Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

De 24 h van Le Mans

27 apr 2015 20:38

Wie gaat er naar de 24 uur van Le Mans.
Ga er zelf een paar dagen naar toe, lekker op de camping vlak bij de porsche bochten.
Vorig jaar ook geweest, maar toe presterden die fabrieks Porsches niet echt super.
Het lijkt wel of ze bij porsche nu meer verstand hebben van het verhogen van de omzet en het maken van winst dan van racen.
Hopelijk hebben ze vorig jaar veel geleerd en zijn die nieuwe auto's een stuk beter. We zullen zien.
Desalniettemin het is een fantastisch auto gebeuren.
heb er alweer zin in.

Re: De 24 h van Le Mans

03 mei 2015 10:12

Porsche wederom verslagen door Audi.
Bij de start vertrokken de Porsches van plaats 1, 2 en 3.
Maar ondanks de goede rondetijden bij de kwalificatie geen 1e plaats voor porsche.
Jammer.
Ook de fabrieks 911 waren niet opgewassen tegen Ferrari en Aston Martin.

Volgende race Le Mans.
Hopelijk presteren de fabrieks Porsches dan beter.

Re: De 24 h van Le Mans

03 mei 2015 19:30

2e post van Zoef gaat over de zes uur van Spa die afgelopen zaterdag is gereden........

zie : https://vimeo.com/126693335

Re: De 24 h van Le Mans

03 mei 2015 21:59

Ik ben vorig jaar naar de 24H van Le Mans geweest, machtig mooi evenement om live mee te maken.
Op vrijdagochtend vroeg vertrokken, tentje opzetten op het terrein binnen het circuit en je kijkt je ogen uit! De meest exclusieve bolides staan tussen de kampeerders, veelal Engelsen.
Vrijdagavond 18.00u is de pitstraat open voor publiek, Porsche had alle voormalige Le Mans auto's op het circuit opgesteld die je van dichtbij kon bekijken.
De volgende dag de vrije training + wedstrijd Porsche Cup. 's Middags start van de race en dan zelf de hele nacht doorhalen. Met treintjes kun je een groot gedeelte van het circuit rond gebracht worden.
Het mooiste vond ik 's ochtends bij het opkomen van de zon. Heel aparte sfeer. De echte die-hards liggen in slaapzakken op de dijkjes langs de baan en het is dan toch best fris, zeg maar gerust koud!
Aan de dan nog overgebleven auto's zie je dat ze hebben afgezien; smerig van olie en rubber. De GT-auto's maken ondanks hun wat minder snelle rondetijden wel het mooiste geluid, vooral dat van de Corvettes.
De LMP-1 autos zijn giga-snel, maar de hybridetechniek maakt het minder spectaculair; het lijken wel racende stofzuigers.
Desondanks ga ik het evenement vast nog wel eens bezoeken!

Re: De 24 h van Le Mans

03 mei 2015 22:08

Pitstraat is vrijdag de gehele dag open.
Drivers parade in Le Mans begint meestal rond 18.00u.
Bezoek vrijdags ook eens het Great British Welcome in St. Saturin.
Of bezoek vrijdag de Pistonhead meeting (nabij Porsche bochten)
of op terras in Arnage, auto's kieken
zo veel te doen, tijd te kort

Re: De 24 h van Le Mans

04 mei 2015 0:18

Zoef Hausen schreef:Het lijkt wel of ze bij porsche nu meer verstand hebben van het verhogen van de omzet en het maken van winst dan van racen.
Hopelijk hebben ze vorig jaar veel geleerd en zijn die nieuwe auto's een stuk beter. We zullen zien.
heb er alweer zin in.


Vergeet niet dat er een hele strategie achter racen zit. Voor 2014 was het doel een auto te hebben die mee kon dingen naar een podiumplek. Helaas uitval maar was ingecalculeerd. Een podiumplek was in de LMP1 klasse ook niet het doel.
Voor dit jaar is het doel een podiumplaats te gaan bereiken. Ook al is het een derde plek dan is de missie voor dit jaar geslaagd.
In 2016 moet je er zeker bijzijn want voor dat jaar heeft Porsche een P1 in de boeken genoteerd.
Om daar te komen is heel veel inzet, ervaring en tegenslag nodig. Maar er is weinig wat niet al ingecalculeerd is ook al lijkt dat soms zo voor een buitenstaander.
Ga ook eens bij het Porsche dorp kijken. Een blok portacabins waar je u tegen zegt en zo'n beetje het hele team van Porsche Motorsport al weken van tevoren aanwezig is.

Dit jaar valt het helaas samen met Vet Cool Man waar wij onze inzet als 911Events aan hebben toegezegd maar in 2016 sta ik vooraan :mrgreen:

Re: De 24 h van Le Mans

02 jun 2015 20:29

Mike Hawthorn - Le Mans 1956 - Jaguar D-Type
GoPro eat your heart out.

https://www.youtube.com/watch?v=9hx21E5CM0U

Re: De 24 h van Le Mans

02 jun 2015 20:53

Geweldig :thumleft:

Re: De 24 h van Le Mans

02 jun 2015 22:37

toen racen nog iets voor Heeren was...
erg mooi om te zien!

Re: De 24 h van Le Mans

03 jun 2015 9:48

We zijn er weer bijna klaar voor! :cheers:

Afbeelding

Re: De 24 h van Le Mans

13 jun 2015 17:00

porsche doet het goed!!!

Re: De 24 h van Le Mans

13 jun 2015 18:08

De RSR #92 toch anders niet; Dat was een flinke motorbrand. :(
De snelheid van de Audi's ligt een stuk hoger dan tijdens qualificatie; het wordt nog spannend voor de #17, 18 & 19!

Re: De 24 h van Le Mans

13 jun 2015 19:44

Leuke race tot nu toe. Ik vraag mij alleen af: kijk ik nou naar reclame met af en toe een stuk race of is het andersom? Beide is knap :ass:

Re: De 24 h van Le Mans

13 jun 2015 19:44

Jongens wat een mooie race tot nu toe! Zit in mijn Le Mans shirtje de race te volgen, constant switchen tussen RTL7 en Eurosport, heerlijk! Krijg toch wel weer de kriebels om er volgend jaar weer naar toe te gaan. Misschien met een stel andere PF'ers van hier? Dan doet er weer een Nederlands team mee (Va n Eerd/Lammers/van Lagen(?)).

Re: De 24 h van Le Mans

14 jun 2015 16:30

Wat een feest, wat een wedstrijd !
17 jaar hierop moeten wachten.

Zalig gevoel.

Re: De 24 h van Le Mans

14 jun 2015 18:19

Dat had je 20 jaar geleden moeten verkondigen dat men ooit blij zou wezen omdat Porsche een diesel verslaat. :lol:

Re: De 24 h van Le Mans

14 jun 2015 18:35

Sterker nog, een (deels) elektrische Porsche...

Re: De 24 h van Le Mans

14 jun 2015 19:58

idd, maar wat maakt het uit? "We" hebben gewonnen :mrgreen: :cheers: :cheers:

Re: De 24 h van Le Mans

15 jun 2015 9:36

Inderdaad, gaat nu makkelijker worden om viercilinders te verkopen :lol:

Maar net als het marketingdepartement ben ook ik wel erg blij!

Re: De 24 h van Le Mans

16 jun 2015 22:46

Gisteren weer thuisgekomen.
5 dagen op het circuit geweest. Wat een evenement, super om de Porsche victory tte hebben mogen meemaken.
Had het eerlijk gezegd niet verwacht.
Volgend jaar ben ik weer van de partij , dat is zeker.

Re: De 24 h van Le Mans

17 jun 2015 10:20

leuke interviews over porsche en le mans met van lennep, lammers, hezemans en pon:

https://www.youtube.com/watch?v=pYFiyc2 ... ZeTKLnmY1s

Re: De 24 h van Le Mans

16 nov 2023 11:46

Ik open een oud topic maar de titel past er wel bij.

Wilde al jaren naar Le Mans en heb vorige week kaarten gekocht.
Van vrijdag 14 - 17 juni 2024.

Nu aan het doorpakken qua camping en daar kom ik niet uit.
Lijkt erop dat alle nabij gelegen campings vol zijn?
Heb er nu 1 op 20 km afstand en dat is niet ideaal.

Iemand tips of sites waar info is die kan helpen?

Re: De 24 h van Le Mans

16 nov 2023 13:00

Er zijn hier wel wat Le Mans topics met bruikbare praktische info, zie bvb hier :

viewtopic.php?p=1332402#p1332402

Re: De 24 h van Le Mans

16 nov 2023 21:41

Gisteren twee kaartjes gekocht! Dit jaar naar de LeMans Classic geweest met paddock toegang dat was geweldig heel benieuwd hoe dit gaat zijn! Heb daar kennissen waar we kunnen slapen dus kan je geen advies geven over camping!

Re: De 24 h van Le Mans

19 nov 2023 1:18

de camping in neuville sur sarthe zou je nog kunnen proberen, maar wat is nou 20km ? dat is best in de buurt dan.
Plaats een reactie