Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:38



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
rondje duitsland/oostenrijk/zwitserland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: rondje duitsland/oostenrijk/zwitserland
Tweede Alpentour achter de rug. 3000 km - 7 dagen , ritten van 300-400 km/dag, mix van wandelen en rijden voor de afwisseling.
Boxster heeft zich wederom goed gehouden. Eigenlijk te druk in deze periode op hotspots zoals de Gross Glockner Hoch ALpen Strasse..
Maar in een cabrio is de drukte nog ok om mee te dealen, je hebt vrij (uit)zicht (ten minste werkt het zo bij mij)..

Klein issue onderweg met sluiten auto (weigerde gek genoeg), maar bleek gelukkig een eenmalig iets (storing sleutelsignaal volgens dealer bij skiliften kan gebeuren). Netjes nog gecontrolleerd door Porsche Centrum Innsbruck, alles ok, geen kosten. Mooi geregeld daar, pluim, binnen uur weer op pad, fijn dat alles ok is (approved hebben is dan best wel aangenaam, soit). Heenreis door stromende regen, terugreis gelukkig droog. Route langs Achensee naar Munchen is de moeite ipv Fernpas, mooi ontsnapt aan lasergun controle omdat ik werd afgeleid door de navigatie, en dus rustig langs de Oostenrijks politie passeerde.... Dacht nog zal ik even zwaaien, maar leek me toch beter dat maar niet te doen.. :mrgreen:

Wat is mijn ervaring. Hairpins etc met de handbak, prima met de base, net kort genoeg. Inhalen vraagt wel toeren, maar dat is juist leuk.. Nog steeds rap zat voor de veel langzamere medeweggebruikers op bergpassen, motorrijders uitgesloten. Meer power mis ik daarom nog steeds niet. Wel het afremmen op de motor is erg tam bij steile hellingen , je moet dan eigenlijk veels teveel remmen, maar dat is de boxster verder vergeven .. Sfeerplaatje bijgaand, en zoals gespot, een targa in de rij op de weg naar Gerlos j.l

Allermooiste was een terugrit met TOTMBO achter het stuur op de Gerlospas, dan boven te stoppen om te wisselen, want toch wel spannend op snelheid zo'n bergpasje beetje op de limit, zeker met motorijders die nog net even voor de bocht toch nog durven inhalen met tegenliggers. dan de uitlaat hoort - tik -tik -tik met dat geluid stationair. Fietsers op een bankje glimlachen om het schouwspel dat zich voor hun neus voltrok - wat een fun samen met de 981 boxster op pad!


81978 ; 81979


17 aug 2023 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: rondje duitsland/oostenrijk/zwitserland
Mooie avonturen zo te lezen!

Nog een vraagje over die bandenreparatieset die je vorig jaar gebruikt hebt... Betekent dat ook de rest van de trip met een lage maximum snelheid rijden tot je er thuis een nieuwe band onder kunt gooien? Of was je er tijdens je trip verder niet door beperkt?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


17 aug 2023 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: rondje duitsland/oostenrijk/zwitserland
@spasblast: Ik heb me wel ingehouden, maar verder gewoon mee gereden een tijdje ook na thuiskomst, geen probleem.. (ook nog tot zo'n 180 kmh nog getest, kon het niet laten, maar worst case loopt de band dan weer leeg, je kunt er echter moeilijk iets algemeens over zeggen, nl ook afhankelijk van schade aan de band lijkt me..)

Porsche doet het niet, zal met reden zijn. Beetje verstand gebruiken he, maar je hoeft zeker niet langzaam te gaan rijden zoals met thuiskomer :-) Prima oplossing! Eenmaal dicht, blijft het dat ook wel voor de rest van de reis (ook met andere auto's zelfs banden op gereden ermee)..


17 aug 2023 12:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.