Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 mei 2024 18:34



Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Hele mooie wagen :thumleft: veel plezier er mee :cheers:

EDIT: Afgesplitst van Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996) :popcorn:

Dat gezegd hebbende; ik lees dat je met een 5-daags kenteken (geel datumvlakje?) naar NL bent gekomen; Voor zover ik heb kunnen achterhalen moet je echter een 15daags (=oranje/rood datumvlakje) hebben wil je met de auto ook legaal naar je huis kunnen rijden vanaf de grens?

Beetje lastig te achterhalen staan veel dingen door elkaar, wat ik hierboven typ is wat ik van MS964 post gelezen heb...


09 feb 2010 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911!
Een 5 of 15-daags kenteken maakt in dat opzicht niet uit.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


Laatst bijgewerkt door Paul II op 13 feb 2010 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.



09 feb 2010 22:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911!
Paul II schreef:
met beide mag je zo officieel niet in NL rijden.

Dat zeggen ze bij de douane. Is echter niet waar. Kijk maar op de groene kaart die bij de exportplaten zit - daar staat een lijstje met in welke europese landen het toegestaan is om met deze platen te rijden gedurende de periode. Daar staat Nederland bij. Je bent dus gewoon verzekerd en mag met die platen rijden. Heb dat destijds met de Wrangler ter sprake gebracht bij de RDW, die las de groene kaart en zei 'hé, dat wist ik niet, maar je hebt wel gelijk'.

Heb zelf gewoon met die platen in NL gereden. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 feb 2010 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
De tekst bij de groene kaart is van de Duitsers, neem ik aan.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


Laatst bijgewerkt door Paul II op 13 feb 2010 0:12, in totaal 2 keer bewerkt.



12 feb 2010 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
Ik weet niet waarom dit topic live is geworden op dit onderwerp op het forum maar ik heb een hardstikke zeker antwoord!
Als dat bepaalde Kurzschein (of zoiets) koopt heb je een duits kenteken voor 5 of 9 dagen.
Daar zit bij een gele "Versicherungsbescheinigung" en een groene kaart. Daarmee ben je WA vezekerd in heel Europa. De landen staan erop vermeld!
Indien noodzakelijk kan ik de handel scannen en op het forum zetten of je het toesturen.
_________________________________________
BETER LAAT DAN NOOIT


12 feb 2010 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
Dat je verzekerd bent, staat buiten twijfel. Dat is echter een Duitse verzekering. Er zijn echter ook nog Nederlandse wetten en regels die in de weg kunnen staan aan het rijden op de Nederlandse weg met buitenlandse exportplaten. Ik ben er niet mee bekend, maar misschien zijn ze er wel. Dat staat los van een Duitse groene kaart die het je toestaat in Nederland te rijden.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


12 feb 2010 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
Welke Nederlandse instantie kan hier nu eens een definitief oordeel over geven? Gaat de RDW hierover, of de politie? :roll:


12 feb 2010 22:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
mijn ervaring is helaas dat al die instanties ook niet exact weten hoe eea zit. evenals met de tijdelijke ontheffing voor bpm. douane, belasting en rdw spreken elkaar lijnrecht tegen. en dat blijven ze doen. op mijn suggestie dat ze elkaar eens zouden bellen om het te bespreken gaven ze niet thuis.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 feb 2010 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
horn schreef:
op mijn suggestie dat ze elkaar eens zouden bellen om het te bespreken gaven ze niet thuis.


Nemen ze van jou niets aan Harald :wink: , ze moeten beter weten :idea: :lol: :cheers:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 feb 2010 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
Ik heb laatst een paar telefoontjes gewaagd om zoiets uit te zoeken, min of meer voor de lol. Ben er snel mee gestopt, niet goed voor mijn hart. :( :bang:


12 feb 2010 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911! (996)
Dan toch nog even (mag ook gesplitst worden): Done :salut: O.

Je hebt een exportplaat op je auto + Duitse verzekeringspapieren en je rijdt naar NL.

Eigenlijk zijn er dan drie vragen.

- 1) mag dit volgens de douaneregels ivm BPM-afgifte?
- 2) als er iets gebeurt: ben je verzekerd dmv je 'Duitse papieren', en zo ja, waar kun je je melden?
- 3) mag je überhaupt met deze auto op de NL-wegen rondrijden, zijn er andere regels/wetten die zich hiertegen verzetten?

Ik denk dat vraag 1 relatief makkelijk te beantwoorden is, uit mijn hoofd zijn daar gewoon regels voor en is dat ook niet direct het probleem. Maar vraag 2 en 3 zijn interessanter. Als ik dat 's schriftelijk aan wat instanties wil voorleggen, waar zal ik dat doen? Beginnen bij de RDW?


12 feb 2010 23:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
vraag 2 is volgens mij ook gewoon 'ja'. Jij bent nl degene die de exportplaten aanschaft en daarbij de verzekering. Als je de voorwaarden op de groene kaart leest ben je voor de duur van de geldigheidsperiode van je exportkenteken WA verzekerd. Dus niet all-risk!! Bij nederlandse verzekeringsmaatschappijen kan je je nieuwe auto op chassisnummer verzekeren. Handig als je in NL met je eendagskenteken gaat rondrijden. Ik kwam alleen de mogelijkheid tegen om WA te verzekeren. Geen enkele maatschappij wilde mijn Wrangler op chassisnr all-risk verzekeren. Geen idee of dat voor een Porsche anders zou zijn. All-risk wilden ze pas doen nadat de taxatie had plaatsgevonden.

Als jij antwoorden op je vragen hebt, zal ik ze verplaatsen naar jouw export-topic. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 feb 2010 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Allrisk verzekeren van de rit van DL naar NL kan bij Porsche-verzekeringen soms wel, helemaal met tussenpersoon. Is mij ook gelukt. Zie mijn exportdraadje. Deze kan ik trouwens zelf aanpassen. :wink: Maar als er onderweg, bv in NL, iets gebeurt, dan meld je je bij de Duitse verzekeraar?

Ik heb net even zitten kijken, maar ik heb die verzekeringsspullen niet (meer). Als sarsrich mij dat kan mailen, dan wil ik best wel een schriftelijke vraag bij de RDW neerleggen.


12 feb 2010 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Ha, die Porschisten;

Zoals al gezegd ben je met een tijdelijk Duitsch kenteken gewoon verzekerd voor de duur van dat kenteken. Het rondrijden met dergelijke platen is een beetje een grijs gebied; keihard naar de letter van de wet redenerend mag je als Nederlander nooit met een auto op buitenlandse platen rondrijden. Het beleid van de douane is om bij een eerste staandehouding te sommeren de auto bij de RDW ter keuring aan te bieden en aangifte voor BPM te doen. In de praktijk was je dat waarschijnlijk toch al van plan. Destijds heb ik op aanraden van mijn broer (toen zelf nog douanebambte die zich met BPM-zaken bezighield) mijn eigen importje dan ook op vijfdaags kenteken naar huis gereden. Om helemaal op safe te gaan zou je voor de dag van import nog een eendagskenteken kunnen aanvragen en vanaf de grens direct naar de RDW doorrijden. Mijn auto was overigens voor de duur van het vijfdaags kenteken AR-verzekerd op de verzekering van de verkopende dealer.
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


13 feb 2010 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Voor zover ik eens heb uitgezocht klopt dat. Naar de letter van de wet mag je inderdaad niet met die platen rondrijden en zowieso niet met buitenlandse platen als je niet of een woonadres in het buitenland hebt of een zakelijke auto hebt waarvan de hoofvestiging in het buitenland zit.
Voor de belasting kan men je per direct een naheffing en boete opleggen aangezien er geen BPM voor de auto betaald is en ik weet dat dit onlangs net over de grens bij Groningen is gebeurd.
Verzekering is een veel moeilijker verhaal. Ik heb me meerdere malen laten vertellen dat, aangezien je bij wet in overtreding bent om zo rond te rijden ook de verzekering ongeldig is. Kan me ook nog een fragment uit ik meen blik op de weg herinneren waar dat uitgebreid aan bod is gekomen.
Hangt dus een beetje af van hoe ijverig de ambtenaar is die je tegen komt. Maar ik heb wel het idee dat men er strenger op is geworden de laatste maanden. Vorige week op de A27 ook een A6 aan de kant met deze platen waarbij druk over en weer gebaard werd. Auto was 's avonds weg dus of door de Schredder of door kunnen rijden :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


13 feb 2010 0:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Ik zit na de aanschaf van m'n cayman S nu vol in deze papier winkel.

Voor de verkering geldt voor mij, via mijn tussenpersoon:
(let wel, hij komt van OPZ ik vermoed dat dit wat uitmaakt voor waarde bepaling zonder taxatie)
=>ik kan de auto all risk verzekeren, op chassis nr. Maar dan MOET ik wel kunnen aantonen dat ik een afspraak heb met een gecertificeerd alarm systeem installateur (er moet catg. 5 in, ivm dat deze cayman nieuw dik over de 80k regel gaat, rond de 100 to be more specific, 4 mocht ook maar vanaf 2007 zit er standaard cat 3 in dus dat wordt 3->5 upgrade). Deze moet ik zo snel mogelijk (rekbaar begrip dus) laten installeren. Auto is dus vanaf het moment dat ik instap in DE dadelijk all-risk verzekerd!

Rest de vraag of ik met die auto met dat DE kenteken mag rijden. Heb met rdw gebeld mocht niet, belastingdienst medewerker wist het niet, en verwees me terug naar rdw...dus tsja.). Wat ik echter wel vernomen heb is dat je ontheffing kan vragen voor 14 dagen, en dat kan je gewoon via http://www.belastingdienst.nl doen. Zoals ik daar de aangifte las is die ontheffing toepasbaar op een voertuig dat je wil invoeren en kun je er dan vrolijk in rond rijden.

Het enige wat me tot nu toe erg onduidelijk is, is of ik nu met een GEEL of ROOD(oranje) plaat vanuit DE moet vertrekken? (met die 2 weken regel vanuit DE naar NL zowieso de rode nodig...maar vanwege principe mijn vraag).
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


13 feb 2010 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Joepie...Ik heb eindelijk dan ook een 911!
horn schreef:
Dat zeggen ze bij de douane. Is echter niet waar.


Het is inderdaad niet waar. Je hebt vrij verkeer binnen de EU. Ook als ingezetene mag je in NL met andere platen rijden, met mitsen en maren en onder de streep komt dat vooral neer op BPM netjes afdragen.

Als je zorgt dat je een afspraak maakt met de RDW voor keuring en je rijdt tussentijds op Duitse platen kunnen ze je eigenlijk niets maken (let wel: de NL wet kan gelezen worden conform standpunt Douane, maar het HvJEG denkt daar wezenlijk anders over, zo blijkt uit uitspraken over min of meer vergelijkbare gevallen). Ik ga dan wel uit van een redelijke termijn, dus niet afspreken in 2011, maar gewoon de normale termijn dat je er terecht kan plus zeg twee weken speling omdat ook jij moet kunnen.

Saillant detail: ik heb gereden met Duitse exportplaten en ben zelfs door de Douane aan de kant gezet. Aantal vragen over de platen? 0. Nul, dus. Wel gezeur over het niet bij hebben van mijn paspoort, hetgeen niet verplicht is overigens, maar ook daar dacht de Douane in eerste instantie anders over (maar na enige discussie met mij dacht men kennelijk "laat maar", een gevoel dat sommigen hier wellicht herkennen :twisted: ).

Kortom: het mag, maar het kan discussie opleveren, hoewel ik denk dat het noemen van een datum bij de RDW voor invoer die discussie meteen beëindigt.


13 feb 2010 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
volgens mij is het vooral hoe snel je babbel is / nouja eigelijk of je de beambten kan overtuigen of je gewoon door kan rijden of niet dan?
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


13 feb 2010 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Denk dat die afspraak inderdaad de discussie gelijk af rond.
Alle instanties weten ook donders goed dat het een zeer onduidelijk gebied is en als jij kunt aan tonen te goeder trouw te zijn en een afspraak hebt bij het RDW zal men het allemaal wel gedogen.

Kwam dit stuk nog tegen overigens wat min of meer het verhaal van DS bevestigd. Je mag wel in een auto op buitenlandse platen rijden als je maar kunt aantonen dat BPM en MRB zijn voldaan. (En om die te voldoen moet je NL kenteken hebben :lol: )

Citaat:
Voor het rijden in een personenauto, bestelwagen of motor met een buitenlands kenteken moet iemand die in Nederland woont (tijdelijk of permanent) of wiens bedrijf hier is gevestigd, altijd belasting betalen. Wáár een persoon of de onderneming zijn of haar hoofdverblijf heeft, beoordeelt de Belastingdienst (douane) aan de hand van de omstandigheden.

Als ons land de woonplaats is, mag er – ook bij personen en bedrijven van buitenlandse afkomst – niet van de openbare weg gebruik worden gemaakt zonder dat er eerst belasting is betaald. Het doet er niet toe of het daarbij gaat om een ’auto van de zaak’, een huurauto of een leasewagen.

Vrijstelling voor bpm en mrb is sinds 1 februari 2007 alleen voor een korte periode van maximaal twee aaneengesloten weken per jaar mogelijk als het motorrijtuig in het buitenland is geregistreerd. Vooraf melden is dan wel een vereiste.

Wie als Nederlandse ingezetene in een motorrijtuig met buitenlands kenteken rijdt en bij aanhouding geen belasting betaalt, krijgt als waarschuwing een informatieformulier uitgereikt en niet meteen een naheffingsaanslag met boete. Daardoor ontstaat er de gelegenheid de auto alsnog te laten registreren en belasting te betalen of om vrijstelling aan te vragen. Er kan ook nog worden afgesproken dat het motorrijtuig direct weer naar het buitenland gaat.

Voorbeelden
U woont in Nederland, werkt in Duitsland en rijdt in een auto van uw werkgever met Duits kenteken. Vrijstelling van bpm en mrb kan op grond van de wet en onder bepaalde voorwaarden.

U woont in België, werkt in Nederland en rijdt in een eigen auto met Belgisch kenteken. Er hoeft geen bpm en mrb te worden betaald.

U bent een Pool, verblijft tijdelijk voor werk in Nederland en rijdt in een auto met Pools kenteken. Zodra een Pool in Nederland gaat wonen (tijdelijk of niet), is hij verplicht bpm en mrb te betalen voor het gebruik van de openbare weg met een in het buitenland geregistreerd motorrijtuig. De Belastingdienst (douane) bepaalt het karakter van het woonbegrip: wonen of logeren.

U woont in Nederland, krijgt regelmatig een Engelse vriendin op bezoek en voor het boodschappen doen gebruikt u haar auto met Brits kenteken. Een Nederlandse ingezetene mag alleen in een auto met buitenlands kenteken rijden als daarvoor belasting is betaald. Hooguit twee weken per jaar kan daarvoor vrijstelling worden verkregen. Dat de buitenlandse vriendin in de auto zit terwijl haar vriend rijdt, verandert hier niets aan, omdat hij op dat moment de feitelijke beschikking heeft over het motorrijtuig. Ook hier is dus bpm en mrb verschuldigd.

U woont in Nederland, bent eigenaar van een bedrijf in Frankrijk en u laat zich ook hier vervoeren in een auto met Frans kenteken en een buitenlandse particuliere chauffeur. Omdat de buitenlandse particuliere chauffeur de wagen niet feitelijk tot zijn beschikking heeft en zijn baas wel, wordt laatstgenoemde gezien als de in Nederland wonende ’gebruiker’, die dus belasting moet betalen voor het rijden op de openbare weg. Onder de ’gebruiker’ vallen ook inwonende gezinsleden.

Als volgens de kilometerregistratie per jaar minstens 50 procent voor zakelijke doeleinden in het buitenland wordt gereden, waarbij de afstand tussen de woonplaats in Nederland en het eigen bedrijf in het buitenland buiten beschouwing wordt gelaten, kan op verzoek vrijstelling worden verleend voor bpm en mrb.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


13 feb 2010 0:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
volgens mij is daarin de belangrijkste zin:

Citaat:
Vrijstelling voor bpm en mrb is sinds 1 februari 2007 alleen voor een korte periode van maximaal twee aaneengesloten weken per jaar mogelijk als het motorrijtuig in het buitenland is geregistreerd. Vooraf melden is dan wel een vereiste.


dus dat regel je (zie site belastingdienst) en je zit gebakken. Fix binnen die 2 weken je alarm (indien nodig) + rdw keuring, en niemand maakt je wat!
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


13 feb 2010 1:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Rotterdam
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Ik heb zelf daar dagelijks mee te maken gehad. Zorg dat je die groene kaart hebt en het kenteken met het RODE vakje. b
B
innen die aangegeven periode op het kenteken moet je m hebben aangemeld bij de douane en hebben gekeurd bij het RDW. Het geluk is dat menig agent geen benul heeft van die kentekenplaten. Zorg in ieder geval wel dat het geregeld is binnen de aangegeven periode voordat de Douane je ziet, anders ben je ongelofelijk het haasje..

Maar uiteindelijk gaan het RDW en de Douane er over
_________________________________________
www.heavenandrides.nl


13 feb 2010 2:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Ha, die Porschisten;

Het enige verschil tussen de beide soorten (geel en rood vlakje) tijdelijke kentekens is de geldigheidsduur.
Een andere optie die volgens mij foolproof moet zijn is het aanvragen van een Nederlands ééndaagskenteken voor de dag dat je de auto over de grens haalt. Bij controle ben je natuurlijk gewoon op weg naar de RDW (moet je alleen niet in het weekend gecontroleerd worden). Als dat niet op dezelfde dag lukt kun je voor de feitelijke keuringsdag altijd opnieuw zo'n ééndagskenteken aanvragen.
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


13 feb 2010 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Heren, ik heb even alles doorgelezen en mis een zeer belangrijk punt.
Enkel douane is bevoegd iets over die platen te zeggen, politie dus NIET!

Wij hebben hier afgelopen jaar met een bmw x5, mercedes ml en audi a6 op exportplaten gereden. Meerdere malen aangehouden door politie, die kunnen echter enkel controleren of je verzekerd bent en eventueel andere veiligheidscontroles uitvoeren. Kom je echter bij de douane, dan ben je het haasje. Je krijgt dan eenmalig een waarschuwing(en een folder :mrgreen: ).
Een vriend van me ging een q7 invoeren, kwam bij rdw venlo aangereden en de douanebeambten kwamen meteen op hem af gerend en trokken de deur open. Belgische platen en dus een waaschuwing gekregen :bang:

Zolang je dus gewoon niet in de buurt van douane komt heb je geen probleem, op de politie na die je verdacht vaak aan de kant zetten voor controle(ontmoedigingsbeleid van de politie tegen het voeren van exportplaten)
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


13 feb 2010 21:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2006 Boxster S 3.4
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Eind vorig jaar hebben wij de Boxster gekocht en zelf naar huis gereden.
Netjes in Duitsland verzekering en platen geregeld.
Wij dachten dat alles in orde was en dat we zonder problemen terug konden rijden.

Bij de grens werd ik aan de kant gezet door de douane.
"Ja mevrouw, u mag niet rijden met die platen".
Ow???
"Ja, die platen mag je alleen gebruiken in Duitsland, en om van huis (in NL) naar de RDW te rijden".

Hoe je dan van de grens thuis komt moet je zelf maar uitzoeken (had dus volgens die vent met een oprijwagen/autoambulance gemoeten).

Omdat dit mijn eerst aanraking met de douane was, kreeg ik een waarschuwing. Volgende keer is het een boete......50% van de (te betalen) BPM :shock:

Weet dus al wie de volgende wagen over de grens heen mag rijden ;)
_________________________________________
With love and patience, nothing is impossible


13 feb 2010 21:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Hansv schreef:
Ha, die Porschisten;

Het enige verschil tussen de beide soorten (geel en rood vlakje) tijdelijke kentekens is de geldigheidsduur.


Met gele vlakje mag je sowieso niet in NL rijden volgens mij. Is alleen voor DL.


13 feb 2010 21:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.