Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelheid

24 mei 2024 9:39

Brussel wil dat iedere nieuwe auto vanaf volgende maand gaat piepen boven de toegestane snelheid,
Ik neem aan dat iedereen dit meteen uit zijn Porsche laat verwijderen.
Wat een onzin regeling weer :bang:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 9:58

Er zijn in het verleden science fiction films geweest die o.a. dit en het overdreven "big brother is watching you" in beeld brachten. Lijkt meer en meer realiteit te worden. Nog even en we moeten gebruik maken van een afgemeten time slot om naar het toilet te gaan.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 10:33

Wordt nu al gek van alle signalen en berichten die ik in de daily BMW krijg :bang:

Dat ene piepje kan er ook nog wel bij :mrgreen:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 11:06

GinnFizz schreef:Er zijn in het verleden science fiction films geweest die o.a. dit en het overdreven "big brother is watching you" in beeld brachten.

Een piepje in een auto is natuurlijk geen Big Brother, waarmee een machthebber bedoeld wordt, die continu meekijkt wat je doet.

Los daarvan lijkt het mij ook rete-irritant, vooral omdat auto's nog altijd niet goed in staat zijn om de juiste toegestande snelheid te bepalen. Verkeersbordherkenning is nog alijtd niet foutloos. Dingen als lane-keeping assist en dergelijke zet ik ook altijd direct uit. Ik wil gewoon strak de apex pakken en niet gecorrigeerd worden.

Ik zou het daarom ook direct uit (laten) schakelen/coderen. Maar voorlopig koop ik geen nieuwe auto, dus zal er ook weinig last van hebben.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 11:24

Bij iedere rij impressie van een nieuw automodel is het vaste item ingeslopen over hoe makkelijk (of moeilijk) het is om dit soort systemen uit te zetten bij de start van iedere rit. Dat zegt natuurlijk genoeg. Volvo maakt het blijkbaar zo bont dat zij de irritantste zijn geworden met de EX-30. Om de snelheid te kunnen aflezen moet je op het display kijken in de middenconsole en als je dat dan doet dan wordt je op de vingers getikt dat je niet op de weg let. Tenminste dat moet je aflezen op datzelfde display......

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 11:38

Zo’n piepje kan natuurlijk zo gekoppeld worden aan je locatie en persoon/auto en dan hoef je niet eens meer geflitst te worden om een prent te ontvangen. :mrgreen:
Dan nog alle betalingen uitsluitend electronisch laten plaatsvinden zoals Brussel ook graag wil en dan wordt het ook nog automatisch van je rekening gehaald.
Tja, je kan het complotdenken noemen, maar volgens mij zitten we hier niet ver meer vanaf :mrgreen:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 13:10

En DAT begint aardig op "Big Brother" te lijken, toch? Polydeukes?

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 13:21

Kan, mogelijk, misschien....

Weet je dat je met een broodmes iemand een vinger kunt afsnijden? Dus we gaan nu ook massaal tegen het broodmes zijn?

Volgens mij vergeten jullie dat de mensen in het pluche in Brussel gewoon mensen zoals jij en ik zijn. Overbetaald, toegegeven, maar ze hebben gewoon een gezin, familieleden, buren, vrienden, kennissen, kinderen. Die rijden allemaal auto, ook privé en hebben te maken met dezelfde regels van dezelfde overheid. 99,9% is dus ook helemaal niet uit op Big Brother achtige praktijken. Want daar hebben ze zelf, en/of hun omgeving net zo veel last van als jij en ik.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 13:39

Je kan gelijk hebben, ik wil ook helemaal niet doemdenken ...
Wat de rijhulpen in auto's betreft, ik ben testrijder en heb er dus ook dagelijks mee te maken. Ik ben verplicht bepaalde routines te rijden met alle hulpmiddelen aan. Voorlopig zijn er een paar zeer invasieve rijhulpen waar nog veel fijn afstelling nodig zal zijn. Andere zijn ronduit vervelend, zoals piepjes of stemmetjes die je terechtwijzen. Het zijn natuurlijk prototypes en pré productie modellen. Autorijden zal steeds minder aantrekkelijk worden veronderstel ik. Petrol Heads een uitstervende soort.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 14:52

Polydeukes schreef:Volgens mij vergeten jullie dat de mensen in het pluche in Brussel gewoon mensen zoals jij en ik zijn. Overbetaald, toegegeven, maar ze hebben gewoon een gezin, familieleden, buren, vrienden, kennissen, kinderen. Die rijden allemaal auto, ook privé en hebben te maken met dezelfde regels van dezelfde overheid. 99,9% is dus ook helemaal niet uit op Big Brother achtige praktijken. Want daar hebben ze zelf, en/of hun omgeving net zo veel last van als jij en ik.


Niet enkel giga overbetaald voor wat ze amper doen, en vooral laten te doen, ook giga incompetent.
Uitbolpost voor uitgerangeerde politici die niet verkozen geraken en gewoon 8000€ netto pensioen willen toucheren.
Woke club die Europarasieten…

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 15:10

Zullen we dat soort uitspraken buiten het forum houden. De regels zijn duidelijk, als het over politiek gaat wordt het geveegd.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 15:54

Helemaal mee eens, maar het is ook wel een beetje naïef en gevaarlijk om het te duiden als ze het vast goed bedoelen en het zal wel goed zijn.
Bijna alles lijkt inmiddels af te hangen van of het wel of niet mag van Brussel en we gaan het aan ze vragen.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 16:59

Polydeukes schreef:Zullen we dat soort uitspraken buiten het forum houden. De regels zijn duidelijk, als het over politiek gaat wordt het geveegd.

Gedeeltelijk mee eens. Brussel heeft een veel te grote vinger in de automobielpap. Laat het dan ook nog vanuit een academische achtergrond zijn met weinig praktisch inzicht. Dat mag voor mijn part aangehaald worden. Anderzijds, en daar ben ik het volledig met jou eens, mag het niet het debat van dit draadje worden.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 18:00

Je kunt het wel uitzetten, bij de volgende start staat het helaas weer aan.
Sommige fabrikanten spelen hier op in om het het handig uit te kunnen zetten, door bijvoorbeeld een sneltoets.
Het blijft wel een handeling die je gaat/moet doen bij iedere keer starten.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 18:18

Ik heb een tijd geleden in een BMW i5 gereden die dit al had, en het is inderdaad zwaar irritant. Het grote probleem is dat de auto lang niet altijd weet wat de toegestane snelheid daadwerkelijk is omdat de verkeersbordherkenning er regelmatig naast zit. Het gevolg hiervan is dat iedereen dit systeem uit zal zetten waardoor het niets toevoegt, maar wel de kosten van nieuwe auto's omhoog drijft. De reden dat veel autofabrikanten stoppen met de bouw en verkoop van kleine auto's is dat deze te duur worden met alle verplichte systemen die er tegenwoordig in moeten zitten.

Voor mij in ieder geval een reden om zo lang mogelijk in Youngtimers te blijven rijden. Onze gezinsauto heeft het gelukkig ook nog niet en dat leasecontract loopt nog 2 1/2 jaar, dus voorlopig geen gepiep voor mij. :D

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 19:00

Polydeukes schreef:Zullen we dat soort uitspraken buiten het forum houden. De regels zijn duidelijk, als het over politiek gaat wordt het geveegd.


Sorry PolyDeukes, je hebt gelijk. Mijn oprechte excuses als je er aanstoot aan hebt genomen, niet de bedoeling.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 19:55

@Vtec,
Je hebt helemaal gelijk vwb de Europese politici en dat mag best onder de aandacht blijven.
Je excuus vind ik niet nodig.
Het is de waarheid. :shock:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

24 mei 2024 23:24

renetrzes schreef:Elke nieuwe auto gaat piepen boven toegestane snelheid .



lijkt m,n wijf wel :mrgreen:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

25 mei 2024 8:56

Makkelijk …

Koop gewoonweg geen nieuwe auto ;)

(Topic verplaatst naar Discussie Overige Zaken :idea:)

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

25 mei 2024 13:18

alvin01 schreef:@Vtec,
Je hebt helemaal gelijk vwb de Europese politici en dat mag best onder de aandacht blijven.
Je excuus vind ik niet nodig.
Het is de waarheid. :shock:

Nou ja, jouw/jullie waarheid...
Op zn minst generaliserend.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

25 mei 2024 15:42

2.2VTEC schreef:Sorry PolyDeukes, je hebt gelijk. Mijn oprechte excuses als je er aanstoot aan hebt genomen, niet de bedoeling.

Ik neem er helemaal geen aanstoot aan, ik herinner ons enkel aan de aangescherpte regels op dit forum. Laten we 't gewoon over auto's en aanverwante onderwerpen hebben.
We weten van elkaar dat we het hier over politiek nooit eens gaan worden. Agree to disagree.

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

25 mei 2024 15:42

alvin01 schreef:@Vtec,
Je hebt helemaal gelijk vwb de Europese politici en dat mag best onder de aandacht blijven.
Je excuus vind ik niet nodig.
Het is de waarheid. :shock:

Jouw sarcasmeradar heeft duidelijk onderhoud nodig :wink:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

25 mei 2024 20:30

Piept al...

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

26 mei 2024 10:35

Nou had ik het voor mezelf al niet zo op moderne auto's, maar dit nieuwe snufje .... spant toch wel de kroon. :ass:

Re: Elke nieuwe auto gaat piepen boven de toegestane snelhei

26 mei 2024 11:09

drknauf schreef:
renetrzes schreef:Elke nieuwe auto gaat piepen boven toegestane snelheid .



lijkt m,n wijf wel :mrgreen:

Dat vervangt de nieuwe verplichte optie dan :cheesy:
Plaats een reactie