Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 4:35



Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Verkeersergernissen 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verkeersergernissen
Danny schreef:
Sorry marc, maar stoplichten zijn, in de volksmond bekend onder de naam remlichten. wat jij bedoeld zijn verkeerslichten.

Ik heb dus nog nooit (lees: NOOIT) iemand 'stoplichten' horen gebruiken als hij zijn remlichten bedoelde. Wel heel vaak (lees: VAAK) dat mensen stoplichten gebruiken als ze verkeerslichten bedoelen... :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 apr 2014 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkeersergernissen
Vlaams?

Stoplicht voor verkeerslicht is natuurlijk fout. Maar ik zeg het toch. :mrgreen:


18 apr 2014 6:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verkeersergernissen
Deugniet. Anarchist. :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 apr 2014 6:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkeersergernissen
Livin' on the edge 8)


18 apr 2014 7:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Verkeersergernissen
Nee in Vlaanderen zeggen we ook altijd stoplichten ipv verkeerslichten.


18 apr 2014 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verkeersergernissen
En terecht :thumleft:


18 apr 2014 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ik dacht dat ze in vlaanderen altijd "aan de rode lichten" zeggen.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


18 apr 2014 18:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Verkeersergernissen
Idd nu je het zegt, eigenlijk zeggen we vaker "aan de lichten" of "aan de rode lichten" dan stoplichten :D.


20 apr 2014 8:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verkeersergernissen
Herinnert U zich deze nog nog nog

Afbeelding

Deze bestuurder heeft de 40-jarige Francois Fonken voor dood achtergelaten nadat hij met hoge snelheid deze man op zijn scooter met zijn auto schepte zonder voorrang te verlenen. De 27-jarige bestuurder is naar aanleiding van het programma Opsporing Verzocht in Eindhoven opgepakt. Beschikte over geen geldig rijbewijs en valse kentekenplaten op zijn BMW. Deze man heeft gisteren te horen gekregen dat hij 4 maanden gevangenisstraf (minus iets meer dan een maandje vanwege goed gedrag) en twee jaar rijontzegging. Dat laatste zal ook geen indruk maken want rijden zonder geldig rijbewijs en kenteken deed ie toch al. Oké, onderbuikgevoelens spelen zeker mee maar onze rechtspraak deugt voor geen meter natuurlijk. Zeker niet als je dit afzet tegen een boete van € 370,- vanwege onnodig toeteren.
http://m.omroepbrabant.nl/?news/2131546 ... ing%20François%20Fonken%20uit%20Tilburg.aspx
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


26 jun 2014 12:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verkeersergernissen
En iemand die een poging deed om z'n vrouw om te brengen met een mes - en door middel van verstikking, waarvan poging tot moord niet bewezen is krijgt ... 6 jaar & € 6730,- te betalen.


26 jun 2014 12:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Verkeersergernissen
Iemand rookt in je kroeg = 19.000 euri geworden.


26 jun 2014 12:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verkeersergernissen
.. maar daar hoef je dan niet (weer) de bak voor in :wink:


26 jun 2014 13:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Verkeersergernissen
"Volgens de advocaat van de verdachte zou zijn vrouw zich zelf hebben verwond. De rechter oordeelde dat dat scenario 'niet aannemelijk' is, zo bleek uit rapporten van deskundigen die de verklaring van het slachtoffer ondersteunen."

Zou bijna zeggen: geleufdutzelluf???

Als het niet zo triest was.
Dan moet je als advocaat toch ook redelijk de weg kwijt zijn.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 jun 2014 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Verkeersergernissen
Of je hebt een concentratiekamp overleefd, krijgt smartgeld en wordt daardoor gekort. In de categorie: dat verzin je echt niet.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 jun 2014 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Verkeersergernissen
MS964 schreef:
Waar ik me NIET aan erger: vrachtwagens die elkaar inhalen. Als ze dat normaal doen, geen probleem. De mensen doen hun werk. Als me dat 3 minuten kost, soit.

Waar ik me WEL aan erger: je rijdt op de linkerbaan met gangetje 120 en rechts rijden er een paar auto's achter elkaar, op dezelfde snelheid, bv 110. Ze rijden al een tijdje achter elkaar, en nét als je eraan komt, besluit er één zijn voorganger in te halen, waardoor ik moet afremmen. Dan denk ik: HAD JE NIET EVEN 10 SECONDEN KUNNEN WACHTEN, JE RIJDT TOCH AL 5 MINUTEN ACHTER JE VOORGANGER AAN?! :bang:


DAT HEEFT HIJ WAARSCHIJNLIJK DUS AL 30X GEDAAN (30X10SEC=5MIN) ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


26 jun 2014 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verkeersergernissen
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22030 ... n+oma.aspx
Ik zou niet weten hoe ik hierop zou reageren. Ik hoop het nooit mee te maken iig.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


21 nov 2014 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ik had het reeds gelezen...

Ik kan dit soort berichten echt niet meer aan. Echt de wereld op zijn kop.

Cru gezegd is het per slachtoffer even een weekje schoffelen en klaar. Taakstraf volbracht. Heb geen kinderen maar kan me volledig voorstellen dat je tot minder aangename dingen in staat bent dan een stoel gooien.

In en in triest


21 nov 2014 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Verkeersergernissen
Tja, wat moet je ervan zeggen, ik was er niet bij...

In dit topic viewtopic.php?f=1&t=43020 al aangehaald dat ik het voor in de bebouwde kom al best snel vond gaan.

Man was niet onder invloed, geen drugs gebruikt, alleen te snel en controle over voertuig kwijt.....

Volgens de meeste reactie's in de topics over hoge snelheden, ongevallen e.d. moet dit gewoon kunnen toch?

Tenzij het Mud betreft natuurlijk.... :wink: (of een Pool in dit geval) :mrgreen:

"Maar ehh Giulia, stel het was jezelf overkomen in Frankrijk?? :wink:

giulia in het topic "Franse boete schreef:

Sjeezus wat een zielig gezeur zeg. Dat zijn nou eenmaal de spelregels. Ik haat het echt als iemand gaat lopen miepen over de consequenties van een bewust gemaakte overtreding....bijna voetballersachtig. Helemaal als je je vakantie van een bekeuring af laat hangen. Ik heb ook bewust te hard gereden deze vakantie en krijg daar gegarandeerd een Franse oorkonde voor. Pech...maar ik heb wel lekker door gereden. :drive:


giulia schreef:
Ik snap nooit zo goed wat er leuk is aan topsnelheid rijden? Probeer het eens 5 minuten vol te houden en het is saai en je bent bekaf van de concentratie. Voor mij zit 'm de lol op binnenwegen waar je een beetje kan door rijden en de bochtjes lekker aansnijden. maar ja..zoals het gezegde alhier hier luidt: Iedere sjaak zijn smaak. :mrgreen:


giulia schreef:
ik heb regelmatig tijdens mijn vakanties in Italie met mijn voorwielaangedreven Alfa Spider V6 (met wat extra pit) echt heel veel Audi's tot wanhoop gedreven in de bergen met krappe bochten. Je zag ze gewoon naar buiten schuiven daar waar de Spider als op rails door de bochten werd getrokken.



:wink:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


21 nov 2014 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ik heb daar geen 120 gereden op wegen waar je (daar) 90 mag. Het verhaal in Limburg gaat over iemand die 120 heeft gereden volgens de politie.

Ik snap echt niet waarom je de vergelijking maakt, echt niet. En dan nog de moeite nemen om al die quotes op te zoeken.


22 nov 2014 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkeersergernissen
bully schreef:
Iemand rookt in je kroeg = 19.000 euri geworden.


Dat bewijst dat ambtenaren een veel te hoge vergoeding ontvangen voor hun dienstverband ( :scratch: anders kan ik het niet noemen, want werk is het niet!).....ze zijn in de veronderstelling dat 'normale' mensen (lees: de werkende klasse, ook wel: de werkenden genoemd...) dit soort bedragen kunnen betalen....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 nov 2014 1:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Verkeersergernissen
giulia schreef:
Ik heb daar geen 120 gereden op wegen waar je (daar) 90 mag. Het verhaal in Limburg gaat over iemand die 120 heeft gereden volgens de politie.

Ik snap echt niet waarom je de vergelijking maakt, echt niet. En dan nog de moeite nemen om al die quotes op te zoeken.


Omdat jij oordeelt over deze man, terwijl je zelf vergelijkbaar gedrag vertoont....
Tenminste, zo lees ik het.
Nogmaals:
Citaat:
ik heb regelmatig tijdens mijn vakanties in Italie met mijn voorwielaangedreven Alfa Spider V6 (met wat extra pit) echt heel veel Audi's tot wanhoop gedreven in de bergen met krappe bochten. Je zag ze gewoon naar buiten schuiven daar waar de Spider als op rails door de bochten werd getrokken.

Waren er op die bergwegen geen andere verkeersdeelnemers dan?

Er is helemaal niet bewezen dat deze Pool te hard heeft gereden (experts hebben onderzocht dat de snelheid tussen de 76 en 124 KM/H lag en ook dat 130 KM/H met een vergelijkbare auto als waarin de verdachte reed geen probleem moet zijn in deze bocht)


Niet dat ik het goedpraat, integendeel zelfs. Maar als ik sommige verhalen hier op het forum lees, verwacht ik hier gewoon weinig kritiek op die Pool :idea:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 nov 2014 9:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ben benieuwd welke straf de chauffeur van de monstertruck nu krijgt, ook drie doden, 120u schoffelen of..


22 nov 2014 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Elferhenkie2 schreef:
giulia schreef:
Ik heb daar geen 120 gereden op wegen waar je (daar) 90 mag. Het verhaal in Limburg gaat over iemand die 120 heeft gereden volgens de politie.

Ik snap echt niet waarom je de vergelijking maakt, echt niet. En dan nog de moeite nemen om al die quotes op te zoeken.


Omdat jij oordeelt over deze man, terwijl je zelf vergelijkbaar gedrag vertoont....
Tenminste, zo lees ik het.
Nogmaals:
Citaat:
ik heb regelmatig tijdens mijn vakanties in Italie met mijn voorwielaangedreven Alfa Spider V6 (met wat extra pit) echt heel veel Audi's tot wanhoop gedreven in de bergen met krappe bochten. Je zag ze gewoon naar buiten schuiven daar waar de Spider als op rails door de bochten werd getrokken.

Waren er op die bergwegen geen andere verkeersdeelnemers dan?

Er is helemaal niet bewezen dat deze Pool te hard heeft gereden (experts hebben onderzocht dat de snelheid tussen de 76 en 124 KM/H lag en ook dat 130 KM/H met een vergelijkbare auto als waarin de verdachte reed geen probleem moet zijn in deze bocht)


Niet dat ik het goedpraat, integendeel zelfs. Maar als ik sommige verhalen hier op het forum lees, verwacht ik hier gewoon weinig kritiek op die Pool :idea:



Er waren op die bergweg inderdaad geen wandelaars, of fietsers anders doe ik dat gewoon niet. Niet hier en niet in het buitenland. Ik ga ook niet op binnenwegen of bergwegen als een malle inhalen bijvoorbeeld. Blijkbaar zit het je dwars dat ik een kanttekening bij de Porsche uit Uithoorn hebt geplaatst.

Verder boiet het me niet of het een Pool, Nederlander of Zwarte Piet was. Ik betwijfel het of je met 80 in een flauwe bocht ineens de controle over je voertuig verliest.


22 nov 2014 10:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Verkeersergernissen
giulia schreef:
[ Blijkbaar zit het je dwars dat ik een kanttekening bij de Porsche uit Uithoorn hebt geplaatst.


Pfff, echt niet.. Als je me een beetje kent weet je dat ik nu eenmaal zo reageer.
Voor wat betreft die kanttekening, ik geniet er juist van dat men er hier op het forum maar wat rondschreeuwt zonder dat men weet waar men over praat. Dan kan ik op mijn gemak in de auto stappen en naar Uithoorn rijden om het ding op te halen :wink:

Heb toch op een paar momenten op de terugreis nog even aan jouw uitspraak gedacht en dat met een behoorlijke smile op m'n gezicht :)


En nu weer ontopic:

Misschien waren er daar geen wandelaars of fietsers, (hoe je dat vantevoren wist is mij een raadsel) medeweggebruikers waren er vast.

Wees blij dat jij nooit roekeloos zal rijden en ook nog nooit hebt gereden als er andere weggebruikers in de buurt zijn/waren, dan zal jou zo'n ongeval als van die Pool gelukkig nooit overkomen :wink:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 nov 2014 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkeersergernissen
Tegenwoordig wordt roekeloos rijden al ten laste gelegd als je erg hard optrekt....

Ik erger me dood als ik met een gangetje van 30 aan kom rijden, en zo'n bebaarde aap langs de weg mij vermaand om rustiger te rijden....je weet wel: wéér dat handje!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 nov 2014 11:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.