Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 18:18



Antwoord op onderwerp  [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Voorlopig nog geen EV voor mij 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
ewp964c2 schreef:
Ben ik de enige die door een EV een "extra" vakantiewagen heeft gekocht?


Wellicht - heb zelf besloten "toch maar" geen EV te kopen - maar qua ICE ben ik dan wel weer overgestapt van Diesel naar Benzine :drive:


02 okt 2023 11:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Een dakloze vakantiewagen heb ik intussen al 10+ jaar :lol: En die mag nog lang blijven!

Maar geen EV lease voor mij, teveel compromissen / teveel gedoe (zeker gezien het voorgestelde budget dat in ICE termen in € royaal is, maar in EV termen gewoon krap) -> Diesel ingeleverd en enter mobiliteitsbudget; nu rij ik met wat ik wil zonder gezeik over opties, velgen, kleuren etc.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


02 okt 2023 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
944turbo - 1988 924S - 1987 996 targa - 2002 997S - 2005
België
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Mensen zien en horen hier nog altijd graag ICE's...kijk maar naar de opkomst...waarschijnlijk zo lang ze het niet zelf moeten betalen, maar allen -jong en oud- hebben toch een leuk moment beleefd...ik zat ook tussen de "vogelvrijverklaarde" vertrekkers
https://www.youtube.com/watch?v=DzpdFEPhaNE&t=383s
_________________________________________
Mijn eerste auto was een Porsche. Mijn laatste ook...en hij is niet alleen...


02 okt 2023 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Een (eventueel) afscheid van je trouwe ICE is behoorlijk emotioneel...
https://www.youtube.com/watch?v=Z9535_dz-MQ
Gelukkig waarschuwt VW je daarvoor :D :mrgreen:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


02 okt 2023 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
EV voor werk en meeste privé ritten. V70 5 pitter diesel voor de lange ritten en vakanties. Bij mij kwam de EV als laatste erbij. De V70 heeft pas 200.000 km dus die moet er nog minstens 300.000 bij :) Niks zo kostbaar als een goeie auto wegdoen om er een nieuwe voor in de plaats te kopen.

It’s like a tool box, you take what you need for the job at hand.


02 okt 2023 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Rij nu een jaar in een prive aangeschafte EV, naar alle tevredenheid, niks range anxiety, gaat allemaal prima, al aardig wat buitenlandse trips mee gemaakt.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


03 okt 2023 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Al vier jaar rij ik soepeltjes met de Telsa model S rond de range is meer dan prima ( ja afwerking kan beter maar vind het knap van een startende autofabrikant) De model 3 vind ik ook gewoon een heel fraaie wagen zeker in performance trim.


03 okt 2023 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Ruim 2 jaar prive EV, zeer tevreden, geen range anxiety en het wordt alleen nog maar beter.


04 okt 2023 2:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Zakelijk rij ik nu drie jaar elektrisch (ID4), ik heb daar primair voor gekozen ivm bijtelling en het feit dat ik anders hybride moest gaan rijden. Maar ook de prettige rijervaring als dienst- en dagelijkse auto met veel spitsverkeer etc. speelde mee. Ik rijd voornamelijk in de Benelux en heb onderweg nooit range-anxiety ervaren, maar het is zeker een feit dat je in sommige delen van bijvoorbeeld de Ardennen je reis echt vooraf moet plannen. Alle technische issues met de eerste generatie elektrische modellen van VW heb ik nooit ervaren.
Nog los van komende, Europese wetgeving, zal iedereen die bij een bedrijf werkt met meer dan, zeg, 100 medewerkers nu een lease-auto moet uitkiezen onder een bepaalde uitstoot. Je komt dan automatisch uit op elektrisch of hybride. Ik vind hybride een belachelijk concept. Het klopt, je hebt niet de range-anxiety, want tanken kun je overal. Maar de lease-maatschappij en werkgever houden bij dat je regelmatig, zo niet dagelijks, laadt. Doe je dat niet, komen er notificaties. Dat betekent dat zakelijke rijders met een hybride dus zowel moeten laden, als tanken. Tel daarbij dat een hybride per definitie een hele trage laadsnelheid heeft. Vrijwel elke stop van langer dan een uur ben je eigenlijk verplicht om te stekkeren. Dat is pas range-anxiety.
Mijn volgende dienstauto zal daarom ook weer elektrisch zijn. De bijtelling zal ik moeten accepteren, of ik moet weer alleen zakelijk gaan rijden. Het waren mooie tijden: 1000 km range in je A4 TDI; bovengemiddeld koppel en vermogen voor het dagelijkse verkeer en een keer in de week tanken...


04 okt 2023 5:31
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
https://www.instagram.com/reel/Cx5xIKLILJx/?utm_source=ig_web_copy_link :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 okt 2023 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
4,5 jaar Tesla Model 3. Snel, ruim, prima wegligging, super goede infotainment, verschillende keren naar Spanje en Italië geweest zonder stress dankzij supercharger netwerk. Nooit op de rechter baan tussen de vrachtwagens gereden o.i.d. Helemaal top dus. Het enige 'plannen' dat wij hebben gedaan is een hotel boeken bij een Supercharger als je onderweg overnacht. Kun je na het ontbijt direct met 100% verder.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


04 okt 2023 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Drie jaar de Audi Etron 50. Range belachelijk laag, 280 km in de zomer, 200km in de winter. Maar in NL redelijk te doen als je eraan gewend bent. Buitenland is niet te doen. Volgende auto moet minimaal 400km range hebben. Rijden zelf is heerlijk, wel beetje emotieloos. Auto is qua auto wel echt af, goede stoelen, afwerking, navi, allemaal Audi kwaliteit.


04 okt 2023 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Kortom weg met de EV's en leve de ICE..... :drive:


04 okt 2023 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Welnee, dit heet verandering en vindt de een moeilijker te accepteren dan de ander. Het lijkt hier soms de autoblog reactie afdeling, daar is ook een soort haat/afkeer zonder logische onderbouwing. Overigens snap ik daar de reacties wel vaker als ik zie wat voor soort auto de betreffende persoon rijdt, met een wat lager budget is een ev nimmer te betalen en dan snap ik echt de frustratie meer. Maar hier lijkt het soms meer op ‘ik wil gewoon blijven rijden in mijn P en iedereen die voor een ev is, kan mij nooit overtuigen’, lekker blijven doen maar constructief is anders..:)

Anyhoos, afgelopen week bij Tesla de opvolger van de M3 opgehaald, de MY. Toch weer een vooruitgang, los van de extra ruimte rijdt het weer strakker, is de range toegenomen (530km op een volle accu tov 470 bij de M3). En natuurlijk de speaker is een leuke gadget, puur kinderlijk vermaak maar erg leuk..:)


05 okt 2023 9:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
En haalt ie die 530km range ook echt?

Ben geen tegenstander van EV, zou er zakelijk wel een rijden waarschijnlijk als mijn lease budget een fatsoenlijke zou toelaten (ipv alleen een Dacia Spring) maar waar ik wel een beetje moe van word is dat vaak mensen in hun pro-EV argumenten de opgegeven range van de fabrikant gewoon klakkeloos overnemen.

Als ik ff snel google dan vind ik een artikel waarin het volgende staat over rijden in koud weer met de Model Y long range:

Citaat:
but one thing that stands out among the four cars is the Tesla Model Y’s inability to reach its EPA-rated range of 326 miles even when the outside temperature wasn't as low as to affect the battery chemistry.
In the Consumer Reports test, which consisted of constant cruising on the highway at 70 miles per hour (112 kilometers per hour) on a 142-mile (228 km) round-trip, the Model Y’s calculated real-world range was down to 186 miles (299 km) in cold weather (an average temperature of 16 degrees Fahrenheit or -8 degrees Celsius)


Maar ook bij warm weer:

Citaat:
At the same time, though, the Model Y’s calculated range in warm weather conditions was 274 miles 441 km), quite a bit lower than the EPA estimate of 326 miles (524 km).


In datzelfde artikel staat ook dat sommige andere merken zelfs MEER halen dan de opgegeven waarde (ID.4 en Mustang Mach-E) onder de juiste omstandigheden, dus dat zou ik veel eerder gebruiken in een pro-EV argument dan wat Tesla voor onzin op de website zet.

Ja het scheelt in sommige gevallen niet veel, maar gewoon de leugen van de fabrikant overnemen in je argument doet de geloofwaardigheid geen goed, en dus je argument ook niet naar mijn mening.

Toevallig afgelopen weekend nog een familielid gesproken die op reis was geweest met iemand met een EV naar Duitsland, heenweg geen enkel probleem, terugreis veel niet werkende palen tegen gekomen waardoor ze uiteindelijk nog maar 100km range hadden en zich toch zorgen begonnen te maken.
Ze zijn niet gestrand, en ze hebben uiteindelijk toch een werkende paal gevonden, dus in principe niks aan de hand, maar toch een ding waar ik me met mijn benzineauto nog nooit stress om heb gehad, range anxiety is dus nog steeds een ding, ondanks dat bijna alle EV enthousiasten zeggen dat dat niet meer van deze tijd zou zijn

Wederom, ik ben niet tegen een EV voor de deur, maar laten gewoon echte gegevens en ervaringen gebruiken als je mensen wil overtuigen.


05 okt 2023 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Helemaal mee eens Novastorm :!:

Hier is ook een Telsa M3 longrange in het huishouden geweest. Onze ervaring was dat de beloofde (long)range nooit helemaal werd gehaald.

1 maal mee naar Spanje gereden, kwam er op neer dat we elke +/- 250 km aan de Tesla lader gingen (bij 110km/uur op de snelweg). Het positieve daarbij was wel dat de Tesla laders op plekken stonden waar een fatsoenlijk hotel was om koffie te drinken. In Spanje waren de Tesla laders nog niet spaarzaam aanwezig zodat de roadtrips aldaar ook met enige "zorg" gepland moesten worden.

Ik denk dat als er echt EV's op de markt zijn die probleemloos >600 km range hebben dat het probleem uit de wereld is. Maar die auto's zijn er nu niet.
Met een ICE kun je gewoon gedachtenloos rondrijden want er is altijd wel een pomp te vinden als het nodig is.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 okt 2023 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tsja, de MY haalt tot nu toe (maar we hebben er nu pas 700km mee gereden) de range van 500km. De M3 had daar meer moeite mee, eea zal wel in efficientie zijn toegenomen. Maar dit is dus puur op onze eigen ervaringen gebaseerd, wetenschappelijk onderzoek zou ik het niet willen noemen. Maar stel dat je uitgaat van 75% daadwerkelijke range, bij ons staan hij max 2 keer per week thuis aan de laadpaal (en wederom dit geldt voor onze situatie, niet als je iedere dag 500km rijdt of een sleurhut trekt, om de autoblog argumenten aan te halen:)). Ik zie het probleem dan ook niet zo of begrijp de weerstand (ik zeg niet dat dat hierboven is gezegd, meer in het algemeen).


05 okt 2023 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
De nieuwe 2024 model 3 is wel een flinke verbetering. > 600km range, geventileerde stoelen, beter intrieur ect. Weet iemand of hier ook een performance uitvoering van komt? Dat is het enige kleine nadeel van de nieuwe, topsnelheid verlaagd naar 205 en geen perf uitvoering.
Ik kan mijn M3P waarschijnlijk toch verkopen :popcorn: aan de verzekering vanwege de hagelschade, voor de nieuwprijs. :ba:


05 okt 2023 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Deukjes zorgen toch voor betere stroomlijn, dus grotere range? Zie golfballen :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


05 okt 2023 10:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Die deukjes on golfballen zorgen ervoor dat ze verder vliegen. Dat wil je niet, in je Tesla :mrgreen:


05 okt 2023 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tijdens mijn vakantieritten met de M3 LR RWD reden we toch echt wel ergens tussen de 300 en 400 km, met 130kmh waar het kan op de Franse snelwegen. Prima om dan een pauze te houden. Vaak was de auto eerder vol geladen dan dat iedereen geplast had, zijn eten op had of uit de speeltuin getrokken was. Uitzondering is hooguit het extra lang laden bij de laatste supercharger, zodat je niet leeg op je bestemming aankomt waar je nog niet precies weet waar de palen zijn. Maar dat bleek achteraf ook niet nodig te zijn.

Wie liever in één keer doorjakkert naar Zuid Europa kan nog een tijdje volhouden dat een EV niks is, maar dat argument zal met het toenemen van efficiency, accu-capaciteit en laadsnelheid over een paar jaar ook passé zijn.

Wat m.i. wel een breekpunt blijft is het al dan niet thuis kunnen opladen. Als ik dat thuis niet kon, dan was het wel een andere ervaring geweest, moet ik toegeven.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


05 okt 2023 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
mark996 schreef:
Welnee, dit heet verandering en vindt de een moeilijker te accepteren dan de ander.


Voor mij is het:
Ze zijn gatlelijk
Ze hebben geen "emotie"
Maar vooral:
Je geeft controle uit handen. Iets dat ik HAAT. Zelfde probleem als met PDK. Alhoewel je PDK met wat goeie wil nog deels zelf kan "besturen" en dus overrulen.

Ik ben technieker en ik weet dat sh*t zoals DIT kan gebeuren en nog zal gebeuren. Dan kan je argumenteren dat dat uitzonderingen zijn, en ook dat wil ik graag geloven, en dat je veel meer kans op een ongeluk hebt omdat veel mensen nu eenmaal dom zijn en ook DAT is waar, maar je zal maar net die ene zijn die pech heeft, erin zit en niks meer kan doen.
Zoals die 2 Boeings 737 MAX die daar enkele jaren geleden ook naar beneden geflikkerd zijn ook al probeerden de piloten de "slimme" computer te overrulen... Je zal er maar net inzitten.

Ben ook niet gek van dat "op afstands gedoe". Leuk hoor, 500pk erbij krijgen met een softwareupdate, maar ze kunnen 'm ZO aan de ketting leggen ook and there's nothing you can do.
Not my cup of tea.
Laat het in de eerste plaats een auto zijn, ik heb al computers genoeg.

Dan zwijg ik nog over het laden en het "plezier" van de koffietjes die daar willens nillens altijd moet aangehangen worden. Met een ICE kan je gewoon vertrekken met een zo geod als lege benzinetank en 2 minuten later fluitend op weg zijn met een volle tank. DAT is relax ;)
Wat ik hier altijd lees is dat de EV's toch altijd weer doorgezet worden, maar de Porkers blijven.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 okt 2023 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tot zover de emotie, de ratio zegt; er gaat nix boven een EV als DD.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 okt 2023 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
Tilt! schreef:
Ik ben technieker en ik weet dat sh*t zoals DIT kan gebeuren en nog zal gebeuren.


Dan rijd je ook niet in diesel auto's gok ik


05 okt 2023 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorlopig nog geen EV voor mij
@Cazzo: denk dat je mijn post niet goed gelezen/begrepen hebt ;)

@Novastorm: de diesel kan op hol slaan, maar voor zover ik zie staat die wagen stil. Hij is niet on a rampage zoals de EV in mijn voorbeeld, met geen manier om het op hol geslagen beest te stoppen. Klein verschilletje imo ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 okt 2023 13:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 419 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 911Jack, disciple, Rijn, Wimpie67


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.