Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 8:46

Wij hebben deze in de stalling staan, tot 2025, dan is hij 40 en vrij van belasting, en als het goed is ook millieuzones ect. Mocht de brandstof ooit op radsoen gaan, dan kan hier gewoon slaolie in. :thumleft: Mooie techniek deze generatie benzen, 5 cil lijn, voorkamer met lijnpomp, lopen prima op plantaardige olie. Alles pleumatisch geregeld, van de automaat, de centrale vergrendeling tot de kleppen in het climate control systeem.
78249

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 10:19

Niet zon fan van diesel, maar wel een heel gaaf ding :thumleft:

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 11:34

Dat moet (ook vroeger) toch een zeldzaam model zijn geweest?
Kan me niet herinneren ooit een "C123" met een diesel te hebben gezien, wel in de machtige 280 benzine (CE) uitvoering uiteraard.

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 12:44

Maat van mij zijn ouders hadden zon 280CE. Nog heel wat rondjes meegereden op zaterdagavond door Tilburg 8)

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 13:41

Mooie Mercedes, Amerikaanse import zo te zien. Misschien hadden ze daar wel diesels?
Ideaal PPO-autotje! :D

En vijfcilinder??? Ik heb er nog nooit van gehoord. Is zeker een OM617.

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 15:21

Ja amerikaanse import inderdaad. OM617A, de turbodiesel.
De coupe is alleen in de US als diesel geleverd. Heb ook een station turbo gehad.
Wel leuk dat dit destijds de snelste diesel auto was ter wereld, 125pk en 180km/h max. Absoluut geen strepentrekker, maar komt nog goed mee in het verkeer.

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

20 jun 2022 20:29

En ook leuk als je een frietwalm achterlaat. Ik ben er vaker over aangesproken. Nooit negatief overigens.
Alleen op internet lopen mensen te zeiken dat het stinkt. Maar in het echt zeikt nooit iemand er over :thumleft:
Heb je al ideeën over een ombouw?

De W126 is nog steeds een van mijn dieseldroomauto's (vanwege de PPO). Ik lees net dat daar ook de OM617 in ligt :)

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

22 jun 2022 10:20

Als je een W126 wil, zou ik voor de MKII gaan. Die 300 turbo heeft de nieuwere 6 cil lijn motor. Die is nog beter. En sneller. En doen het ook prima op PPO.
Ik ga niks aanpassen, alleen verstuivers gereviseerd met nozzles van de nieuwere types (OM603). Is gewoon een leuke klassieker voor er bij, en mocht brandstof ooit een probleem worden, dan kan ik gewoon door. Iig niet vanwege kostenbesparing, als je ziet wat de zonnebloemolie tegenwoordig doet :shock:
Vroeger wel, heb jarenlang naar de HTS gereden in een belastingvrije 240D op afgewerkte frituur olie a 15ct de liter :drive: Ook vaak aangesproken over de lucht idd, zelf geen last van haha.

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

23 jun 2022 19:42

Goed mogelijk dat er na 2035 toch nog ICE’s worden geproduceerd: “Duitsland verwerpt verbod op verbrandingsmotoren”https://www.autosportwereld.be/2022/06/21/duitsland-werpt-verbod-op-verbrandingsmotoren-in-de-prullenmand/?fbclid=IwAR0iGN77BqQI96ZXXJSEVsvyUQtDrc0wXhSfHHiCIJPkDub_BOlJrB_466g

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

23 jun 2022 21:53

Link nu wel clickable:

https://www.autosportwereld.be/2022/06/21/duitsland-werpt-verbod-op-verbrandingsmotoren-in-de-prullenmand/?fbclid=IwAR0iGN77BqQI96ZXXJSEVsvyUQtDrc0wXhSfHHiCIJPkDub_BOlJrB_466g

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

24 jun 2022 22:33

Denk dat we nog wel even met ICE kunnen blijven rijden, vraag is eerder waar dat nog kan. Ik heb een 996 uit 2003 en woon in Amsterdam, daar willen ze per 2030 uitstootvrij zijn... Toch een stalling buiten de stad??

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

25 jun 2022 7:00

Tegen die tijd heeft Groenlinks het niet meer voor het zeggen, gok ik zo. Eerst maar de kolencentrales en passanger terminal dicht gooien alvorens je je druk gaan maken over de minimale uitstoot van een klassieke auto die enkele duizend km per jaar rijden (waarvan de overgrote meerderheid buiten de stad is)

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

25 jun 2022 9:58

Hopelijk is groenlinks dan niet meer aan zet, want die bekijken de auto wel met andere ogen dan wij. DE grootste vervuiler en bovendien niet welkom meer in het straatbeeld. Iedereen in een elektrische bakfiets opgeladen met kolencentrale elektriciteit.

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

25 jun 2022 23:42

Ben wel benieuwd waarom GL er over 8 jaar niet meer zou zijn?

Re: Einde benzine-tijdperk en wat te doen?

26 jun 2022 7:11

In België halen ze nog amper 9% na laatste peiling en wordt voorspeld dat ze tegen 2024 (verkiezingen) de kiesdrempel van 5% zelfs niet meer halen. Maar ondertussen zitten we hier met een groene geit als minister van energie die ons persé nieuwe gascentrales in onze strot wil duwen ipv onze bestaande nucleaire plants in stand te houden.
Plaats een reactie