Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Re: Wie was/waren het?? #4

05 jan 2013 18:28

Vandaag op de A12 ri Utrecht een zwarte 964. Namen allebei de afslag Zoetermeer.
Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 05 jan 2013 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wie was/waren het?? #4

05 jan 2013 18:54

Vandaag in de buurt van Nieuw Lekkerland een grijze 996, en in Hendrik Ido Ambacht
een 964 met kenteken beginnend RD of RF, zoiets.

Re: Wie was/waren het?? #4

06 jan 2013 15:44

vanmiddag in het Wilhelminapark in Utrecht een donkerblauwe 3.2 cabrio met gesloten kap. Was anoniem in de open Donkervoort.

Re: Wie was/waren het?? #4

06 jan 2013 15:47

donkey schreef:Was anoniem in de open Donkervoort.

:lol: :thumleft:

Re: Wie was/waren het?? #4

06 jan 2013 16:47

Vanmiddag op de n201 richting vreeland een porsche 911 997 gt3 rs 4.0 een witte gaf even gas !!! Mooi geluid !

Re: Wie was/waren het?? #4

06 jan 2013 19:08

Om 17.25 uur op de A27 bij Houten/Nieuwegein, noordelijke richting: 996 4S met kenteken ..-LH-HT.
Je meest linker achterlicht is vroegtijdig toe aan een revisie :!: :wink:

Re: Wie was/waren het?? #4

06 jan 2013 19:10

oh oh, daar begint het vaak mee... :wink:

Re: Wie was/waren het?? #4

06 jan 2013 19:42

horn schreef:oh oh, daar begint het vaak mee... :wink:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Wie was/waren het?? #4

07 jan 2013 0:38

Vanmiddag rond 13:30 een 997 bij grensovergang Arnhem richting Duitsland.

Hij kwam mij in NL bij Arnhem met ca. 150-160 voorbij gereden, net na de snelheidscontrole (120) dus hoop dat ie die gezien heeft. Na de grensovergang hielt hij het echter rustig, <200. De autobaan was leeg dus even de Beamer (DD) in de snelheidsbegrenzer gereden :-).

Re: Wie was/waren het?? #4

07 jan 2013 18:17

EriC4C schreef:
donkey schreef:Was anoniem in de open Donkervoort.

:lol: :thumleft:



Hoezo :thumleft: was boven de 10 graden met een zonnetje. :popcorn: snap niet dat als je dan een cabrio rijdt je de kap er niet afhaalt, veel mooier :drive: wordt het niet :mrgreen:

Re: Wie was/waren het?? #4

07 jan 2013 20:11

De :thumleft: was voor de opmerking anoniem i.c.m. Donkervoort :lol:
Open is inderdaad vanzelfsprekend onder die (weers)omstandigheden :wink:

Re: Wie was/waren het?? #4

07 jan 2013 23:35

roadster schreef:Vanmiddag rond 13:30 een 997 bij grensovergang Arnhem richting Duitsland.

Hij kwam mij in NL bij Arnhem met ca. 150-160 voorbij gereden, net na de snelheidscontrole (120) dus hoop dat ie die gezien heeft. Na de grensovergang hielt hij het echter rustig, <200. De autobaan was leeg dus even de Beamer (DD) in de snelheidsbegrenzer gereden :-).


Het zou kunnen dat ik het was :salut:

Ben namelijk om 12:30 uit Den Haag vertrokken naar Duitsland, op de A12 bij hmp 121 was er een controle dacht ik, dus dat wist ik.

Onderweg terug vanuit Duistland, rond een uur of 16 reed ik op de A3 vanuit Oberhausen naar Arnhem pal naast een mooi3 993. Beide reden wij zo'n 220. Hij heeft op een gegeven moment de afslag genomen, was nog in Duitsland.

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 0:31

Okay, dan was jij het waarschijnlijk. Kenteken iets van ..-GTS-.. Mooie auto iig!!!

Die controle klopt, stond opgesteld onder de ANWB "telefoon" net na een viaduct.

Circa 2 km na de grensovergang zat je net voor mij. Ik was in mn witte (licht grijze momenteel :-)) BMW 3-serie Cabrio, Duits kenteken HD-H.-.. Met zo een combinatie toeteren of zwaaien naar een NL Porsche rijder geeft meestal het verkeerde effect :) dus heb ik maar niet gedaan....

Heb daar enige tijd terug ook een hele mooie 993 gezien, NL kenteken.

Tot de volgende keer ;-)

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 1:01

Bijna goed, dat kenteken: GLR was het, maar toch goed van jou! Bedankt, ik vind hem ook een beauty.
Vlak aa de grens reeds ik vrij rustig, maar zag op een gegeven moment een hele mooie witte BMW met zeker 200+ voorbij razen, en voordat ik kon zien wie of wat, was het verdwenen. Was jij het?

Toevallig heb ik onderweg terug naar een 997 met NL kenteken getoeterd en die keek me aan van "wat is er nou". Ik had zoiets van "oeps, sorry, wilde alleen even groeten hoor" en maakte dat ik weg was, :drive:

Tot de volgende keer :)

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 13:07

Kijkkijk, daar was ik ook, 6 januari even na 9.00, heb die controle OOK gezien (nog net op tijd....). Daarna de "Oberhausen Straight op", mijn nog vrij maagdelijke BMW m550d naar de 250 km/h verleid.... Heerlijke weg

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 20:37

;-) GLR dat kan ik mij inderdaad herinneren! Die witte BMW was ik net na de grens, 262km/h op de teller sneller krijg ik hem echt niet door de begrenzer en ik oefen dit vrijwel dagelijks ;-)

Niet iedere Porsche rijder kijkt even vrolijk als je naar ze toert of zo, ik waag mij er niet aan meer aan als ik niet in een Porsche rijdt.

Die controle heeft er dan wel een tijd gestaan als hij om 9:00 al stond... Die Oberhausen straight is echt heerlijk ja, goeie benaming trouwens! Ik kan ook bij Heerlen de grens over naar huis, is 20 km korter maar duurt zeker 35 minuten langer ;-) Die straight is circa 70KM vol gas rijden mits voor 22:00 en na 6:00 en als er uiteraard niet teveel slakken onderweg zijn!!

Zo een m550d is zeker geen straf om in te rijden! Wellicht ook tot de volgende keer ;-)

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 20:59

roadster schreef:;-) GLR dat kan ik mij inderdaad herinneren! Die witte BMW was ik net na de grens, 262km/h op de teller sneller krijg ik hem echt niet door de begrenzer en ik oefen dit vrijwel dagelijks ;-)

Niet iedere Porsche rijder kijkt even vrolijk als je naar ze toert of zo, ik waag mij er niet aan meer aan als ik niet in een Porsche rijdt.

Die controle heeft er dan wel een tijd gestaan als hij om 9:00 al stond... Die Oberhausen straight is echt heerlijk ja, goeie benaming trouwens! Ik kan ook bij Heerlen de grens over naar huis, is 20 km korter maar duurt zeker 35 minuten langer ;-) Die straight is circa 70KM vol gas rijden mits voor 22:00 en na 6:00 en als er uiteraard niet teveel slakken onderweg zijn!!

Zo een m550d is zeker geen straf om in te rijden! Wellicht ook tot de volgende keer ;-)


262?! Ik durfde met mijn winterbanden niet harder dan 240. De nieuw gemonteerde Nokian banden, geadviseerd door Porsche Centrum Rotterdam (maar elders voor de helft van de prijs gemonteerd :D ) hebben een V-snelheidsindex en mogen officieel tot 240 km/h. Ik zou dus niet weten hoe concreet die grens is en wilde niets riskeren.

Over slakken gesproken, ik moet helaas toegeven dat het merendeel NL-ers zijn. Duitsers weten hoe ze op de Autobahn moeten rijden :res:

Gebruiken jullie nog een iphone app o.i.d. om de Blitzermeldungen te zien?

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 21:03

262 op de teller is wss niet veel sneller dan 240 echte Km/uur :wink:

Gebruik de Coyote (overigens verboden in Duitsland) - en Flitsmeister ..

.. en in Duitsland van het gas af waar er borden met een snelheidsaanduiding staan :wink:

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 21:27

"mijn" experiment met de 968 met winterbanden liep uit op een lekke band!
In "mijn achtertuin" loopt de duitse A3 en toen ik mij een keer liet gaan op de winterbanden (max 240km/u)duurde het maar enkele kilometers op verhoogde :roll: snelheid voordat een van van mijn verse achterbanden het begaf.
Tezamen met het vreemde gevoel en rare lucht kon ik gelukkig op tijd een afslag naar benzinestation pakken om de platte band te wisselen.

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 21:44

De BMW is begrensd bij 250 dus 262 op de teller is minder of gelijk aan 250.

Volgens de Duitse BMW dealer kunnen mijn winterbanden de snelheid aan, indien deze geschikt zijn tot een bepaalde snelheid dien je een sticker op je kilometerteller geplakt te hebben met een waarschuwing schijnbaar. Collega's hebben dit.

Ik ga er vanuit dat er wel een tolerantie in de (V-)Snelheidsindex zit maar dit is niet nodig om uit te proberen lijkt mij. Ik heb overigens ook wel eens ''gehoord'' dat banden alleen veel sneller slijten als ze over de Snelheidsindex gebruikt worden, meer niet. Of dat klopt zou ik niet weten.

Flitsmeister gebruiken er hier in Duitsland een aantal inderdaad. Zelf maak ik er geen gebruik van en hou mij redelijk netje aan de snelheidsbeperkingen in Duitsland.

Bij snelheidsaanduidingen inderdaad gelijk van het gas af zoals Olaf zegt (en wellicht wat bijremmen rechterbaan ;-) ), niet vanwege de paar euro's maar 4 weken zonder rijbewijs + 3 punten is best vervelend, een DE, BE of NL rijbewijs maakt dan niet uit.

Ik zeg niets meer over die slakken ;-)

Re: Wie was/waren het?? #4

08 jan 2013 21:53

:oops: besef me ineens dat ik toen nog winterbanden had van 220 max....
Na dit akkefietje nieuwe banden van 240 max en geleerd dat er beperkingen zijn :bang:

Re: Wie was/waren het?? #4

09 jan 2013 8:59

Hier in CH is het verboden om banden te monteren die het snelheidspotentieel van de auto niet aankunnen. Dat geeft in ieder geval rust tussen de oren! Rijd uiteraard momenteel ook "op winter", maar kan dus zonder (banden)bezwaar de BMW in de begrenzer slingeren. Waar hij overigens onthustend hard in gaat....

Re: Wie was/waren het?? #4

13 jan 2013 20:14

Vandaag ± 14.30u parallelweg N279 richting Beek en Donk:

Afbeelding :wink:

Zag er :thumleft: uit!

Re: Wie was/waren het?? #4

14 jan 2013 13:26

Grappig, zag gisteren in Utrecht (denk op de Lange Nieuwstraat of zo) ook een auto staan in dit kleurenschema. Een kleine auto was het niet al te jong meer..

Verder nog een 911 Turbo achter de Lange Nieuwstraat, een mooie 997.2 C4S op de Oudegracht en haalde nog een C4s in net voor knooppunt Valburg rond een uur of 14 op de A50

Re: Wie was/waren het?? #4

14 jan 2013 15:48

Anderhalf uur geleden - voor het verkeerslicht, om rechtsaf de Zwaluwlaan op te slaan in Schiedam Noord (nabij Winkelcentrum Spaland) :arrow:

Een naar zwart overgespoten (origineel rode) 90'er 964 Tiptronic Cabriolet ... TJ-FN-86

Sinds 06-06-06 bij de huidige eigenaar :?:
Gesloten onderwerp