Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 jun 2024 7:05



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 100  Volgende
GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet 
Auteur Bericht
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Franz schreef:
Net zoals Samsung en Toshiba en inmiddels ook Asus en Acer. Was ook ergens wel te verwachten nu Microsoft zelf z'n Tablet ontwikkeld en uitgebracht heeft. Marketingtechnisch niet bijster slim aangepakt. :wink:
Pascal schreef:
Dat je met je vinger op het scherm dingen aan kunt wijzen en daar ook iets mee kunt doen ;)

Oke, dat dus. Maar dat is totaal niet interessant voor het gros van de bezitters van een MacBook. Die willen geen vlekken en vingerafdrukken op een scherm tijdens het bewerken van foto's of films. Daarbij werken de sneltoetsen vele malen sneller bij programma's zoals beeldbewerking en ProTools of Logic.

Maar de RT is een leuk stukje innovatief speelgoed al kleven er voor mij nog veel te veel nadelen aan zo'n ding. Ten eerste is zo'n 16:9 scherm leuk voor films maar het beperkt ook grotendeels het gebruik van de tablet. Even een kwartslag draaien om een pdf-bestand of iets dergelijks te lezen is er niet bij terwijl dat toch bijna een pré behoort te zijn bij een tablet. Ook het scherm haalt het qua scherpte al helemaal niet bij de concurrentie zoals de Retina-iPad. Ook qua benchmarks is het nog zeer bedroevend. Ik begrijp daarom ook niet dat Clemento de browser van de RT veel fijner vindt dan die van de iPad omdat deze bijna 2,5 keer sneller werkt dan de RT, maar ik vermoed dat dat komt omdat hij nog met de iPad 1 werkt.
Waar ik ook wel verbaasd over was is dat je maar zo'n 10GB aan opslagcapaciteit overhoudt na het in gebruik nemen van de 32GB RT. Je hebt wel de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden met een SD-kaart maar daar kun je weer geen applicaties op kwijt.

Je hebt er idd wel goed over nagedacht en komt met best goede argumenten wat de nadelen zijn van het scherm en touch besturing voor macs. Heb nog geen ervaring met PDF op de RT maar dat zou idd een nadeel kunnen zijn.
Heb ff naar de surfspot prijzen gekeken voor een iPad retrina en die is er vanaf 505 euro maar zonder keyboardt en en 16gb is vergelijkbaar met opslagruimte van de RT. Die bijna 300 euro meer zou ik er nu niet voor over hebben.
Voor internet gebruik maar de snelheid van het systeem toch niks uit? Noormaal zou ik mijn netbookje gebruiken om te posten en nu de Surface RT met keyboardt en dat gaat prima. Voor het lezen van het forum zou het niet veel uitmaken of ik de iPad of de RT gebruik. Bij de RT heb je wel het hele scherm en het scherm is breder waardoor websites beter schalen. Misschien dat met retrina iPad het er wat beter uitziet maar daar heb ik geen ervaring mee.


25 aug 2013 8:52
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Wat het internetgebruik betreft, het heeft er meer mee te maken hoe een browser bijvoorbeeld met JavaScript-toepassingen en zo omspringt. Dat zal in praktijk geen secondes schelen maar alles draait wel om performance bij een tablet. Maar eerlijk is eerlijk, als ik zelf met Windows 8 zou werken zou ik zeker zo'n RT overwegen. Misschien niet zozeer voor de specs, maar wel omdat ik er serieuze toepassingen in zie.
De Surface Pro zou ik zelf nooit overwegen. Dan ging ik wel voor de 11" MacBook Air en zette ik er desnoods wel Windows 8 op.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


25 aug 2013 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
dobbelsteen schreef:
Pascal schreef:
?? HP heeft toch gewoon de ElitePad, of zie ik dat verkeerd? Of is dat dan de "Pro"?
HP had plannen er voor, maar heeft er van afgezien.
Huh? Ik heb toch echt met dit ding zitten werken, of hebben we het over iets anders???

HP Elitepad


25 aug 2013 18:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... rt-tablets


25 aug 2013 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Jullie hebben het allebei over een ander product. Windows RT en W8 pro.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


25 aug 2013 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Clemento schreef:
De bediening van iPad is niet geoptimaliseerd voor Touch bediening maar werkt puur met iconen net als de IPod.
Microsoft heeft gewoon heel goed nagedacht over hoe dat beter kan.

Daar ben ik het niet mee eens. Heel iOS en alle apps in de AppStore zijn gemaakt voor touch. Inderdaad, met grote iconen omdat je het met je vingers moet kunnen bedienen.
Microsoft heeft het naar mijn idee niet helemaal begrepen. Die stoppen een touch interface op desktops en laten tablets ook normale desktop applicaties draaien. Beetje omgedraaide wereld. Heel Office is nog altijd niet geoptimaliseerd voor touch. Het bestaat uit kleine icoontjes (hetzij met wat meer ruimte ertussen) die niet lekker te bedienen zijn met je vinger. Het verkoopt goed dat je ook normale applicaties kunt draaien op je tablet, maar als de user interface er niet voor is aangepast loop je je er alleen maar aan te irriteren.

Verder zijn er nog altijd weinig applicaties die wel geoptimaliseerd zijn voor touch. Ik heb wat collega's met Windows Phone (om het over Surface maar niet te hebben, dat is nog erger) maar het aanbod van apps vind ik slecht. De populaire zaken zoals Facebook, Twitter, Whatsapp zijn wel verkrijgbaar maar mijn domotica, Sonos (muziek door het huis afspelen), wat zakelijke apps (voor verlofdagen en boekhouding), Ziggo app.. het is er allemaal niet. Maar "dat komt allemaal". Dat roepen ze alleen al jaren en tot dusver gaat het niet zo had (ze waren pas heel blij dat ING eindelijk een app had uitgebracht.. tja..) :)
En ik heb het idee dat de kwaliteit van de apps minder is. Hoor nogal eens klachten over Whatsapp en Spotify die ik met een iPhone niet herken.

dobbelsteen schreef:
En toch stond er in dat je uiteindelijk beter af bent met microsoft bij hele zware design processen. Een van de redenen hiervoor was dat Steve Jobs in het verleden een serieuze blunder heeft begaan bij Adobe en sindsdien kreeg MS de voorsprong op design applicaties.

Werk zelf veel met o.a. Photoshop en doe dat op zowel Windows als Apple. Dat Apple beter is in grafische zaken vind ik onzin. Ik meen dat ze vroeger wat meer deden aan kleurcalibratie en uitgebreider fontbeheer. Tegenwoordig geen issue meer.
Het is denk ik meer persoonlijke voorkeur. Heel OS X vind ik veel stabieler en probleemlozer werken. Ik heb altijd ruzie en gezeik met Windows.
En er zitten wat handigheidjes.. even op spatie drukken als je op een bestand staat om het gelijk te bekijken bijvoorbeeld. Met grafische bestanden ideaal. Bij Windows moet je een viewer gaan opstarten, wat weer trager is. Verder zit PDF wat dieper in het OS verwerkt (gelijk weergave in mail, printen naar PDF etc.). Oh, en de hardware is gewoon ontzettend goed.
Ik werk nog altijd dagelijks op een Windows PC maar ben prive een paar jaar terug overgestapt op Apple. Zou niet meer terugwillen... het werkt zoveel lekkerder/productiever.
_________________________________________
Porsche Boxster S (987) 3.4


25 aug 2013 20:20
Profiel
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
@Tom natuurlijk kun je de iPad goed bedienen met je vingers. Het gat meer om alle zaken er omheen. Daar het mi bij Mircrsoft beter over nagedacht.
- WinRT is multutasking
- instellingen voor elke App doe je bij de App en niet in een apart menu
- content van de Apps kun je delen en integreren tussen de Apps
- Zoeken kun je content gericht doen
- Allerlij handigheiden zitten in het Touch consept van WinRT die ik mis bij iPad IOS

De desktop van WinRT is een stukje PC functionaliteit die gewoon erg handig is om te hebben. Niet Touch vriendelijk maar dat is ook niet de bedoeling. Je gaat geen office taken doen als je de tablet op schoot hebt. Dan zet je de Surface met de kickstand op het bureau en koppeld een toetsenbord en/of extern scherm en muis aan en je kan productief werken. wil je meer Desktop functionaliteit dan moet je een Surface Pro kopen maar ik heb het nog niet gemist op mijn Surface. Via Teamviewer kan ik bij alle desktops die ik beheer en de resulutie van het scherm is dan voldoende om alles te kunnen doen.

Nog steeds mis ik niet de iPad en mijn vrouw is erg blij want ik wilde als ik thuis kwam de NRC lezen en dan zat zij ff zonder 2de scherm.

Wat YouTube tips voor gebruik van de Surface RT:
Citaat:
[message=40756879,noline]Denzis schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:33[/message]:
Omdat er toch redelijk wat klagers zijn die niet weten hoe de surface werkt of het simpelweg (nog) niet weten maar wel willen leren hier wat handige links en tips.

Surface RT Tips 1

Surface RT Tips 2

Bovenstaande links zijn erg handige filmpjes met wat handigheidjes van de surface.


Hier wat app links ( vergeet niet je instellingen op v.s. te zetten om sommige van deze te vinden) dit doe doormiddel van swipen van rechts naar links, dan zoeken naar locatie en dan locatie wijzigen.

Apps 1

Apps 2


http://forums.wpcentral.com/surface-win ... rface.html

Bron


27 aug 2013 9:17
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Clemento schreef:
Nog steeds mis ik niet de iPad en mijn vrouw is erg blij want ik wilde als ik thuis kwam de NRC lezen en dan zat zij ff zonder 2de scherm.
Geen persoonlijk verwijt hoor, maar als ik thuis kom bespreken wij gezellig de dag ;)... (en eten we wat, dat terzijde)....


27 aug 2013 14:21
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
"bespreken wij gezellig de dag..." :shock: :roll:

Ik roep tegen mijn kinderen dat ze hun kop moeten houden en kijk vervolgens tv met het bord op schoot. Gezellig.













:^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 aug 2013 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
horn schreef:
"bespreken wij gezellig de dag..." :shock: :roll:

(bespreekt totmbo gezellig de dag ;) )
horn schreef:
Ik roep tegen mijn kinderen dat ze hun kop moeten houden en kijk vervolgens tv met het bord op schoot. Gezellig.
En DAAROM ... ;)


27 aug 2013 17:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Leuke commercial van Windows Phone.
http://www.windowsphone.com/en-US/cmpn/ ... ital-video
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


30 aug 2013 8:55
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
goed bedacht :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 aug 2013 9:28
Profiel
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Mooie gadget perfecte aanvulling op mijn Surface RT.


30 aug 2013 18:03
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Gaat lekker hè....posten met zo'n Surface? :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 aug 2013 19:27
Profiel
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Open doel, puntje voor jou :cheers:


30 aug 2013 19:33
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Alle iPhonebezitters kunnen hun toestel weer inruilen.

Net voor de iPhone-persconferentie uitgelekt: plaatje 5S

Afbeelding
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


10 sep 2013 19:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Voor het gevoel Edwin, hoe vaak schaf jij een nieuw toestel aan, en hoeveel moet je dan bijleggen?

Specs van de nieuwe 5S zien er erg leuk uit, ik denk dat ik ga overwegen, van de iPhone 4 naar een 5S!


10 sep 2013 20:21
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
heb een iphone5. die blijft gewoon. tot hij kapot valt. dan komt er een nieuwe. afhankelijk van wanneer dat gebeurt een 5s, 6 of 7 :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 sep 2013 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Ik dacht dat jij ieder jaar weer een nieuwe nam.

Die van mij is 2 jaar oud en de batterij houdt het steeds minder lang vol, verder is het nog steeds een top toestel.

Ik hoorde net waar de S voor staat van de 5S.

Same. (Stil the Same) :salut:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


10 sep 2013 23:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Apple heeft een nieuw budgetmodel van haar iPhone lijn aangekondigd. De iPhone 5C, zoals het budgetmodel heet, is voorzien van een plastic behuizing en praktisch dezelfde specificaties als de iPhone 5 van vorig jaar. De iPhone 5C ligt eind deze maand in de winkels en wordt geleverd in vijf kleuren voor 599 euries. Daarna wordt de prijs langzaam verlaagd.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


11 sep 2013 9:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Ben vanwege de verkoopprijs vooralsnog niet zo enthousiast over de iPhone 5C. Met de 5S daarentegen hebben ze me weer wel aangenaam verrast, en dan met name de 64bits A7 processor icm M7. Ook de Touch ID, dubbele flitser en verbetering van diafragma en sensor, 120 frames per seconde in SlowMotion afspelen en icm iOS7 maken het voor mij interessant om een 5S aan te gaan schaffen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 sep 2013 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
En misschien dat ik nu eens een keer voor een SIM-only abonnement ga en het toestel los koop.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 sep 2013 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
barolo schreef:
Die van mij is 2 jaar oud en de batterij houdt het steeds minder lang vol, verder is het nog steeds een top toestel.
Ik hoorde net waar de S voor staat van de 5S.
Same. (Stil the Same) :salut:

*yawn*.... Maareh, geef nou eens antwoord op de vraag?

Vond zelf de specs van de 5S ook wel geinig!


11 sep 2013 20:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Kun je nu ook 1080P videos (zonder downscaling) vanaf je telefoon streamen naar een TV met Wifi ondersteuning?
_________________________________________
Tjolk.


11 sep 2013 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Dat is alleen mogelijk als je een Apple TV aan je TV hangt.

Overigens is dat iWork for iCloud ook een meesterzet zeg. Daar waar de meeste Microsoft-gebruikers nog niet beschikken over b.v Word en Excell op hun mobile devices ( waarschijnlijk om de Surface te promoten) brengt Apple gewoon gratis iMovie, Pages, Numbers, Keynote en iPhoto uit voor alle iOS-devices. Geniale zet. Dat kost Microsoft klanten.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 sep 2013 21:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.