Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

03 maart 2017 18:32

Goede keuze hoor! :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

03 maart 2017 19:51

Mooi Jan. Neem je deze mee naar de MM-Rit?

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

03 maart 2017 19:54

Haha, ik was eigenlijk toch wel van plan met de Porsche te komen. Kan vragen aan mijn ega of ze met de JAG komt :thumleft:

Kom jij wel naar de MM rit op 2 juli?

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

02 jun 2017 22:32

Vandaag met de 964 naar de Zuidas geweest om de Jaguar i-Pace Concept te bekijken, samen met de toekomstige eigenaar van productienummer 11. (Levering volgend jaar zomer.)

Ik was wel onder de indruk. Voor rond de € 80K heb je het wat kleiner klein uitgevallen equivalent van een Tesla Model X 90D (die de helft meer kost).
Afbeelding

Autojunk.nl heeft de auto gisteren al gespot.
http://www.autojunk.nl/2017/06/jaguar-i-pace-in-amsterdam

En vandaag op het event was er ook een spotter aanwezig
http://www.autojunk.nl/2017/06/jaguar-i-pace-vip-event

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

03 jun 2017 8:04

Is ook een stuk mooier dan die lompe Tesla

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

07 sep 2017 22:50

Ik ergerde me al geruime tijd aan het feit dat ik geen updates kon krijgen voor mijn auto en dus mijn mob in een houder aan het dashboard moest plaatsen.
Onlangs kwam ik via jaguarforum.com in contact met Ben Willcox die een totale upgrade voor de navigatie/touchscreen heeft.
http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=89210 (erg lang draadje)
Zie hier een Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=6pqhpaa8E2w
Geweldige oplossing, mijn auto kan weer jaren mee!

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

08 sep 2017 20:38

Interessant :thumleft:
Heb je het zelf gedaan of laten doen?

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

08 sep 2017 22:22

Laten doen. :mrgreen:
Heb er een korte vakantie naar Engeland van gemaakt. :D

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 sep 2017 9:53

:thumleft: :lol:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 sep 2017 17:53

Wie gaat zondag as ook naar de Arden British Day?

http://www.arden.de/en/current-events/newsletter/

http://www.arden.de/en/classic/

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 sep 2017 18:00

Die I-pace in de Etrophy uitvoering is wel gaaf!

Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 sep 2017 20:00

BernHardN schreef:Wie gaat zondag as ook naar de Arden British Day?

Ik, met Jaguar uiteraard en niet met bijv. Renault :shock: :scratch: :lol:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

14 sep 2017 20:12

Haha.... maar jouw Jag is toch 'ziek'?!

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

15 sep 2017 12:02

Je hebt inmiddels 1+1 opgeteld tot 2 zie ik :mrgreen: , maar nu nog begrijpend lezen :idea:
Het is niet mijn Jaguar die ziek is :wink:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

15 sep 2017 13:40

ik zag het ja! tot zondag dan.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

15 sep 2017 15:06

Nog geen Porsche en weet nog niet of ik blijf 'plakken' maar als het over Jaguars gaat dan wil ik mij toch zeker even melden.

Jaguar XJ8 3.2 uit 2000 (X308). Ik ben de derde eigenaar, de tweede eigenaar heeft er 13 jaar in gereden maar raakte elke week wel een paaltje of muurtje. De auto is compleet dealer-onderhouden en de vorige eigenaar heeft er in het laatste jaar 10k meer aan uitgegeven dan ik uiteindelijk voor de auto betaald heb. :) Wel is hij in mijn bezit helemaal strak gemaakt en gespoten, door een echte vakman met liefde voor het vak.

Die leaper is er toen ook opgezet. Was een voorwaarde van mijn vrouw, ik mocht na de X300 best wel weer een Jaguar kopen maar dan moest er wel een 'beestje' op de motorkap zitten. Vind het persoonlijk heel mooi staan op een XJ. En dan heb ik het over alle modellen tot de X308, die latere auto's doen me helemaal niets.

Ik had hiervoor een Mercedes C350e, fijne auto op zich maar dodelijk saai. Na een jaar goed kunnen verkopen en ik rij nu gewoon weer elke kilometer met een dikke glimlach op mijn gezicht.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

15 sep 2017 15:37

Kan je met zo een gigantische antenne ook radiostations uit Australië ontvangen? :lol:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

15 sep 2017 15:46

Ziet er niet uit zo he? Gelukkig schuift hij netjes naar binnen als ik de sleutel uit het contact haal. Binnenkort maar eens een paar nieuwe foto's maken want het stoort mij ook best wel. :)

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

15 sep 2017 17:32

Mooie wagen hoor! Veel plezier er mee. :cheers:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

17 sep 2017 22:14

Voor diegene die niet zijn geweest.... :D

Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

18 sep 2017 0:58

Ik denk dat ik iets gemist heb? :scratch:

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 14:47

Het stond al een tijdje hoog op mijn wish list en afgelopen week is het er dan eindelijk van gekomen :D

Afbeelding

Nieuwe RVS einddempers, hoewel je ze eigenlijk geen "dempers" zou mogen noemen :^: en eindstukken die de uitsparingen in de bumper mooi(er) opvullen.
Het is een "R", dus mag wat mij betreft wat meer van zich laten horen dan standaard het geval is. Zodra je accelereert hoor je een heerlijke zware grom vergelijkbaar met AMG of (R)S6. Verslavend! Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 17:58

Waar? Kiel? Goeie mod, heb t ook maar dan ovaal

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 18:12

Eigenlijk het enige wat ik mis aan de XJ8, vrijwel geen geluid. Ook direct het grootste voordeel maar soms zou een beetje grom toch wel lekker zijn.

Re: Even geen Porsche (Jaguar-adepten onder elkaar)

09 okt 2017 18:47

horn schreef:Waar? Kiel? Goeie mod, heb t ook maar dan ovaal

Nee, niet bij EPS hoewel dat die dag waarschijnlijk zelfs minder reistijd zou zijn geweest. Tijdens de tot nu toe drukste ochtendspits van 2017 :evil: moest ik over A2 en A9 naar Noord-Holland, notabene Dirkshorn :lol:

Standaard zijn de eindstukken rond, maar met te kleine diameter om de uitsparingen mooi op te vullen. Ik wilde graag rond behouden, maar het leek me vooraf dat ovaal de uitsparingen mooier op zouden vullen en twijfelde daar dan ook over. Rond bleek echter toch de mooiste optie.

Het effect van deze dempers heb ik eerder kunnen beluisteren bij een XJR waarvan de eigenaar dezelfde wensen had als ik: zwaarder geluid zonder hinderlijke dreun of resonantie bij constante snelheid. Vandaar deze dempers van JM Tuning. Stationair en bij constante snelheid valt het geluid echt mee, bij accelereren is het echter bruut :D . Tunnelrun waardig :^:
Plaats een reactie