Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 11:04



Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Ze kunnen het niet laten...zucht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ze kunnen het niet laten...zucht
mod by Jurgen , topic gesplitst



molen934 schreef:
Keek zaterdag 28 jan 06 in De Telegraaf even bij de speurders en schrok behoorlijk :shock:

Er stonden 2 Porsche's 996 in van 1998 of 1999 voor een behoorlijk laag bedrag, waar moet dit heen :!:


Let's face it, de 996 is gewoon de schlemiel van het Porsche merk...zeg maar een mislukte 911 :lol:


31 jan 2006 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Porschegek schreef:
Let's face it, de 996 is gewoon de schlemiel van het Porsche merk...zeg maar een mislukte 911 :lol:

tuurlijk...
ikwil er best een hebben, zeker die met de nieuwere koplampen en 3.6 motor
als ik in de gelegenheid ben zelfs liever dan een 993S oid
_________________________________________
Got coffee?


31 jan 2006 15:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Knuppel...hoenderhok.... :roll:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


31 jan 2006 15:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
:ass:

Ik weet niet wat je voor die prijs (35.000) krijgt , maar zal wel een op(af)knappertje zijn. Kijk even bij de P-dealers en je zult zien dat je die niet voor 32K meekrijgt.


31 jan 2006 15:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Porschegek schreef:
Let's face it, de 996 is gewoon de schlemiel van het Porsche merk...zeg maar een mislukte 911 :lol:


Zeg Porschegek, wat rijd jij eigenlijk? ... :flush: Je miskent met jouw ongefundeerde uitlating de evolutie van de 911. Daarnaast is je reactie niet zo chique (laat staan lollig) en ik dacht dat we het daar op het PF wel vaker over hebben gehad. Als je echter een inhoudelijke discussie wilt voeren, dan nodig ik je uit een nieuw topic te starten en mij haarfijn uit te leggen op welke onderdelen jij de 996 zoveel slechter vindt. Op mijn warme belangstelling kun je rekenen.


31 jan 2006 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Porschegek schreef:

Let's face it, de 996 is gewoon de schlemiel van het Porsche merk...zeg maar een mislukte 911 :lol:


gehannes. Het is gewoon een hele goede auto die een paar subjectieve nadelen heeft: 1. teveel geproduceerd (hetgeen overigens wel aangeeft dat de markt de 996 allesbehalve als "schlemiel" zag) 2. te modern (werkt niet bij de conservatieve elferfans) 3. eerste modellen hadden wat kwaliteitsprobleempjes 4. uiterlijk niet ieders smaak, althans door velen gezien als minder mooi dan voorganger.

Maar: objectief gezien is de 996 gewoon de beste 911 op de 997 na. De 911 is in de loop der jaren alleen maar beter geworden. En langzamerhand zijn "we" gewend aan het nieuwe uiterlijk. De 996 zal nog wel een stuk in prijs dalen, niet in het minst vanwege het grote aanbod. Maar: dat zal zeker zijn weerslag hebben in de prijzen van de luchtgekoelden. Want dat luchtgekoelde... dat telt voor sommige liefhebbers zwaar, maar de jongetjes die nu opgroeien zien dat straks als hopeloos verouderd. Net zoals "wij" de 356 zien als een museumauto (ik chargeer). Let wel: toen de 901 kwam werd deze ook neergesabeld als "geen echte Porsche meer"...


31 jan 2006 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Marcel schreef:
marktplaats:

2001 - 39,500
1998 - 36,950
1997 - 35,500

Nog een beetje er af jippie en het verschil is niet zo groot of wel???


Overigens zit er op die van 2001 nog wel ca. € 10.000,- rest BPM, kleinigheidje. De overige 2 zijn inderdaad erg goedkoop. Daar kunnen diverse redenen voor zijn. Dit zijn qua prijs wel uitzonderingen en als je daar een goede voor kunt kopen (AKK) ... go for it :wink:


31 jan 2006 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Misschien moet Porschegek maar beter dat Porsche van z'n naam weglaten :wink:

Nu is een 996 ook niet mijn persoonlijke favoriet, maar een keer meegereden in een 996 Turbo en ik moet toegeven dat dit echt geweldig rijdt!
_________________________________________
NPC 0577


31 jan 2006 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Zullen we deze discussie maar niet (wéér) aangaan... 8)

Ik vind het toch vreemd, dat de prijzen in Dubai zo scherp zijn , terwijl er overduidelijk zoveel geld zit...mss heb ik iets overlezen...wordt er bv geen belasting geheven ofsow...?

Jij weet ongetwijfeld het antwoord Marcel...


31 jan 2006 16:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Het heeft effe geduurd, maar het jaar is 31 dagen oud, en daar is tie weer: De eindeloze 996-discussie.
Zucht. :roll:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


31 jan 2006 16:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Double G schreef:
(..)Nu is een 996 ook niet mijn persoonlijke favoriet, maar een keer meegereden in een 996 Turbo en ik moet toegeven dat dit echt geweldig rijdt!


En daar gaat het ook om :thumleft: Ieder z'n meug zeg ik altijd. Ik vind bijv. de 993 prachtig qua lijn, maar hopeloos als het gaat om het interieur. De 964 heeft weer een aantal prachtige RS-en opgeleverd. De 3.2 met z'n nostalgische Fuchs ... schitterend, maar die "erop geplakte" bumpers ... mwah ... En zo vinden wel allemaal wel wat van een auto. Niemand hoeft een 996 mooi te vinden, maar het ongefundeerd "geluid maken", daar heb ik echt een enorme hekel aan.


31 jan 2006 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb het dus niet over de prestaties van de 996 maar over de 'looks' :wink:


31 jan 2006 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Porschegek schreef:
Ik heb het dus niet over de prestaties van de 996 maar over de 'looks' :wink:


Dus ... toon wat meer :res:


31 jan 2006 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Als ik het interieur van de 2 (993 en 996) vergelijk , dan weet ik toch wat gekozen hoor (996!)
Ik val nogal snel voor een mooi interieur en ik kan zwaar afknappen op een minder interieur al is de buitenkant nog zo mooi.
(bvb. de Clio V6 vind ik mooi van buiten, maar die binnenkant is zo triest dat de hele auto een afknapper wordt :( )

En het is nog steeds het interieur dat je het meeste ziet :)
Tenzij je je auto meer poetst dan erin rijdt natuurlijk ;)


Laatst bijgewerkt door S2 op 31 jan 2006 16:27, in totaal 1 keer bewerkt.



31 jan 2006 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
adu schreef:
Marcel schreef:
marktplaats:

2001 - 39,500
1998 - 36,950
1997 - 35,500

Nog een beetje er af jippie en het verschil is niet zo groot of wel???


Overigens zit er op die van 2001 nog wel ca. € 10.000,- rest BPM, kleinigheidje. De overige 2 zijn inderdaad erg goedkoop. Daar kunnen diverse redenen voor zijn. Dit zijn qua prijs wel uitzonderingen en als je daar een goede voor kunt kopen (AKK) ... go for it :wink:


waar het hier om gaat is het verschil met dubai, omdat je daar voor 10,000 euro meer ook een 996 turbo koop (en dat heb ik zelf gezien!!!)
dan kocht ik niet voor 32,000 euro een 996 uit 1999.

NU hoop ik dat ik paul in dubai niet al te ziek maak want ik begrijp dat de koop al gesloten is? Zoniet dan krijgt ie de volgende keer van mij daar een biertje....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 jan 2006 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
S2 schreef:
Als ik het interieur van de 2 (993 en 996) vergelijk , dan weet ik toch wat gekozen hoor (996!)
Ik val nogal snel voor een mooi interieur en ik kan zwaar afknappen op een minder interieur al is de buitenkant nog zo mooi.
(bvb. de Clio V6 vind ik mooi van buiten, maar die binnenkant is zo triest dat de hele auto een afknapper wordt :( )

En het is nog steeds het interieur dat je het meeste ziet :)
Tenzij je je auto meer poetst dan erin rijdt natuurlijk ;)


voor sommigen is het spartaanse van het 993 interieur deel van de charme, voor anderen weer ouderwets (daar gaan we weer). Persoonlijk vind ik een 996 4S en turbo super, wil de mijne wel mee ruilen. MEt een standaard 996 weer niet. Eigenlijk wil ik helemaal niet ruilen maar alleen erbij hebben......

Fiet blijft natuurlijk ook weer dat de looks van de 997 meer naar een 993 neigen en de techniek natuurlijk weer meer naar de 996, dus zo heeft ieder wat, conclusie 997 zit weer erg dicht bij de ultieme Porsche, maar dat wisten de meeste hier al.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 jan 2006 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Hee jongens stoppen hoor :!: :!: :!:

Dit was niet mijn bedoeling :twisted: , elke Porsche heeft zijn charme :idea:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


31 jan 2006 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
molen934 schreef:
Hee jongens stoppen hoor :!: :!: :!:

Dit was niet mijn bedoeling :twisted: , elke Porsche heeft zijn charme :idea:


Das juist, maar de mijne de meeste :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


31 jan 2006 16:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Uhm...waarom wordt er opeens een nieuw topic gestart met mijzelf als auteur ? :roll:

Vinden mensen het vervelend als ik het exterieur van een 996 aan de kaak stel ? In principe is elke nieuwe 911 qua 'looks' mooier geworden dan zijn voorganger, en dat is bij de 996 niet gelukt.

Bij de 997 dus weer wel. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)


31 jan 2006 16:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Marcel schreef:
Eigenlijk wil ik helemaal niet ruilen maar alleen erbij hebben......


Dat is volgens mij voor de meeste van ons erg herkenbaar :lol:
_________________________________________
NPC 0577


31 jan 2006 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik zou zeggen Porschegek, gebruik de zoekfunctie eens en je zult verbaasd zijn over de hoeveelheid die al is geschreven over oa de looks van de 996. De vast bezoekers van dit forum zin die discussie onderhand al zo vaak tegengekomen dat ze er een beetje moe van (beginnen te) worden. Vandaar. EN de discussie begon off-topic te raken (het weer eens ophalen van de discussie over de looks vd 996etc, vandaar dat je een eigen topic hebt gekregen)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


31 jan 2006 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Oke, dan mag wat mij betreft dit topic in de prullenbak :wink:


31 jan 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Porschegek schreef:
(..)Vinden mensen het vervelend als ik het exterieur van een 996 aan de kaak stel ? (..)


Ligt eraan hoe je het formuleert, maar ik neem aan dat die boodschap al was overgekomen.


31 jan 2006 17:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Overigens sluit ik voor de toekomst niet uit dat ik een 993 S of turbo aanschaf. Niet omdat ik de 996 niks vind, integendeel, ik geniet van die wagen, maar omdat die 993 weer iets geheel eigens (nostalgisch, luister alleen al naar het sluiten van de portieren) heeft. Aan de andere kant kan het evengoed een 996 turbo of (doe eens gek) GT-3 (of liever, GT-2)worden. Ook leuk.

Aangezien m'n achterbuurman recent een 993 heeft aangeschaft hoef ik eigenlijk niet eens meer te kiezen. De 2 Porsches staan dan gebroederlijk naast elkaar in de garages of op de oprit. Wat een uitzicht, wat is het toch mooi in A'foort.


31 jan 2006 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
adu schreef:
Porschegek schreef:
(..)Vinden mensen het vervelend als ik het exterieur van een 996 aan de kaak stel ? (..)


Ligt eraan hoe je het formuleert, maar ik neem aan dat die boodschap al was overgekomen.


Nog een keer uitleggen :
Mijn mening is gefundeerd op de looks en daar hoef ik verder niets over uit te wijden, puur een persoonlijke mening.
Ieder heeft zo zijn eigen smaak betreft vormgeving van een auto, en als ik na ruim 40 jaar 911 de 996 aanwijs als het lelijke eendje dan is dat mijn mening. En of de 996 een goede/betere auto is dat is dan even ondergeschikt.

Als iemand mijn Porsche of een andere wagen volledig afbrandt dan heb ik daar overigens geen probleem mee. Smaken verschillen nu eenmaal :wink:


31 jan 2006 17:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke, Majestic-12 [Bot], Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.