Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Porsche kalenders scannen

09 nov 2014 20:31

Ik heb nog een stapel oude Porsche kalenders liggen welke stof aan het happen zijn.
Graag zou ik deze inscannen zodat ik ze als bureau achtergrond of iets dergelijks kan gebruiken.
Ik heb zelf een A4 multifunctional en deze is te klein.
Met A3 kom je er ook niet.

Beschikt iemand over een geschikte scanner ?
Kunnen we er een combi van maken en wellicht de scans voor geïnteresseerde beschikbaar stellen.

Ik hoor het graag!

Re: Porsche kalenders scannen

09 nov 2014 22:25

http://www.scannerrent.com/nl/scannerhu ... anner.html

8)

Re: Porsche kalenders scannen

12 nov 2014 6:44

de vraag was of iemand beschikt over een dergelijk apparaat en zelf ook is geïnteresseerd.

Re: Porsche kalenders scannen

12 nov 2014 11:01

waarom fotografeer je ze niet?
Voor mijn werk maak ik regematig foto's van oude kaarten en prenten, van A4 tot A0
De prenten hangen we op, met twee losse flitser links en rechts van de prent of kaart.
Camera natuurlijk wel op een goed statief, en goed uitlijnen is heel belangrijk, dit om vertekening te voorkomen!

Re: Porsche kalenders scannen

12 nov 2014 17:58

goed idee ik heb alleen geen losse flitsers...

Re: Porsche kalenders scannen

12 nov 2014 19:11

ja, het kan ook zonder flitsers, 2 spots links en rechts van de kalender zijn ook een mogelijkheid!
Witbalans even op kunstlicht zetten en wat proefopnames maken om te zien of je egaal belicht.
Dat kan je het beste doen op een egaal witte plaat, daar zie je heel goed of alles goed uitgelicht wordt.

Re: Porsche kalenders scannen

12 nov 2014 23:09

jan996 schreef:Witbalans even op kunstlicht zetten


Camera kwaliteit selectie op RAW zetten zodat witbalans op computer altijd nog aan te passen is.

Re: Porsche kalenders scannen

12 nov 2014 23:42

kalender 1989

met de voor mij beschikbare middelen is dit de kwaliteit... je zou met een scanner nog veel meer detail kunnen bereiken volgens mij...

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Re: Porsche kalenders scannen

22 nov 2014 2:47

foto zal nooit een scan kunnen evenaren ..... ennee graag gedaan hermding :mrgreen: :salut:
Plaats een reactie