Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:41



Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
(geen) aankoopkeuring witmer&odijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Zoals HennieC2Targa het heeft meegemaakt, zó hoort het in mijn ogen: in principe (er zijn uitzonderingen !!) doen wij het altijd zo. We verkopen een duur produkt (zowel nieuw als gebruikt) en dan mag de potentiele klant wat ons betreft er een uitgebreide proefrit in maken of hem waar dan ook (binnen Nederland) ter keuring aanbieden. Mocht de proefrit of keuring tegenvallen: tòch schep je er goodwill mee . . . De praktijk wijst uit dat de persoon in kwestie dát nooit vergeet !
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


08 jan 2006 23:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Rene914 schreef:
10 K en hoeveel dames? (lekkere wijven klinkt zo...)


Sorry dames, excusez le mot . . . . liet mij even gaan.
Zal niet meer gebeuren :D
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


09 jan 2006 0:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Geert schreef:
Hear hear.
Een van de meest zinnige antwoorden en stellingen die ik hier gelezen heb.



In de ogen van Jan de particulier...zeg maar de calculerende burger....

Een ondernemer kan daar niets mee :!: er zijn helaas nog proefrijdende idioten zat...en een bejaarde/klassieke Porsche is daar niet altijd van gediend :cry:

Itt tot een solide Audi...kun je aan elke sul meegeven :lol: :lol:
_________________________________________
t beste maar weer...


09 jan 2006 0:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Nicolò schreef:
Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).

Ik denk dat er ook een boel verkopers zijn, die echt totaal niet weten wat zij verkopen.
Hoevaak gebeurd het dat jouw Porsche eerst op de brug gaat voor een AKK, voordat zij een (inruil)prijs noemen?????
Het werkt dus vaak wel both ways! :wink:


09 jan 2006 0:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Nicolò schreef:
Waar ik problemen mee heb is dat ik dan pas ná de principe-overeenkomst weet wat voor Porsche ik nu precies in de kuip heb.
Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).


Toch is dit zo vreemd niet. Bij een bedrijfsovename (meestal iets meer geld mee gemoeid dan bij de verkoop van een Porsche) is er ook eerst een intentie uitgesproken om te (ver-)kopen, waarbij de condities in grote lijnen duidelijk zijn (w.o. de prijs). Pas daarna vindt de due-diligence (AKK voor bedrijven) plaats. Als daar dingen uitkomen die het rechtvaardigen om nog eens aan de prijs te gaan sleutelen, gebeurt dat gewoon. Overname kan ook worden afgeblazen. Of meer garanties/zekerheden... allemaal mogelijk.


09 jan 2006 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nicolo helemaal eens!


09 jan 2006 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
Nicolò schreef:
Waar ik problemen mee heb is dat ik dan pas ná de principe-overeenkomst weet wat voor Porsche ik nu precies in de kuip heb.
Om te beginnen geeft dat een ongelijke verdeling van de kennis tijdens het onderhandelingsproces. Immers, reken maar dat de verkoper weet wat er met de auto is en de koper weet nog van weinig (enkele koper/monteurs uitgezonderd).


Toch is dit zo vreemd niet. Bij een bedrijfsovename (meestal iets meer geld mee gemoeid dan bij de verkoop van een Porsche) is er ook eerst een intentie uitgesproken om te (ver-)kopen, waarbij de condities in grote lijnen duidelijk zijn (w.o. de prijs). Pas daarna vindt de due-diligence (AKK voor bedrijven) plaats. Als daar dingen uitkomen die het rechtvaardigen om nog eens aan de prijs te gaan sleutelen, gebeurt dat gewoon. Overname kan ook worden afgeblazen. Of meer garanties/zekerheden... allemaal mogelijk.


Het grote verschil hier is, dat indien de verkoop niet doorgaat, dit grote nadelen kan hebben voor de verkopende partij. In vele gevallen wordt een bedrijf overgelaten aan een op dat moment concurerende firma. Om een echt goed zicht te krijgen op een bedrijf dat je wil overnemen, heb je buiten de financiële gegevens, ook een goed zicht nodig op de Know-How van een bedrijf. Ondanks dat je in theorie de vergaarde informatie niet mag gebruiken, gaat men dit toch doen. Hierdoor stel je je bedrijf redelijk kwetsbaar op. Vind ik persoonlijk toch net iets anders dan bij de aankoop van de wagen.

Dit neemt niet weg, dat ik als verkopende partij, ook enkel maar een AKK zou laten uitvoeren, als ik wist dat voor de koper alles in orde is, en dat enkel nog maar een negatieve AKK de verkoop in de weg zou staan.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 jan 2006 10:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Het grote verschil hier is, dat indien de verkoop niet doorgaat, dit grote nadelen kan hebben voor de verkopende partij. In vele gevallen wordt een bedrijf overgelaten aan een op dat moment concurerende firma. Om een echt goed zicht te krijgen op een bedrijf dat je wil overnemen, heb je buiten de financiële gegevens, ook een goed zicht nodig op de Know-How van een bedrijf. Ondanks dat je in theorie de vergaarde informatie niet mag gebruiken, gaat men dit toch doen. Hierdoor stel je je bedrijf redelijk kwetsbaar op. Vind ik persoonlijk toch net iets anders dan bij de aankoop van de wagen.


Hoezeer er overnames zijn waarbij dit geldt, zijn er ook zeer veel bedrijfsovernames waar dit niet geldt (gokje: een ruime meerderheid). Om een voorbeeld te noemen in lijn met de discussie: overname van een autobedrijf.


09 jan 2006 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik vrees dat we nu sterk Off-Topic gaan gaan :mrgreen:

Ik ben nog niet zo zeker van dat autobedrijf?
Waar koopt hij zijn wagens aan, via welke contactpersonen?
Heeft hij hier of daar een leverancier zitten, die dezelfde kwaliteit kan leveren maar aan betere prijzen?
Heeft hij bepaalde opkopers die met de mindere overnames weg kan?
En wat denk je van wegkopen van personeel nadien, tenslotte weet hij dan ook wat er aan lonen betaald word.
enz.

Dit lijken misschien allemaal kleine details, maar hier word dikwijls het verschil tussen winst en verlies gemaakt.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 jan 2006 11:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik vrees dat we nu sterk Off-Topic gaan gaan :mrgreen:

Ik ben nog niet zo zeker van dat autobedrijf?
Waar koopt hij zijn wagens aan, via welke contactpersonen?
Heeft hij hier of daar een leverancier zitten, die dezelfde kwaliteit kan leveren maar aan betere prijzen?
Heeft hij bepaalde opkopers die met de mindere overnames weg kan?
En wat denk je van wegkopen van personeel nadien, tenslotte weet hij dan ook wat er aan lonen betaald word.
enz.

Dit lijken misschien allemaal kleine details, maar hier word dikwijls het verschil tussen winst en verlies gemaakt.


I beg to differ. Veel van deze info is zonder problemen te verkrijgen via-via mocht de concurent geïnteresseerd zijn (opvallend veel gegevens die bij de fiscus bekend zijn, zijn tegen een gering bedragje te koop...). Daarbij: niet zelden wordt bepaalde info geanonimiseerd. Maar je hebt wel gelijk dat we nu off-topic gaan...


09 jan 2006 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Wel, ik kan u zeggen dat de fiscus nog niet de helft weet van mijn zaak. :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 jan 2006 12:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ppp 356 schreef:
Wel, ik kan u zeggen dat de fiscus nog niet de helft weet van mijn zaak. :wink:

:shock: :shock:
Paul,
Ook de fiscus heeft tegenwoordig internet.................. :wink:


09 jan 2006 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rob, het is niet omdat ze het niet weten, dat het ilegaal is :roll: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 jan 2006 12:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Wel, ik kan u zeggen dat de fiscus nog niet de helft weet van mijn zaak. :wink:


In Nederland is men misschien doortastender?


09 jan 2006 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Je hoeft ook niet alle informatie aan de fiscus door te geven. Een bedrijf heeft nog veel meer gegevens dan fiscale.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 jan 2006 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Je hoeft ook niet alle informatie aan de fiscus door te geven. Een bedrijf heeft nog veel meer gegevens dan fiscale.


In NL moet je wel alle info laten inzien. Als het op schrift staat en je bewaart het is het administratie...

Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over? :roll: :wink:


09 jan 2006 13:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over? :roll: :wink:


Over W&O en de fiscus :twisted: toch :?:


09 jan 2006 13:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Olaf schreef:
Devils son schreef:
Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over? :roll: :wink:


Over W&O en de fiscus :twisted: toch :?:

en vergeet die mooie dames niet! :mrgreen: :wink:


09 jan 2006 16:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Olaf schreef:
Devils son schreef:
Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over? :roll: :wink:


Over W&O en de fiscus :twisted: toch :?:

en vergeet die mooie dames niet! :mrgreen: :wink:


Heee . . . dan ben ik weer in beeld zeker :?:
Het wordt ineens weer interessant :wink:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


09 jan 2006 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Mijn mening is om W&O even links te laten liggen. Zoek een adres waar je gelijk een goed gevoel over de auto EN verkoper hebt.
Toen ik mijn 911 kocht kon ik hem laten keuren waar, en wanneer ik het wilde en door wie bepaalde OOK IK :!: :!:
Als je dus direct 100% medewerking krijg op je voorstel voor een AKK
krijg je er al gelijk een beter gevoel bij, toch?
Probeer te voorkomen dat je later spijt krijg van je aankoop.
Via het PF is er aan heel veel goeds te komen.
Veel sukses :wink:
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


09 jan 2006 20:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Sterker nog, als je zon goed gevoel hebt over de specialist waar je komt, denk je gewoon helemaal niet aan een AKK en koop je de auto gelijk. In mijn geval tenminste, voor mijn eerste 911. Ja ik geef het toe, is een stukje emotie ook, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Maar ook later bij TJ nog heb ik nooit ergens een AKK laten doen, en gewoon de autos gekocht op goed vertrouwen. TJ verkoopt ook voor 99% nette autos, en als er ooit wat is wordt dat opgelost. En ik kan me voorstellen dat meer specialisten zoals W&O op dezelfde wijze werken.
Dus in dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat de specialisten niet zitten te wachten op "die mensen die een AKK willen laten doen ergens anders". Ter verdediging van W&O.
Ik hoor hier op het forum wel veel over een AKK, en 3/4 van de mensen hier is ook erg kritisch, goed geinformeerd en neemt de tijd om een goede keuze te maken, maar andere mensen kopen op een andere manier. En dat hoeft helemaal niet perse slecht te zijn "omdat je geen AKK hebt gedaan"

Dat wilde ik even zeggen :wink:


09 jan 2006 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Gerco schreef:
Sterker nog, als je zon goed gevoel hebt over de specialist waar je komt, denk je gewoon helemaal niet aan een AKK en koop je de auto gelijk. In mijn geval tenminste, voor mijn eerste 911.
Ik hoor hier op het forum wel veel over een AKK, en 3/4 van de mensen hier is ook erg kritisch, goed geinformeerd en neemt de tijd om een goede keuze te maken, maar andere mensen kopen op een andere manier. En dat hoeft helemaal niet perse slecht te zijn "omdat je geen AKK hebt gedaan"

Dat wilde ik even zeggen :wink:


Ik heb zowel mijn 911 SC alsmede de 993 op basis van vertrouwen en eigen kunnen zonder AKK gekocht.
De SC vertoonde enige niet onoverkomelijke gebreken en van de 993 heb ik nog nimmer spijt gehad.

In motoren of versnellingsbakken kunnen de specialisten ook niet kijken, deze kunnen goed klinken c.q. perfect schakelen (hoewel een 915 bak . . . ??) en toch later onvoorzien de geest geven.
Een gezonde kijk op een auto kan al veel ruis wegnemen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


09 jan 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
heb de ballen verstand van techniek en dat soort zaken, daar huur ik een specialist voor in
boekhouding laat je toch ook aan een accountant over (my two pennies)
_________________________________________
Got coffee?


09 jan 2006 22:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Marco schreef:
heb de ballen verstand van techniek en dat soort zaken, daar huur ik een specialist voor in
boekhouding laat je toch ook aan een accountant over (my two pennies)

Bravo! 8)
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


09 jan 2006 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Gerco schreef:
Sterker nog, als je zo'n goed gevoel hebt over de specialist waar je komt, denk je gewoon helemaal niet aan een AKK en koop je de auto gelijk.


Wanneer je zo'n goed gevoel hebt over de auto én verkopende partij, bestaat inderdaad de kans dat je zo gaat denken. (uit ervaring)

Maar of je dit werkelijk zo moet doen is punt twee. :roll:

Een goede afloop is zeker wel mogelijk maar omdat dit nogal eens uitloopt op teleurstellingen, behoort deze tactiek NIET tot Pascal's lijstje voor nieuwe potentiële Porsche rijders........... :wink:


09 jan 2006 23:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rodenburg


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.