Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 3:42



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Pre Level Training op CPZ gedaan!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht Porsche Pre Level Training op CPZ gedaan!!
"De heer Nauta heeft met goed gevolg deelgenomen aan de Pre Level Training van de Porsche Sport Driving School" staat er te lezen op het gisteren aan mij uitgereikte certificaat.

JEROEN (Newt) BEDANKT!!!!! Dat is waar ik mee moet beginnen. Wat een fantastische dag heb ik gehad man! Ik ben je echt eeuwig dankbaar voor dit waanzinnige aanbod. Op papier is het moeilijk te omschrijven, maar je hebt de hele dag die smile op mijn gezicht kunnen zien, die zit er natuurlijk nog wel even op ;).

Gistermorgen om 5:25 ging de wekker Om er voor te zorgen dat ik om 6 uur bij Jeroen op de stoep stond. Van daaruit met de Cayman S Porsche Design Edition 1 en de 996 Turbo samen met Remco, een vriend van Jeroen, naar Zandvoort. Ikzelf mocht plaatsnemen aan het stuur van de Turbo en heb deze dan dus ook liefdevol, zoals het een Porsche betaamt, naar CPZ gereden. Af en toe even een kickdown om die 540pk en goed 700Nm even te voelen werken. Man, man, man.....wat gaat dat los!! Ik kan eigenlijk niet beschrijven hoe hard deze auto gaat. Maar een tijd van 0-100 in ruim onder 4 seconden geeft denk ik aan wat voor beest dit is!

Om 8:45 reden we de poorten binnen van het circuit waar het allemaal moest gebeuren. De weersverwachtingen waren matig, maar er was nog geen spat regen gevallen in Zandvoort. Iets dat de gehele dag zo zou blijven. Iets voor de middag begon zelfs heerlijk de zon te schijnen. 9:30 uur rijderbriefing en werden ook de instructeurs voorgesteld. Absoluut niet de minsten! Wat te denken van WTCC-coureur Jaap van Lagen, AutoVisie redacteur Thomas Banga, Driftkampioen Olaf Commijs, coureur Bas Koeten en nog 5-tal zeer capabele rijders!

Om 10:15 was het tijd om de training te beginnen. Onze groep (7 auto's) kreeg als instructeur Olaf Commijs toegewezen. Wat een top-kerel zeg! Prima uitleg gegeven en vragen stellen werd iedere keer beloond met een schitterend en behulpzaam antwoord. En ja, wat ga je als eerste doen als je een driftkampioen hebt als instructeur....juist.....onder, en vooral overstuur oefenen. Op het parkeerterrein was een mooi parcours uitgezet voor de slalom (volgt later) met ernaast 2 cirkels met pylonen en natuurlijk een nat wegdek.

Ik had wederom de Turbo weer onder de kont en ben eerst een beetje voorzichtig begonnen….dat werd dus niets. 4-wielaandrijving en niet genoeg gas geven is grip, grip, grip met die Turbo. PSM op OFF en iets ‘wilder’ rijden. Dus gewoon een dot vol gas en dan de slip opvangen. Alsof ik het vaker had gedaan ving ik hem ook daadwerkelijk lekker op. En ja een dot gas met 540pk dat helpt wel. Niets geen onderstuur meer als je hem even goed inzet en gas geeft. Hij rijdt echt als een rwd-wagen als je daar mee bezig bent. Na een paar keer oefenen kwam dan al snel een volle ronde driften. Wat een kick! Even rust…en toch nog maar even proberen. 2e poging en ja hoor……3 ronden achter elkaar driften. SUPER! Wat een gevoel! Een Turbo met Tiptronic gaat dus heerlijk rond en het kontje wel super dwars! Goede tips gehad van Olaf die ook hielpen om hem iets makkelijker in de drift te zetten, want ja….een Turbo blijft met zijn 4wd in de basis wel onderstuurd. Maar die 540pk en een dikke dot volgas zetten de kont wel om.

Onderdeeltje 2, een onderdeel dat gelukkig meerdere keren werd herhaald, was het circuitrijden. Dat is en blijft toch het mooiste om te doen. We begonnen met een paar voorzichtige rondjes. En in het begin kwam Olaf even voordoen hoe het moest. Ook voorzichtig. Hij aan het stuur uiteraard. Dan mocht je het zelf doen. Ja, wat kan ik zeggen….die Turbo gaat LOS natuurlijk. En heeft echt onwijs veel grip. Dat zorgt voor heel veel vertrouwen bij zowel inrijden als uitkomen van de bocht. De Tiptronic helpt lekker bij het terugschakelen. Ik beheers het heel/toe niet dus is dit makkelijk als je hard komt aanremmen. Met de toetsen op het stuur kun je hem dan lekker terugschakelen. Wel blijf ik de bak iets te traag vinden en zal een Turbo met PDK dus nog fijner en harder gaan. Maar ja…..is dat nodig bij deze auto….het gaat al ZO hard! Na een aantal ronden gereden te hebben en ook Remco bij me in te hebben gehad was het tijd om het stuur te geven aan Remco en Jeroen. Dat betekende dus dat ik de Cayman mocht uitlaten. Ik ging zitten en voelde me direct thuis. Dit is DE auto! Cayman S, in een verschrikkelijk mooie Porsche Design Edition, geweldige PCCB, Bilstein onderstel (i.c.m. PSM), SuperSprint sportuitlaat en die geweldige (!!!) 997 GT2 stoelen. Werkelijk de beste stoelen waar ik ooit in heb gezeten. Ik heb nog geprobeerd om negatieve punten aan deze auto te zoeken…….maar tevergeefs……die zijn er niet. Ja, één. De auto is niet van mij…helaas!!

Cayman: direct sturen, heerlijk zitten (ideale zitpositie), GT3 stuur en pook, 330pk (mid-engine rwd), lekker hard (niet té) onderstel en CPZ….de perfecte combinatie.
De Turbo: VEEL vermogen, 540pk om precies te zijn, goed zitten in de sportstoelen, kneiterharde acceleratie, 4wd en wederom het heerlijke CPZ. Goede combi, maar niet de beste. De Turbo is in mijn ogen toch echt een AutoBahn-racer ookal heb ik me er natuurlijk meer dan kostelijk in vermaakt. Je durft er gewoon niet te hard mee op het gas te gaan bij het uitkomen met die motor achter de achteras. Toch kan je harder dan je denkt, want iedere keer is er dan weer die 4wd die je helpt. Dat zorgt wel dat de auto bij stevig gas geven meer naar buiten wil. Daar waar de Cayman juist exact doet wat jij wil. Die auto heeft zich aan mij vandaag wederom weer meer dan bewezen!! Zeker in de uitvoering zoals jij hem nu hebt Jeroen. DE perfecte trackday auto. Maar ja….jij hebt al een ander speeltje daarvoor (de onthulling laat ik aan jouzelf ;)).

Zoals je merkt ben ik behoorlijk enthousiast en tik ik dan ook lekker door ;). De andere onderdelen waren onder andere; ABS remtest op nat, en op droog met uitwijken. Het eerste heb ik gedaan met de Cayman met PCCB. Gewoon fenomenaal. De uitwijkproef was in de Turbo. Mijn geest kon dat waarschijnlijk niet handelen, en tot op de één na laatste keer remde ik gewoon vroeger dan eigenlijk kan. Instinctief waarschijnlijk. De laatste keer toch maar de gok gewaagd om echt laat te remmen, en ja hoor…..Porsche remmen en ABS samen….strak om de pylonen heen. Toppie!
Slalomproef was een soort circuitje van bochten met pylonen waar je omheen moest draaien. In de Turbo merk je daar (korte scherpe bochtjes) toch dat hij last heeft van onderstuur (dus iets eerder remmen), maar een dotje gas trekt hem dan weer neutraal en daardoor stuur je hem weer strak door de bochtjes.
Ook hebben we natuurlijk instructie gekregen over zichthouding en stuurbewegingen. Daar heb ik geleerd de leuning rechter op te zetten waardoor ik mijn schouders continu tegen de rugleuning heb gedrukt en het bovenlichaam veel rustiger is bij stuur bewegingen. Dit komt het rijden echt enorm te goede!
Na deze korte houdingstraining was het tijd voor een onderdeel waarvan ik niet wist wat ik ervan moest verwachten. Op papier denk je ‘leuk, maar vast erg moeilijk’. 180 graden slip vooruit, en jawel….ook achteruit. Beide was echt wel even oefenen, maar lukte daarna toch prima. De 180 achteruit waren zelfs goed voor 2 dikke duimen omhoog van Olaf.

Ja, wat doe je dan het liefste op CPZ, circuitrijden natuurlijk. Ook in de middag hebben we dat dan ook nog een paar keer kunnen doen. Olaf ging ook met mij mee, maar dit keer als passagier om echt tips te geven waar het beter kan. Enorm blij was ik toen hij me zei dat ik echt hele mooie lijnen reed. Paar kleine tips bij de Mastersbocht en de Vodafonebocht zorgden voor veel soepelere ronden erna. Maar de complimenten van Olaf stak ik maar lekker in de zak ;). ‘Of ik even wilde wachten op de rest van de groep’, blijkbaar ging het iets te hard ;). Maar ja, die Turbo gaat nou eenmaal goed los ;).


Zoals je kunt lezen in bovenstaande lap tekst, ik heb me vermaakt. EN HOE!!! Ik dwing mezelf om nu te stoppen met typen en ook om nogmaals Jeroen ENORM ONWIJS te bedanken. Wat heb ik een topdag gehad!!!!!!


Er was natuurlijk ook een fotograaf aanwezig. Hiervan kregen we de foto’s na afloop op een mooie Porsche USB-stick mee naar huis. Daarop staan deze 2 foto’s van mij. Beide met mij aan het stuur en ook van iedere auto dan nog 1 ;). Jeroen heeft nog het één en ander gefilmd, en ook dat zal hier wel zichtbaar worden!

Afbeelding

Afbeelding


25 sep 2008 14:51
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
De emotie is zo te herbeleven tussen de lijnen door. Geweldig dat je je zo vermaakt hebt Mark, en dan nog met zo'n twee HEERLIJKE wagens kunnen/mogen rijden!!!! :thumleft:
:res: Newt ;)

En wat lees ik daar....driften met de turbo ging goed? Zelfs vrij vlot?
Denk dat ik mij volgend jaar dan ook maar met de C4 aan een driftdag ga wagen!! 8)
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


25 sep 2008 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
torig schreef:
De emotie is zo te herbeleven tussen de lijnen door. Geweldig dat je je zo vermaakt hebt Mark, en dan nog met zo'n twee HEERLIJKE wagens kunnen/mogen rijden!!!! :thumleft:
:res: Newt ;)

En wat lees ik daar....driften met de turbo ging goed? Zelfs vrij vlot?
Denk dat ik mij volgend jaar dan ook maar met de C4 aan een driftdag ga wagen!! 8)

Thanks torig!

Ja, driften ging heel gemakkelijk. Er in krijgen is een kwestie van een scherpe stuurbeweging (kort scherp naar links in dit geval) met tegelijk een dot vol gas. Misschien komt het door het extra vermogen van de Turbo, maar ik denk dat het me ook was gelukt met een reguliere C4. Wel zag ik dat sommige 4 rijders er wel moeite mee hadden. Volgens mij heeft de Turbo normaal een verdeling van 60/40 (wie kan dit beamen?), maar daar geloof ik niets van. Reed echt als een rwd. Als het dan verdeeld is, dan echt max 80/20. De instructeur nam ook even plaats en zei dat ik hem ook gewoon als een rwd moest behandelen.


Laatst bijgewerkt door Mark Nauta op 25 sep 2008 15:16, in totaal 1 keer bewerkt.



25 sep 2008 15:15
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
aircraft engineer
gemeente zuidplas
Bericht 
hallo mark zo te horen heb je een topdag gehad :D (en ben je gelijk denk ik verziekt voor het leven )


25 sep 2008 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
mooi man , goed geschreven en gereden als ik zo lees,


ben een beetje jaloers :oops: ( op de meest goede manier)


robert
_________________________________________
remmen is angst


25 sep 2008 15:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
phew ik was van plan om me voor volgend jaar op te geven.....dit verhaal was wel het laatste duwtje in mijn rug :lol:


25 sep 2008 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
En, oh ja. het certificaat kregen we uit handen van niemand minder dan Gijs van Lennep himself!


25 sep 2008 16:57
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
heren, ik kan het ook alleen allemaal beamen, wat een top dag was dit. Had al eerder een prelevel meegedaan, maar met veel minder circuit werk en meer alleen ideale lijn houden. We hebben meer precision training gehad. Gewoon vol vol vol het circuit over. Olaf liet ok duidelijk merken dat hij meer zin had in circuit...wij erg......... :lol:
Ik heb nog 2 filmpjes hoe olaf zowel met cayman als met de tubro volledig vol gaat, met de turbo op rechte stuk nog de 231 aangetikt (stond nog op de board pc al max snelheid.......... :shock: .

rest volgt


25 sep 2008 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Laat maar komen die filmpjes :!:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 sep 2008 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Mark bij de turbo weet ik het niet op zeker, maar bij mijn 4 is het 90-10. En tot 60-40 (in bochten). Hoogstwaarschijnlijk loopt dat gewoon gelijk bij de turbo, maar daar durf ik me niet op laten vastpinnen.

Newt, laat maar komen die filmpjes!
8) :P
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


26 sep 2008 1:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Onder "normale" omstandigheden gaat slechts 5% naar voren en onder doorslippen van de achterwielen maximaal 35-40% naar voren. Geldt voor de C4's en T's (993/996).

(dacht ik)

@Torig: Hoe rijdt jij door de bochten?? :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 sep 2008 11:44
Profiel
Bericht 
mooi verhaal, veel plezier beleefd dus ... prachtig!! Die gijs waar is ie niet 8)


26 sep 2008 12:24
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
MarkS schreef:
Onder "normale" omstandigheden gaat slechts 5% naar voren en onder doorslippen van de achterwielen maximaal 35-40% naar voren. Geldt voor de C4's en T's (993/996).

(dacht ik)

Kan dat met PSM OFF misschien anders zijn dan? Want hij voelde echt niet als 4wd. Zeker niet dat 40% op voor zou zitten.


26 sep 2008 13:03
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Heb het nog even opgezocht

"Power is split between front and rear wheels through a viscous coupling. A minimum of 5 per cent of the engine's power is applied to the front wheels, around 35 per cent in normal driving, with a maximum of 40 per cent in extreme driving conditions." (Ultimate Buyers' Guide, Porsche 996)

Als het 4-WD systeem op de 996T gelijk is aan dat van de C4, dan geldt bovenstaande ook voor de 996T. Volgens mij verandert PSM (uit) daar niks aan.

Maar dit betekent ook dat er altijd minimaal 60% (maar meestal meer) van het vermogen naar de achterwielen gaat. Dus "power over steer".

Zie ook die filmpjes van een 993T op sneeuw op het gas rondjes draaien, of deze http://nl.youtube.com/watch?v=PcFNaC3s1uE
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 sep 2008 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
Bericht 
Was er ook bij, idd een geweldige dag gehad! Zat de hele dag in de group bij Supercup racer Jaap van Lagen, men, wat kon die sturen zeg. Hij heeft nog 2 ronden in mijn RS gedaan, enorm wat een snelheid mee de slotemakersbocht door, naar scheivlak, hier licht oversturend met een gangetje van 130 / 140 induiken. Inmens!
Ook een enorm aardige vent die honderduit aan het vertellen was over de Supercup, heel vriendelijk en enthousiast!

Hij vond de 964RS een handvol auto, heel direct reagerend en tricky op hogere snelheid. Zijns inziens is er mn op het gebied van dempers enorm veel ontwikkeling geweest in de afgelopen jaar waardoor bij moderne auto's oneffenheden met de ingaande slag veel beter worden gedempt. Bij de 964RS is het allemaal spijkerhard, geen rol in de auto, erg nerveus op lastwisselingen, bumps in het asfalt ed. Alles komt ongefilterd door, dus je kop er erg goed bij houden, technisch heel secuur rijdend erg snel, de afstand tot een (kostbaar) foutje is echter erg kort.

De driftproef bijv. was de auto erg onderstuurd, en als zij dan overstuurt, komt ze heel erg snel, bijna direct weer dwars staand. De instructeur kwam ook niet verder dan een 1/2 cirkeltje tot de balans vd drift weer weg was.

Ondertussen met mn RSje wel mooi de slalom gewonnen (deze wel ja, die van de NPC zijn toch wat lastiger), verdorie geen prijs omdat er 'geen competitie-element in de training mag zitten', pffff. Naja, ben er ondertussen best wel trots op hem te hebben gewonnen met mn 260 pks op een strak onderstel, de turbo's, Carrera 4Sen en zelfs een GT3 RS achter me latende!

Afbeelding


26 sep 2008 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
hai Herman,
Mooie bak had je en goed gedaan op de slalom. Ik had teveel last van onderstoer, bleek mijn voorbanden erg zacht te zijn. Ik was degene met de ietwat luidruchtige cayman in zwart... :lol:


26 sep 2008 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Mooi verslagje Herman.
Ik heb me echt staan vergapen aan je wagen. Wat is en blijft het toch een plaatje zo'n RS. Maar ja, zoals jij en Jaap van Lagen al zeggen, het is een auto waar je wel in moet werken en je absoluut niets cadeau krijgt. Heel goed dat je de slalom gewonnen hebt. Daar is de auto natuurlijk ook op z'n beste. Je hebt natuurlijk een superdirecte besturing zonder electronica en natuurlijk weinig gewicht.
Wat betreft de driftcirkel, daar merk je dus wel goed de ontwikkelingen die er de afgelopen jaren aan de 911 zijn geweest. Een 964 'straft' je gewoon direct af. Daardoor is het dus moeilijk een ronde op de cirkel te doen, maar dat geeft ook wel aan dat een overstuursituatie in een snelle bocht op het circuit voor problemen kan zorgen wanneer je niet adequaat reageert. Maar ja.....het is wel echt rijden! Zoals een 911 bedoeld is natuurlijk.


26 sep 2008 17:13
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Leuk topic, heb het met veel plezier gelezen.
Zelf vorig jaar nog meegedaan, de mannen van Porsche training maken er een erg leuke/leerzame en een complete dag van. Vond het ook best indrukwekkend om het certificaat uit de handen van Gijs van Lennep te krijgen.


26 sep 2008 23:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Een erg leuk stuk om te lezen!

Denk dat ik zelf ook maar eens wat informatie ga opzoeken over deze trainings dagen! :D


27 sep 2008 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
996TT met Olaf Comijns al Pilot en Moi als Co-piloot
http://nl.youtube.com/watch?v=43g5Oskla68

Olaf Comijns DriveBy Cayman S PD1
http://nl.youtube.com/watch?v=Q9IFtG3e77Y

Olaf Comijns 2 fast laps with Cayman S PD1 with Supersprint exchaust
http://nl.youtube.com/watch?v=rruO7P5yrFA


Laatst bijgewerkt door Newt op 27 sep 2008 17:47, in totaal 1 keer bewerkt.



27 sep 2008 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Friesland
Bericht 
Wat een machtig geluid komt er uit jou PD1 :shock:
_________________________________________
Porsche. There is no substitute

Sideways is also forwards


27 sep 2008 16:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Nice vids :idea:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 sep 2008 2:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Ik was er ook bij. Was inderdaad erg leuk. Met name het circuit rijden is prachtig.

Ik moet zeggen dat er ook wat onderdelen bij waren die ik niet zo leuk vond, zoals het handremslippen en simpel slalommen langs een rij pionnen. Ik had die tijd liever gebruikt voor extra kilometers op het circuit.


Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


28 sep 2008 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Hoe vaak hebben jullie circuit gereden Teun, want onze instructeur (Olaf Commijs) hield ook niet zo van de onderdelen die jij noemt, en volgens mij zijn wij toen gewoon een keer extra circuit gaan rijden :P ;).


29 sep 2008 1:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Van harte Mark :!:

Leuk begin van de Porsche carrierre :wink:

Ik krijg mijn C4 met redelijk gemak aan het driften hoor ook met PSM erop.
Hangt denk een beetje af van hoe je de auto inmiddels hebt leren aanvoelen. De één pakt dat makkelijker op dan de ander. En als je altijd een behoudend rijder op de weg bent kan ik me heel goed voorstellen dat je flink moeite hebt om een C4 driftend te krijgen, al is het alleen maar de emotionele bariere
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


29 sep 2008 12:10
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.