Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:05



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
enkele proefritjes later 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht enkele proefritjes later
Na een uitvoerig antwoord op al mijn vragen door verschillende leden van dit forum (Marcel, zelf eigenaar van een targa in het bijzonder) weet ik het bijna zeker, een 993 targa voor mij. Ik heb er reeds een proefrit in gehad en het beviel GEWELDIG!
Vandaag (op afspraak) een (bijna) proefrit gehad bij Porchecentrum Eindhoven in een 993 met een open dakje. We werden bijzonder vriendelijk ontvangen en na even door de "snoepwinkel"gewandeld te hebben werd de betreffende 993 voorgereden, zilverkleurig met slechts 76.000 km op de km teller.
ECHTER, ik ben 1.95 meter lang en pas dus met geen mogelijkheid in een gewone 993
Met de vriendelijke verkoper hartelijk gelachen en gevraagd om een proefrit in een 996 hetgeen geen enkel probleem was.
Na de proefrit met de 996 (carrera 4) weet IK het zeker, voor mij GEEN 996 (althans geen gewone, misschien ooit een cabrio of targa) de auto heeft voor mij geen Porsche gevoel en verder ook geen enkele meerwaarde op de auto die ik voor dagelijks gebruik rij (BMW X5). De 996 is een prachtige auto, hij rijdt fantastisch maar mist dat speciale gevoel, dat beetje extra.
Morgen ga ik bellen voor een tweede proefrit in de 993 targa en als het dan nog steeds gweldig is en we kunnen samen over de prijs eens worden dan ben ik binnenkort de trotse eigenaar van een 993 targa.


18 jul 2006 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
De eerste gedachte die mij dan te binnen schiet JM is ; als je niet in een 993 past , hoe wil je dat dan gaan doen? Altijd met het Targadakje open rijden... , of heeft een Targa zoveel meer hoofdruimte? (wat ik me ook niet goed voor kan stellen...)


18 jul 2006 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
Tholen
Bericht Re: enkele proefritjes later
JM schreef:
Na een uitvoerig antwoord op al mijn vragen door verschillende leden van dit forum (Marcel, zelf eigenaar van een targa in het bijzonder) weet ik het bijna zeker, een 993 targa voor mij. Ik heb er reeds een proefrit in gehad en het beviel GEWELDIG!
Vandaag (op afspraak) een (bijna) proefrit gehad bij Porchecentrum Eindhoven in een 993 met een open dakje. We werden bijzonder vriendelijk ontvangen en na even door de "snoepwinkel"gewandeld te hebben werd de betreffende 993 voorgereden, zilverkleurig met slechts 76.000 km op de km teller.
ECHTER, ik ben 1.95 meter lang en pas dus met geen mogelijkheid in een gewone 993
Met de vriendelijke verkoper hartelijk gelachen en gevraagd om een proefrit in een 996 hetgeen geen enkel probleem was.
Na de proefrit met de 996 (carrera 4) weet IK het zeker, voor mij GEEN 996 (althans geen gewone, misschien ooit een cabrio of targa) de auto heeft voor mij geen Porsche gevoel en verder ook geen enkele meerwaarde op de auto die ik voor dagelijks gebruik rij (BMW X5). De 996 is een prachtige auto, hij rijdt fantastisch maar mist dat speciale gevoel, dat beetje extra.
Morgen ga ik bellen voor een tweede proefrit in de 993 targa en als het dan nog steeds gweldig is en we kunnen samen over de prijs eens worden dan ben ik binnenkort de trotse eigenaar van een 993 targa.



Aleens het verschil geprobeerd tussen eentje met en zonder schuifdak :?: :?:

Daar zit wel degelijk verschil in hoogte.

suc6.


18 jul 2006 21:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ja precies; er zijn verschillen tussen coupé zonder schuifdak, coupe met schuifdak, en (denk ik) targa. Denk dat je in een gewone 993 wel past (zonder schuifdak). Maar die valt kennelijk af voor je. Ben dan benieuwd hoeveel meer ruimte een 993 targa heeft.


18 jul 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 S2
Bericht 
Geen Porsche gevoel bij een 996 en geen meerwaarde tov een X5? Een 996 heb ik nog niet gereden, maar om een X5 nu een fantastisch sturende auto te noemen. Want dat is de gemiddelde Porsche toch wel.


18 jul 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

ik ben zelf ook 1.98.en pas dus ook niet in een 993 met schuifdak.
als ik mijn hoofd kaal scheer kan ik net in de targa scheeld 3 cm denk ik ongeveer zonder schuifdak.
de 964 targa heb ik nog 4 cm over en daar zit een super porsche gevoel in!

gr anton964


18 jul 2006 23:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
JM, Porsche heeft wel aan jouw gedacht hoor! Je kunt zo lang niet zijn of je past wel in een 928. Maar ik wil me verder niet bemoeien met je keuze, je weet zo te lezen heel goed wat je wilt. Succes :!:
_________________________________________
Don't worry about tomorrow, God is already there.


19 jul 2006 6:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ben zelf 1.92m en weet wat het is om niet goed in een auto te passen.

Een raad: tijdens een proefrit of in de showroom kun je misschien wel een redelijke zit vinden en denken van 'ach, dat gaat best!'. Maar eenmaal op de eerste lange rit en bij regelmatig gebruik kan het dan toch tegenvallen en blijft het slecht zitten een ergenis.

Laat je niet meeslepen wanneer je niet 100% kan zitten, hoe mooi de auto ook is... :roll:


19 jul 2006 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Eindhoven
Bericht 
Kleintjes :twisted: :wink: . Ik ben 205cm en ik zit prima in mijn 3.2 met turbointerieur zonder schuifdak! ik neem dat dit dan in een 993 net zo zou moeten zijn. Met een targa heb ik echter geen ervaringen...


19 jul 2006 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
928GTS schreef:
Citaat:
Je kunt zo lang niet zijn of je past wel in een 928.

Precies!
Niet te evenaren comfort, sportieve eigenschappen en vele probleemloze kilometers.


19 jul 2006 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Waar blijft John4S?
Hij is ook rond de 1m90 en heeft ook M5 gereden.
Is nu erg tevreden met zijn 996 4S en heeft de M5 de deur uit gedaan om een Keijen te kopen.


19 jul 2006 12:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
De vorige eigenaar van mijn 964 was ook ca. 1.95 en heeft de stoel iets naar achteren laten zetten.


19 jul 2006 12:44
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Sjonnie schreef:
Waar blijft John4S?
Hij is ook rond de 1m90 en heeft ook M5 gereden.
Is nu erg tevreden met zijn 996 4S en heeft de M5 de deur uit gedaan om een Keijen te kopen.


X5....

M5 zou ik nooit de deur uit doen voor zo'n trekker (imho) :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2006 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: enkele proefritjes later
JM schreef:
Na een uitvoerig antwoord op al mijn vragen door verschillende leden van dit forum (Marcel, zelf eigenaar van een targa in het bijzonder) weet ik het bijna zeker, een 993 targa voor mij. Ik heb er reeds een proefrit in gehad en het beviel GEWELDIG!
Vandaag (op afspraak) een (bijna) proefrit gehad bij Porchecentrum Eindhoven in een 993 met een open dakje. We werden bijzonder vriendelijk ontvangen en na even door de "snoepwinkel"gewandeld te hebben werd de betreffende 993 voorgereden, zilverkleurig met slechts 76.000 km op de km teller.
ECHTER, ik ben 1.95 meter lang en pas dus met geen mogelijkheid in een gewone 993
Met de vriendelijke verkoper hartelijk gelachen en gevraagd om een proefrit in een 996 hetgeen geen enkel probleem was.
Na de proefrit met de 996 (carrera 4) weet IK het zeker, voor mij GEEN 996 (althans geen gewone, misschien ooit een cabrio of targa) de auto heeft voor mij geen Porsche gevoel en verder ook geen enkele meerwaarde op de auto die ik voor dagelijks gebruik rij (BMW X5). De 996 is een prachtige auto, hij rijdt fantastisch maar mist dat speciale gevoel, dat beetje extra.
Morgen ga ik bellen voor een tweede proefrit in de 993 targa en als het dan nog steeds gweldig is en we kunnen samen over de prijs eens worden dan ben ik binnenkort de trotse eigenaar van een 993 targa.



Beste JM, bij de 993 zit (als ik het goed begrepen heb) ook nog de mogelijkheid om de stoel (met loshalen van enige bouten) in zijn geheel een stukje naar achteren te halen, dan zouden je benen beter passen (?)
Als je dan ook nog eentje zonder schuifdak kiest ben je er wellicht uit....
Ik geef je overigens gelijk; de 993 is (imho) indrukwekkender/aantrekkelijker/puurder dan de 996 (kom maar jongens....)
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


19 jul 2006 13:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: enkele proefritjes later
Epicurus schreef:
Ik geef je overigens gelijk; de 993 is (imho) indrukwekkender/aantrekkelijker/puurder dan de 996 (kom maar jongens....)


Opinions are like assholes; everybody has got one... :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2006 13:40
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
horn schreef:
Sjonnie schreef:
Waar blijft John4S?
Hij is ook rond de 1m90 en heeft ook M5 gereden.
Is nu erg tevreden met zijn 996 4S en heeft de M5 de deur uit gedaan om een Keijen te kopen.


X5....

M5 zou ik nooit de deur uit doen voor zo'n trekker (imho) :cheesy:


Ben ik dan.


996 (mijn pers. ervaring de 3.6) super kar, kom uit een 964turbo bruut etc. maar de 996 is een echte rijders auto., heerlijk toeren op elk gebied.
Zit met mijn 1.90 in een 996 (zonder schuifdak) zeer zeer goed




Zo nu de X5, 3 jaar 1 gehad, nu anderhalf jaar een KJN, ken dus goed vergelijken.

Voor X5:

........fenominale auto
heerlijk stuurkarakter, funf reihe (vorig model) op hoogte.
super aut. versnellingbak
mooie motor
zit goed.
Wel een high executive pakket nemen, anders super kaal.


Tegen X5:

Restwaarde (pers. ervaring bij vele onderhandelingen her en der), Afwerking geen BMW gehalte, zeer Amerikaans, veel plastic en lege plekken, echt tegenvaller.
motorruimte ziet er niet uit, veel tie-raps zichtbaar, echt zwaar onder de maat.
Maar vooral een hoog petjes gehalte tegenwoordig, hier in het westen zeer geliefd bij allochtonen, sportschooljongens en criminelen, zeer zeer jammer, is die auto niet waard dat imago.
Navigatie ronduit slecht (2 talig)
Zit zelfs nog standaard een cassettespeler in (huh was dah een cassettespeler)


Voor Cayenne:

Sublieme motor
goed koppel, meer toelaatbaar trekgewicht 3500 kilo
is ff ietsie sneller als een X5
zeer goede PCM (dvd) kunnen weinig auto's aan tippen, op Mercedes command na.
Als een scheermes in snelle bochten met deze mastodont.
Afwerking binnen en buiten op een hoog (porschewaardig) niveau, zeker wat materialen betreft
zeer veel gadgets leverbaar.
maar vooral een hoog feel good (Porsche) karakter, vanachter het stuur een beetje 911 gevoel wat welvingen betreft.
Inruilprijs nog zeer hoog tov X5.
Zeer mooi uitlaatgeluid bij de zespitters.

Tegen Cayenne:

Uitlaatgeluid bij de S en Turbo niet echt om in tunnels mee te rijden.
Aut. 6 versnellingsbak wat hakerig (zeker bij koud).
Opties errug duur, welke wel verplicht zijn
banden slijten sneller als een X5, wat vooral komt omdat je met een KJN sportiever rijd als met een X5.
Sprongen naar hogere types S-turbo-turbo S zijn zeer extreem duur.
Storingen aan de eerste types wat de optionele bochtverlichting betreft, is nu onder de knie
slecht sluiten bagageruitje, update slot voor gekomen.
Voor onderhoud is een BMW dealer meer aanwezig als een off. Porsche dealer, daarom KJN meestal in en om de grote steden, buitenland (Frankrijk niet veel Porschedealers aanwezig).


Al met al X5 super auto, maar na optellen en aftrekken de KJN net ff de betere, en nog steeds geen dag spijt van de ruil, pak de KJN meer als de X5 indertijd, vroeger pakte ik voor ieder ritje de 9964s, betrap me nu dat ik gemakkelijker de KJN pak.


19 jul 2006 14:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
voila :mrgreen:


19 jul 2006 14:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Leuk onderwerp :idea:

Ben 1,94 en pas redelijk in de 993 met schuifdak, stoel naar achteren laten plaatsen en iets laten verlagen.

Maaaaaaaar het nadeel is wanneer je er naast gaat zitten brrrrrrrrr :evil:

Moet toegeven heb in een 996 gezeten en de ruimte is prima, echt gemaakt voor de grotere mensen :lol:

Had hiervoor een 964 met schuifdak :!: , en dan een dag op het circuit met helm op en dat wil je niet weten :shock:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


19 jul 2006 14:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
effe offtopic:
jeee zijn jullie allemaal zo groot??? :lol:
Voor diegene die ik de afgelopen Porschemeetings gezien en gesproken heb vond ik het meevallen! haha

Ik en mijn vriend zullen er waarschijnlijk geen last van hebben: hij is 1,61 en ik 1,73. We passen dus lekker in IEDERE porsche 8)


back to topic:
De keuze tussen bmw en porsche zou voor mij niet ingewikkelt zijn. Vind die offroaders van bmw erg hoekig en stijf, terwijl je bij een cayenne toch inderdaad het porschefeeling hebt, het haast zweven over het wegdek. Jaja, kan het weten, heb er in mogen zitten :P
Interieur vind ik ook mooier, veel meer mogelijkheden tegenover de bmw's en merci's..

marreeeh...hoe ist afgelopen met de 2de testrit?
_________________________________________
DENK HELDER


19 jul 2006 15:22
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
FROST schreef:
Ik en mijn vriend zullen er waarschijnlijk geen last van hebben: hij is 1,61 en ik 1,73. We passen dus lekker in IEDERE porsche 8)


Op een kussentje ja...

Ach, Bart de Graaf reed ook een 911 :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jul 2006 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Was ook mijn gedachte :lol:

Jullie passen zelfs in deze:

Afbeelding

:twisted: :wink:


19 jul 2006 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
horn schreef:
Ach, Bart de Graaf reed ook een 911 :wink:


.. met een blokje op de pedalen :lol:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 jul 2006 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
horn schreef:
Ach, Bart de Graaf reed ook een 911 :wink:


.. met een blokje op de pedalen :lol:

En zijwieltjes.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


19 jul 2006 16:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Mijn 1.95 past prima in een 964 met schuifdak. Zit zeker nog paar cm tussen hoofd en dak.

Afgelopen zaterdag in een 993 Targa (ooo mooi) gezeten (niet gereden), zit ik met bijna met mijn hoofd tegen het dak.

Heb ook gereden in 996. Ik kan mijn goede zit nog niet vinden. Rijden is super, maar ik zat maar te rommelen met stoel en rugleuning. Het zal vast aan de vreemde verhouding van mijn lichaam liggen :)

Echt helemaal perfect is de 997. Stoelen super, en vooral stuur op 2 manieren verstelbaar, dat maakt een voor mij perfecte zit mogelijk.


19 jul 2006 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 Cabrio '01
Lent
Bericht 
wie heeft.....eeehh IS de langste?

Ik ben 2.07 en heb me al eens vroeger gefrommeld in een alfa GTV, blik sardientjes is er niets bij, maar ja, je wilt wat....mooi rijden op je 20e :wink:
In een 3.2 met schuifdak is het wat onderuit hangen en een "coupe discipline" (oftewel stekeltjes) dan gaat het. Overigens wel de stoel met de rails een gaatje naar achter gezet.
Nu in een 964 cabrio en dat past prima qua hoofdruimte. Maar ook hier, voor mijn eigen onderstel, de stoel een gaatje naar achter.
Een 993 targa? Heb ik nog niet in mogen plaatsnemen.
Wel gepoogd in een boxster, maar da's geen succes: te weinig beenruimte en ik kijk tegen de bovenste raamomlijsting, krijg je een stijve nek van :wink:


19 jul 2006 18:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Heran


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.