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Das matige prestatie van die Peugeot. In mijn 2005 1.9 TDI Jetta, rijden we gemakkelijk gemiddeld over langere afstand 1op20. Ik rij relatief korte stukken, maar vriendin rijdt vaak langere stukken en bij 100km/h geeft hij maar 4.0l op de 100km aan. (Dat getal wijkt vastwel ook wat positief af).

Het gaat trouwens niet om de 80pk bluemotion maar de 105pk normale versie. Ding staat al op 270.000km, maar nu afschrijving al tijdje ongeveer nul is en het verbruik zo laag, weten we nog niet wat handige vervanger is. Meeste auto's lijken niet aan dat verbruik te komen. Vriendin kan inprincipe een lease auto kiezen, maar dan zijn we door bijtelling meer geld kwijt dan dat het ons nu kost. En krijgen we waarschijnlijk nog iets kleinere auto ook. Nu declareert ze km's uit haar mobiliteitsbudget en overschot wordt eind van jaar uitgekeerd (wel belast overigens). Maar als bijtelling omhoog gaat wordt dat helemaal geen optie meer denk ik.

edit: bedenk net; misschien krijg ik dan wel mrb-korting tov die hybride Peugeot, omdat mijn praktijkverbruik beter is. :ba:


04 sep 2014 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Heb zojuist fanmail gekregen, mag weer betalen.

Afbeelding



Volgend jaar 1 juli wordt ze 40 dus is éénmalig :mrgreen: ................. krijg ik dan weer geld terug :?: :lol:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


26 nov 2014 11:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik zou voor de zekerheid voor een maand-betaling gaan :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 nov 2014 12:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
kreeg het briefje ook voor de Benz die alvast op eigen grond staat (voor december, januari en februari).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 nov 2014 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Geld krijg je niet terug. Ook niet bij verkoop, de nieuwe eigenaar hoeft dan ook niet te betalen voor het hele jaar want dat is dan al gebeurd.


26 nov 2014 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Heb de factuur ook ontvangen gisteren.

Toch wel zuur, drie maanden niet rijden!
Ga het toch wel aandurven van waar ik woon; op een zondagochtend met mooi weer snel de grens over naar Duitsland (1 km). En :drive: maar....
_________________________________________
wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil


26 nov 2014 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
:?: :?: Waarom schors je hem dan?


26 nov 2014 14:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Kreeg dit mooie briefje gisteren ook alweer binnen via de Belastingdienst,
leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker :bang: :bang:
_________________________________________
Less is more !


26 nov 2014 15:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meganiek


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.