Iemand een 964 Turbo kopen?
POTK.
Ooit af te halen bij de carrossier, maar wanneer dat weet niemand. Volgens hen volgende week, maar dat zeggen ze al maanden.
Str*ntbeu ben ik het!
Maw, de 964 is nog steeds niet thuis, mijn gebel van de afgelopen weken doet niets ter zake. F*ck you, wij doen het wanneer we willen en hoe lang dat kreng hier staat kan ons echt niet schelen. Ondertussen is hij bij de carrossier al verhuisd naar de bovenverdieping en ligt hij onder *zo'n* laag stof. Carrossier zegt dat hij op de specialist wacht en de specialist zegt net het omgekeerde.
Verleden week eens gaan kijken bij de carrossier, en ja, hij is klaar, allezja, gespoten maar nog niet in elkaar geschroefd want dat wou de specialist doen.
Bij de specialist gaan horen en die stikt in het werk. Waarom hij de carrossier er dan van weerhoudt om 'm verder te monteren, geen idee. Misschien omdat hij ook nog onderhoud moet krijgen en ik ook kleine dingetjes gevraagd had zoals controleren van de airco enzo?
Over die 2 stuurdozen is er dan ook geen woord meer gezegd.
Soit van de gelegenheid gebruik gemaakt om een onderhoud te plannen voor de 991 en ik mocht zowaar een paar dagen later reeds gaan (dit gaat in mijn sm**l ontploffen mbt de 964, dat weet ik nu al). De 991 kwam vragen achter onderhoud binnen 1 dag of 16.000km. Er is dus de laatste tijd niet veel mee gereden. Althans, toch niet voor ik hem had want (slik) blijkbaar heb ik met het kreng al 7k kms gereden
Met mijn andere Elfjes was dat pakweg 2.5k kms/jaar
Het wil weer lukken dat voor één keer ik 'n verzekering genomen had met kilometerbeperking, ik die kms al bijna overschreden had. Mocht max 7.5k kms/jaar doen. "Vet zat" dacht ik toen, maar kijk, er staan echt wel al 7k kms erbij, en ik controleerde het omdat ik ermee naar Kroatië ga stomen volgende maand. Trouwfeest. Normaal doe ik dat nooit, zo'n kilometerbeperking, maar nu kwam de verzekeraar ermee af en zoals gezegd, zoveel kms doe ik nooit. Maar ja, 50 Euro later mocht ik er 15k kms mee doen.
Daar al dikwijls gezeten toen m'n zus daar een buitenverblijf had in Kroatië en altijd gedacht van "hier met de P rondrijden moet toch de max zijn", wel, nu ga ik ermee. Strikt bekeken zou 'k de rit NOG liever doen met de backdate, maar ik ben in de "recenter = zekerder" val getrapt met die 991
De backdate waar ik vorig jaar nog heel de zomer zonder problemen mee rond snorde staat werkloos toe te kijken.
Ik kreeg dan verleden week ineens een Whatsapp van mijn specialist, ik dacht (in al mijn domheid/naïviteit) "ach, de 964 zal daar toegekomen zijn" (want dat was andermaal beloofd voor verleden week) en 't waren foto's van een lekkende (defecte?) waterpomp onder de 991
Ik gegoogled op "bekende problemen Porsche 991.2": Rennlist etc, diverse fora : er zijn eigenlijk geen gekende problemen.
Dan gegoogled op "water pump 991.2": klik een link open en hoppa "de waterpomp op de 991.2 is een gekend probleem"
Soit, gezegd van ze te vervangen dus we zijn weer vertrokken voor x tijd, daarna moet de backdate ook op onderhoud en daarna zal dan misschien, hopelijk ooit, de 964 terug naar daar komen.
Ook al eens gekeken voor een wrap voor de 991.
Had voor de aankoop van de 991 reeds 2 firma's gecontacteerd om prijs te vragen waarvan eentje waarvan ik dacht dat een makker van mij de zijne daar laten doen had. Van beide snel antwoord: kwaliteitswrap, 3M, dit, dat, allez, 2.5k + BTW takes it away. Die makker nog eens gecontacteerd om te vragen bij welke van de 2 hij de zijne laten doen had en dat bleek nog een andere te zijn...
Die gecontacteerd en ja, ik moest ter plaatse gaan want ze wilden de auto zien en blablabla... Homey played that shit (tegen beter weten in) en na bijna 2 uur in de wagen (waarvan één uur file) daar aangekomen. Eens daar was het zoals verwacht: de foutste auto's in de afgrijselijkste kleuren
Supra's, Tesla's, Range Rovers, de dikste BMW7 maar dan de lange versie, etc... Die kleuren dan: paars, zo'n matgroen en toch metallic, goud, dual tone boven/onder, allezja, voor mij foute boel, voor een ander het Walhalla waarschijnlijk. One man's trash is another man's daughter, enzo
Toch maar uitgestapt (want ja, het was op afspraak en ze wilden waarschijnlijk dat ik mij zo ook belangrijk voelde en dat ik ertoe doe) en mezelf moed ingepraat om toch maar binnen te gaan. Vriendelijk onthaald door zo'n whiz kid (ge kent die wel) die het wel zei zoals het was: wrap best na 5 jaar verwijderen want gaat alleen maar harder en harder kleven, mogelijks kleurverschil als je ergens na 'n paar jaar een spatbord opnieuw moet wrappen na een ongeval oid, etc...
Prijs dan: 5k + BTW. Maar dan wel kwaliteitswrap en niet "dien brol van 3M", ge weet wel, dien brol van 3M waarvan die 2 andere wrappers zeiden dat dat pas kwaliteit was. Maar ik moest ook dan wel opletten voor krassen etc... Waarop ik "ach, ik dacht dat je tegenwoordig krassen eruit haalde door er effe met een haardroger ofzo over te gaan", ach, dat kon ook, maar dat was dan nog betere kwaliteit wrap: 7.5k + BTW aub.
Vriendelijk bedankt, gezegd dat ik er ging over denken (want ik ken mezelf, vandaag vind ik dit, morgen vind ik dat) maar dat gaat 'm niet worden vrees ik. De auto hebben ze nooit bekeken. This whole meeting could have been an email...
O jaa, dan ook nog de frontsplitter van de T6 eraf gerost
Je weet wat ze zeggen hé? Als je je Maxton splitter er niet op tijd afrost staat je camionette niet laag genoeg
Andermaal bruin getrokken: wachttijd: 2 maand
Geduld ga je hebben Tilt! Geduld...