Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 17:26

Een nieuwe Ring killer. 8)

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 17:31

Elise S1 zal ook altijd een speciaal plekje in mijn hart houden. Heb er verdeeld over een periode van zo'n 13 jaar 2 gehad, de eerste als daily driver (van 0 tot 125.000km in 3 jaar), de 2e puur voor zon- en feestdagen (30.000 km in 10 jaar). En toen kwam er een kind... maar de 3.2 Targa biedt bij vlagen dezelfde fun (hoewel die het qua sturen nooit zal halen bij een Elise) en biedt wél ruimte voor een (inmiddels) 5-jarige achterin :)

Nooit noemenswaardige problemen met de Elises gehad overigens, en heb er (in tegenstelling tot beide '89er 3.2's) echt niet zachtzinnig mee gereden. Betrouwbaarheid is echt beter dan je zou denken!

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 17:57

En ook leuk in deze categorie, voor wie het zegt:

Ik heb destijds (tussen beide Elise S1's in) ook de enige Light Car Company Rocket (nr 29 van de 38) van het Europese vasteland gehad, zelf uit de UK gehaald. De eerste 'straatauto' van Gordon Murray, vlak voor hij de McLaren F1 ontwierp. Net als de McLaren ook het stuur in het midden, +10.000 rpm, minder dan 400kg... Bloedlink. Zoveel vertrouwen als een Elise geeft, zulke klamme handjes geeft dat ding, was echt geen kwestie van 'even wennen' (wat ik aanvankelijk heel optimistisch dacht). Dus qua rijden blij dat ie weg was (wel een unieke ervaring rijker natuurlijk), qua waardevermeerdering over de afgelopen jaren inmiddels 'wat minder' blij...

Jay Leno heeft er ook eentje, ook te zien op YouTube voor wie het leuk vindt (Jay Leno's garage) :)

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 18:23

moest even opzoeken wat een "Light Car Company Rocket" is, maar zo ziet hij dus uit:

Afbeelding

had je die op kenteken staan? niet toch?

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 20:11

Ruben | '89 Targa schreef:Ik heb destijds ook de enige Light Car Company Rocket (nr 29 van de 38) van het Europese vasteland gehad, zelf uit de UK gehaald. De eerste 'straatauto' van Gordon Murray, vlak voor hij de McLaren F1 ontwierp.


Dan heeft die Murray nog aardig zijn best moeten doen voor die F1 :mrgreen:

Nooit spijt gehad van je verkoop?

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 20:20

Wat is die F22 bloedmooi!! Maar ook bloedduur!!!

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 22:18

ja. 245K excl belasting :shock:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 22:31

horn schreef:ja. 245K excl belasting :shock:


En wat opties…..

Heb vroeger een S8 gehad en daarna een D8 (185R) maar dat waren toch echt andere tijden. Nu koop je formule 1 achtige techniek. Heel mooi maar geen hobby meer. Voor hele rijke mensen.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

12 dec 2022 23:06

Dan nog wel hobby…. Moet je wel heel rijk zijn :cheesy:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

13 dec 2022 10:10

GT3 kost toch ook in die range, staan mensen ook voor in de rij. Ferrari gaat daar nog dik overheen.
Daarnaast zijn ze behoorlijk waardevast en niet duur in runningcosts.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

13 dec 2022 10:13

Dat klopt maar qua gebruik is het wel een hele andere auto. Een GT3 (touring) kan je ook nog heel normaal rijden als je zou willen. Tja, feit is gewoon dat zo’n auto iemands tiende waarschijnlijk is. Op de enkele echte puristische liefhebber na.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

13 dec 2022 10:52

Wel apart die keuze voor Nankang.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

13 dec 2022 11:18

Ik denk dat Nankang op dit moment de beste trackday band heeft die er te koop is.
Een paar weken geleden op Spa voor het eerst mee gereden op mijn e36 M3, en zelfs op vochtig wegdek nog bakken met grip.
Ben er zelf iig enthousiast over en ga op de 964 ook over naar Nankang ipv de Michelin Cup2 (die overigens wel wat gebruiksvriendelijker is op straat maar op het circuit na 3 rondjes de geest geeft)

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

13 dec 2022 11:44

OK, in de Squadra Italia rijden ook een paar autos on Nankang, maar de meningen zijn verdeed. Per saldo niet beter of slechter dan Toyo, dat voorheen door Donkervoort gemonteerd werd.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

13 dec 2022 12:10

Cazzo Super Veloce schreef:Wel apart die keuze voor Nankang.

Dat kan heel goed met de maatvoering te maken hebben. Niet alle merken leveren de maten die je op een Donkervoort wil hebben.
Dat probleem is ook met de Toyo's: die hebben ze veranderd, en passen niet meer bij de S8 of D8. En dan moet je op zoek naar andere merken.
Michelin heeft ze bijvoorbeeld de afgelopen 10 jaar (? zoiets) helemaal niet gehad voor de Donk.

Arnoud69 schreef:
horn schreef:ja. 245K excl belasting :shock:
Heel mooi maar geen hobby meer. Voor hele rijke mensen.

Ik heb daar ooit eens een balletje over opgegooid, waarom er geen basic-versie (instapmodel) S8/D8 met bijvoorbeeld de 1.4 TFSI in het assortiment kon komen (de mallen zijn er!).
Caterham snapt dat al iets beter, maar Joop heeft hele andere gedachten dan de oervader van het concept. Hij heeft geen boodschap aan arme drommels :mrgreen:

Nu zijn ze voor de kleine schare liefhebbers nagenoeg onbereikbaar geworden.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

14 dec 2022 10:51

outletvalve schreef:moest even opzoeken wat een "Light Car Company Rocket" is, maar zo ziet hij dus uit:

Afbeelding

had je die op kenteken staan? niet toch?


Yep, NL kenteken was 38-RV-PN (makkelijk ezelsbruggetje: 38 Rocket Vehicles Produced & Numbered).
Nu weer terug in UK, op z'n oorspronkelijke UK kenteken.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

14 dec 2022 10:56

Brulaap schreef:
Nooit spijt gehad van je verkoop?


Puur vanwege de verTIEN(!)voudigde waarde wel ja... Maar dat had ik ook van mijn eerste 3.2, die in soortgelijke staat nu het 3voudige waard zou zijn...

Als de cash tegen de plinten aan had geklotst, had ik destijds die gekke raket liefst met een paar haken aan het garageplafond gehangen om te bewaren, en er een Elise S1 onder gezet om echt mee te rijden :)

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

23 dec 2022 17:23

horn schreef:Dan nog wel hobby…. Moet je wel heel rijk zijn :cheesy:


Zo zijn er blijkbaar voldoende, want de 75 geplande stuks zijn allemaal al verkocht...

Erg knappe auto, maar wat een geld :shock:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

29 jun 2023 16:15

8)
https://www.youtube.com/watch?v=DZSvMHAmjjs

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

03 jul 2023 14:23

En voor de niet-Nederlands taligen onder ons, maar eigenlijk wel leuker om te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=Fhx3Xc6UXKc

Zo'n ding zou Max niet misstaan......(mij overigens ook niet :mrgreen: )
Hier geen sprake meer van 'Back to Basic', maar doet me ook een beetje denken aan de oude racewagens van weleer.
Ik denk dat ik deze zou verkiezen boven een GT3 RS.....waarom weet ik niet :scratch:

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

31 okt 2023 14:27

8)
https://www.youtube.com/watch?v=wI8wLjepb90

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

31 okt 2023 14:51

Mooie rijmachine, maar jammer dat die auto gewoon niet mooi is.

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

31 okt 2023 15:41

Dat zie je niet als je er eenmaal in bent gekropen.... :mrgreen:
Beauty is in the eye of the beholder....

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

31 okt 2023 19:07

Ik vind hem prachtig...

Re: Even geen Porsche (Donkervoort / Lotus-adepten onder elk

01 nov 2023 8:59

Cazzo Super Veloce schreef:Ik vind hem prachtig...
Plaats een reactie