Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 15:40



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Sas911 stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Drenthe
Bericht Sas911 stelt zich voor
Hoi allemaal, ik ben Sas911, 40 jaar en tot vorige week berijdster van mijn derde lease-Polo. Het lease-contract van de Polo liep af en een nieuwe zou mij netto de helft meer gaan kosten. En dan zou ik gewoon weer een Polo hebben. Ik mocht ook een Golf of een Audi A3, maar dat werd nog veel duurder. Daarom heb ik besloten om ipv een nieuwe lease-auto te kiezen voor een autovergoeding en zelf een auto aan te schaffen en dan een cabrio, want dat leek me al langer geweldig. In eerste instantie heb ik nog gekeken naar diverse modellen, die ik hier allemaal maar niet zal noemen, maar toen speelde de oude jongensdroom van manlief op: een Porsche 911.

In eerste instantie verklaarde ik hem voor gek, maar zoals dat gaat, je googelt eens wat, bekijkt wat fotootjes, marktplaatst eens rond en op de een of andere manier leek het steeds minder vergezocht :mrgreen: . En het past ook goed bij mijn verjaardag... Toch had ik nog wel wat praktische bezwaren, want we hebben 2 jongens van 8 en 9 en die moeten ook fatsoenlijk mee kunnen. Niet eens voor vakantie, dat doen we met manliefs auto, maar wel dagelijks: naar school, vriendjes, etc. En ik moet er ook boodschappen mee kunnen doen. Bovendien: als dagelijkse auto een Porsche 911 cabrio rijden, omdat je man er zo graag eentje wil, wie doet dat nou? Nou ja, lang verhaal kort, ik dus 8) .

We hebben er een paar bekeken, die het allemaal (net) niet waren, maar waardoor ik wel steeds enthousiaster werd en die beren op de weg gingen gewoon aan de kant. En al vrij snel vonden we er eentje die ons wel aanstond: een 996 3.6 Carrera 4 uit 2002 met 150K op de teller. Donkerblauw van kleur met cognackleurig lederen interieur. Al wijzer geworden door het meelezen en zoeken hier, hebben we een AKK laten doen door Riemer Rispens, die nog wat dingen vond die gedaan moesten worden. Daar zijn we met de verkoper gelukkig uitgekomen, dus sinds dinsdag is 'ie van ons. En gisteren de Polo ingeleverd, dus nu 'moet' ik er ook mee rijden, ook :D .

Maandag gaat 'ie een dagje naar Rispens voor het achterstallige onderhoud en dan wordt het echt genieten! Dat is het trouwens al: wat is het heerlijk om met het dak open te rijden, zelfs met dit weer. De jongens vinden het ook helemaal geweldig, vooral de jongste, die wilde gisteren met 15 graden en alleen een t-shirtje aan toch echt het dak open :thumleft: . En manlief geniet van zijn droomauto en van de power van de motor.

Ik heb al veel gehad aan alle informatie die ik hier heb gevonden en ik zal ook zeker als ik vragen heb eerst zelf zoeken, maar mocht ik toch eens een vraag stellen die al eerder is gesteld: alvast mijn excuses. Ik heb zelf 0,niks verstand van auto's, dus ik ben bang dat dat wel eens zal gebeuren.

O ja, en naar aanleiding van een topic over zwaaien dat ik tegenkwam en waar de mooiste typeringen instaan: als je me tegenkomt en ik zwaai niet terug, heb ik je gewoon niet gezien. Als ik achter het stuur zit, zie ik geen verschil tussen auto's, dan zijn het voor mij gewoon bewegende-objecten-waar-ik-niet-tegen-aan-moet-rijden. Noem het maar een afwijking, doet een vriendin die me regelmatig zwaaiend inhaalt, maar die ik nooit zie, ook...


20 jun 2015 18:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Boxster 987
Lieshout
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
welkom bij het forum

geniet van het rijden, veel plezier er van.


20 jun 2015 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Leuke intro, vooral dit stukje

Sas911 schreef:
Als ik achter het stuur zit, zie ik geen verschil tussen auto's, dan zijn het voor mij gewoon bewegende-objecten-waar-ik-niet-tegen-aan-moet-rijden. Noem het maar een afwijking, doet een vriendin die me regelmatig zwaaiend inhaalt, maar die ik nooit zie, ook...


Welkom op het Porscheforum.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


20 jun 2015 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom hier op het Forum en veel plezier met je Porsche.


20 jun 2015 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Hier ook een Polo rijder en ik zwaai naar alles, soms met de hele hand soms met alleen mijn middelste vinger (Bij motorclubs kijk ik alleen maar vooruit overigens) :wink:

Welkom op het Porscheforum en goede keus :thumleft:
_________________________________________
Nie janken.


20 jun 2015 18:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom hier en opvallend...... niemand nog gevraagd naar foto's hetgeen ik bij deze dan maar doe :mrgreen:


20 jun 2015 20:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom, veel :drive: plezier met jullie nieuwe aanwinst 8) en natuurlijk aan en op dit forum :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


20 jun 2015 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Almere
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom. Leuke intro en geniet van je Porsche, maar dat gaat vast lukken :salut:
_________________________________________
www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl
Speciale Forumprijzen, pb voor meer info


20 jun 2015 20:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Drenthe
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Bedankt voor het welkom!

En foto's volgen. Ik heb op het moment alleen foto's van de vorige eigenaar (met zijn kind erin) en een paar snelle die ik effe op de oprit heb gemaakt, maar die zijn niet zo mooi. Als de zon weer een keer wil schijnen, ben ik van plan om ergens op een leuk plekje wat foto's te maken.


20 jun 2015 21:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom!! :drive:


20 jun 2015 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Mooie combi, als tip en ik zeg het bijna standaard bij een nieuwe 996 eigenaar; lees je ook even in de resto mod.


21 jun 2015 0:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom hier en veel rijplezier toegewenst! Mijn onderschrift ( Geniet nooit met mate) komt ook van Loesje :drive:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


21 jun 2015 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom, leuke intro heb je geschreven!
En dan je 996; donkerblauw met cognac! Super combi, bijna niet te vinden maar erg chique (heb zelf ook cognac-kleurig leer gehad in de 996).

Veel rijplezier voor de hele familie, maar zo te lezen komt dat wel goed.


21 jun 2015 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Wat leuk! Geniet er van :)
Ik gebruik mijn 996 II C2 Cabrio ook als familiewagen met eentje van 3 en 4.5 jaar. Goed te horen dat er mogelijk nog wat rek in zit qua jaren ;)


21 jun 2015 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Leuke intro :thumleft:
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat kinderen in die leeftijd het helemaal geweldig vinden en prima op de achterstoeltjes passen.
Geniet ervan!
_________________________________________
wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil


21 jun 2015 10:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Drenthe
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Gizmo schreef:
...lees je ook even in de resto mod.

Thanx voor de tip, heb ik inderdaad gelezen. Auto is tot vorig jaar april van de eerste eigenaresse geweest en altijd onderhouden door Pon in Leusden. Zij hebben per mail aan de vorige eigenaar bevestigd (en die mail heeft hij doorgestuurd) dat ze een modificatie hebben gedaan voor de koeling van de 6e cilinder in 2007 bij 73K km. En tot nu toe, hoewel ik nog niet echt veel gereden heb, blijft de temperatuur keurig net iets boven de 80 staan.

ver boven de 200 schreef:
Mijn onderschrift ( Geniet nooit met mate) komt ook van Loesje :drive:

Ik vind Loesje geweldig en deze (zie links) was wel heel toepasselijk!

Ardennen schreef:
En dan je 996; donkerblauw met cognac! Super combi, bijna niet te vinden maar erg chique (heb zelf ook cognac-kleurig leer gehad in de 996).

We waren er niet eens naar op zoek, maar inderdaad, de combi oogt heel chique. Ben er erg blij mee!

En wat de kinderen betreft: nu past het nog gemakkelijk, hoe lang nog is afwachten. Maar de vorige eigenaar had kinderen van 14 en 15 en dat ging nog, hoewel niet ruim (dat was alleen niet voor dagelijks gebruik), dus ik zie perspectieven... :lol:


21 jun 2015 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
welkom! mooie stap zo van een Polo naar een 911. er zijn genoeg mannen die dat niet voor elkaar krijgen om dat thuis te verkopen. Mss dat jij er in rijdt als DD heeft mss wel meegeholpen :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 jun 2015 12:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Drenthe
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Inderdaad best een leuke stap :D . En ook grappig: "vroegah" mocht ik nooit de Audi van manlief meenemen, nu mag het zo vaak ik maar wil :mrgreen:

Ik had nog foto's beloofd en vandaag deed zich de gelegenheid voor:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(ik heb het forum nog niet uit, dus mocht ik de regel van een maximum aantal foto's per post hebben gemist: sorry)


01 jul 2015 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom Sas, mooi verhaal. Veel plezier met de vervanger voor de polo :mrgreen:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


02 jul 2015 7:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Welkom!


Sas911 schreef:
(ik heb het forum nog niet uit, dus mocht ik de regel van een maximum aantal foto's per post hebben gemist: sorry)


10 per bericht :salut:


02 jul 2015 7:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Mooie bak Sas911 :thumleft:
Vooral die kleurencombi!!
Helemaal goed!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 jul 2015 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
mooie bak hoor!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


03 jul 2015 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Dat ziet er goed uit :thumleft:


03 jul 2015 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Proficiat!! Dáár mag je trots op zijn hoor!!!!


04 jul 2015 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
991 2S (2013) daarvoor: 997 4S (2007) daarvoor: Cayenne 957 GTS (2008)
Amersfoort
Bericht Re: Sas911 stelt zich voor
Veel plezier!
_________________________________________
Driving a Porsche in London is like bringing a Ming vase to a football game


07 jul 2015 10:22
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.