Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche steenslagbescherming aanbrengen

18 jan 2024 23:07

Wie heeft wel eens z’n steenslagbeschermingsfolie vervangen voor nieuwe OEM folie op de achterspatborden?

Ik wil dat doen en heb inmiddels veel youtube filmpjes gezien over hoe je de oude folie moet verwijderen, maar niet hoe je de OEM folie moet aanbrengen. Alle aftermarket folie wordt aangebracht met een plantenspuit met water en een beetje baby shampoo, maar geen idee of dat ook zo moet voor de OEM folie van Porsche.

Re: Porsche steenslagbescherming aanbrengen

19 jan 2024 10:37

Mijn lokale stickerboer doet dit gewoon droog.
Op zn plaats zetten met sterke magneten en
Eerst de onder en dan de bovenkant vastkleven
met zo'n spateltje.

Re: Porsche steenslagbescherming aanbrengen

19 jan 2024 11:53

Droog monteren kan voor een professionele stickerplakker maar zou dat hier niet aanraden.

Een druppeltje dreft in het water en met een plantenspuit opbrengen op auto en sticker. Dan bijvoorbeeld met een spatel met viltrand ( gereedschap om stickers te monteren) het water en lucht er onder uit strijken.

Babyshampoo kun je ook gebruiken, maar alleen voor modeljaar 2024 auto's.

.

Re: Porsche steenslagbescherming aanbrengen

20 jan 2024 2:13

Erwin schreef:.

Babyshampoo kun je ook gebruiken, maar alleen voor modeljaar 2024 auto's.

.



:lol: :lol: :lol: :thumleft:

Re: Porsche steenslagbescherming aanbrengen

20 jan 2024 8:35

Ik doe het net zoals erwin aangeeft. Doe er niet meer in want dan duurt het lang voor hij vast gaat zitten.
ik pak altijd de sealer waar ze mee afkitten.
Weet niet welke 911 je hebt maar voor de 997 heb ik er pas laten maken. Dus die daar al in de pc van de plakker. Zijn origineel nog best duur volgens mij.

Re: Porsche steenslagbescherming aanbrengen

21 jan 2024 17:45

Thanks voor de reacties. Ik ga het doen zoals Erwin zegt.

Mijn auto is 17,5 jaar dus heb eigenlijk puber shampoo nodig als ik het goed begrijp :lol:
Plaats een reactie