Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 mei 2024 22:39



Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
http://www.nugeld.nl/portemonnee/374789 ... sting.html

En ziehier het resultaat. Minder inkomsten voor de Overheid en het milieu wat meer belast wordt.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


09 apr 2014 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Oldtimers die behouden moeten blijven als, volgens de eigenaren, "cultuur erfgoed" worden nu noodgedwongen ontdaan van de LPG installatie.

Voor cultuur erfgoed lijkt me dat niet meer dan redelijk, daar hoort zo'n tank immers niet in thuis.
Voor niet-cultureel erfgoed lijkt me het sowieso niet meer dan terecht dat je gewoon betaalt net als een ander, of verwijdert.

Het werkt dus...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


09 apr 2014 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Hier ook de aanslagen voor de porsche ontvangen, 114 euro. Daarnaast 28 euro voor de Honda cb 750 uit 1977. Tevens moet ik nu voor de camper (westfalia mercedes James cook uit 1985) 180 euro per kwartaal betalen (op lpg). Die schors ik dan wel weer in het eerste en vierde kwartaal.

Totaal dus zo'n 500 in de achteruit door de nieuwe maatregelen.

Zuur maar in de basis snap ik dat het dagelijks gebruik van ouwe diesels en zo niet de bedoeling van de oldtimerregeling was.


09 apr 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Vind het verhaal dat de gastanken uit de oldtimers gaan helemaal prima. Dat elke keer "slecht voor het milieu" aangehaald wordt is onzin. Volgens mij heeft echt niemand een gastank in zijn oldtimer liggen omdat dat "beter voor het milieu" (minder slecht) zou zijn. Is puur een kosten issue. Is geen probleem hoor, maar ga er dan ook niet mee gooien.

Ik denk dat op zich het doel van de overheid wel behaald wordt/is. Minder "misbruik" van de oldtimer regels. Helaas resulteert dat in een redelijke rekening voor een aantal liefhebbers, maar dat is nu eenmaal altijd het geval, de profiteurs verpesten het voor de liefhebbers. Over het algemeen zijn de berichten hierboven volgens mij allemaal "schappelijk" toch? (maar ik heb makkelijk praten, mijne is immers 40+ ;) )


09 apr 2014 21:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Pascal, op dit forum wel ja. Maar ik zit ook op fora van andere merken waar de auto's een heel stuk goedkoper zijn en daar heeft men een totaal andere mening vooral. Meer van 'diefstal door roverheid' en dat soort dingen :wink: .


09 apr 2014 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Franz schreef:
http://www.nugeld.nl/portemonnee/3747896/oldtimers-aangepast-hoge-wegenbelasting.html

En ziehier het resultaat. Minder inkomsten voor de Overheid en het milieu wat meer belast wordt.



Als je het van de Andere kant benadert kun je stellen dat je bijna 20 jaar van de belastingvrijstelling hebt kunnen profiteren.... Nu is dat dus (deels) over. De liefhebber gaat die Max 120 euro betalen schat ik in dus inkomsten voor de staat....

De niet liefhebber stapt over naar een klein goedkoop autootje, of misschien een camper op diesel of lpg. In alle gevallen meer betalen dan nu, dus ook hier stijging inkomsten voor de staat....

Ik gok dat de volgende aanpassing de camperregeling gaat zijn.


09 apr 2014 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Pascal schreef:
Vind het verhaal dat de gastanken uit de oldtimers gaan helemaal prima. Dat elke keer "slecht voor het milieu" aangehaald wordt is onzin. Volgens mij heeft echt niemand een gastank in zijn oldtimer liggen omdat dat "beter voor het milieu" (minder slecht) zou zijn. Is puur een kosten issue. Is geen probleem hoor, maar ga er dan ook niet mee gooien.

Tuurlijk is dat een geldkwestie want anders lieten ze die gastank wel zitten natuurlijk :wink: Maar het gaat er in zijn algemeenheid om dat het milieu er uiteindelijk ook de dupe van is.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


09 apr 2014 22:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Porsje schreef:
Ik gok dat de volgende aanpassing de camperregeling gaat zijn.

Kamper regeling? word ik dubbel gepakt met mijn Benz :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 apr 2014 6:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
WAARSCHUWING!!!!!!

Voor iedereen die een aanslag van de belastingdienst heeft ontvangen.
Er moet betaald zijn vóór 19 april, dus 18 april. Dat betekent dat je slechts een week hebt om de acceptgiro te betalen.

Schandalig korte termijn, je zult maar op vakantie zijn, en daardoor te laat zijn.
Consequentie van te laat betalen/niet betalen is dat je oldtimer voor de belastingdienst geen oldtimer meer is, en niet meer in de overgangsregeling valt.

Erg trieste truc om mensen er in te luizen.


10 apr 2014 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Termijn is verlengd ivm het laat versturen van brieven:

Citaat:
In de brief bij deze rekening staat dat u uiterlijk 19 april 2014 de motorrijtuigenbelasting voor uw oldtimer betaald moet hebben. Dit is niet juist. U moet uiterlijk 1 mei 2014 de motorrijtuigenbelasting betaald hebben.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _veranderd


10 apr 2014 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
En dat 18minuten later :pale:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


10 apr 2014 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Citaat:
Ik gok dat de volgende aanpassing de camperregeling gaat zijn


Dat vermoeden heb ik ook al :evil: dus die van ons staat al een paar weken te koop.

@Horn, je zal maar een kamper met een Benz Camper zijn = 3x gepakt :res:


10 apr 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Franz schreef:
Pascal schreef:
Vind het verhaal dat de gastanken uit de oldtimers gaan helemaal prima. Dat elke keer "slecht voor het milieu" aangehaald wordt is onzin. Volgens mij heeft echt niemand een gastank in zijn oldtimer liggen omdat dat "beter voor het milieu" (minder slecht) zou zijn. Is puur een kosten issue. Is geen probleem hoor, maar ga er dan ook niet mee gooien.

Tuurlijk is dat een geldkwestie want anders lieten ze die gastank wel zitten natuurlijk :wink: Maar het gaat er in zijn algemeenheid om dat het milieu er uiteindelijk ook de dupe van is.

Welnee, is volgens mij gewoon niet waar. Als die "oude stinkdiesels" opzij gezet worden, weegt dat RUIM op tegen die paar km die meer gereden worden met benzine auto's tov de kilometers die ze met LPG zouden rijden. Even voor de goede hoeveel "schoner" is een LPG wagen tov. een benzine wagen? En hoeveel meer km's zou er gereden worden met die LPG auto.... Gewoon een flauw verhaal om voor jezelf (niet persoonlijk jij!) een voordeeltje te hebben. Als je namelijk echt begaan was met het milieu (lees: de uitstoot van je auto) dan zou je een zuinigere (en modernere) auto rijden!


18 apr 2014 20:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik rij nog steeds mijn 500 SEL uit 1986 op LPG, en dat blijf ik doen. Het milieu en de lagere uitstoot is natuurlijk de belangrijkste reden!!
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


19 apr 2014 5:59
Profiel
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Pascal schreef:
Vind het verhaal dat de gastanken uit de oldtimers gaan helemaal prima. Dat elke keer "slecht voor het milieu" aangehaald wordt is onzin. Volgens mij heeft echt niemand een gastank in zijn oldtimer liggen omdat dat "beter voor het milieu" (minder slecht) zou zijn. Is puur een kosten issue. Is geen probleem hoor, maar ga er dan ook niet mee gooien.

Gewoon een jaloezie verhaal. Waarom zou je op de stoel v d overheid gaan zitten? Waarom zou je iemand en daarmee het milieu niet wat voordeel gunnen?


19 apr 2014 7:48
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Als je het gemiddeld aantal kilometers van young- en oldtimers uit zou rekenen, ben ik bang dat er nog geen gemiddelde afgelegde afstand van 3000km per (semi-)klassieker uit zal komen. In dat opzicht zijn deze categorie auto's nauwelijks een belasting voor het milieu. En het feit dat deze auto's niet op sloperijen terecht komen, dus duurzaam gereden worden, is al ecologisch verantwoord.

De overheid probeert alleen maar geld bij elkaar te harken, maar heeft uiteindelijk niets op met het milieu.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 apr 2014 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Degenen met een dikke gastank in de Amerikaanse slee doen dat echt niet omdat ze zo begaan zijn met het milieu maar puur uit gewin. Prima...hebben ze jaren kunnen doen maar dan moeten ze niet met de wolven mee gaan huilen als ze nu een keer moeten betalen. Win some, loose some...


19 apr 2014 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Is wel erg kort door de bocht.
Stel je bent liefhebber van amerikaanse auto`s en kan er een kopen van je zuur verdiende centjes en rij er 2000km per jaar mee. Wat is er dan mis mee om op gas te rijden om de kosten te beperken en het binnen het budget te houden. Zonder het rijden op gas is het voor vele liefhebbers niet te betalen, de auto hobby moet toch niet tot de elite bepekt worden.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


19 apr 2014 11:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
giulia schreef:
Degenen met een dikke gastank in de Amerikaanse slee doen dat echt niet omdat ze zo begaan zijn met het milieu maar puur uit gewin. Prima...hebben ze jaren kunnen doen maar dan moeten ze niet met de wolven mee gaan huilen als ze nu een keer moeten betalen. Win some, loose some...


Dit is dus weer die oerhollandse afgunst! Giulia, dacht je soms dat er met zo'n bak 30.000 km per jaar gereden werd? En wat is er mis met mensen die op de kleintjes letten? Niet persoonlijk bedoeld, maar men zou een ander eens wat meer moeten gunnen, en niet gelijk oordelen hoe een ander het moet doen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 apr 2014 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Nou met dat oordelen en eigen meningen staat dit forum vol mee hoor!
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


19 apr 2014 12:47
Profiel
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Met dat 'gunnen' zou het wel wat beter kunnen, ja. Altijd gedacht dat men hier overwegend van liberale huize is. Binnen dat 'huis' is het een goede gewoonte elkaar van dienst te zijn en de behaalde voordelen/meevallers niet te misgunnen.
Dit itt de mentaliteit bij de padvinders van de Partij v d Armoe, alwaar men elkaar met argusogen bekijkt en er vooral op let dat de een niet ietsje meer krijgt dan de ander. Altijd controle uit willen oefenen, het beginsel van het wantrouwen aanhangen en de overheid tot een soort God verheffen, waar al het 'goede' vandaan komt. Ik ben geen aanhanger van Milton Friedman, maar de lieden uit die linkse kerk hebben aardig wat verziekt de afgelopen decennia.


19 apr 2014 13:07
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Afgunst? Daar heb ik dus helemaal geen last van maar waarschijnlijk ken je me beter dan dat ik mezelf ken. Er zijn een aantal redenen waarom ik dat vind (mening). LPG is in principe bedoeld voor de kilometervreters om de kosten enigszins beperkt te houden voor vertegenwoordigers, enz. Als je met je Amerikaan (o.i.d.) 3000 km per jaar rijdt zou je dat dus niet nodig hebben zeker gezien het omslagpunt met de aanschaf van de installatie.

Verder vind ik (mening) dat als je je hobby (wat het ook is) op het randje van financieel verantwoord uitvoert, je onverantwoord bezig bent. Wat als je plots een nieuw koelkast of wat dan ook nodig hebt maar de centjes zitten in de oldtimer? Gedonder in huis. Ik ben dol op auto's (de 60 exemplaren gepasseerd) maar heb het nooit als prioriteit gesteld en altijd verantwoord uitgevoerd. Gaat het niet, dan maar niet, jammer.

Ik gun echt iedereen zijn hobby en voordelen maar kom niet aan met afgunst, vooroordelen of wat dan ook want het gaat om een persoonlijke mening.


19 apr 2014 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Danny schreef:
Is wel erg kort door de bocht.
Stel je bent liefhebber van amerikaanse auto`s en kan er een kopen van je zuur verdiende centjes en rij er 2000km per jaar mee. Wat is er dan mis mee om op gas te rijden om de kosten te beperken en het binnen het budget te houden. Zonder het rijden op gas is het voor vele liefhebbers niet te betalen, de auto hobby moet toch niet tot de elite bepekt worden.



Bovendien...als je 2000 km per jaar rijdt bij 1 op 5 op peut en 1 op 4 gas dan spaar je dus € 288 per jaar uit bij gas mits de tank er al inzit. Ga je hem inbouwen á laten we zeggen € 1500 dan duurt het 5 jaar voor je hem er misschien uit hebt. Nogmaals, als je hobby dus op € 288 hangt dan klopt er in mijn ogen iets niet.


19 apr 2014 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik heb gisteren, toen ik het las, als de sodemieter die 120 euro overgemaakt. Nouja, tis weg en ik heb er vrede mee...zal wel moeten.


Tja en dat gunnen. Als ik een manier vind om zo weinig mogelijk geld naar de overheid te brengen dan zal ik het niet na laten....bijv.tanken doe ik al in Duitsland. Is eigenlijk het enige vrije keuze die je hebt, de rest wordt middels belastingen van je geïnd. Niets aan te doen

Denk je mazzel te hebben met een 911 van '87 belastingsvrij...Forget it..... :bang:

Ach, en voor de rest heb ik het best goed... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 apr 2014 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ben ik natuurlijk wel vergeten de MRB me te rekenen dus het bedrag wordt wel hoger....my bad.

Dan nog vind ik dat je het niet van je laatste centen moet doen.


19 apr 2014 22:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.