Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Voorschrift over benamingen en plek achterkant 996.2?

25 feb 2024 22:11

Hallo beste liefhebbers,

Ik heb geprobeerd zowel hier als via Google (maar zonder succes) te achterhalen of er zoiets bestaat als een voorschrift over het hoe en wat voor aanduiding er op de achterkant van (in mijn geval een 996.2 c4 cabrio) een 911 op OEM style dient te worden geplaatst.

Ik kom foto’s tegen met “911”, met Carrera 4, of het woord “Porsche” “boven” de vouw én onder de “vouw”. Is hier iets zinnigs over te zeggen ? Is dit per model en bouwjaar afhankelijk of is dit het gevolg van persoonlijke smaak?

Ik zou nl. het graag OEM willen (het betreft hier een US spec uit 2004 met bumperettes) en kom er dom weg niet achter.

Maar 16.334 leden weten meer dan 1 nieuweling. Dus shoot :cheers: en willen jullie mij helpen?

Ik hoor het graag,
Gab

Re: Voorschrift over benamingen en plek achterkant 996.2?

25 feb 2024 22:43

Wat ik kon vinden is 911 alleen bij de Millennium en 40 Jahre modellen. Bij de 996.1 staat Carrera boven de vouw, bij de .2 eronder.

Re: Voorschrift over benamingen en plek achterkant 996.2?

25 feb 2024 22:54

Kennelijk heeft iemand anders hier ook al eens zijn hoofd over gebroken ... - KLIK -

Ook op rennlist is er een draadje over.

Echte duidelijkheid geeft het helaas niet....

Re: Voorschrift over benamingen en plek achterkant 996.2?

25 feb 2024 22:58

Thx Toby & Outletvalve,

Dit werpt bij mij wel meteen de vraag op of ik toch niet een beetje te OCD bezig ben…. Maar blijkbaar bestaat er nog zo’n ‘n gast…… :wink:

Ik ga eens ff lezen…..

Re: Voorschrift over benamingen en plek achterkant 996.2?

26 feb 2024 0:57

Afbeelding

  • Bepaal het midden van de motorkap
  • C is 35 +/- 1 mm

Re: Voorschrift over benamingen en plek achterkant 996.2?

26 feb 2024 10:42

Mijn tip zou zijn: kijk op de persfoto's en doe wat Porsche deed op de persauto:
Afbeelding
Plaats een reactie