Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Talbot 300 Series buitenspiegels

09 apr 2024 11:53

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de Talbot 300 series spiegels ?

http://talbotco.com/talbot_mirror.htm

BVD!

Chris

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

09 apr 2024 13:47

Ik heb ze op de backdate staan...

Afbeelding

In 't kort: je ziet er geen hol mee 8)
Ze zijn mooi, goed afgewerkt maar je ziet er (quasi) niks in. Weet nu niet zeker of de mijne al dan niet convex zijn (bought, not built) maar bekijk 100x (vooral voor de rechterspiegel) hoe ver je hem naar voor, dan wel naar achter zet. Ze zijn maar héél beperkt bij te regelen en als ze (zoals op de mijne (veronderstel ik)) te ver naar voor/achter staan krijg je nooit een goed zicht en kan je ze niet genoeg bijregelen om wél zicht te krijgen.

Mooi! Dat wel, en waarschijnlijk redelijk bruikbaar indien goed geplaatst.

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

09 apr 2024 15:43

Kijk, dat is duidelijk!, of juist niet ;-)

Ik zou ze op de originele plek willen hebben van de huidige spiegels.

Heeft dus nog wel wat extra uitzoekwerk nodig. Maar ik begrijp hieruit dat het kwalitatief wel goede spiegels zijn, buiten het zicht om ;-)

Dank voor je reactie!

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

09 apr 2024 20:30

Ik sluit me aan bij vorige post, ik had een Talbot spiegel op mijn kever. Zag er geweldig uit maar echt heel slecht zicht…

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 8:44

talbot of durant spiegels allemaal het zelfde. mooi maar je hebt er niets aan. (netjes gezegd) net als hele mooie vrouwen :-)

gewoon laten zitten en net als vroeger toen achteruitkijkspiegels een optie waren over je schouder kijken.

ben bezig met een resto/ opbouw van een 1950 xk120.. geen spiegels en geen richting aanwijzers... geweldig toch!

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 12:01

Dank!

Dan wordt het de looks ipv zicht :-) Ik ben al wel wat gewend in de 356, 1 spiegel en die is heeeel klein.

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 12:27

Porsche stapte (bij de 911) in modeljaar 1972 over van de ronde talbot spiegel naar de rechthoekige spiegel. Misschien was inderdaad wel de reden (na klachten van klanten?) dat er iets beter zicht naar achteren noodzakelijk was. Helaas zit er in die oude spiegels geen "dodehoek" stukje, dat ik wel eens mis als ik op de snelweg rijdt.

Afbeelding
'72 spiegel

Later is deze rechthoekige spiegel nog opgevolgd door een iets groter model rechthoekig.

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 13:20

Prima spiegeltje die recht-hoekige ... en inderdaad gewoon ook goed je nek trainen :wink:

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 20:31

"Je moet niet teveel achterom kijken in je leven ..."

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 21:32

horn schreef:"Je moet niet teveel achterom kijken in je leven ..."

Een erg mooie :mrgreen:

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

10 apr 2024 22:09

Ik heb een originele Tablot Berlin 333. Fantastisch qua looks als je het mij vraagt. Constructie is ook best geniaal met een beugel aan de binnenkant van de deur waarmee de spiegel zich vast trekt. Inderdaad zie je er geen moer in. Tja.

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

11 apr 2024 9:13

Wél 2 boutjes. Zie foto hierboven :wink:

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

11 apr 2024 10:14

Ja maar dat is niet de 333. Die gaat met een ronde beugel achter de deur langs en trekt zich dan vast met de bout die je in de kop van de “bullet” ziet. Zo lekker jaren zestig.

Re: Talbot 300 Series buitenspiegels

12 apr 2024 16:10

Dank voor de reacties!

je ziet er niks in, maar mooi zijn ze wel. Nu is kijken of ik ze brushed alu kan krijgen/maken.
Plaats een reactie