Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 18:06



Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
echte porsche en whiskey... 

is een 914 een echte porsche
ja 67%  67%  [ 35 ]
nee 33%  33%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 52

echte porsche en whiskey... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
cabrio wim schreef:
Wat denken jullie van de Glenfiddich Special Reserve Single Malt.

Dit is mijn smaak. :wink:


De Glenfiddichs zijn ook altijd goed vertegenwordigd in mijn kast!

Gisteren Millstone gedronken overigens, een Nederlandse whisky. Geheel niet verkeerd, maar niet om direct een fles van aan te gaan schaffen.


21 okt 2007 15:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
horn schreef:
...oja, proost!


Afbeelding

8)


21 okt 2007 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb mijn boeltje (ja, inclusief de Porsche) in Nederland verkocht en woon nu bijna een jaar in Schotland. Om precies te zijn een klein kwartiertje rijden van de Talisker distillery op het prachtige eiland Skye. Wij hebben daar eind 2004 een stuk land gekocht en in 2006 een huis gebouwd.

Het leven bevalt hier uitstekend: geen files, schone lucht, relaxte sfeer en inderdaad wat jullie allemaal beamen: prachtige natuur.

Mijn bijdrage aan de malt lijst: de Auchentoshan, een single malt uit de lowlands van Schotland (omgeving Glasgow) en bijzonder omdat deze whisky - net als de Ierse - drie keer gedestilleerd is en daardoor heerlijk zacht van smaak. Erg lekker als aperitief...

Slainte Mhath, from Gods country!
_________________________________________
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>


Laatst bijgewerkt door Mr. Book op 21 okt 2007 19:17, in totaal 2 keer bewerkt.



21 okt 2007 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Skye?? super mooi maar daar wordt je in de zomer wel leven opgevreten door de vliegjes, niet???
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 okt 2007 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hmmm, nee alleen als het echt windstil is en die dagen zijn vrij zeldzaam. Ik denk dat we deze zomer misschien 3 of 4 keer niet buiten konden zitten vanwege de midges (zo heten ze namelijk).

Het "zitten" is het enige probleem. Als je in beweging bent (lopen, wandelen) is er niks aan de hand. En dan is het nog per mens verschillend. Ik heb er zelf nauwelijks last van. Mijn vrouw is gevoelig voor de beten.

Maar, je kunt bij de drogist diverse smeerseltjes kopen die ze op afstand houden... een soort zonnebrand creme met een een of ander extract wat ze niet lekker vinden.
_________________________________________
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>


21 okt 2007 19:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
war woon je precies op Skye, ben daar wel eens geweest toen wij nog in Scotland woonden....was altijd een populaire bestemming vanuit Aberdeen....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 okt 2007 20:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
en vooral, wat doe je daar? ik ben een paar keer op vakantie geweest in Schotland maar ik kwam vooral veel niets tegen buiten de steden. heerlijk rustgevend tijdens vakantie, maar moet het er niet aan denken voor 365 dagen per jaar (hoewel ik die foto van je huis wel heeeeeel tof vind! :thumleft: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 okt 2007 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
daarom zijn steden als Aberdeen ne voorl Edinburgh goede locaties. Alle amninteiten van een grote stad maar 20 minuten rijden en je zit in de middle of nowhere, man wat heb ik daar heerlijke ritjes gehad op een zondag ochtend met mijn TVR, gewoon even een lekker stukje sturen, door de highlands, zels/vooral in de winter, kap open, verwarming, ja en handschoenen aan en scheuren maar en dan met die heerlijke TVR sound die dan in de bergen weergalmt.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 okt 2007 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
horn schreef:
en vooral, wat doe je daar?


Genieten, zo te zien........ :mrgreen:


21 okt 2007 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
cabrio wim schreef:
Wat denken jullie van de Glenfiddich Special Reserve Single Malt.

Dit is mijn smaak. :wink:


Lekker... Met Glenfiddich zit je qua smaak altijd safe. Dat is een heel toegankelijke whisky.

Ik persoonlijk houd meer van de wat robuustere whisky's. Die komen veelal van Islay (Laphroaig -bijvoorbeeld de quarter cask- of Bunnachabain), maar mijn absolute favoriet is Talisker. In die whisky zitten zoveel smaaknuances... Súper!

En dan het liefst de 18 yrs old (of ouder, maar die is niet te betalen) in cask strength...

Ik drink 'mijn whiskies' sowieso het liefst cask strength met een druppeltje of 5 still water en dan niet uit een tumbler, maar uit een Bowmore-glas, want dat vind ik het fijnste whisky-glas...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


21 okt 2007 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik drink geen alcohol :(
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


21 okt 2007 21:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
FS1 schreef:
horn schreef:
en vooral, wat doe je daar?


Genieten, zo te zien........ :mrgreen:


Inderdaad, genieten. Vissen, wandelen, zeilen, kajakken, Schotland verkennen... We wonen "tegenover" Dunvegan (de plaats met het oudste nog bewoonde kasteel, namelijk dat van de clan MacLeod) in een dorpje genaamd "Skinidin".

Het eiland puilt uit van de prachtige plekjes en stekjes en die 365 dagen per jaar komen best wel vol. Dit jaar was er in ieder geval geen sprake van verveling en wat het volgende jaar ons brengt, we zien het wel! Ik ben voorlopig effe uitgeraasd in het drukke Nederland. Na 12 jaar intensief ondernemen is deze rust heerlijk... ieder zijn meug, zeg ik altijd maar...

Afbeelding

Bovenstaande foto van Loch Dunvegan is genomen na de beklimming van de MacLeod's Tables (platte, afgetopte bergen) vorig jaar zomer. Ons huis heeft uitzicht op de eilanden in het loch. Het kleine strookje wit wat je nog net kan zien (iets boven het midden, links) zijn de Coral Beaches. Kleine stranden, die in de zomer een erg aangename plaats voor een picnic zijn...
_________________________________________
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
<b>Douglas Adams</b>


Laatst bijgewerkt door Mr. Book op 21 okt 2007 23:44, in totaal 1 keer bewerkt.



21 okt 2007 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Geert schreef:
cabrio wim schreef:
Wat denken jullie van de Glenfiddich Special Reserve Single Malt.

Dit is mijn smaak. :wink:


De Glenfiddichs zijn ook altijd goed vertegenwordigd in mijn kast!

Gisteren Millstone gedronken overigens, een Nederlandse whisky. Geheel niet verkeerd, maar niet om direct een fles van aan te gaan schaffen.

Glenfiddich Special Reserve staat inderdaad ook altijd wel in mijn kast. De Special Reserve vind ik echter wat karakterloos. Mijn voorkeur gaat uit naar de Solera Reserve (15y) die ik zelfs nog lekkerder vind dan de Ancient Reserve (18y). De Caoran Reserve is overigens ook een aanrader wat mij betreft!

Millstone smaakt erg goed. Zeker gezien de jonge leeftijd ervan :idea: , maar is met dat in aanmerking genomen ook best prijzig. :?
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


21 okt 2007 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Mr. Book schreef:
Inderdaad, genieten. Vissen, wandelen, zeilen, kajakken, Schotland verkennen....


Maar niet per Porsche. Da's dan wel weer een beetje spijtig, toch?
het is daar wel prachtig! 8)

Mr. Book schreef:
We wonen "tegenover" Dunvegan (de plaats met het oudste nog bewoonde kasteel, namelijk dat van de clan MacLeod) in een dorpje genaamd "Skinidin"....


Da's ook toevallig. De dochters van die clan wonen hier dan weer om de hoek.... :mrgreen: :wink:


22 okt 2007 8:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
wat betreft de 914, vincent is gewoon een jaloers mannetje.

De Oban van Horn is idd een lekkere soepele en betaalbare single malt. Drink ik ook graag.

Maar ja Whisky is voor mij ook een echte liefhebberij, heb meestal wel een fles of 8 a 10 staan. Koop wel veel in Duitland bij de Trink Gut, dit scheelt op de duurdere whisky wel 25 - 30% tov de NL prijs. Nijn favoriet blijft toch wel de Laproigh (of hoe je het ook maar schrijft) 15 jaar. Is zo super lekker en wat minder harde turf- rook en jodiumsmaken dan de veel bekendere 10 jarige.


22 okt 2007 10:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Jongens wat een topic zeg, alles loopt door elkaar :wink: :)

Over de 914: Wat een gezeur zeg... Ik vind de 914 ook een schitterende wagen, ken ook een aantal mensen hier in de buurt die er een gehad hebben toen ie uit kwam op de markt. Ze vonden hem allemaal stuk voor stuk geweldig rijden, en VoPo, zoals de 914 toen genoemd werd, tja, dat werd met liefde in de mond genomen. En dat is belangrijk; dat een auto lekker rijdt en plezier kan bieden. Als ik het geld had, dan had ik er één bijgekocht voor naast de 914. Het liefst een blauwe of een gele 8)

Over de Whiskey:.. ik ben over het algemeen al niet zo'n drinker. Af en toe na een hele harde werkdag wel eens een biertje, of een rode wijn, maar dan ook maar ZEER zelden meer dan 2 glazen. Dat komt omdat ik daarna al aardig scheef begin te lopen en praat als een open boek :roll:
Whiskey is soms wel lekker, maar ligt er aan welke soort je hebt. Voor mij moet ie wel sterk zijn, maar niet ZO sterk dat ie je keel geheel weer uitbrand. Ik had er eens één in de stad hier, die was ook best duur, en daar kreeg ik spontaan een hoestbui van omdat ie zo brandde in de keel! Al die lui in de kroeg stonden me aan te kijken haha

Trip naar Schotland:
JAAAAAAAAAAAAA Ik wil mee!!!!!!!!!!! Lijkt me een geweldig land om te verkennen. Kunnen we niet eens met het forum heen voor een weekendje touren? Kan het me al helemaal voorstellen; al die Porsche's langs het Nessie-meer :wink: en door de schitterende bergen. Kan inderdaad een paar prachtige foto's opleveren. Jongens, wanneer gaan we nou? :D
_________________________________________
DENK HELDER


22 okt 2007 10:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Mick schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar de Solera Reserve (15y) die ik zelfs nog lekkerder vind dan de Ancient Reserve (18y).


Die Solera heb ik ook eens gehad, erg goed inderdaad!
De 18y ken ik niet..

De Glenlivet Nadurra 16y, ook een erg lekkere! :D


22 okt 2007 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ohja...wat zijn eigenlijk midges? Zijn dat gewoon muggen of paardenvliegen??

edit/ ik heb al wat info gevonden .... Nasty Little Animals :evil: \edit

http://www.buitensport-schotland.nl/nat ... hp?thema=8
_________________________________________
DENK HELDER


22 okt 2007 10:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Midgets? Zitten die daar ook?


22 okt 2007 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
FROST schreef:
Trip naar Schotland:
JAAAAAAAAAAAAA Ik wil mee!!!!!!!!!!! Lijkt me een geweldig land om te verkennen. Kunnen we niet eens met het forum heen voor een weekendje touren? Kan het me al helemaal voorstellen; al die Porsche's langs het Nessie-meer :wink: en door de schitterende bergen. Kan inderdaad een paar prachtige foto's opleveren. Jongens, wanneer gaan we nou? :D

:res: maar heb je enig idee wat zo'n trip kost? :wink:
_________________________________________
Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!


22 okt 2007 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Ik wilde die domper niet zetten...maar dacht metéén hetzelfde... 8)


22 okt 2007 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
met een fles inje kraag benje dat zo vergeten :shock: :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


22 okt 2007 13:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Mick schreef:
maar heb je enig idee wat zo'n trip kost? :wink:


NOu dan zal ik maar even een inschatting geven, weten we meteen wie er nog zin heeft (denk niet dat we met 50 Porsched zullen zijn):

- Overtocht IJmuiden/New Castle - maar even een datum geprikt (15-18Mei), auto, 1 cabine, 2 pers, ontbijt + dinner buffet: 600 euro

- B&B vor 2 nachten: 45 euro pppn: 180 euro

- lunch/dinner voor Vrij, Zat: 30pppd: 120 euro

- 's avonds nog wat drinken: Do (boot), Vrij, Za, Zo (boot): 30 x 4 = 120

- benzine: New Castle naar west kust: 250km, langs de west kust 150 km en weer 250km terug: 650 km + 150 km rond dolen: 800km + heen/terug in NL: 200km: 1000km. Gen 1op 7/8: 125 ltr benzine x 1.40 = 175 euro

Totale kosten: 1200 Euro.

Nou kijken wie er nog mee wilt. Ik wel....maar ik hoef ook niet met 20 Porsches.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 okt 2007 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Proeverijen bij de distilleries nog erbij? Of zijn die kosten 'verwaarloosbaar'?

Verder, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, een groot bedrag voor al die flessen die overal aangeschaft gaan worden :wink:


22 okt 2007 13:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wordt wel een afweging. zeker 1 of 2 rondjes golfen in de bakermat van de sport. maar die tas neemt wel een hoop plaats in waar flessen kunnen liggen... :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 okt 2007 14:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.