Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 18:24

Gauw doen nu het nog mag :thumleft:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 18:29

Franz schreef:Kom op Cazzo. Ook jij weet dat men alleen maar kiest voor een CV vanwege de fiscale voordeeltjes. Autorijden staat voor vrijheid en emotie. Die twee belangrijke ingrediënten worden niet ingevuld door een EV. De brandstofkosten neemt men nog steeds voor lief dus geeft wel de acceptatie van een EV aan.

Ik ben afgelopen zondag met een A4tje met daarachter de Porsche naar Assen op en neer gereden.
Ik zit nog na te trillen van de emotie.
Not. Een A4 heeft net zoveel/weinig emotie als een Tesla. Hij is alleen veeeel langzamer.
En heeft een belachelijk kleine tank waardoor de range ook maar 400km is. (met aanhanger): :lol:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

07 maart 2024 21:49

Daarom ook een Quattro nemen. Heeft een grotere tankinhoud 8) Maar ik kocht die A4 ook niet vanwege zijn emotie hoor. Wel om zijn perfecte afwerking en één van de mooiste interieurs in dit segment van dit moment. :wink:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 8:57

zo zie je maar dat smaken verschillen.
Ik vind het interieur van de A4 juist niet zo mooi, de - nieuwe- C-klasse daarentegen 8)

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 9:25

Vind je dit echt mooi?
Afbeelding

Inderdaad. Smaken verschillen. :sick:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 9:29

Wat een kermis… om te huilen

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 12:53

Hup Holland !!!

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 13:15

Vind je dit echt mooi?


Ik vind dit verreweg het mooiste interieur in zijn klasse :thumleft:
kleur van de stoelen in two-tone vind ik dan weer niet mooi.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 14:39

Je kan die sfeer verlichting ook uitzetten en dan een wat “rustiger” / meer minimalistisch thema /kleurpatroon kiezen voor de schermen en dan ziet het er al heel anders uit, want dit trekt inderdaad op niks.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 18:04

Ik zal wel een lichte stoornis in het autistisch spectrum hebben, maar dat die tablet in het midden net niet recht staat zou mij tot waanzin drijven. Ja het is volgens de paarse broeken vast "driver focussed" maar ik trek dat echt slecht. Even los van al die losse componenten die zomaar willekeurig ergens in het interieur lijken opgeplakt. Nee, ik vind het helemaal niks, ook niet als die kermisverlichting uit zou staan en alles zwart/alu/carbon zou zijn. Maar gelukkig, smaken verschillen.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 19:04

De verlichting vind ik ook niet mooi en zou ook een aantal delen in hout nemen.
Het centrale scherm vind ik erg goed in het interieur geïntegreerd. Ik trek dat “losse” scherm uit de A4 (en ook uit de vorige c-klasse) juist niet. Dat het net niet recht staat vind ik ook wel een dingetje eerlijk gezegd.

Maar inderdaad zijn gelukkig niet alle smaken hetzelfde. Zou wel erg saai zijn.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 19:33

Het scherm in de A4 bedient wel fijn omdat je overzicht blijft houden tov het verkeer. Vanaf 2021 zit het scherm iets dichterbij en heeft touchscreen.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 21:04

Ben meer van deze generatie:

82711

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 22:14

En terecht weg met de EV's.... :twisted:

https://www.autoblog.nl/nieuws/ev-rijde ... HeXQpnYerU

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

08 maart 2024 22:37

Niets nieuws onder de zon. 99% kiest ze vanwege de fiscale voordelen. Zodra deze verdwijnt stort de verkoop in.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 maart 2024 11:51

Vooral voor de personen die een auto als vervoersmiddel zien, puur om van A naar B te komen.
Geld is een belangrijke beslissingsfactor.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 11:05

Ik rij privé een 2e hands Tesla omdat ik hier economisch niet tegenop kan met een vergelijkbare ICE van dezelfde leeftijd.
Zelfs inclusief de ongeveer dubbele afschrijving tov een benzine/diesel auto blijven de kosten voor mij lager.
Thuis draait een home-assistant server die automatisch de Tesla op het goedkoopste moment oplaadt.
Dynamisch contract, gemiddeld laadtarief vorig jaar 22 cent/kwh, zal dit jaar nog wel wat lager uitkomen. 30.000km gereden. 0 onderhoud, 0 wegenbelasting, verzekering niet duurder dan de vorige BMW.

Ik rij 160km enkele reis naar m'n werk, 2x per week gemiddeld. Dit haal ik retour zonder laden vrijwel altijd (LR, alleen als ik allerlei km's tussendoor rijdt niet).
Voor mij niks anders meer, zoveel minder vermoeid van het autorijden, ik had het niet verwacht maar vind de Tesla de beste auto die ik gehad heb.
Hij rijdt ok, m'n 3 serie met M sport onderstel kon ik meer mee, de Tesla is te zwaar om echt leuk mee te rijden.
Op dagen dat ik echt wil rijden pak ik de Porsche wel.

Toch mooi dat ik die 1% ben, ben oprecht benieuwd waar we in de toekomst naartoe gaan, maar ik kan heel goed leven met een "ev-tje".


Franz schreef:Niets nieuws onder de zon. 99% kiest ze vanwege de fiscale voordelen. Zodra deze verdwijnt stort de verkoop in.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 13:59

Ik heb als daily/familie auto de Audi Q8 e-tron gekozen omdat ik het een prachtig model vind die heerlijk rijdt. Met de laadpaal thuis hoef ik alleen sporadisch een minuut of 10 laden om thuis te komen en kan ik vrijwel alle ritjes rijden zonder ergens anders te laden dan op de oprit. Heerlijk. Dat ie als een malle afschrijft is jammer, maar dat zien we over een jaar of 5 wel weer. Minder kapot ben ik van de kwaliteit. Rammelt en trilt vanaf nieuw.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 14:34

Voor dat laatste verwijs ik je naar het Audi-topic, ergens in de krochten van het PF :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 15:30

Tuck-under schreef:Toch mooi dat ik die 1% ben, ben oprecht benieuwd waar we in de toekomst naartoe gaan, maar ik kan heel goed leven met een "ev-tje".


Franz schreef:Niets nieuws onder de zon. 99% kiest ze vanwege de fiscale voordelen. Zodra deze verdwijnt stort de verkoop in.


Kijk dan zijn er al 2 in die 1%, ook ik rij privé een (nieuw gekochte) EV, idem qua verbruikskosten, nog paar mille subsidie op gekregen, geen wegenbelasting (nog wel), draait ook thuis op dynamisch contract en zonnepanelen, kan qua kosten geen ICE tegenop en het rijdt inderdaad echt fantastisch, fijnste auto ooit. En als ik lekker wil sturen pak ik de Boxster.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 15:35

Telt een Mini Electric ook?
Zelf nieuw gekocht?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 15:51

Waarom niet? Laatst nog zo’n ding gehuurd, reed prima.
En ook ik zit in de 1%, en er zijn er hier nog wel een paar…

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 16:41

Hier in ons wijkje 27 woningen 12 stuks…waarvan merendeel particulier!

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 17:30

En 1 roze Chevrolet Caprice zeker?
Ik ken die wijk van op TV. Zonnedael of zoiets?? ;)

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 maart 2024 17:53

Enguess schreef:Waarom niet?
En ook ik zit in de 1%, en er zijn er hier nog wel een paar…


Dat je een one percenter bent is al lang duidelijk haha maar fiscaliteit in CH nu niet gaan dooreenklutsen met BE/NL... :lol:

Ik heb lang voor een USA multinational gewerkt (daar heeft de CEO zelfs geen bedrijfswagen); de Europese VP's van het alhier gevestigde Mexicaans leger wilden niet liever dan op de CH payroll te staan in Fribourg of Nyon... You can't have it all.
Plaats een reactie