Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 mei 2024 16:48



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
944 tips en info gevraagt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
veel miniaturen
Schijndel
Bericht 944 tips en info gevraagt
Heb de knoop nagenoeg doorgehakt, Wil volgend jaar een 944 aanschaffen, 911 heeft nog steeds de voorkeur maar qua budget is dit voorlopig niet haalbaar en lijkt me een 944 ook een geweldige auto.

Wie kan er mij alvast tips geven, waar ik op moet letten, wat de zwakke punten kunnen zijn, wat zo'n beetje het onderhoud gaat kosten per jaar, wat een goed model me gaat kosten, enz enz.

Alvast bedankt,
Frank
_________________________________________
website is onze oude website, niets meer aan gedaan laatste tijd, nieue is in de maak


22 aug 2007 16:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Er zijn géén tips :shock:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


22 aug 2007 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jawel hoor :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 aug 2007 16:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Maar dan moet je wel eerst registreren.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


22 aug 2007 16:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Oh , geen idee.
Ik ben er idd geregistreerd dus ontging me dit.
Maar dat is een kleine moeite als je toch zeker meer over de 944 wil weten.
De meeste info erover zal toch daar staan :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 aug 2007 16:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Allereerst is het slim om je budget te bekijken en daar mee af te stemmen voor welk model 944 je wilt gaan. Ik weet zeker dat je van welke 944 dan ook geen spijt krijgt, het is een zeer onderschatte auto ..

  • 944 type 1, tot 1986 gemaakt, +/- 160 pk voor een goede betaal je ongeveer tussen de 3000 en de 4000 euro
  • 944 type 2, van na 1986, moderner dashboard, +/- 160 pk reken op ongeveer dezelfde prijzen als een type 1, misschien 500 euro hoger
  • 944 S (is altijd volgens type 2 spec) +/- 190 pk, marginaal sneller dan de gewone, reken voor een goede ongeveer 5000 a 6000 euro
  • 944 2.5 turbo van voor 1988, 220 pk (is altijd volgens type 2 spec), heeft andere bumpers/spoilers/wielen/banden dan de 944(s). Reken op prijzen voor een goede van ongeveer 6500 a 8000 euro
  • 944 S2 3.0 Na, 210 pk, zelfde uiterlijk als turbo en ongeveer even snel. Rijdt door zijn breede koppel kromme als een echte GT en is een stuk vlotter als de 944(S). Reken op prijzen die ongeveer gelijk zijn aan de turbo.
  • 944 Turbo van na 1988, 2.5 liter, 250 pk, snel en luxueus. Reken op prijzen voor een goede van ongeveer 9000 a 12000 euro

Opmerking1
Er is ook een 944 standaard model met 2.7 liter motor geleverd, hier ga ik vanwege zijn kleine productie aantallen even niet op in.
Opmerking2
De prijzen die ik noem zijn over de hele linie redelijk hoog, ik ga dan wel uit van een uitstekend exemplaar ..
Opmerking3
Er is van de S2 en de turbo (250pk) ook een cabrio gemaakt, reken op prijzen vanaf ongeveer 10000 tot 15000 euro
Opmerking4
Is de 968 geen kandidaat, weliswaar weer een stuk prijziger, maar nog steeds goedkoper dan een 911 (15 to 20k euro)
Opmerking5
Ga eens kijken op het 944 forum je kan daar een schat aan informatie vinden.

Veel plezier met je zoektocht, neem de tijd en wees geduldig er zijn er genoeg te vinden.


22 aug 2007 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
veel miniaturen
Schijndel
Bericht 
Alvast bedankt voor de tips allemaal, het zal een type 1 gaan worden, past in het budget en wil gaan voor een 82 of 83 als oldtimer, wordt derde auto (bus van de zaak niet meegerekend) dus belasting vrij en oldtimer verzekering is wel aangenaam :!:

Wil idd eentje in goede staat, geen uitbouwzaken, gewoon strak origineel, originele velgen enz.
Kleur ben ik ook nog kieskeurig in, geen vuurrode of witte.

Heb een metalic donker groene gezien en een donkerrode metalic en vond dat wel nette kleuren
_________________________________________
website is onze oude website, niets meer aan gedaan laatste tijd, nieue is in de maak


22 aug 2007 21:06
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
grootste probleem met type 1 is dashboard
ze zijn bijna allemaal gescheurd, en een dashcover vind ik persoonlijk nergens op lijken...

en ook interieur, kapotte stoel, links voor

motorisch, stevige motoren, maar ze hebben veelal veel misbruik meegemaakt... volledige distributie = vanaf rond de 2000 euro inc spanrollen , of rond de 600 doe het zelf
oliekoeler gaat wel eens kapot, schuim in de water tank
waterpomp kan ook wel kapot gaan na al die jaren... word best met distributie meegenomen
met veel km's, en slecht gebruik, en slecht olie nazicht is typisch probleem dat er een lager op de #2 kapot gaat, en laat ie die drijf stang vallen, en knalt ie onderin door je karter = volledige rebuild en nieuw onderblok nodig
als de originele koppeling er nog in zit, met rubberen center, die gaan ook wel eens kapot na 20 jaar... koppeling is dure grap voor wie het moet laten doen, reken vanaf 2000 euro, doe hetzelf, vanaf 750 of zo

tja, 't kan duur uitvallen als je een afgeragd geval op de kop tikt
over 't algemeen, geen 944 beneden de 3000 zal zonder kosten zijn
er zijn een redelijk aantal mensen die 5000 veel vinden voor een type 1
maar bedenk maar eens hoeveel alles kost om te herstellen als er iets mis blijkt te zijn , zeker als je het niet zelf kan herstellen en het moet uitbesteden... ik had een mechanisch goeie type 1, maar die zag er cosmetisch niet uit, matte lak, en goed herspuiten kost geld

dan kocht ik een 944S, voor rond de 3000
en ik wist wat ik deed, zit nu toch al rond de 4000 bovenop de aankoop prijs, distributie, remmen, prutsje hier , prutsje daar, andere velgen, as vervangen, wiellagers vervangen...
enzovoorts, is nog altijd niet perfect, stoel links kapot, ben nu op zoek naar passende lederen stoelen om stoffen te vervangen
alternatief, is stoelen herovertrekken met originele stof ( en je moet ze allebei samen doen omdat oude stof op goeie stoel toch verkleurd is )
en de mijne had wel degelijk een onderhouds historie, echter vorige eigenaar reed nooit en hij sliep buiten


eentje zonder onderhouds historie, is een groot vraag teken
eentje met een onderhouds historie, iets minder, maar toch nog altijd goed op letten

pas ook op met opgepimpte , verlaagde type 1's met 17 inch velgen en zo
die auto's zijn nooit ontworpen door porsche voor die velgen
en zonder stuur bekrachtiging is dat zwaar werk
ik heb nog nooit een 944-1 gereden met 17 inchen die lekker stuurde
wat de eigenaar ook denkt, voor het betere bochten werk heb je veel werk aan ophanging nodig om 17 inch goed te doen werken
met originele ophanging heb ik dan zelfs nog liever 15 inch dan 16 inch, laat staan 17 inch wielen


gouden regel , als ie van binnen en van buiten afgeleefd uitziet, geen historie heeft , dan zal ie van binnen in de motor naar alle waarschijnlijkheid ook afgeleefd zijn

een goed specimen met goede vorige eigenaar daarentegen ... zeker aan te raden om iets langer te zoeken naar dat soort 944, indien je geen kennis van zaken hebt, dan zorg je best voor een degelijke aankoop keuring door iemand die er wel iets van weet, compressie/leakdown meting, koppeling nazien, en nog beter, iemand om te helpen zoeken en selecteren
koop nooit de 1e waar je mee test rijd
probeer er op zijn minst een stuk of 3, je zal snel de verschillen opmerken

remmen, schijven nog goed, nog recht, geen trillingen in het stuur blokjes nog goed? reken op 300 per as doe hetzelf, onderdelen van ebay
wiellagers, niet duur bij doe het zelf, maar het is weer iets dat aan tikt bovenop de rest...

roest, minder een punt, ze zijn redelijk goed op dat vlak


31 aug 2007 0:25
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Eigen ervaring:
- Laat een aankoopskeuring doen
- Controleer de dempers, 99 % deint en is dus versleten
- Controleer de koppeling (ik zit ook op het 944 forum en veel mensen verkopen de auto om deze reden)
- Distributieriem moet om de 80 K vervangen zijn (kijk hoe lang je hebt)
- Maak eerst voordat je gaat zoeken een bewuste keuze uit welk model je wilt. Ik heb type 1 gereden omdat type 2 veel slomer overkomt (ondanks het meestal kapotte dash --> hier zijn ook covers voor)
- Controleer als de auto koud is of hij lekker schakelt zonder de krassen of als een soepkom aan te voelen, weinig bakken klikken nog lekker in de versnelling.
- Houd rekening met de grote achterruit. Ik had geen airco en dit was ook de voornaamste reden om te verkopen. Als het buiten 30 is dan voelt het in de auto 50 graden.


08 sep 2007 23:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.