Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:03



Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
S4 Avant, RS of BMW 335i? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: S4 Avant of BMW 335i?
Franz schreef:
Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat er nooit een M3 Touring is uitgebracht dat er meer M sedans verkocht worden. :wink:

Net omdat er zo weinig touring M fans zijn hebben ze die niet uitgebracht. Kijk maar naar de M5, aantal tourings tov sedans is een immens verschil.


21 okt 2014 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: S4 Avant of BMW 335i?
Om 's kennis te maken met de RS4 (en mijn vrouw langzaam te laten wennen :mrgreen: ) bij Vossestein langsgereden voor een 2007 RS4 Avant. Gave kar, best opvallend nog (mijn vrouw: "schreeuwerig"). Wat opviel was relatief weinig ruimte op de achterbank en het interieur kwam een beetje gedateerd over. Maar goed, het is ook al een 7 jaar oude auto natuurlijk. Als ik wat verder ben, maar 's rijden in de RS4, S4 en 335i. Wordt vervolgd!


25 okt 2014 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: S4 Avant of BMW 335i?
Kan me de reactie van je vrouw voorstellen. In deze kleur met die mega stoelen is hij wel behoorlijk "fout". Zal ff duren voordat dat weer kan. Was ook zo bij de Rs2. Vind ik nu toch wel een klassieker. Wellicht ander kleurtje uitzoeken en ff toeren. Veel plezier, ik kan me herinneren dat Topgear laaiend enthousiast was over deze RS. Voor het eerst..
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


25 okt 2014 16:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: S4 Avant of BMW 335i?
Die achterruimte zal je bij de BMW ook (jammer genoeg) tegenvallen. Is een beetje vergelijkbaar.


25 okt 2014 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: S4 Avant of BMW 335i?
Nee, heb nu een F30 sedan en de ruimte achterin lijkt hierin (gek genoeg) duidelijk beter te zijn dan in die Audi.


25 okt 2014 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: S4 Avant of BMW 335i?
sunnyfunny schreef:
Kan me de reactie van je vrouw voorstellen. In deze kleur met die mega stoelen is hij wel behoorlijk "fout". Zal ff duren voordat dat weer kan. Was ook zo bij de Rs2. Vind ik nu toch wel een klassieker. Wellicht ander kleurtje uitzoeken en ff toeren. Veel plezier, ik kan me herinneren dat Topgear laaiend enthousiast was over deze RS. Voor het eerst..


Ik vind deze absoluut niet schreeuwerig? Is toch bijna 'sealgrey'? Lijkt me een heerlijke wagen.


25 okt 2014 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Ik bekeek het ook ff vanuit het perspectief van de (mijn)vrouw....... Combo kleur auto en velgen is redelijk dreigend. Zou hem zelf ook niet meteen laten staan. Denk echter dat mijn vrouw het niet een gezellige familie auto zou vinden.
Met zilveren velgen zou het zomaar chique grijs kunnen zijn.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


25 okt 2014 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Denk dat je qua kleur velgen wel 's gelijk kunt hebben. Gewone zilvere velgen maken het mogelijk wat decenter.

Zit nu op mobile.de ook naar 2009/2010 s4 Avants te kijken. Toch wel een stuk moderner en met minder kms....Ook wat minder heftig qua onderhoud lijkt me. Keuzes keuzes....Gelukkig is de zoektocht ook al leuk!


25 okt 2014 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Volgens mij is een s4 ook al weer wat subtieler in de bumpers dan een RS4. Maar rijdt ook een heel stuk subtieler....
Inderdaad een leuke zoektocht, maar begrijp dat de ruimte ook een issue is. Wellicht dat het nieuwere model dan wat meer ruimte geeft. Of een A6 3.0 TFSI ruim en snel en subtieler, maar denk niet een echte stuurmans auto.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


25 okt 2014 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Niet alleen de bumpers maar ook de schermen zijn normaal uitgevoerd. RS4 heeft bredere schermen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


25 okt 2014 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Als het budget RS toelaat zou ik serieus de RS overwegen. De RS is gewoon weer een flinke stap vooruit vanaf de S. De S is wat de 335 is bij BMW: rap, maar verder vooral ook nog een gewone 3 serie. De RS is wat de M3 is: rap en op veel punten wezenlijk anders dan het model waar hij op is gebaseerd. En is daardoor ook echt speciaal.


26 okt 2014 0:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
MS964 schreef:
Denk dat je qua kleur velgen wel 's gelijk kunt hebben. Gewone zilvere velgen maken het mogelijk wat decenter.

Zit nu op mobile.de ook naar 2009/2010 s4 Avants te kijken. Toch wel een stuk moderner en met minder kms....Ook wat minder heftig qua onderhoud lijkt me. Keuzes keuzes....Gelukkig is de zoektocht ook al leuk!
Ik zou me ook nog even verdiepen in horror stories inzake 8) de kwaliteit van Audi op motortalk of een Audiforum. :idea:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


26 okt 2014 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
De S4 B8 blijkt redelijk goed mee te vallen als ik het zo allemaal lees op het audiforum.


26 okt 2014 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
RS4 B7 heeft ook een redelijk probleemloos blok. Enig minpuntje is dat ze het opgegeven vermogen vaak niet halen maar hij is nog steeds snel genoeg. Gewone kleine onderhoudsbeurtjes zijn te vergelijken met die van de normale A4 modellen. De grote beurten zitten op hetzelfde level van bijv. een 964. Ik heb begrepen dat Mercedes in dit segment de meest betrouwbare motoren bouwt maar een AMG staat helaas niet op jouw lijstje al is een C AMG stiekem wel heel erg mooi vinnik. :D
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 okt 2014 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Rs4 ook een liefhebbersauto bij het dievengilde voor een snelle overval.. Deze week zijn er weer 2 gejat volgens autoblog.
_________________________________________
Drive it like you stole it


26 okt 2014 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Idd, zeker een belangrijk punt om rekening mee te houden. De RS4 staat bijna garant voor diefstal als ik al die verhalen op het audiforum en andere autofora van Nederland mag geloven.


26 okt 2014 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Absoluut iets om rekening mee te houden. Hoorde een verhaal dat een vader met vrouw en dochtertje van zijn S6 beroofd werd terwijl ie bij het stoplicht stond te wachten. En in Vught een advocaat van zijn S6 bij zijn kantoor.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 okt 2014 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Is absoluut een punt bij de RS4 waar ik me ook bewust van ben. Het is niet doorslaggevend maar staat wel in het rijtje "nadelen RS4". Stelen is 1 ding maar uit de auto getrokken worden of iemand die 's nachts de sleuteltjes binnen komt halen: neuh, liever niet.

@dobbelsteen: technische problemen met S4 B8 vallen mee?


26 okt 2014 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Elke auto heeft wel zo zijn problemen. Maar het lijkt alleszins niet zo erg te zijn als 2000 gtv wil laten uitschijnen.
Hier 1 topicje waar al niet veel in vermeld wordt qua problemen.
http://www.audiforum.nl/forum/audiforum ... s4-b8.html

En na wat verder te zoeken op dat forum zie ik eigenlijk geen horrortopics passeren.


26 okt 2014 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Je moet je registreren om die link te kunnen zien.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 okt 2014 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
dobbelsteen schreef:
Elke auto heeft wel zo zijn problemen. Maar het lijkt alleszins niet zo erg te zijn als 2000 gtv wil laten uitschijnen.
Hier 1 topicje waar al niet veel in vermeld wordt qua problemen.
http://www.audiforum.nl/forum/audiforum ... s4-b8.html

En na wat verder te zoeken op dat forum zie ik eigenlijk geen horrortopics passeren.


Als ik dit draadje moet geloven, idd weinig mega issues. Da's mooi! :D


26 okt 2014 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
http://www.automotive-online.nl/home/10948-motoren_audi_minst_betrouwbaar,_honda_meest.html


Maakt mij verder niet uit hoor maar ik heb 3 jaar terug mijn A6 zo snel mogelijk verkocht doordat ik toen uit 2 betrouwbare bronnen e.e.a te horen kreeg en me toen ook maar eens in de problemen met de (TFSi/TSI) motoren ben gaan verdiepen. :pale:
Ik hoef er in ieder geval niet meer 1 ook vanwege andere problemen die ik toen had met de A6.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


26 okt 2014 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Dat zou dan het olieverbruik moeten zijn.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 okt 2014 18:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
2000 gtv schreef:
http://www.automotive-online.nl/home/10948-motoren_audi_minst_betrouwbaar,_honda_meest.html


Maakt mij verder niet uit hoor maar ik heb 3 jaar terug mijn A6 zo snel mogelijk verkocht doordat ik toen uit 2 betrouwbare bronnen e.e.a te horen kreeg en me toen ook maar eens in de problemen met de (TFSi/TSI) motoren ben gaan verdiepen. :pale:
Ik hoef er in ieder geval niet meer 1 ook vanwege andere problemen die ik toen had met de A6.


Was mijn eerste nieuwe auto, een A4 Avant verlaagd en cupwielen, met 50 of 60 K motor stuk, nokkenasketting brak alle kleppen krom :oops:
Na veel gezeur helft coulange, u zal wel te snel gereden hebben :shock: , kwam kijken met mijn 911 :scratch:
Had wel een Oetinger plaatje erop gezet maar voor 80 % reed mijn vrouw erin :drive:
Tijdje daarna aan mijn buurman verkocht en reed er ver over de 2 ton mee, draagarmen gaven ook wel veel problemen :wink:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


26 okt 2014 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht Re: S4 Avant, RS of BMW 335i?
Toch jammer dat een c klasse niet in het lijstje staat. Het geluid van een c63 amg is fantastisch. Ik zou het wel weten. Succes met de zoektocht.

Btw wat is nu eigenlijk het voordeel voor je werkgever?
_________________________________________
->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>


26 okt 2014 20:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.