Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 17:10



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zelf GPS tracker inbouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Zelf GPS tracker inbouwen
Beste medeliefhebbers,

Ik heb al gezocht, maar volgens mij bestaat zo'n topic nog niet.

Voor mijn 997 uit 2008 heb ik al een abonnement voor een klasse 4 of 5 voertuigvolgsysteem bij Clifford. Ik heb eerlijk gezegd hen niet gevraagd of het onderstaande via hun mogelijk is, maar stel je gaat ergens naar een feest die de hele dag/avond/nacht duurt en parkeert je P ergens op straat. Ik ben dat toch wel een beetje ongerust dat een Oost-Europeese medeburger hem zo mooi vindt, dat ie hem besluit te "lenen". Nadat zo'n feest is afgelopen en ik erachter kom dat de P is meegenomen, zijn ze al in Polen :drive: .

De auto heeft al een ingebouwd volgsysteem, dus de verzekering is al geregeld en daar maar ik me geen zorgen over.
Zo'n GPS tracker is iets extra's voor m'n eigen gemoedsrust.

Nou zat ik te kijken op een paar websites en heb een doehetzelf GPS tracker gevonden. Heeft iemand al zoiets in zijn/haar auto gemonteerd, en zo ja, kunnen jullie iets aanraden of vertellen wat het verschil is tussen de toestellen van 20 euro en die van 100 of 300 euro?

Natuurlijk kan een crimineel een GPS-jammer gebruiken, maar als je regelmatig de status van zo'n GPS tracker met je smartphone kunt controleren en ineens is ie niet meer te traceren, kun je nog op tijd gaan kijken en voorkomen dat ze ver kunnen rijden.

Laat jullie ideeën maar komen, ik ben wel benieuwd.

Mijn dank is groot!


Laatst bijgewerkt door Liefhebber997 op 05 jan 2013 14:11, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jan 2013 13:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
gewoon goed verzekeren. slaap en feest je een stuk rustiger. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2013 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
horn schreef:
gewoon goed verzekeren. slaap en feest je een stuk rustiger. :idea:


Ja ja, hij is top verzekerd, maar ik moet er niet aan denken dat iemand zo maar mijn P meeneemt. Dus natuurlijk maak ik me geen zorgen betreffende de verzekering, maar stiekem zou ik het erg zonde vinden als ie gejat werd.


05 jan 2013 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Heb nett een systeem in laten bouwen bij Fleetacces en track en trace systeem en volgens mij moet je voor de verzekering wel aangesloten zijn bij een meld kamer oid maar bij zelfbouw kan de verzekering misschien moeilijk doen als het op uitbetalen komt .
ander Jos Targa even vragen
_________________________________________
het hebben van de zaak is ????


05 jan 2013 14:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Het inbouwen van een tracker (heb ik ook gedaan) moet je meer voor de verzekering doen als die het eist dan voor wat anders. Het heeft verder geen preventieve werking tegen diefstal (je ziet hem namelijk ook niet van buiten)... en de echte professionals, zoals jezelf al beschreef, hebben je tracker zo op non actief staan. Ik hoop ook niet dat ze mijn P stelen, maar mocht het toch gebeuren heb ik liever dat hij helemaal verdwijnt (en koop dan een andere vh verzekeringsgeld) dan dat hij uitgefeest terug wordt gevonden.

Zoals Horn ook zegt.. gewoon goed verzekeren...
_________________________________________
Once a 911 always a 911...


05 jan 2013 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
erikwolff schreef:
Heb nett een systeem in laten bouwen bij Fleetacces en track en trace systeem en volgens mij moet je voor de verzekering wel aangesloten zijn bij een meld kamer oid maar bij zelfbouw kan de verzekering misschien moeilijk doen als het op uitbetalen komt .
ander Jos Targa even vragen


De auto heeft al een ingebouwd volgsysteem, dus de verzekering is al geregeld en daar maar ik me geen zorgen over.
Zo'n GPS tracker is iets extra's voor m'n eigen gemoedsrust.


05 jan 2013 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
met het ingebouwd systeem kun je jezelf toch ook al tracen???
_________________________________________
het hebben van de zaak is ????


05 jan 2013 14:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
erikwolff schreef:
met het ingebouwd systeem kun je jezelf toch ook al tracen???

Kun je me vertellen hoe dat gaat?


05 jan 2013 14:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
GPS tracker voorkomt niet dat je 997 gestolen wordt - mss dat je hem er mee terug kunt vinden ... in een van de vele havens van West Africa ...


05 jan 2013 17:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Ik dacht eerder oost EU, maar west Africa, daar had ik niet aan gedacht. Kunnen ze ermee zandsafaris doen dan?
Jokes aside, ik weet dat ik ermee een evt. diefstal niet kan voorkomen, maar wel een leuke gadget om tijd op de hoogte te zijn van de whereabouts van mijn P áls ie meer wordt genomen.
Hierboven las ik dat ik het met de al ingebouwde GPS tracker kan volgen, maar weet nog steeds niet hoe. Veel gegoogled, zonder effect helaas.


05 jan 2013 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
nou begin ik zelf te twijfelen ik begreep van de inbouwer van fleetaccces dat je een nummer kreeg dat je via je tel bijv. je wagen kon traceren .
ik heb hem nog niet aangemeld want ik heb nog geen kenteken
_________________________________________
het hebben van de zaak is ????


05 jan 2013 18:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Verschil van eentje van 20 en eentje van 100 zal vooral in de sterkte van het gps signaal liggen. Van die hele dure kunnen zelfs eventueel nog werken als hun gps jammer niet zo deftig is. En de goedkope, van als die ergens in een garage staat kan het heel goed zijn dat je geen signaal meer hebt.


05 jan 2013 19:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Klopt, verschil in prijs zit hem met name in de sterkte vd GPS ontvanger. Is een belangrijk punt en moet je ook niet op willen bezuinigen, want je wil de tracker ook goed kunnen verbergen in de auto en hem niet in het zicht moeten leggen ivm signaal. Ik heb de TK5000 en deze bevalt heel goed. Heeft naast een zeer gevoelige ontvanger ook vele handige (remote) functies via GSM. Succes.
_________________________________________
Once a 911 always a 911...


05 jan 2013 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Liefhebber997 schreef:
Ik dacht eerder oost EU, maar west Africa, daar had ik niet aan gedacht. Kunnen ze ermee zandsafaris doen dan?


Nooit in West Africa geweest zeker :?: - en bevooroordeeld over het (voormalig) oostblok :popcorn:


06 jan 2013 11:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
dobbelsteen schreef:
Verschil van eentje van 20 en eentje van 100 zal vooral in de sterkte van het gps signaal liggen. Van die hele dure kunnen zelfs eventueel nog werken als hun gps jammer niet zo deftig is. En de goedkope, van als die ergens in een garage staat kan het heel goed zijn dat je geen signaal meer hebt.


Dit is in ieder geval NIET zo; er zijn geen "betere GPS ontvangers" die in een afgesloten (metalen) ruimte nog wel GPS signalen kunnen ontvangen. Verschillen zitten vooral in de mogelijkiheden en maniuer van tracen.

De gedkoopste types moet je een SMSje sturen, dan krijg je een SMSje terug met de coordinaten (cijfers dus) en die moet je dan bv op google intikken om de locatie te vinden. Uitgebreidere systemen zenden permanent positie en snelheid door en zijn realtime direct op een kaartje te volgen met bijbehorende software.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


06 jan 2013 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Liefhebber997 schreef:
Natuurlijk kan een crimineel een GPS-jammer gebruiken, maar als je regelmatig de status van zo'n GPS tracker met je smartphone kunt controleren en ineens is ie niet meer te traceren, kun je nog op tijd gaan kijken en voorkomen dat ze ver kunnen rijden.


Mijn auto is uitgebreid met een anti-jamming module. Zodra de auto detecteert dat er met jamming devices gewerkt wordt schiet er een extra startblokkering op.

Ik moet er niet aan denken dat ik om het half uur nerveus moet kijken of mijn auto nog staat waar hij stond en al helemaal niet er aan denken dat ik mijn auto ZELF moet terug gaan halen, laat staan op het moment dat ik even geen auto ter beschikking heb!


06 jan 2013 13:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Liefhebber997 schreef:
en voorkomen dat ze ver kunnen rijden.


Een zogeheten Call-Alarm installeren - waarbij je met een SMS het bericht "snelheid 0" kunt sturen en op het moment dat de auto geen snelheid heeft (file of verkeerslicht) een algehele blokkering ingeschakeld wordt - ergo: er niet verder met de auto gereden kan worden ...

MI je geld voor al dit soort zaken in je zak houden en een goede (of betere) verzekering zoeken :arrow: .. ben namelijk nog niemand tegen gekomen die gelukkig was na het terug vinden van z'n gestolen Porsche :popcorn:


... en voor als het eigenlijk bedoeld was om te zien waar je vrouw zich met de 997 begeeft :arrow: "find my Iphone" doet die truuk ook :salut:


06 jan 2013 14:03
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
een vriend van mij is ooit met zijn A8 's nachts klemgereden op de franse snelweg door 'nepagenten'. zijn verhaal herinner ik me nog goed. Auto starten zonder knopje in te drukken zorgt ervoor dat na 1 km de motor uitvalt. dus wel gewoon starten en de boeven laten wegrijden, na 1 km niks meer. Genoeg tijd en afstand om dan weg te komen.

verder heb ik oprecht de mening die ik hierboven post. laat maar weghalen. zolang de verzekering me genoeg betaalt om een vergelijkbare auto te kopen, wil ik hem niet terug en wil ik niet weten waar hij is en wie hem heeft. maar dat zal vast voor iedereen anders zijn.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2013 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Als men de auto snel (lees: binnen het uur) terug kan halen zal doorgaans de terugkomst vrolijk zijn.

Na twee weken (ik noem maar wat) niet meer.

Het voordeel van de anti-jamming module is overigens ook vooral dat de auto niet van zijn plaats komt. Veel professionals zien wat er mis is, halen de schouders op en gaan door naar het volgende klusje. Tenminste, zo is mijn beeld terzake. Zo niet word ik hopelijk nooit wijzer. ;)


06 jan 2013 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
In eerdere topics ook al eens aangegeven.

Ik zit in deze 'handel'. Wij zijn wereldmarktleider op het gebied van fleetmanagement en track and trace. Onze roots liggen in Zuid Afrika waar carjacking een hot item is. De verzekering aldaar is blij met ons systeem. De nieuwste generatie GPS boards in de systemen zijn behoorlijk bestand tegen GPS jammers, al is niks uit te sluiten. Wel herkent het systeem wanneer er een 'jammer' gebruikt wordt en zal het systeem deze status uitsturen, evt. kan dit zelfs via Epirb (satelliet). Daarnaast werken onze systemen ook in een afgesloten kofferbak (zeecontainer wordt lastig). Dmv reflectie kunnen we toch een behoorlijk nauwkeurige plaatsbepaling doen. Vergelijk het maar met de oude TomTom systemen welke in de auto amper signaal kregen, waar ze nu vaak zelfs binnenshuis een plaatsbepaling kunnen doen.

De meldkamer welke o.a. onze systemen gebruikt (vereiste voor verzekering) is onlangs nog in de media geweest bij het programma 'Overtreders'. Hier werden lokauto's ingezet met diefstalgevoelige apparatuur.

Iemand die je auto echt wil hebben, zal hem meenemen. Terugvinden, stilzetten op afstand etc. kan allemaal. Per jaar krijg ik ongeveer een 50 gevallen van opgeloste diefstal ter oren. Niet heel veel, maar toch.. Grappig is hierbij wel dat er naast het voertuig met een GPS systeem, ook vaak andere voertuigen worden teruggevonden op hetzelfde adres.
In het geval van een 997 zou ik em liever niet meer terugvinden (relatief eenvoudig te vervangen). Een 2.7RS daarentegen zou ik erg graag terugvinden.

Indien er interesse is kan ik altijd een groupbuy initiëren welke dan via de meldkamer loopt. Hierbij krijg je ook altijd een login zodat je zelf ook je wagen kunt "tracken". Wij bieden ook de mogelijkheid van geofencing en je kunt op elke status een trigger zetten zodat er bv. in bepaalde tijdsschema's bij contact aan, of beweging een mailtje of sms'je uit wordt gestuurd naar je telefoon.


Laatst bijgewerkt door michelm1978 op 07 jan 2013 0:02, in totaal 1 keer bewerkt.



06 jan 2013 23:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
nuttige bijdrage :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2013 23:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Het grote probleem bij deze gps trackers is het gebruik maken van een jammer. Toch besluit ik mijn P hiermee uit te rusten ook al ben ik goed verzekert. Mijn no claim gaat er dan waarschijnlijk aan en voor die paar tientjes rust ik mijn P wel uit met zo'n volgsysteem. Je hebt speciale gps trackers voor in die auto, zie http://www.vindmijterug.nl/gps-tracker-auto maar eens. Eenvoudig installeren en de gps tracker kan zelfs de motor uitschakelen! Mocht je hem wel kunnen terugvinden dan bespaard dat de ellende in mijn ogen en waarschijnlijk vinden ze de gestolen voertuigen van mede slachtoffers ook terug in een loods of garage. Op deze pagina staan een aantal tips.

Wat ik mis in dit topic is de plek waar je een volgsysteem het best kunt plaatsen, ook vanwege het opvangen van de signalen. Volgens het plaatje op www.vindmijterug.nl is dat het best in de bumpers of dashboard. Lijkt me ook het meeste logische, aangezien een gps tracking systeem daar de meeste gps signalen zou kunnen opvangen. Nu wil ik echter zekerheid hebben hierover, zijn jullie het hiermee eens?

Graag advies aangezien ik de tracker via gps aankomende week wil installeren.


Laatst bijgewerkt door Dirk-jan46 op 12 okt 2015 0:00, in totaal 4 keer bewerkt.



21 sep 2014 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Laatst een systeempje gekocht bij de macro voor 79€
Gsm kaartje erin en je kunt het volgen op google earth
Werkt perfect
Inbouwen achterdashbord en aansluiten aan atene kabel


21 sep 2014 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Waarom niet ergens een oude IPhone met eigen extra voeding wegwerken in de auto?
Middels "zoek mijn IPhone" lijkt het mij dat de auto in geval van diefstal eenvoudig te volgen of lokaliseren is.


21 sep 2014 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Zelf GPS tracker inbouwen
Mijn sc is ook uitgerust met m'n eigen systeem. Heb het zo ingesteld dat er, wanneer de auto wordt bewogen, de accu losgehaald wordt, of dat er een jammer wordt gedetecteerd, dat de unit sms berichten en e-mails gaat sturen naar mij. In deze berichten staan dan de locatie en status alsmede tijdstip van de doorgegeven status van het voertuig.

Heeft ook nadelen als je toevallig zelf eens op een nachtelijk tijdstip rijdt.. Dan lijkt t ineens of je zeer veel vrienden hebt..


21 sep 2014 23:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.