Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 23:40



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Porsche 996 Carrera 4 Cabrio Tiptronic 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
991 4s Cabrio
Utrecht
Bericht Porsche 996 Carrera 4 Cabrio Tiptronic
Na omzwervingen toch weer terug in een 911 (996). Inmiddels 20 jaar geleden kocht ik m'n eerste 911 (964) C2 Targa. Daarna een 993 Cabrio maar deze helaas in 2004 door omstandigheden moeten verkopen (nooit moeten doen). Daarna weer een 986 Boxster Cabrio 2,5 (1997) en de laatste 2 jaar een Boxter 2,5 Cabrio (1998). Deze vandaag ingeruild voor een 996 Carrera 4 Tiptronic. Heb eigenlijk met geen enkele Porsche noemenswaardige problemen gehad. Toevallig bij de laatste Boxster een defecte waterpomp, maar verder niets. De Boxster was echter gewoon te klein voor mij (1,92) en na een rugprobleem eigenlijk niet meer comfortabel.

Na een proefrit in de 996 C4 Cabrio, was ik direct verkocht. De auto rijdt als een warm mes door boter en is volledig origineel, met hardtop en met zelfs de originele Porsche paraplu nog in het rechter opberg vak en windschot. De stoelen zitten goed. Gewoon meer ruimte en de auto nodigt uit om langere ritten te maken en elke dag te gebruiken. Ik heb in m'n zakelijke auto een ritregistratiesysteem van Accredis en kan geen privé km's rijden. Rij zakelijk ook eigenlijk alleen maar in het buitenland. Ik rij deze Porsche daarom onder de 'youngtimer' regeling en ben dan ook van plan de auto zoveel mogelijk te rijden en met een beetje mazzel later volgend jaar naar bijvoorbeeld Zwitserland of Zuid-Frankrijk te rijden. Ik laat er in het voorjaar nog wel een Tempomat inbouwen (zat er helaas niet in).

We gaan het beleven.


20 dec 2014 1:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Porsche 996 Carrera 4 Cabrio Tiptronic
Mooi vervaal Rob,
1maal Porsche door je bloed altijd Porsche in je bloed :D :thumleft:
Welkom.


20 dec 2014 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: Porsche 996 Carrera 4 Cabrio Tiptronic
Welkom Rob, herkenbaar gevoel, geniet van je Porsche.
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


20 dec 2014 12:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.