Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 8:50



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
911 4S navigatie probleem straatnummers invoeren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 911 4S navigatie probleem straatnummers invoeren
Voor de kenners onder jullie.
Ik rij sinds kort een 911 4S en ben op zoek naar wat tips.
Wie kan mij vertellen waarom ik geen straatnummers in kan voeren in mijn navigatie, terwijl deze nav. zichtbaar wel de optie heeft.
Kan het zijn dat het een verouderde versie van de cd is ?
Carel


24 okt 2007 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
welke versie heb je dan?


24 okt 2007 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht van
dat is de pcm benelux 2000-2 versie


24 okt 2007 19:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wat bedoel je met straatnummers? Huisnummers of straatnamen? Of is straatnummers een term die ik niet ken?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2007 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik denk dat hij inderdaad huisnummers bedoeld en deze zijn bij de 2000-2 versie lang niet bij elke straat in te voeren.
De ene straat wel de andere niet, en waarom....... :? :roll:
Porsche klantenservice maar eens bellen! :idea: :wink:

De 2000-2 is helaas een verouderde versie die niet kan worden geupdate, tenzij je ook de CD-unit vervangt (€1200,-), en dan kost een nieuw setje CD's met de nieuwste data ongeveer € 350,-
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


24 okt 2007 19:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht pcm
Ja sorry, ik bedoel huisnummers aanvinken, dat gaat dus niet


24 okt 2007 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Het zal geen verouderde versie van de cd zijn , want ik met pcm 1 kan ook huisnummers invoeren . Als je huisnummers bedoeld .
Straatnummers zoals plein 44 is ook geen probleem .
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


24 okt 2007 19:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Rob Herfst schreef:
De 2000-2 is helaas een verouderde versie die niet kan worden geupdate, tenzij je ook de CD-unit vervangt (€1200,-), en dan kost een nieuw setje CD's met de nieuwste data ongeveer € 350,-


NOPE, update twv 1200 Euris omvat 16bits computer + alle laatste Porsche-CD's Europa. Daarna nog eens updaten kost idd ca. 350,- :wink:


24 okt 2007 19:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
kopie of originele cd? heb er ooit een - via dit forum - gekopieerde nederlandse versie ingedaan (zat duitse standaard in) en die deed het wel, incl huisnummers.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2007 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
In het algemeen - en ook niet off-topic vind ik :) - zijn er hier die positieve ervaringen hebben met de navigatie naar een huisnummer :?: :shock:

Heb het een paar maal ingevoerd, maar veel meer dan naar de straat navigeren komt er niet terecht van het dus ingevoerde huisnummer :cry:
De laatste keer kwam ik aan via een zijstraat en de navi wees me linksaf terwijl het huisnummer toch echt enkele honderden meters naar rechts lag
we zochten ergens in the middle of nowhere het woonhuis met aparte garage voor de 964 van een 'lid' van dit forum en van een P. club, meer kan ik niet zeggen :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 okt 2007 20:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
In de smax en in de tomtom wel. zit ook huisnummer navi in en die werkt bij beiden perfect. tot voor de deur. vooral handig met marktplaats ophaaladressen etc...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2007 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik heb helemaal geen positive ervaringen met nav .
Ben waarschijnlijk ook de enige die soms gebruik maakt van een infobord bij inrijden van een dorpje. :!:
Als je een huisnummer invoert , en zij stuurt je nog de verkeerde kant op , lijkt mij wel heel er irritant . :evil:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


24 okt 2007 20:52
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Laatste software versie van de Becker TP HS werkt ook (redelijk) goed op huisnummers :!:


24 okt 2007 20:53
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Mhhhh ... wordt tijd dat ik die software ook krijg. Huisnummers invoeren kan ik bij mijn Becker helaas niet ...


24 okt 2007 21:13
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
het werkt bij mij perfect, maar ik zou het niet missen in 95% van de gevallen. Als ik de straat kan vinden kan ik altijd op de nummerbordjes op de huizen kijken. Werkt ook prima. Als ik het niet zou hebben zou ik er niks aan doen. Tenzij het erop zou zitten en ik het nou weten te activeren. Dan zou ik er een topic aan wijden :lol: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2007 21:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
Huisnummers invoeren kan ik bij mijn Becker helaas niet ...


Gokje :?:

Operator ERROR! :mrgreen:


24 okt 2007 21:20
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Maar ik moet toegeven dat ik het huisnummer invoeren ook niet mis, hoor! Wat Harald al zegt: de straat is het belangrijkste. Tellen lukt me inderdaad ook nog wel ...


24 okt 2007 21:23
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ach tellen lukt nog wel :?:
Kom op zeg je hebt toch geen nav nodig om ergens te komen. :?:
Met name de mensen die recent gepost hebben , zijn toch wel bekent met een stratenboek :?:
Ik ben jonger (een paar jaar ) en werk nog steeds met een stratenboek . :!: En ik ben chauffeur :!:
Het moet raar lopen wil ik een adres niet vinden .
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


24 okt 2007 21:46
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
kan absoluut zonder navigatie, maar vind het wel makkelijk. makkelijker dan een stratenboek. het nadeel vind ik dat ik minder goed oplet onderweg. vroeger had ik een erg goed geheugen voor wegen en opmerkelijke punten (bij de sigarenboer links, langs de benzinepomp en bij het bankje rechts). Nu merk ik vaak dat ik ergens ben gekomen en geen idee heb hoe ik ben gereden. Kon ik vroeger blind naar een klant rijden waar ik anderhalf jaar niet ben geweest, tegenwoordig kan ik zonder navi het adres niet vinden waar ik de dag ervoor mét navigatie nog heengereden ben... :evil: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2007 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Tsja Harald, de telefoonnummers die ik nu nog uit mijn hoofd ken zijn op twee handen te tellen. Vóór het bestaan van mooie telefoontoestelletjes waren dat er toch een stuk meer. Maar toch... lang leve de voorkeurstoetsen :bball:

Jaren geleden zat er eelt op mijn wijsvinger van het intoetsen van die vierkante knoppen op die oerdegelijke telefoon in mijn console, nu zit er eelt op mijn wijsvinger van het klikkerdeklikken... :lol:

Afbeelding


25 okt 2007 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht tellen
tellen lukt best, maar als je voorheen een Pioneer Avic gewent bent, dan is de PCM effe anders he ?


25 okt 2007 7:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: tellen
carel de jong schreef:
tellen lukt best, maar als je voorheen een Pioneer Avic gewent bent, dan is de PCM effe anders he ?



Net niet het nieuwe model PCM in je 4s, ach....ut blijft wel een vette Porsche.



Nieuwere versies (de dvd versie) zijn in mijn ogen de beste navi's ter wereld.....die (in de KJN) heeft me nog nooit in de steek gelaten, brengt me tot aan de voordeur, dus met de huisnummers, perfect zelfs.

Is best wel een handige optie, als je in het midden van een lange straat (bv Laan van Meerdervoort in Den Haag) komt weet je welke kant je op moet.



Verder hoorde ik dat mispunt van Koos Spee van de week op de TV vertellen dat er in de nieuwe rijopleidingen "het rijden met een navigatie" een onderdeel van het rijbewijs gaat/is geworden.
Op zich een goede ontwikkeling.....


25 okt 2007 7:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: tellen
John schreef:

Verder hoorde ik dat mispunt van Koos Spee van de week op de TV vertellen dat er in de nieuwe rijopleidingen "het rijden met een navigatie" een onderdeel van het rijbewijs gaat/is geworden.
Op zich een goede ontwikkeling.....


Was er dan vroeger een opleiding rijden met co-piloot en kaart :roll:

Denk dat dit in de meeste gevallen veel meer stress veroorzaakte dan de vriendelijke dame die altijd even vriendelijk blijft zeggen dat je moet omdraaien indien mogelijk.

Belachelijke toevoeging aan de rijopleiding imho.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


25 okt 2007 7:59
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
nieuwe toevoeging bijzondere verrichting aan rijopleiding: door de mcdrive rijden, bestellen, betalen bij het eerste raam, ophalen bij het tweede raam en op de snelweg vervolgens zonder te morsen met één hand een bigmac opeten.

Kijk, dáár heb je wat aan! :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 okt 2007 8:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
daar ben je dan wel met je TomTom heengereden. :wink:

@jeroenoop
Ik kan mij voorstellen dat je als chauffeur geen navie hebt, volgens mij stuurt deze je soms langs straten waar je niet of nauwelijks langs kan.....werkt een stratenboek idd beter.


25 okt 2007 10:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Driver4S, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.