Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 mei 2024 0:41



Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Verkeersergernissen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Verkeersergernissen
Even wat toeren maken met je auto. Gaan ze snel genoeg snappen dat ze dat handje niet meer moeten uitsteken :wink:


22 nov 2014 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verkeersergernissen
Elferhenkie2 schreef:
Tja, wat moet je ervan zeggen, ik was er niet bij...

De rechter ook niet.

Maar het gaat mij misschien niet eens over de snelheid van de auto. Het gaat mij er meer om dat de man nooit een verklaring heeft gegeven over de toedracht en tot op heden nooit spijt betuigd heeft. Dat zegt wat mij betreft ook wat meer over de persoon in kwestie.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 nov 2014 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Verkeersergernissen
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/R ... eijel.aspx

In volgende link van 20 mei, lees ik dat hij wel contact wil, maar de familie niet.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/211376902/Verkeersdrama+waarbij+meisje+(2)+uit+Heesch+om+het+leven+kwam+Poolse+chauffeur+reed+veel+te+hard.aspx
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


22 nov 2014 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verkeersergernissen
Alleen maar verliezers.... :|
_________________________________________
rouge et noir


22 nov 2014 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verkeersergernissen
Elferhenkie2 schreef:
In volgende link van 20 mei, lees ik dat hij wel contact wil, maar de familie niet.

Ik lees toch echt wat anders hoor :wink:
Citaat:
De chauffeur zocht na het ongeluk nooit contact met de nabestaanden. Dat wil hij naar eigen zeggen alsnog graag doen.

Na een jaar zou hij er bij mij ook niet mee aan moeten komen. Bij jou wel dan? Ik ben geen psycholoog maar als je in dit geval er heilig van overtuigd bent dat je er helemaal niets aan kunt doen dan geef je gewoon een eerlijke verklaring af en toon je berouw. En niet op deze manier. Dan heb je in mijn ogen wat te verbergen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 nov 2014 2:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Tja en als we dan in een rechtsstaat bij de veroordeling uitgaan van veronderstellingen zijn wij allen op dit forum bij voorbaat de sigaar. 'Hij / zij reed in een Porsche en zal dus wel te hard hebben gereden'. Ondanks de soms gevoelsmatig en misschien ook wel feitelijke tekortkomingen van het systeem, ben ik er erg blij mee.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


23 nov 2014 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
De strafmaat is veelal gewoonweg veel te laag en dat is wat mensen frustreert.


23 nov 2014 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Dag Frans, dat is op zich wel een punt, maar dan moet wel eerst vast komen te staan in hoeverre er sprake is van schuld en verwijtbaarheid. Zolang dat niet het geval is, zal je altijd met een bepaald gevoel blijven zitten. Waar ik mij voorzichtig gezegd aan stoor is het feit dat zodra er, in dit geval een Pool bij betrokken is, er al snel wordt geconcludeerd dat deze wel gedronken zou hebben. Het kan ook goed zo zijn dat hij als gevolg van voor hem onverklaarbare omstandigheden in de slip is geraakt. Dat hij dan vervolgens geen contact legt met de nabestaanden komt inderdaad niet netjes over, maar wie weet kan hij dat simpelweg emotioneel niet aan. Ik heb zelf ook in mijn jonge jaren een keer letsel toegebracht aan een kind. De drempel om dan contact te zoeken is bijzonder hoog. Daarbij komt dat de vraag of hij contact heeft gelegd en al dan niet spijt betuigt, niets zegt over de vraag of hij strafrechtelijk een overtreding heeft gemaakt. Dit laatste blijft uiteindelijk bepalend voor de vraag of hij ook veroordeeld moet worden, en zo ja, tot welke straf.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


23 nov 2014 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Aanvulling: niet alleen dat hij gedronken zou hebben, maar ook dat hij wel te snel gereden zou hebben.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


23 nov 2014 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ik kijk verder niet eens naar veronderstellingen.
De man is veroordeeld wegens het veroorzaken van een dodelijk ongeluk.
Zelfs onder de meest gunstige omstandigheden, vind ik de opgelegde straf veel te laag.


23 nov 2014 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verkeersergernissen
Frans D schreef:
De strafmaat is veelal gewoonweg veel te laag en dat is wat mensen frustreert.


Strafmaat voor iets wat niet aangetoond is? :scratch:

Edit: je was me voor... Maar volgens mij is de oorzaak nu net niet duidelijk. Wat nou als toch blijkt dat het ongeval heeft plaatsgevonden buiten zijn schuld om?

Alle betrokkenen zijn verkeersdeelnemr, dan accepteer je het risico op een ongeval. Maar zoals ik eerder zei: alleen maar verliezers hier...
_________________________________________
rouge et noir


23 nov 2014 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ik bedoel daarmee in algemene zin.

En in het geval van de Pool, is er een uitspraak en gaat het mij om de strafmaat;

Citaat:
Veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk
De rechtbank acht bewezen dat de Pool zijn auto niet onder controle had, ging slingeren en uiteindelijk op een fietspad terecht kwam en de slachtoffers doodreed.


Ik ga verder niet op de stoel van de rechter zitten, qua (schuld) uitspraak, het gaat mij puur om de straf die ervoor wordt opgelegd.


23 nov 2014 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verkeersergernissen
Over de strafmaat kun je idd een boompje opzetten...

Wat ik trouwens best vreemd vind is de uitspraak dat bewezen is dat hij de auto niet onder controle had. Ik durf te veronderstellen dat dat bij alle ongevallen, botsingen, etc het geval is... :idea:
_________________________________________
rouge et noir


23 nov 2014 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Dat zal in de meeste gevallen ook zo zijn en er zullen verzachtende omstandigheden zijn (zoals gladheid), maar tevens zwaarder wegende omstandigheden (zoals snelheid).

Ik had er pas nog één waarbij ik dacht "deze gaat echt fout".
Ik rij op een binnendoor weg en ik rij zelf aan de waterkant.
Een tegenligger (oudere man) komt uit een flauwe bocht en worstelt om de bocht door te komen, doordat hij met een soort van doorschuif systeem stuurt.
Hij waaiert in die bocht uit, ik stop gelijk, hij waaiert nog verder uit, komt helemaal op mijn wegdek terecht, blijft gewoon gas geven en het gaat op een halve meter maar net goed.
In het ergste geval was hij vol op me geklapt (met +/- 60 km/u) en was mijn wagen in het water terecht gekomen.

Ik zit veel op de weg en maak helaas teveel malloten mee en mensen die hun voertuig niet volledig onder controle hebben.

Als bestuurder wordt je geacht; je voertuig onder controle en je aandacht op de weg te hebben, en geen gevaarlijke situaties te creëren.

De Pool is veroordeeld wegens het niet onder controle hebben van zijn voertuig.
Wanneer er sprake van overmacht was geweest (gat in de weg, plots moeten uitwijken o.i.d.) dan had de rechter niet schuldig geoordeeld.
Bij geringe twijfel zal een verdachte altijd vrijgesproken worden.


23 nov 2014 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Verkeersergernissen
Oudere man reed met winterbanden zeker? :wink: (niet serieus)

Levensgevaarlijk met de temperaturen van onder andere: Vandaag..... :idea: (Serieus)
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


23 nov 2014 14:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Verkeersergernissen
Elferhenkie2 schreef:
Levensgevaarlijk

Dat lijkt me nou weer erg sterk uitgedrukt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 nov 2014 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkeersergernissen
Ik vindt dat alle bestuurders periodiek een rijvaardigheidsproef moeten afleggen bij het verlengen van het rijbewijs.
Dus kan je nog achteruit inparkeren, ziet men het allemaal nog goed, remproef, uitwijkproef, en een reaktietest. En uiteraard een bloedproef op resten van alcohol of verdovende middelen. Indien resten, dan geen rijbewijs, totdat je volledig 'schoon' bent.
Dan kan je zelfs bij elke veroorzaker eisen dat hij of zij deze proef na een dergelijk ongeval moeten ondergaan.
Indien niet vaardig bevonden, dan kan dit gefundeerde consequenties hebben voor de zwaarte van de veroordeling.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 nov 2014 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Zo heb ik er ook lange tijd over gedacht @steef.
Je zit dat echter wel met het "probleem" dat bijvoorbeeld Buitenlandse chauffeurs buiten zo'n regeling vallen.

De beste oplossing lijkt mij, dat in de toekomst gewoon elke wagen met een soort van "black box" af fabriek uitgerust wordt.
Na een ongeluk kan dan de "black box" uitgelezen worden en tevens als bewijsvoering gebruikt worden, bij de veroordeling van een veroorzaker.
Uiteraard dient dan wel in een privacy wet vastgesteld te worden; dat zo'n "black box" niet voor andere doeleinden mag worden misbruikt (zoals bonnen uitschrijven voor snelheidsovertredingen).


23 nov 2014 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Verkeersergernissen
horn schreef:
Elferhenkie2 schreef:
Levensgevaarlijk

Dat lijkt me nou weer erg sterk uitgedrukt.


Hmm, minimaal (dat is dus de beste uit de test)6 meter langere remweg bij 100 KM/H t.o.v. standaard zomerband is nogal wat niet? Dus wanneer je met de zomerband stilstaat, zit je met de winterband nog op 37 KM/H.

En dat met een temperatuur van rond het vriespunt op droog wegdek :wink:

Deze onafhankelijke Duitse test stond in de Autoweek van AutoWeek 43 (22-29 oktober).

In bochten kwamen ALLE winterbanden er ook slechter uit t.o.v. die éne zomerband....

Citaat:
Banden zijn een low interest-artikel voor de meeste autobezitters. Daarom proberen fabrikanten de boodschap zo eenvoudig mogelijk te houden: zodra de R in de maand komt – september uitgezonderd – moeten automobilisten gaan nadenken over winterbanden. Ze moeten zich realiseren dat zodra de temperatuur onder de 7 graden Celsius daalt, ‘enkel winterbanden een optimaal weggedrag bieden op een nat, besneeuwd of beijzeld wegdek’. ‘Het is een ijzeren wet’, stelt Michelin onomwonden.

Of die grens echt zo strikt is, lijkt de vraag. De theorie achter de grenswaarde is dat het rubber bij lage temperaturen harder wordt. Hierdoor neemt de grip op het wegdek af en wordt de remweg langer. Winterbanden worden gemaakt van een zachtere rubbermelange en bieden onder koude omstandigheden een betere grip.

Uit het weinige onafhankelijke onderzoek dat beschikbaar is, komen heel andere bevindingen. Zo hield het Duitse weekblad Autobild vorig jaar een grootscheepse bandentest waarin een zomerband met diverse merken winterbanden werd vergeleken. Hieruit bleek dat zomerbanden op zowel droog als nat wegdek, bij temperaturen rond het vriespunt en soms zelfs daaronder, superieur presteren ten opzichte van alle merken winterbanden. Zodra de auto’s echter op een besneeuwd wegdek werden getest, worden de gewone zomerbanden weggespeeld door de winterbanden.

‘We ontdekten’, schrijven de onderzoekers, ‘dat op een nat wegdek temperaturen rond het vriespunt pas tot een omslag leidden. Op een droog wegdek presteert de zomerband zelfs onder nul, beter dan het winterrubber.’
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


23 nov 2014 17:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Verkeersergernissen
Frans D schreef:
De beste oplossing lijkt mij, dat in de toekomst gewoon elke wagen met een soort van "black box" af fabriek uitgerust wordt.
En mensen chippen natuurlijk. Je wilt ook weten wat ze doen en/of denken.


23 nov 2014 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
Waarom zou je dat willen?

Ik bedoel een black box op de manier zoals hij in een vliegtuig wordt gebruikt.
Wanneer je na een ongeluk zaken zoals snelheid, remmen en de bewegingen van een voertuig kan uitlezen (d.m.v. gps), dan kan je daar veel uit afleiden.


23 nov 2014 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verkeersergernissen
Frans D schreef:
Zo heb ik er ook lange tijd over gedacht @steef.
Je zit dat echter wel met het "probleem" dat bijvoorbeeld Buitenlandse chauffeurs buiten zo'n regeling vallen......


In het geval van de Pool zou die test juist heel goed gebruikt kunnen worden. Als je in Nederland deelneemt aan het verkeer, zal je ook aan onze eisen moeten voldoen! Ik mag in England ook niet ineens rechts rijden omdat ik Nederlander ben. Ik moet me aanpassen, en zo ook buitenlandse chauffeurs in Nederland.
Zo filter je ook gelijk die lieden eruit die hun rijbewijs in het buitenland hebben 'gekocht'. Maar ook gelijk mensen die hun rijbewijs écht niet waardig zijn! Ook weer wat werk voor het CBR, maar die zullen er niet mee zitten....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 nov 2014 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Verkeersergernissen
Frans D schreef:
Ik bedoel daarmee in algemene zin.

En in het geval van de Pool, is er een uitspraak en gaat het mij om de strafmaat;

Citaat:
Veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk
De rechtbank acht bewezen dat de Pool zijn auto niet onder controle had, ging slingeren en uiteindelijk op een fietspad terecht kwam en de slachtoffers doodreed.


Ik ga verder niet op de stoel van de rechter zitten, qua (schuld) uitspraak, het gaat mij puur om de straf die ervoor wordt opgelegd.



Stel je voor, ik keurig burger @ kinderen en er ook nog een geadopteerd uit een kansarm land. Al 25 jaar bij dezelfde baas en nog nooit ziek geweest, 1x in de week jeugdtraning geven bij de plaatselijke v.v maak een fout en vlieg uit de bocht. Met een zeer tragisch gevolg. Geloof dat mijn en het leven van de nabestaande nooit meer hetzelfde zal zijn. Denk dat een meerjarig vastzetten van... geen oplossing is of zal zijn. Rechter zal het een en ander echt wel afgewogen hebben. Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal. Kwam op FB al heel wat discussies over dit onderwerp tegen met onder andere een van een kennis die altijd volle poeier met haar apk afkeur autootje door de wijk knalt om een van de kinders te droppen....kan haar ook overkomen denk ik dan. Een Pool is gewoon ook een vader moeder zoon broer etc....

Just my2cents
_________________________________________
Nie janken.


23 nov 2014 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Verkeersergernissen
Frans D schreef:
De strafmaat is veelal gewoonweg veel te laag en dat is wat mensen frustreert.

De strafmaat volgens ons (niet-advocaten enzo) lijkt idd vaak veel te laag.
Maar in zo'n gevallen luister ik liever naar een advocaat die ervaring heeft in de materie van straffen om te weten of het echt een te lage straf is of niet.
Bv de mening van DS zou ik hier graag eens over horen.


23 nov 2014 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verkeersergernissen
@steef; dus als iemand hier twee weken op vakantie komt, dan moet hij eerst een cursus volgen?
Buiten dat dat geen doen is, kan je mijns inziens iemand daar ook niet toe verplichten.

@chelsea; Er is een heel verschil tussen een werkstraf van 3 weken en het meerjarig vastzetten van iemand.
Bij dood door schuld vind ik persoonlijk een werkstraf een vrij lage straf, zelfs al ben je verder een brave burger.
Een rechter zal altijd overige omstandigheden meerekenen en een eventueel verleden.
Ben jij een brave burger zonder strafrechtelijk verleden, dan zal je straf lager zijn als iemand met.


23 nov 2014 20:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.