Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 mei 2024 10:27



Antwoord op onderwerp  [ 1051 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Volgende
Daar is ie weer: "Peperduur"......... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Hij vind vast een oplossing, hij heeft genoeg mensen in zijn bedrijf met een rijbewijs. Het is niet handig maar het kan je zomaar gebeuren zie je wel.


06 nov 2023 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Zeg je nou serieus dat het je "zomaar overkomt" dat je tussen de 240 en 300km/h rijd en je auto crashed?
Iedereen weet toch dat je je rijbewijs kwijt bent als je meer dan 50km/h te hard rijd? Dus op de meeste snelwegen 150 overdag, 170/180 tussen 19:00 en 06:00.
Als je bijna dubbel zo hard rijd overkomt het je niet zomaar dat je je rijbewijs kwijt bent.

Snap jouw mindset echt niet "oh je zit er zo op", "er is toch niemand dood"...hij reed gewoon belachelijk hard en heeft mensen in gevaar gebracht, dat er niemand gewond is geraakt is meer geluk dan enige wijsheid van de kant van de bestuurder.

Als je zo graag hard rijd dan rij je toch even naar Duitsland, daar "mag" het en zijn de andere weggebruikers het tenminste ook een beetje gewend, maar zelfs daar is de aanbevolen maximum snelheid 130, dus als je daar met 300km/h crashed zal het vervelende gevolgen hebben qua verzekering of aansprakelijkheid als er eventueel een andere partij bij betrokken zou zijn, dus zelfs daar overkomt het je niet "zomaar", als je tenminste meer dan 2 hersencellen hebt...


07 nov 2023 10:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Zijn we dit alweer vergeten?
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en (te) hoge snelheid is een enorm risico.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


07 nov 2023 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ik zeg ook niet dat ik het goed keur,
Denk alleen dat je met zoeen auto toch snel even in de verleiding komt als je een leeg stukje weg ziet.
Ik hoor rick nergens klagen over zijn straf.
Maar hoe ze zo zeker weten dat hij 300 heeft gereden en dat ook kunnen bewijzen vind ik toch wat vaag.


07 nov 2023 11:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
In moderne auto’s zit doorgaans een EDR (Event Data Recorder) :idea:

Daarnaast heeft de politie allerlei Old School onderzoeksmethodes om na een ongeval de gereden snelheid te kunnen bepalen ;)


07 nov 2023 12:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ze hebben na onderzoek aangegeven dat hij tussen de 262 en 330 km/u reed, dus het is geen exacte wetenschap, maar na onderzoek van schade aan voertuig en weg/vangrail/berm, remsporen, data uit de auto, etc. komen ze dus tot een uitkomst waar het laagste nummer nog meer dan anderhalf keer zo veel is dan de snelheidslimiet op dat tijdstip.

Dat de verschillende media daar dan gewoon "reed 300km/h" van maken is...journalistieke interpretatie? Geen idee precies, letters kosten tegenwoordig blijkbaar nogal wat, vroeger gebruikte men gewoon het woord "en" waar men tegenwoordig een komma neerzet, dus 262-330 is teveel werk ofzo :scratch:


07 nov 2023 13:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
anton964 schreef:
Ik hoor rick nergens klagen over zijn straf.
Bij het uitspreken van de strafeis en in afwachting van het vonnis heeft zijn advocaat wel degelijk gereageerd: "Van Stippents advocaat vindt de strafeis veel te hoog. Volgens hem is een veel lagere werkstraf en drie maanden intrekken van het rijbewijs meer volgens de richtlijnen."
Dus reken maar dat er nog een reactie gaat komen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


07 nov 2023 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Novastorm schreef:
Dat de verschillende media daar dan gewoon "reed 300km/h" van maken is...journalistieke interpretatie? Geen idee precies, letters kosten tegenwoordig blijkbaar nogal wat, vroeger gebruikte men gewoon het woord "en" waar men tegenwoordig een komma neerzet, dus 262-330 is teveel werk ofzo :scratch:


Vaak werkt dat inderdaad zo en wordt er door de media gewoon de mooiste "quote" gepakt, of erger nog zelf gevormd.

In dit specifieke geval is er dan wel weer een duidelijke basis voor: het vonnis van de rechtbank Overijssel. Daarin wordt letterlijk geschreven:

"Weliswaar is de rechtbank van oordeel dat een snelheid van tussen de 262 en 330 km/u bewezen verklaard kan worden, maar gelet op het voorgaande acht de rechtbank het zeer waarschijnlijk dat verdachte met een snelheid van rond de 300 km/u heeft gereden vlak voor het moment van de crash. Kortheidshalve zal de rechtbank in het vervolg van dit vonnis een snelheid van ongeveer 300 km/h aanhouden."

Dat wisselt de rechtbank dan nog af met "rond de 300 km/uur" en "Het overschrijden van de maximumsnelheid met ongeveer 200%, ..." De rechtbank (ongeveer 300 km/h) is hier dus preciezer dan de ingeschakelde deskundige (262 - 330 km/h), en dat is weer overgenomen door de media.


07 nov 2023 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ah dat had ik dan weer niet meegekregen, dat verklaart het wat beter inderdaad


07 nov 2023 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Dat is een serieuze snelheid. Om dit te halen moet ik toch iets anders aanschaffen.


11 nov 2023 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
oeps...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


11 nov 2023 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Auw, Dat doet echt pijn om dat te zien!


11 nov 2023 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Pffff… Dan ben je ook wel een druif hoor; op pad met je laadklep omlaag (maar kennelijk wel bewust hoog genoeg om niet over de grond te schrapen).


11 nov 2023 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Tritus schreef:
Auw, Dat doet echt pijn om dat te zien!

Mwoah. Geen 911 he?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


12 nov 2023 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Rijdt hij nou gewoon door? Je kunt mij niet wijsmaken dat de chauffeur niks gemerkt heeft. Heel pijnlijk om te zien dit..
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


13 nov 2023 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Ik ben recent verhoord als getuige van een ongeval(letje) met een bus - enkel blikschade gelukkig. De politieman vertelde me dat de grens vluchtmisdrijf / niks gemerkt met dergelijke zware voertuigen soms vrij vaag is. Als een truck van 35 ton de spiegel van een auto eraf rijdt merkt die daar uiteraard niks van. Bij mij was het duidelijk, bus knalt een geparkeerde moto omver, zet die weer recht en tuft verder.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


13 nov 2023 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Terwijl hij tegen die Taycan aanrijdt schudt die hele bus door elkaar. Dat moet de chauffeur gemerkt hebben. Daarna lijkt hij te vertragen (zo van: "wat was dat?") om vervolgens snel weg te rijden. Althans, dat is wat ik zie, maar het filmpje is net te kort eigenlijk.
Gelukkig is het achterhalen van de dader niet lastig. Lang leve reclame op je voertuig :wink: (en het kenteken lijkt ook goed leesbaar)
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


13 nov 2023 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Wel een beetje tendentieus artikeltje. Of zou het toch een beetje kloppen over dat "kijk mij" dingetje.

Eigenaren van deze drie automerken het vaakst betrokken bij ongevallen


14 nov 2023 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Porsche probeert fietsenstalling Beursplein in te rijden: "Geld te veel, hersens te weinig"

Tsja..


14 nov 2023 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
En we hebben video ;)


14 nov 2023 21:12
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........


Ik kan me er wel iets bij indenken hoor. Veel regen, donker weer, een vreemde stad en je ziet een mooie afrit naar onderen.
Denk dat er niet veel plaatsen in de wereld zijn met zo'n mooie/luxe toegang tot een fietsenstalling.

Maar het zou mij zelf natuurlijk nooit overkomen :mrgreen:
_________________________________________
Mvg,

René


15 nov 2023 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Vreemd dat je er met de auto in kan toch?
Je zou denken dat ze er een paaltje zouden zetten.


15 nov 2023 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Het zal vast niet lang duren voor dat er nu wel komt. :wink:


15 nov 2023 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
Dure proefrit ?

https://www.bd.nl/loon-op-zand/porsche- ... ~a9f0dbdf/


24 nov 2023 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Daar is ie weer: "Peperduur".........
En waarom dan niet het merk van die rooie auto vermeld? Die was toch ook bij die aanrijding betrokken?


24 nov 2023 20:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1051 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.