Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Porsche Charge-o-mat II

23 nov 2010 12:23

Op aanraden van een Porschespecialist uit Bodegraven, de Landport Power Commander 1800 (12V 1.8Ah).

Afbeelding

Bijgeleverd is een kabeltje met 2 aansluitogen voor directe montage op de accuklemmen (niet de krokodil stekkers dus), dit kabeltje ligt in de bagageruimte en kan aan- en losgekoppeld worden met de acculader middels een stekervervinding.
Klep open, klik, klaar. Kofferklep kan eventueel, indien noodzakelijk, weer volledig dicht om de Porsche op alarm te zetten.

De acculader zelf staat bij mij op een tijdschakelaar en laadt de accu 's avonds gedurende een uurtje of 2 bij, hetgeen voor mij meer dan voldoende is.
De lader geeft middels ledjes aan wat de toestand van de accu is.

Re: Porsche Charge-o-mat II

23 nov 2010 12:46

Kijk, díe heb ik destijds bij mijn specialist in Steenwijk gekocht. Goed bevallen, met de auto mee verkocht en verder gegaan met de CTEK 3600, die ik met de laatste auto heb meeverkocht. Volvo kan gewoon 4 weken staan zonder problemen, druppellader niet meer nodig nu :lol:

Re: Porsche Charge-o-mat II

23 nov 2010 18:41

Goede info, geweldig dit forum. Bedankt allemaal. :)

Re: Porsche Charge-o-mat II

23 nov 2010 18:59

Blijco schreef:@PaulII
Wellicht heb je gelijk, aan de andere kant, 3 jaar garantie op die Lidl laders :shock:
Hoe gek ken het wezen :lol:

Bij gebruik van dat apparaat heb ik liever garantie op mijn P. :lol:

Re: Porsche Charge-o-mat II

23 nov 2010 20:27

My point exactly

Maar CTEK vergoed natuurlijk ook geen doorgerotte 911 bagageruimtebodem als ie mijn accu heeft doen overkoken. :|

Re: Porsche Charge-o-mat II

24 nov 2010 11:57

Met een druppellader - lader met uitsluitend die functie - kan je dit niet overkomen, die laadt gewoon nooit meer dan 'heel weinig' :wink:

Re: Porsche Charge-o-mat II

24 nov 2010 12:25

horn schreef:Kijk, díe heb ik destijds bij mijn specialist in Steenwijk gekocht. Goed bevallen, met de auto mee verkocht en verder gegaan met de CTEK 3600, die ik met de laatste auto heb meeverkocht. Volvo kan gewoon 4 weken staan zonder problemen, druppellader niet meer nodig nu :lol:


4 week lukte mij ook met de porsche (langer zelfs), den dat de accu en het soort alarm er ook veel mee te maken heeft

Re: Porsche Charge-o-mat II

24 nov 2010 12:28

Paul II schreef:Met een druppellader kan je dit niet overkomen, die laadt gewoon nooit meer dan 'heel weinig'


En zeker niet als je de druppellader ook nog eens op een tijdklok zet en de lader daarnaast met duidelijke ledjes aangeeft wat er gebeurd.

En als je verder, net zoals ik, in de gelukkige omstandigheid verkeerd dat je vanuit jouw woning een blik in de garage kunt werpen in in één oogopslag kunt zien wat de status is, is het feest helemaal compleet.

Ik moet alleen even vanuit de keuken deze deur door, waarna ik in mijn privé showroom kom :wink:

AfbeeldingAfbeelding

Re: Porsche Charge-o-mat II

24 nov 2010 12:54

Ik heb deze ooit 3 sets gekocht bij de Black&Decker.

Afbeelding

Kun je via de aanstekerplug, via krokodillebekjes op de polen of via een vast stekkertje laten laden.

Schakelbaar 1A of 2A en schakelt vanzelf uit als de accu op spanning is.

Re: Porsche Charge-o-mat II

24 nov 2010 12:57

Black&Decker, het moet niet gekker worden. :flush: :wink:

Re: Porsche Charge-o-mat II

28 nov 2010 13:59

Deze test van druppelladers kwam ik nog tegen op Motorforum Afbeelding:

http://promotorimages.com/m/magstream/p ... cutest.pdf

Re: Porsche Charge-o-mat II

28 nov 2010 14:08

Hahahaha,
Lidl lader => complete uitvoering en gunstig geprijsd
Conclusie => GOED !!!

Re: Porsche Charge-o-mat II

28 nov 2010 14:23

Jongens, jullie moeten meer rijden!!! :twisted:

Maar vooruit, heb zelf ook zo'n zwart met groen uit Steenwijk ding :wink:

Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

25 jul 2023 12:08

MOD: onderwerp samengevoegd :idea: met een reeds bestaand topic met dezelfde titel notabene :roll:

Zijn er hier mensen die deze ook in hun Porsche gebruiken?

Ik ga mijn Boxster enige tijd niet gebruiken en ben benieuwd hoe het werkt i.c.m. het afsluiten van de auto.
De auto staat onder een binnenhoes in een afgesloten garage.
Maar kan de deur dan wel dicht?
Of moet ik het raam op een minimale kier o.i.d. zetten?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Afbeelding

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

25 jul 2023 12:20

Ik gebruikt deze in al mijn Porsches en het werkt prima via de sigarettenaanstekergat (Goeie Scrabbel woord :mrgreen: )

Ik leg de kabel gewoon over de dorpel en doen de deur dicht en de auto op slot/alarm. De deur rubbers kan daar prima tegen.

Zog wel dat het apparaat goed is ingeschakelt want de Porsche/CTEK opladers lijkt net op Windows; je moet meerdere malem bevestigen dat je toch echt willen opladen :salut:

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

25 jul 2023 12:24

Werkt prima. Juiste setting selecteren en ik houd mijn zijraam een stukje open.

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

25 jul 2023 12:28

Ik heb de ctek 5.0A uitvoering, dus zonder Porsche opdruk, gewoon aansluiten en de (druppel)lader zijn werk laten doen. Gebruik hem al jaren probleemloos voor het op peil houden vd accu tijdens de winterstop en als de auto niet in gebruik is.

81896

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

25 jul 2023 17:18

Die foto van ts is een simpele uitvoering zonder de recondition stand van de mxs5.0.
Maar waarschijnlijk wel voor meer geld omdat er porsche opstaat :-)
En de msx5.0 kan je rechtstreeks op je accupolen aansluiten,eventueel met een snelsluiter.dat hoeft niet via zo'n 12v aansluiting.

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 8:56

Ik had ook de ctek variant maar sloot deze altijd aan op de accu. Draad aan de kant van de voorruit en dan kom de kofferklep ook gewoon dicht.
Stond wel een krukje naast voor de lader omdat het snoer te kort was om hem op de grond te plaatsen.
Werkte prima :thumleft:

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 9:44

Hier diverse C-teks .... Ramen van de 911 staan altijd open in de garage - ventilatie kan geen kwaad :idea:

Druppellader via de sigarettenaansteker/12 volt aansluiting .... en hoes over de Porsche.

1x klassieke Porsche gehad waar ik de kabel rechtstreeks op de accu aan had gesloten - kofferdeksel op een kier .... (geen kofferbakverlichting).


:arrow: Topic samengevoegd met reeds bestaand topic met dezelfde titel :idea:

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 10:48

Sloot de CTEK bij de 964s ook altijd via het meegeleverde kabeltje rechtstreeks aan op de accu. Verlengsnoer onder de voorkant van de voorklep door (in de hoek) en lader in het vooronder. Klep gewoon dicht drukken. Werkte perfect. Had met die oudjes niet altijd goede ervaring met de aansteker. Maakte net geen goed contact en zo. Rechtstreeks op de accu deed het altijd goed.

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 14:08

Gelukt :thumleft:
Dank voor alle reacties en hulp.

Afbeelding

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 14:25

Zoals hierboven is geschreven sluit ik de ctek rechtstreeks met klemmen op de accupolen, beetje friemelen en klep dicht. Aansteker aansluiting vind ik een beetje gammel. En uiteraard de ramen op een kier…..

Zag dat hij met Porsche sticker 175 euro kost…… :shock:

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 14:39

erwin964c4 schreef:Die foto van ts is een simpele uitvoering zonder de recondition stand van de mxs5.0.
Maar waarschijnlijk wel voor meer geld omdat er porsche opstaat :-)
En de msx5.0 kan je rechtstreeks op je accupolen aansluiten,eventueel met een snelsluiter.dat hoeft niet via zo'n 12v aansluiting.

Tja, in showroom van Porsche kun je moeilijk een goedkope CTEK of Optimate onder de auto hebben liggen….. :mrgreen:

Re: Porsche Charge-0-mat Pro druppellader

26 jul 2023 14:54

Ik gebruik een Optimate 6 (overblijfsel van mijn tijde in de BMW scene :lol: ). Werkt prima, reconditioneert ook, etc.

Ten aanzien van de aansluiting: ik werd een beetje moe van iedere keer moeten rommelen in de frunk, met de accu cover, etc. Ik kwam op Rennlist de tip tegen om het met een verlengkabeltje op te lossen. Ik weet niet of dit 997 specifiek is, maar ik vond het in ieder geval top. Bij Rennlist werd het gedaan met een (uiteraard) CTEK verlengkabeltje (past dus net zo goed), ik heb wegens Optimate dus met een Optimate kabeltje gedaan, beide past prima in deze ruimte.

Ra, ra waar is ie nou?
Afbeelding

Ta da!
Afbeelding

Afbeelding

Ik had het idee dat je bij een CTEK hem er misschien zo door kunt prikken, ik moest even voor meer werkruimte het moertje van de parafan lossen, dan heb je genoeg ruimte om ook een Optimate stekker er door te friemelen.
Plaats een reactie