Switch to full style
Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

fuel injector

12 jul 2022 1:26

Ben op zoek naar een fuel injector (benzineverstuiver) voor een 1989 (us) 3,2 targa.
Heb al alles afgezocht maar niemand kan mij helpen.
Van Kessel heeft er nog liggen maar kan niet garanderen of ze nog werken.
Mag nieuw of tweedehands.

benzine injector

12 jul 2022 1:27

Ben op zoek naar een fuel injector (benzineverstuiver) voor een 1989 (us) 3,2 targa.
Heb al alles afgezocht maar niemand kan mij helpen.
Van Kessel heeft er nog liggen maar kan niet garanderen of ze nog werken.
Mag nieuw of tweedehands.

Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

12 jul 2022 1:28

Ben op zoek naar een fuel injector (benzineverstuiver) voor een 1989 (us) 3,2 targa.
Heb al alles afgezocht maar niemand kan mij helpen.
Van Kessel heeft er nog liggen maar kan niet garanderen of ze nog werken.
Mag nieuw of tweedehands.

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

12 jul 2022 4:34

3 Topics geopend voor je zoektocht naar injectoren :roll:
Ik heb ze maar even bij elkaar gevoegd - én de topictitel aangepast met type Porsche :idea:

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

13 jul 2022 21:58

1 of meerdere ?

Mvg evald

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

13 jul 2022 22:06

Ja ééntje. Olaf van Speedservice had er nog liggen. Ben vandaag éentje gaan halen. Is gebruikt maar als hij niet werkt kan ik een ander halen.
Heeft u misschien nieuwe te koop want zijn moeilijk (niet) te vinden.

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

13 jul 2022 22:15

De meeste injectoren kun je laten testen en reviseren. Dan worden ze ultrasoon gereinigd, nieuw filtertje erin en nwe rubbers. Is dat niet een betere optie?

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

14 jul 2022 8:34

En dan gelijk alle 6 even doen.

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

14 jul 2022 16:03

Lastig dingetje die injectoren...

Ik heb ook langere tijd last gehad van een injector die bij koude start niet meteen lekker mee liep.
Ook na ultrasoon reinigen bij een Bosch service was het nog niet naar mn zin. De auto loopt dan aanvankelijk op 5 cilinders.

Welke van de 6 niet goed meeloopt kun je vrij eenvoudig uitvinden door de koude motor kort te laten lopen, dan kun je aan de cilinderkoppen voelen welke uitlaat koud blijft en weet je op welke injector je moet richten.

Ik heb die vervolgens zelf nog een keer goed onderhanden genomen:
Nacht laten staan in remreiniger, daarbij met 12V pulsen de injector paar keer geactiveerd zodat de reiniger ook rond de naald en zitting kan komen. Daarna onder druk doorgespoeld met remreiniger: stukje 20 cm tuinslang op de ingang klemmen, vol laten lopen met remreiniger, ander kant van het stukje tuinslang op de compressor zetten op 2 Bar. Dan met 12 volt op de injectoren pulserend doorspoelen, zie je ook meteen of hij goed verneveld. Sindsdien - ca. 15.000 km verder - geen problemen meer gehad.

Op eBay zie je ook relatief goedkope alternatieven, meestal Chinees spul, op youtube zijn diverse testen te vinden vwb spuitbeeld en spuithoeveelheid - dat is m.i. daarmee geen optie ...

Re: Fuel injector Carrera 3.2 1989 US

27 okt 2022 16:51

Bedankt voor de technische uitleg.
ik heb er eentje gevonden bij Speedservice ( 150 euro) maar hij was ook verstopt daardoor heeft mijn garagist de originele toch kunnen ontstoppen en alles werkt nu weer.
Nu zit ik wel mijn de inspuiter van Speedservice. Met deze heeft iemand verstand om deze de renoveren dan mag hij hem hebben voor 50 euro.
Plaats een reactie