Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 1:39



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Cayman 981 2.7 PDK verkocht; er komt een GTS!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Ja kijk alleen maar eens naar de BPM afschrijving de eerste 1,5 jaar, dat gaat echt heel heel hard. Dan nog waardevermindering van de auto. Daarbij zullen ze m wel voor 60K willen verkopen dus kan het niet veel meer zijn hè.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


23 sep 2014 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Ik verwacht bij dealer toch eerder 60-70k verkoop prijs als ik zo even snel online kijk via gaspedaal. Maar 60 is blijkbaar wel reële grens. :?


23 sep 2014 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Ah..... De heren zijn de onderhandelingen al gestart! :mrgreen:

Goed je best blijven doen!

Even voor de helderheid: er IS nog geen GTS gekocht. Als een dealer heel erg zijn best gaat doen ZOU dat kunnen gaan gebeuren. :wink:
Zelf ga ik er van uit lekker in mijn 2.7 te blijven rijden. :D

Ps geen enkele dealer heeft z'n Cayman target binnen en het jaar wordt korter........ 8)
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


24 sep 2014 6:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Porcay,weet niet of de nieuwe gt3 (in bijna nieuw staat) ooit in je overwegingen heeft gezeten of dat deze te sportief is voor jouw smaak. Ik zou hem alleen al willen vanwege zijn bak (eh ja ik houd van handgeschakeld,maar de schakeltijden van dat ding zijn zo idioot snel).
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


24 sep 2014 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Justin schreef:
Porcay,weet niet of de nieuwe gt3 (in bijna nieuw staat) ooit in je overwegingen heeft gezeten of dat deze te sportief is voor jouw smaak. Ik zou hem alleen al willen vanwege zijn bak (eh ja ik houd van handgeschakeld,maar de schakeltijden van dat ding zijn zo idioot snel).


'Te sportief' zou wel de laatste reden zijn om de GT3 buiten beeld te houden Justin :D
Toegegeven: mijn P is dd en daar lijkt de GT3 wat onlogisch, hoe mooi ook. :scratch:

In alle eerlijkheid: er zal heel veel moeten gebeuren wil ik afstappen van de Cayman. Met alle journalisten ben ik erg onder de indruk van de rijkwaliteit er van en daar geniet ik volop van. :drive:
Verder: sinds mijn Audi TT-(S) ben ik nog meer overtuigd van een tweezitter zonder achterbank, geniet ik van de extra kofferruimte van de Cayman en heb veel waardering voor de prijs/kwaliteit van deze ondergewaardeerde Porsche. 8)

Verder heb ik gewoon een baan en ontbreken de financiën voor een GT3 en de behoefte om me daarvoor in de schulden te steken :mrgreen:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


24 sep 2014 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Ok. Ik maakte de aanname dat een nieuwe cayman gts omgeveer vergelijkbaar in prijs zou zijn als een licht ontvlambare gebruikte 991 gt3 (je merkt.ik zit ook niet in die kopersgroep).

Ik mocht een tijd geleden een dag sturen in een cayman r en een 991 2s (dacht 2s niet 4s) vond beide auto's erg goed rijden en de 991 had met uitlaatkleppen open echt een heerlijke roffel en stuurde erg goed. Maar vond de cayman r voor het rijplezier uiteindelijk (verrassend voor mij) van een hoger niveau. Wendbaarder en voelde als een opvolger van een strak geveerde 964. Kon moeiteloos de grenzen aanvoelen of er ff overheen.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


24 sep 2014 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Qua prijs zal een 997 gt3 eerste generatie meer in de buurt zitten denk ik, misschien zelfs een gen2 uit 2009.

Is een overweging waard? :)
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


24 sep 2014 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
@Porcay, Is het probleem met de condens nog opgelost (off-topic)?


24 sep 2014 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Een gebruikte 991 GT3 ben ik in Nederland nog niet tegengekomen. Een gebruikte (de goedkoopste) uit Duitsland zit rond de 175-185K (inclusief BPM).

Een nieuwe Cayman GTS zit met een aantal opties, afhankelijk van de korting, rond de 100K.

Nog wel een aardig verschil.

Vergelijk met de 997 MK2 GT3 gaat beter op, die kosten in Nederland ook ongeveer 100K.

Succes met de onderhandelingen. Erg mooie auto, de Cayman GTS.


24 sep 2014 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
@Thomas; niet zo zeer opgelost als wel verdwenen. Ben benieuwd wat het najaar gaat doen. GT3 vlammetjes heeft wat extra aandacht gevraagd in de fabriek...... :roll: klein onregelmatig moeilijk traceerbaar condens issue heeft daarmee (zoals door forumgenoten voorspeld) even geen merkbare aandacht gehad (en is bij mij ook wat weg gezakt......bedankt voor de herinnering :? )

@caelin: in welke taal wil je horen dat ik GEEN 911 wil? :scratch: :lol:
(Wilde dit voorkomen, want keuze voor Cayman is positief, maar als het helpt dus bij deze :mrgreen: )

@EVO voor €100k doe ik het meteen! :shock: Waar kan ik 'm ophalen? :cheers:
Denk aan €110-115 voor een beetje aankleding, zonder PCCB uiteraard (ga ik ook niet nemen overigens).
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


24 sep 2014 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Hé don't shoot the messenger iemand anders zei GT3 ik denk ik vergelijk de prijzen eens en kwam er zo op uit :)
wil jou zeker geen 911 "aansmeren" wilde alleen aangeven dat 't een optie was that's all!

Denk dat je op NL wegen en B-wegen in DE meer fun hebt met Cayman GTS anyways!
(en zoals je weet had ik 'r zelf een dus ik ben niet bevooroordeeld) :thumleft:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


25 sep 2014 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
EVO schreef:
Vergelijk met de 997 MK2 GT3 gaat beter op, die kosten in Nederland ook ongeveer 100K.

Porcay schreef:
@EVO voor €100k doe ik het meteen! :shock: Waar kan ik 'm ophalen? :cheers:
Denk aan €110-115 voor een beetje aankleding, zonder PCCB uiteraard (ga ik ook niet nemen overigens).

Nou ophalen! :mrgreen:
http://autodeals.nl/occasions/porsche/911/1162089/porsche-911-gt3-coupe-pccb-1e-eigenaar-ned-geleverd.html

We zijn benieuwd naar je ervaringen! PCCB wil iemand vast wel met je ruilen.


25 sep 2014 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Je begreep de ironie caelin en natuurlijk weet ik dat je ook een fan bent van de Cayman (kusje... :mrgreen: ) :cheers:

Het is echt een positieve keuze voor de Cayman......dus dank voor alle aanbiedingen van een 911, maar ga echt voor een GTS of blijf lekker 2.7 rijden :thumleft:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


25 sep 2014 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Porcay schreef:
Even voor de helderheid: er IS nog geen GTS gekocht. Als een dealer heel erg zijn best gaat doen ZOU dat kunnen gaan gebeuren. :wink:


Ze lezen hier mee, en wachten nog even op wat meer wanhoop.. :twisted: :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


25 sep 2014 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Maar je bent alweer bij de dealer geweest :?:


27 sep 2014 0:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Moet het ook per'se dan een gts zijn of zou een mooie S ook 'n optie zijn? Dan mis je wat details (zwarte accenten exterieur etc) waarschijnlijk maar er staat er vast wel ergens een met de opties van de GTS?
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


27 sep 2014 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Als alles volgens planning loopt kan ik op mijn verjaardag begin januari een saffierblauwe Cayman GTS PDK met Carrera Classic velgen en many many options :roll: ophalen.

Zonder in details te treden: ik ben een tevreden mens, met een hele mooie deal en ook nog een blije dealer (wel een andere :shock: )

@caelin: Koop je vandaag nog een S dan heb je (althans imho) morgen spijt; een aantal must haves voor de S zitten standaard op de GTS. Ik verwacht dat de S nu meer af gaat schrijven dan voor de komst van de GTS.

Van de nieuwe zal ik tzt een apart draadje maken.

Voor- en tegenstand, gemeend en plagend zijn is allemaal gewaardeerd. De kleurbijdrage (prachtig dat die in herinnering is geroepen, want eerder overwogen) was toppie en een koper voor over enige tijd heb ik ook al 8)
U allen dank :thumleft:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


27 sep 2014 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Graag gedaan :wink:


27 sep 2014 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Proficiat! Je laat er geen gras over groeien zeg!


27 sep 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Helemaal goed! :res:


27 sep 2014 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Gefeliciteerd, Cayman GTS is gaaf! De kleur is super. Ben erg benieuwd hoe de auto er dadelijk in totaliteit uitziet!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


27 sep 2014 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
jeff_911 schreef:
Proficiat! Je laat er geen gras over groeien zeg!

:mrgreen:

Ijzer smeden als het heet is, wat ik van voren heb heb ik niet van achteren, wat in m'n kop zit zit niet in m'n kont et cetera! :ass: :thumleft: :wink:

Ik ben dagelijks bezig met Porsche en volg het nieuws over de ontwikkeling van de types in het algemeen en die van de Cayman in het bijzonder, op de voet.
Daarmee ontwikkelen mijn ideeën t.a.v. een volgende auto al vanaf een vroeg moment na signalering van iets nieuws.
Mijn beslissingen zijn daarmee weloverwogen en al lang voorbereid. De weg er naar toe kan lang zijn, maar het besluitmoment is kort en dan gaat het snel.

Daarbij komt dat ik een nogal fors 'raam van een mogelijkheid' zag (window of opportunity 8) ): zeer lage rente (ja ik financier voor het eerst deels :shock: ), zeer hoge inruil nog in 2014 (jawel ik doe het weer: over een paar weken mijn huidige 2.7 inleveren :roll: ) en een aanstaande forse BPM verhoging bij productie in 2015 :evil: en tensliotte de mogelijkheid om een nieuwe auto op mijn verjaardag geleverd te krijgen :cheers: . Kortom: 'this was the moment' :D

Ieder dank voor de reacties en zoals gezegd: van de nieuwe komt een eigen draadje. :salut:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


28 sep 2014 13:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
ik zie al uit naar de eerste pics :)

alvast gefeliciteerd dan, zowel verjaardag als auto... :thumleft:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


28 sep 2014 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Gefeliciteerd. Je hebt de vinkjes juist geplaatst :mrgreen: Gaaf dat je voor saffier blauw bent gegaan. :res: :res: :res:
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


28 sep 2014 20:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayman 981 2.7 PDK...... Al weer te koop? Komt er een GT
Kijk ik een dagje niet, heeft ie m gewoon gekocht!!!

Congrats model en kleur zijn helemaal geweldig :cheers:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


28 sep 2014 22:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.