Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: De drang

25 okt 2023 11:42

ja, ik dacht al dat het agaat grijs was omdat het me bekend voorkwam.

79551

Komt vast goed Tilt met de aankoop (en ook ooit met die hoes..) Wanneer ga je hem halen en kunnen we het vervolg van het aankoopverhaal en meer foto's zien?

Re: De drang

25 okt 2023 12:12

De hoes is er al hoor. Mooie cabrio trouwens! Leuk kleurtje! :mrgreen:
Via Nine-6-four te weten gekomen dat je ze origineel bij Porsche kon bestellen en op 2 dagen was de hoes in het OPC.

En beter nog: net bericht gekregen van de verkoper dat de $$ al op zijn rekening staan :ba:
Nu nog effe twijfelen over hoe ik 'm ga gaan halen, met een Chinese vrijwilliger, of toch maar 't vliegtuig nemen, of...

Hierbij nog wat pics van de verkoper...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: De drang

25 okt 2023 13:04

7.5u met de trein (vanaf Brussel Zuid) :mrgreen:

Re: De drang

25 okt 2023 13:08

Dat is wat optimistisch Targa Floriaan. Je kent de Belgische spoorwegen niet :wink:

Mooie voiture Tilt! En goed te horen dat het zo snel gelukt is met de hoes voor de 964 :thumleft:

Re: De drang

25 okt 2023 13:59

Erg fraai. Gefeliciteerd!

Re: De drang

25 okt 2023 14:33

Ga je de auto terug rijden naar huis?
Mijn zoon heeft een BMW gekocht in Oostenrijk en wil hem ook graag terugrijden ipv ophalen met ambulance.
Vraag me af of dat enigszins te regelen is.

Re: De drang

25 okt 2023 14:58

Ik was zondag nog aan 't zweren dat ik 'm met de ambulance ging laten afkomen :mrgreen:
Maar dat gaat dan ook weer een hoop gedoe zijn en lang duren etc... daarom ga ik 'm zelf naar huis rijden. Blijft toch nog steeds 'n beetje avontuur ook :thumleft:

Is zeker te doen, en vooral als je 'n verkoper hebt zoals deze die de dingen al zelf voorstelt terwijl ik er zelfs nog niet aan dacht. Vandaar ook dat ik hoe langer, hoe meer begon te denken aan een scam. Hij is gewoon te welwillend en te meewerkend...
-Zijn eerste voorstel was om gewoon op zijn platen naar huis te rijden. Bij navraag kon dat niet. Hij dacht dat ik zijn platen gewoon kon binnen geven in een Belgisch postkantoor, maar dat moet effectief in een Duits kantoor gebeuren. Strikt bekeken is dat ook verboden. Als Belg mag je blijkbaar niet in een in DE ingeschreven auto de weg op naar BE (volgens een bevriende pliesie)
-Zijn 2e voorstel is met transitplaten welke hij nu aan 't aanvragen is, daarmee ben je gedekt op de weg naar huis of de keuring (correct me if I'm wrong). Iedereen misbruikt dat natuurlijk om tijdens de duur dat die geldig zijn (2 weken iirc) ermee rond te crossen in afwachting van de eigen platen.
-3e mogelijkheid was: in samenspraak met mijn verzekeraar de platen van pakweg mijn 964 te nemen met het correcte papierwerk erbij. Ik ben dan verzekeringstechnisch in orde, alleen als de pliesie mij tegenhoudt kan de auto worden aangeslagen. Dat komt dan wel goed met een boete af te tikken en zo, maar belangrijkste is: verzekeringstechnisch in orde.
Mijn verzekeraar doet dat niet graag, verwittigt me ook altijd meerdere keren, etc... maar wil me dat plezier doen omdat ik nu eenmaal een toffe peer ben (just kidding, gewoon om service te leveren).

Volgende keer koop ik 'n Tesla.
Dan kan de verkoper mijn adres ingeven in de auto en dan zie ik 'm hier wel verschijnen :mrgreen:

Re: De drang

25 okt 2023 15:40

Die Tesla rijdt zelf naar jou toe, Tilt. :mrgreen:

Re: De drang

25 okt 2023 16:18

Exactly my point! :mrgreen:

Re: De drang

25 okt 2023 16:50

Cazzo Super Veloce schreef:Ga je de auto terug rijden naar huis?
Mijn zoon heeft een BMW gekocht in Oostenrijk en wil hem ook graag terugrijden ipv ophalen met ambulance.
Vraag me af of dat enigszins te regelen is.


Neem ff contact op met Cargo (www.car-go.nl) in Apeldoorn. Die weten daar meestal wel een mouw aan te passen met een tijdelijk kenteken.

Re: De drang

25 okt 2023 17:14

Top :thumleft: gaan we doen.

Re: De drang

25 okt 2023 17:20

Tilt woont in Belgie en heeft (zo te horen) voor optie 3 gekozen.

Toen ik mijn auto een paar jaar geleden naar Nederland zelf importeerde had de Duitse verkoper export platen gekocht in DE. Daar kon ik legaal op naar huis rijden. Alleen was ik wel slechts WA verzekerd daarmee.
In NL vroeg ik toen een 1 dags kenteken aan om naar de RDW keuring te rijden.

Het verbaasd me enigszins dat in Belgie een andere truc mogelijk is door (met toestemming van de verzekering) een kenteken van een andere eigen auto er op te schroeven en dan naar huis te rijden (volledig verzekerd begrijp ik).

Maar zoals Tilt al schreef, hij loopt kennelijk wel de kans op een boete.... :roll: (maar als De Drang groot is neem je dat risico op de koop toe... :mrgreen: )

Re: De drang

25 okt 2023 17:25

Ik heb mijn 964 in Parijs afgehaald en met de Franse nummerplaten naar huis gereden. Mijn verzekering was op de hoogte en verzekerd op chassisnr. Dan de 964 aangeboden met de Franse nummerplaten en Franse papieren op de keuring voor keuring voor verkoop en dit is perfect mogelijk en wettelijk. 10 minuten later stond ik buiten met alle correcte papieren. Natuurlijk eerst ingeklaard bij de douane, document 705. Dit duurt ook maar een minuutje en een half uur later zit de inklaring digitaal in uw E-box.
Zie dat je een handgeschreven verkoopovereenkomst tussen particulieren hebt, en een auto ouder dan 6 maanden en meer als 6.000km wat waarschijnlijk ook zo is.

"As simple as stealing candy from a baby".

Dit geld in België beste vrienden, ik weet niet hoe het zit in Holland.

Re: De drang

25 okt 2023 17:26

In België zijn de kentekens toch aan de persoon gekoppeld en niet aan de auto? Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Re: De drang

25 okt 2023 17:27

Mijn verzekeraar geef ik het chassisnummer door en dan nemen ze de auto voor korte tijd in dekking (Casco)

Re: De drang

25 okt 2023 17:51

outletvalve schreef:Tilt woont in Belgie en heeft (zo te horen) voor optie 3 gekozen.


Nee.
Optie 2 :thumleft:

Zijn 2e voorstel is met transitplaten welke hij nu aan 't aanvragen is

Re: De drang

25 okt 2023 18:25

Met die transitplaten is ie alleen WA verzekerd, dus het is wel goed om m alvast te verzekeren via je eigen verzekeraar vanaf de dag van overschrijving. Stel je voor dat je m total loss rijdt op de terugweg…

En vlgs mij moet de koper ook aanwezig zijn bij het overzetten naar de transitplaten (weet ik niet 100% zeker), zorg in dat geval dat jullie op tijd zijn bij t overschrijfloket, want daar staan soms letterlijk urenlange rijen in Duitsland….

Re: De drang

25 okt 2023 19:32

Welk model is dit nu? 991.1 of .2 of toch 992? Het lijkt allemaal zo op elkaar en onderling uitwisselbaar in het gamma van al de Duitse fabrikanten…

Re: De drang

25 okt 2023 19:45

Afbeelding

De auto die hij (misschien :wink: ) koopt is een 991.2. Bij deze foto is dat het duidelijkste te zien aan de achterlichten (het knikje er in), de uitlaatpijpen (in het midden) en het luchtrooster (zwarte roosters ipv. 3 "lamellen") boven de motorkap dat verschilt van een 991.1

Re: De drang

26 okt 2023 9:55

2.2VTEC schreef:Welk model is dit nu? 991.1 of .2 of toch 992? Het lijkt allemaal zo op elkaar en onderling uitwisselbaar in het gamma van al de Duitse fabrikanten…

Als je de verschillen eenmaal weet, is het niet zo moeilijk. Links de 991.2, rechts de 991.1
Afbeelding
Persoonlijk vind ik de .1 mooier dan de .2 maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak (even los van N/A vs turbo natuurlijk... maar dat zie je niet aan de buitenkant)

992 heeft echt een heel andere kont dan de 991
Afbeelding

Re: De drang

26 okt 2023 10:16

Als je de verschillen eenmaal weet, is het niet zo moeilijk. Links de 991.2, rechts de 991.1

Dan moet je het wel goed neerpennen :bang: : Het is Links de 991.1 en rechts de 991.2 :!:

Re: De drang

26 okt 2023 12:29

outletvalve schreef:De auto die hij (misschien :wink: ) koopt is een 991.2.

Ik zal het anders zeggen: de auto die hij betaald heeft :mrgreen:

Persoonlijk vind ik de 991.2 een pak jonger ogen.
De uitlaten in 't midden zijn geen specifiek 991.2 kenmerk trouwens, je hebt die ook met de uitlaten op de "normale" plaats

Afbeelding

Is het verschil tussen al dan niet sportuitlaat :idea:
Aan de voorkant merk ik ook amper verschil tussen de 991.2 en de 992. De 991.1 is duidelijk met de knippers vooraan.

Re: De drang

26 okt 2023 15:03

outletvalve schreef:Dan moet je het wel goed neerpennen :bang: : Het is Links de 991.1 en rechts de 991.2 :!:

Oeps... :scratch: :bang:

Re: De drang

28 okt 2023 11:16

Gefeliciteerd mooie Porsche en handbak! 8) :thumleft:

Re: De drang

28 okt 2023 14:35

Zeer "Hübsch" .. complimenten 991.2 en deze uitlaat juist (mini GT3 :-) )..
Plaats een reactie