Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:15



Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Brexit 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Brexit
Zo even een apart topic voor aangemaakt om weer ff lekker op de eu af te geven op een druilerige dag.komt vast goed hieronder:
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


27 jun 2016 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Brexit
Ben pro-EU.
Uiteindelijk moeten we naar een federaal Europa.
Welke landen hier wel en welke hier niet bij moeten horen is open voor discussie ...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jun 2016 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Brexit
Ik zie de EU nu als één grote subsidiepot voor grote concerns en instanties waar men een graai in mag doen en continue gevuld wordt door de burgers. Er zal heel wat moeten veranderen wil ik er achter staan.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 jun 2016 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Brexit
Verre van perfect, maar een Nexit zou desastreus zijn.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jun 2016 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Brexit
Of je nu voor of tegen de EU maar in het bijzonder Brussel (en dan vooral de bijdragen daaraan) bent.
Realistisch gezien is het niet meer mogelijk om als kikkerlandje zelfstandig te opereren.
Niet sociaal maatschappelijk maar ook niet economisch.
Issues die heden ten dagen spelen zijn niet meer beperkt tot iets oubolligs als landgrenzen en handelsakkoorden worden gesloten als regio (aangezien je altijd afhankelijk bent van de landen om je heen).
Dus roepen om een Nexit is niet echt realistisch

Wat cameron nagelaten heeft is om de gevolgen van Brexit door te vertalen naar de gewone man.
De tegenstemmers hebben hier bijdehand op ingespeeld.
The Day After komt al het realisme en vragen veel exit stemmers zich nu al af wat ze gedaan hebben.
verwacht dat de prijs voor ons allen hoog maar voor de UK het hoogst wordt.
enfin, dit geeft ook weer kansen.
In 2010 heb ik (toen de paniek op het eiland het hoogst was) een TVR Tuscan red rose gekocht voor 13500
Deze 1,5 jaar later verkocht voor 23K.
Tijden gaan herleven.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


27 jun 2016 11:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Brexit
Ik denk dat het heel gezond is voor een ecosysteem (los van complexiteit van het systeen of type systeem) dat een exit van een partner een hele gezonde stimulans is voor het ecosysteem. Nu is er een precendent voor een uittredingssituatie en kan de eu de feedback gebruiken voor verbeteringen als ze slim zijn. Het probleem echter met een monopolie zoals de eu op dit moment georganiseerd is (macht verwijderen van individuele landen) is dat ik de kans veel groter acht dat men ipv gaat verbeteren, waardoor landen erbij willen blijven. Het nu zo gaat maken dat verlaten economisch nog dodelijker gaat worden. En de eu zal er denk ik alles aandoen om het verenigd koninkrijk er slecht vanaf te laten komen. Dit is in mijn optiek meer in lijn met het huidige machtsbeleid en zal op de korte termijn bewijs leveren voor de noodzaak van de eu. Op de lange termijn creeren ze hiermee echter nog meer landen die eruit gaan willen, zonder dat ze dit straks kunnen, wat tot veel erge crisissen binnen de eu gaat leiden denk ik. Dus ik hoop dat ze in de brexit de 'volwassene' blijven en hun lessen leren ten gunste van de huidige eu landen. Maar ik vrees dat het tegenovergestelde gaat gebeuren (meer barrieres voor weggaan opwerpen, waardoor een exit fataal wordt). Mijn 2 centjes.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


27 jun 2016 11:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Brexit
ik moet wel erg lachen om al die social media clipjes van engelsen-van-de-straat die uitleggen waarom ze voor de brexit gestemd hebben. Is geen ander niveau dan als je de gemiddelde nederlander vraagt waar hij op vakantie is (oude grap van Gert Jan Dröge in 'het is hier fantasties') maar blijft vermakelijk...

verder is er toch al zo'n topic
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jun 2016 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Brexit
Als ik de reacties zo her en der op tv zie dan lijkt de gemiddelde kiezer qua niveau daar best veel op de gemiddelde kiezer hier.. :popcorn:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


27 jun 2016 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Brexit
Daarom ben ik tegen referenda...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jun 2016 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Brexit
Zolang je vertrouwen kunt hebben in de politiek wel.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 jun 2016 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Brexit
Een EU die al 50 jaar niet eens in staat is om een besluit te nemen over 1 locatie voor t parlement is gedoemd om op enig moment tegen dit soort problemen op te lopen...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 jun 2016 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Brexit
Nu er al drie miljoen mensen spijt hebben van hun brexit stem , vraag ik mij af, of het wellicht teruggedraaid zou kunnen worden ? Ondanks dat je Dan wel als land niet echt serieus word genomen. :roll:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


27 jun 2016 17:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Brexit
Ik heb Engelse kiezers in de diverse reportages voorbij zien komen waarvan ik het idee had dat het iq niet zo bijster hoog stond afgesteld. Hoe kunnen deze mensen nu toch een echt gemotiveerde stem uitbrengen op zo'n ingewikkelde materie, waarmee soms zelfs politici geen raad weten. Kortom ik ben bang dat die Engelsen het niet zo slim hebben gedaan en alleen maar naar korte termijn politiek hebben geluisterd van een enkele populist. Jammer. Dus maar liever niet hier zo'n referendum.


27 jun 2016 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Brexit
renetrzes schreef:
Nu er al drie miljoen mensen spijt hebben van hun brexit stem , vraag ik mij af, of het wellicht teruggedraaid zou kunnen worden ? Ondanks dat je Dan wel als land niet echt serieus word genomen. :roll:


Vandaag interessant interview op Radio 1 of BNR met Neelie Smit Kroes.
zij gaf het volgende aan Wishfull Thinking, gaat niet gebeuren!


27 jun 2016 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Brexit
Cazzo Super Veloce schreef:
Daarom ben ik tegen referenda...


Volledig mee eens.
We hebben toch reeds gestemd op een partij die onze belangen dient te dienen.
Zij hebben inhoudelijke informatie die wij niet hebben en niet kunnen overzien.


27 jun 2016 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Brexit
bjft schreef:
Ik heb Engelse kiezers in de diverse reportages voorbij zien komen waarvan ik het idee had dat het iq niet zo bijster hoog stond afgesteld. Hoe kunnen deze mensen nu toch een echt gemotiveerde stem uitbrengen op zo'n ingewikkelde materie, waarmee soms zelfs politici geen raad weten. Kortom ik ben bang dat die Engelsen het niet zo slim hebben gedaan en alleen maar naar korte termijn politiek hebben geluisterd van een enkele populist. Jammer. Dus maar liever niet hier zo'n referendum.

net zoals de mensen die op Bush stemden in de US of nu fan zijn van Donald Trump..... ze zitten overal dus :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 jun 2016 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Brexit
A-Line schreef:
renetrzes schreef:
Nu er al drie miljoen mensen spijt hebben van hun brexit stem , vraag ik mij af, of het wellicht teruggedraaid zou kunnen worden ? Ondanks dat je Dan wel als land niet echt serieus word genomen. :roll:


Vandaag interessant interview op Radio 1 of BNR met Neelie Smit Kroes.
zij gaf het volgende aan Wishfull Thinking, gaat niet gebeuren!

Dat hoorde ik ook van die drie miljoen mensen. Maar vervolgens zie ik nergens een link die dit bevestigd. Ik bedoel maar. Je wordt geleefd.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 jun 2016 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Brexit
Probleem is dat allerlei halve zolen met een IQ van 30 mogen meestemmen...
Dan krijg je dit dus.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jun 2016 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Brexit
Franz schreef:
A-Line schreef:
renetrzes schreef:
Nu er al drie miljoen mensen spijt hebben van hun brexit stem , vraag ik mij af, of het wellicht teruggedraaid zou kunnen worden ? Ondanks dat je Dan wel als land niet echt serieus word genomen. :roll:


Vandaag interessant interview op Radio 1 of BNR met Neelie Smit Kroes.
zij gaf het volgende aan Wishfull Thinking, gaat niet gebeuren!

Dat hoorde ik ook van die drie miljoen mensen. Maar vervolgens zie ik nergens een link die dit bevestigd. Ik bedoel maar. Je wordt geleefd.


Stond vanmorgen in de televaag 2 e pagina
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


27 jun 2016 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Brexit
Churchill zei het al "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter"
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


27 jun 2016 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Brexit
horn schreef:
ik moet wel erg lachen om al die social media clipjes van engelsen-van-de-straat die uitleggen waarom ze voor de brexit gestemd hebben. Is geen ander niveau dan als je de gemiddelde nederlander vraagt waar hij op vakantie is (oude grap van Gert Jan Dröge in 'het is hier fantasties') maar blijft vermakelijk...

verder is er toch al zo'n topic


Dit was al eerder door Frits Bom op tv, maar dan als de vakantie man


Cazzo Super Veloce schreef:
Probleem is dat allerlei halve zolen met een IQ van 30 mogen meestemmen...
Dan krijg je dit dus.


Een IQ onder de 50 is niet betrouwbaar meer te meten. Waarschijnlijk hebben de personen waar jij het over hebt een veel hoger IQ dan 30.

Verder vond ik het wel altijd fijn om eigenlijk (bijna) geen politiek op het forum tegen te komen. Ja ik weet ik kan het topic links laten liggen of was het nu rechts. :scratch:
_________________________________________
Mvg,

René


27 jun 2016 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Re: Brexit
Cazzo Super Veloce schreef:
Probleem is dat allerlei halve zolen met een IQ van 30 mogen meestemmen...
Dan krijg je dit dus.


Dat probleem hebben we hier ook met hele hordes die achter Wilders aanlopen
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


27 jun 2016 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Brexit
Zolang "Europa" de balk in eigen oog niet ziet of bewust negeert, krijg je dit soort toestanden.

Ik zie vanuit mijn professionele bezigheid (logistiek / supply chain consultancy) hoeveel geld er op een niet te vatten manier over de balk wordt gegooid (ik blijf beleefd) aan zogenaamd wetenschappelijk onderzoek.

En dan die massa's regels over de kromming van bananen, de herkomstbenaming van karafjes olijfolie op de tafeltjes bij de Italiaan achter de hoek en ga zo maar door.

Ik vind het een geldverspillende, zichzelf uiterst royaal bedienende kaste (deels dan nog niet eens democratisch verkozen) die gefocust is op micro en nano management. Nul visie. wining, wiving and dining. En graaien voor op nationaal toneel uitgerangeerde politici.

Geen pleidooi om " Europa" nu maar meteen helemaal af te schaffen, er zijn ook positieve elementen, maar wel om het grondig te herdenken (= deels afschaffen) met een goede afbakening tussen Europese en nationale bevoegdheden / soevereiniteit.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


27 jun 2016 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Brexit
Lambiek schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Probleem is dat allerlei halve zolen met een IQ van 30 mogen meestemmen...
Dan krijg je dit dus.


Dat probleem hebben we hier ook met hele hordes die achter Wilders aanlopen

En het andere probleem is de groep mensen die deze kiezers wegzet als halve zolen met een laag iq. :wink:

Ik wacht nog steeds op die ene partij die wèl met goede oplossingen komt ipv populistisch geneuzel.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 jun 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Brexit
Ik stel voor dat alleen mensen mogen stemmen met een iq van zeg > 130.....
Alleen val ik dan zelf ook af...... :mrgreen:


27 jun 2016 21:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.