Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 mei 2024 20:01



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
genk/belgie
Bericht EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Beste liefhebbers

Afgelopen zondag, 14 april hebben we deelgenomen aan de lente rit van Manuel Pelzer, met een bezoek aan het circuit Francorchamps.
Wij hadden onze wagens geparkeerd op parking P1 en zijn in de PIT brasserie gaan eten.
Bij terugkomst aan onze wagens hebben we vastgesteld dat er een poging tot diefstal was gebeurd aan één van onze wagens (een gele porsche 911S van 1977).
Het deurslot was geforceerd en het contactslot uitgebroken.
Gelukkig was de batterij afgekoppeld en kregen de dieven de porsche niet gestart.
Hierop volgend hebben andere bijstaanders de dieven opgemerkt en zijn deze op de vlucht geslaan in een zwarte fiat punto.
Dit was tussen 13u en 14u.
Ik ben toen naar de parking-ingang gegaan bij de slagboom waar 2 personen van de security binnen in het hokje met elkaar stonden te praten.
Toen ik melding maakte van de poging tot diefstal was er maar weinig of geen reactie van hun en bleven ze hier heel onverschillig in.
Graag wil ik bij deze jullie attent maken van het gebrek aan security en toezicht op de parking, als ook de reactie van de aanwezige zogenaamde security ter plaatse.
Aan iedereen wil ik dus ook aanraden van een batterij onderbreking te plaatsen en deze dus ook steeds te gebruiken.
Dit heeft bij ons het verschil gemaakt en mede dank aan een werknemer van Manuel Pelzer die de dieven had opgemerkt
Gelukkig heb ik dit bericht niet bij gestolen moeten plaatsen...


14 apr 2014 20:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Goeie tip, en erg vervelend.
En bedoel het niet vervelend, maar dieven zijn overal, niet alleen op circuits en meetings..
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


14 apr 2014 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
amper een week geleden op 6/4/2014 omstreeks 14:00 uur werd ook een Porsche 911 3.2 met frans kenteken BH 278 EC met chassisnr WPOZZZ91ZHS101819 gestolen op de parking van hotel Balmoral in de buurt van hetzelfde circuit.
de man was er samen met een groepje petrolheads van een frans forum amper 10 min gestopt en stond nog met de groep in de lobby van het hotel toen hij z'n auto zag wegrijden. de auto was slotvast maar de overige anti-diefstalbeveiliging stond nog niet aan omdat er nog bagage uit de auto gehaald moest worden na het inchecken.

ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik noem dit een diefstalepidemie in de buurt van onze circuits. auto's worden idd overal gestolen maar op zulke plaatsen kan het uitschot gewoon zitten wachten tot het volgende slachtoffer arriveert.


15 apr 2014 8:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Vind het een blamage voor het circuit als ze zgn "Security" neerzetten die vervolgens geen poot uitsteken. En dan moet je zeker ook nog betalen voor het parkeren :bang:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


15 apr 2014 8:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
tja, circuits zijn natuurlijk een dankbare omgeving. Snelle auto's, adrenaline bij de 'coureurs' dus minder oplettend. Meer mensen die tussen auto's rondlopen en daardoor niet opvallen... Rode plastic sleutel om het electrische circuit te onderbreken is een handige optie. Ook als je je auto zonder druppellader een tijd weg moet zetten (had ook zo'n ding in mijn 3e coupe). Na een tijdje alleen even de klok gelijkzetten en rijden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 apr 2014 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
genk/belgie
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Ik heb een mail naar de organisatie van het circuit gestuurd om hun hier op te wijzen.
ik vind het niet kunnen dat zoiets op nog geen 100 meter van de zogenaamde security kan gebeuren....


15 apr 2014 10:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
de heren die bij de in/uitgang de slagboom bedienen zijn geen "security" maar doodgewone kaartjesverkopers. de hele parking in de gaten houden met alle trafiek zoals Horn zegt is gewoon onmogelijk. in die omstandigheden gebeurt er heel wat binnen een straal van 100 meter.
maar ze hadden op z'n minst de politie kunnen bellen en een verklaring afleggen met een persoonsbeschrijving van de inzittenden van de zwarte punto.
door dit niet te doen maken ze zich alleen maar meer verdacht om in een combine te zitten met de dieven.


15 apr 2014 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Erg jammer, zelf nog op zaterdag even gestopt langs het circuit van Spa (onderweg naar de Nordschleife) en vind de verscheidenheid aan sportwagens die steeds rond zulke circuits hangen net zo leuk als autoliefhebber. De circuituitbaters zouden toch moeten investeren, al is het maar via camerabewaking, om de terreinen beter te beschermen. Ga zelf ook maar eens nadenken over de installatie van zo'n onderbreking, bedankt voor de tip!
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


15 apr 2014 11:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Thx voor de tip!, zoiets zorgt op je vrije dag toch echt voor een domper ook al is je auto dan net niet gestolen.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


15 apr 2014 12:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
met zo'n onderbreking van de massa aan de batterij schakel je natuurlijk ook je eigen alarm uit.
maar wie kijkt er nog op als er op een parkeerterrein een sirene afgaat? en de startonderbreking van je alarm staat terug automatisch aan als je de stroomonderbreking terug uitschakelt.
bij modernere auto's opletten want afsluiten met de centrale vergrendeling lukt dan ook niet meer. je sluit je bestuurdersdeur met de sleutel en de passagiersdeur is dan niet slotvast.


15 apr 2014 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Was me ook al opgevallen de laatste jaren dat er regelmatig vooral klassieke Porsche's bij de circuits in Belgie verdwijnen :oops:
Kom zelf veel op Zandvoort en je laat hem daar makkelijk open staan maar dat kan ook niet meer :cry:
Bij een jonge Porsche kan je vrij makkelijk weer een vergelijkbare kopen maar bij een klassieker geeft dit vaak problemen.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


15 apr 2014 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Bedankt voor de tip. Meen dat er in zuid-nederland, en de aangrenzende delen van duitsland en belgie al meermaals (over langere periode) een bende actief was die onze klassieke porsches probeert te stelen. De opgepakte personen zitten weer een tijdje in gevangenis voor 'sabbatical' en dan gaan ze weer verder met hun 'carriere'. Werden deze mensen maar vogelvrij verklaard.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


15 apr 2014 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Nee hoor, gewoon een GPS bandje om de enkel, abonnementje zelf laten betalen en weer de straat op.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 apr 2014 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Moet niet gekker worden, maar hoe wil je nu echt voorkomen dat ze hem (Proberen) mee te nemen?!
Stroomonderbreker is weer niet handig met alarm, etc.
_________________________________________
You've only got one life, live it!


15 apr 2014 15:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Ik steek wel eens een zwaar Abus beugelslot (voor motoren ed.) door één van mijn velgen als ik parkeer bij zo'n gelegenheid. Zo'n ding heb je niet zomaar open en het is goed zichtbaar wanneer iemand daarmee bezig is. Ziet er alleen niet uit maar dat geeft niet.


15 apr 2014 16:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Tja, bij de TT werden vrachtwagens vol motorfietsen gestolen en niemand die wat had gezien. :?
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


15 apr 2014 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Pw250 schreef:
Moet niet gekker worden, maar hoe wil je nu echt voorkomen dat ze hem (Proberen) mee te nemen?!

koop een Cayman, die wil niemand hebben :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 apr 2014 19:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
tja, of een 996. Komen ze niet ver mee :cheesy:

Geintje waterkokers... zorgen dat hij goed verzekerd is en doen wat je kan. Alarm. Stuurslot. Pookslot. Stroomonderbreker. Genoeg opties, alleen om het de heren moeilijker te maken. Als ze hem willen hebben, ben je hem toch wel kwijt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 apr 2014 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
waar is Wolf voor de nuance?
_________________________________________
-718 Spyder
-Ex 987 Porsche Boxster Spyder
-Audi TT '04 3.2 V6 Quattro
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue


15 apr 2014 22:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
lufti's wil iedereen, niet te stoppen


zoiets? :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 apr 2014 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Retep schreef:
Ik steek wel eens een zwaar Abus beugelslot (voor motoren ed.) door één van mijn velgen als ik parkeer bij zo'n gelegenheid. Zo'n ding heb je niet zomaar open en het is goed zichtbaar wanneer iemand daarmee bezig is. Ziet er alleen niet uit maar dat geeft niet.

Is eigenlijk wel een goed idee. Handzaam en afschrikkend. Alleen niet vergeten te verwijderen voor het wegrijden... :cheesy:


16 apr 2014 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Deed ik jaren geleden ook met mn Spitfire.
Ketting door wiel en draagarm. Nooit vergeten.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 apr 2014 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
RichardP schreef:
Is eigenlijk wel een goed idee. Handzaam en afschrikkend. Alleen niet vergeten te verwijderen voor het wegrijden... :cheesy:


Buren van mij hadden hun aanhangwagen aan de pilaar van de garage vastgezet met een ketting :scratch:
Pakte hem ff snel en was de ketting vergeten, wat een puinhoop :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


16 apr 2014 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Schijfremslot vergeten doet ook leuke dingen met je voorvork ;-)
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


16 apr 2014 17:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
koekebakker 930
uden
Bericht Re: EXTRA OPLETTEN VOOR DIEVEN
Is een klasse 3 alarm effectief, of is dit ook simpel te omzeilen? Staat nooit bij dat er een alarm op zit en deze geactiveerd was.
_________________________________________
no guts, no glory


16 apr 2014 18:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: thatonealex


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.