Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
04 aug 2014 12:14
Start vanmorgen de wagen krijg ik de melding "Tiptronic emergency run". Ook indicatie lampje voor welke versnelling je normaal rijd knippert tussen de D en de 4 op en neer.
Laatste rit gisteren nergens last van. Voorzichtig de straat uitgereden. Merk dat hij anders schakeld en bij stilstand van D naar bijvoorbeeld R een schok(je) te voelen is wat meer is dan normaal.
Auto uitgelezen (OBD2) en geen foutmeldingen. Na opnieuw starten blijft melding. Wat gesnuffeld op internet en lees van vervuilde olie in de bak tot erger (defect in bak
)
Iemand adviezen, wat zou dit kunnen zijn ?
Kan ik hier nog 25 km rustig over de snelweg mee rijden naar bijvoorbeeld Rennsport in Breda voor evt. reparatie ?
Betreft 986 Boxster 2.7 Tip 2003
04 aug 2014 22:08
Met een OBD2 kan je geen automaat control unit uitlezen, aleen wat motor functies. Wel met een PIWIS of Durametric. Gewoon rustig rijden naar bv rennsport zoals je zelf al aangaf. Het blijft anders gissen.
04 aug 2014 22:26
schakelaar in je pook al bekeken?, accuspanning goed?
05 aug 2014 0:03
marco, kun je aangeven welke schakelaar in de pook je bedoeld en bij welke accuspanning zou dit probleem op moeten/kunnen treden ?
05 aug 2014 0:21
redriver schreef:Kan ik hier nog 25 km rustig over de snelweg mee rijden naar bijvoorbeeld Rennsport in Breda voor evt. reparatie ?
Is hij al terug van vakantie?
05 aug 2014 7:57
Maandag 11 augustus is hij weer terug van vakantie heb ik doorgekregen
05 aug 2014 8:56
De sensor voor het doorgeven van het signaal naar je regelunit(stuurdoos) kan defekt zijn, wordt bediend door je schakelmachanisme. Met lage accuspanning krijg je ook rare meldingen, meet even met een multimeter of je accu voldoende oplaadt 13,8 - 14,4 volt.
Ook het olieniveau kan te laag zijn in je bak gaat tie ook in noodloop. Er kan zelfs een solenoid in je bak door vervuiling blijven kleven. Is er niemand in de buurt die even je auto kan uitlezen? Is wat beter voor je gemoedsrust. Zal hoop ik wel meevallen voor je.
05 aug 2014 9:35
Vanmorgen de Boxter met mijn laptop uitgelezen (Durametric). Kreeg de volgende foutmelding; P0706 :
.
Kan inderdaad wijzen op een verkeerd of geen signaal vanuit de bak naar de regelunit. Heb dit bestand gevonden m.b.t. de reparatie:
http://download1983.mediafire.com/j29mj ... chemfs.pdfAls dit het is lijken me de kosten wel binnen de perken te blijven
05 aug 2014 9:43
Zit denk ik dan toch in je sensor. Als je hem manueel bedient verspringt dan de aanduiding in je teller nog?
05 aug 2014 12:02
Ga ik vanmiddag controleren. Heb dit nog gevonden m.b.t. de foutcode die ik krijg:
Generic OBD Error Code Details for P0706
Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance
What does this mean?
OBD Code P0706refers to
The park/neutral position (PNP) switch includes a transmission range switch. The transmission range switch detects the selector lever position when the shift lever is in the N or P shift position and sends a signal to the Transmission Control Module (TCM).
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0706
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes
Possible causes of OBD code P0706
- Open or short park/neutral position switch circuit - Poor park/neutral position switch circuit connection - Misadjusted park/neutral position switch - Park/neutral position switch may be faulty The Error code is generally activated on detection of the following conditions: The transmission range switch detects the selector lever position and sends a signal to the TCM.
05 aug 2014 20:19
Net nog een testritje gemaakt van ongeveer 2 a 3 km. Ook tijdens de "manual mode" knippert de weergave op de display tussen D en 4. Bak reageert niet op + en - knopjes op het stuur. Auto schakeld wel maar je hoort dat het op een ander toerenmoment is dan normaal. Dit zal het noodprogramma zijn dat actief is.
05 aug 2014 22:30
Heb je je TCM module al nagekeken op losse stekkerverbinding? Zit achter in kofferbak. Denk toch dat er ergens een signaal niet
doorgegeven wordt. Zou er verder niet meer mee rijden. Als je de beschikking hebt over een brug kun je nog checken of de bowdenkabel
naar de gearselecter niet gebroken is oid.
06 aug 2014 9:15
Zal maandagmorgen (ze zijn dan terug van vakantie) eerst Rennsport 's bellen in Breda. Vragen of hun het verantwoord vinden om hiermee de 25 km naar hun te rijden. Misschien wordt het wel een autoambulance want slepen is geen optie volgens mij .....
06 aug 2014 18:42
Uit POSIS, text en uitleg over deze code en hoe op te lossen stapsgewijs
Als je een email adress voor me hebt dan stuur ik je wel de PDF file.
0P-115 0706
35, Multi-function switch
Diagnosis conditions
� Ignition on
� Selector lever in a position
Possible fault cause
♦ Short circuit to ground/B+/mutual short circuit or open circuit between control module and multi-function switch
♦ Multi-function switch is faulty
♦ Tiptronic control module is faulty
Affected pins
Pin 8, pin 9, pin 36, pin 37, pin 25
Diagnosis/troubleshooting
Work instruction Display OK If not OK
1 Check adjustment of selector lever cable ♦ Ignition on
♦ Connect Porsche System Tester ll No. 9588
♦ Select menu item
'Input signals – multi-
function switch'
♦ Move selector lever through the posi- tions one by one and compare with indica- tion on the instru- ment cluster and on the Porsche System Tester ll No. 9588 => Step 2 => Rep. Gr. 371515; Adjust- ing selector lever cable
→ End
2 Visual inspection ♦ Check all relevant plug connections and wiring for damage => Step 3 Repair wiring harness
→ End
Work instruction Display OK If not OK
3 Check multi-func- tion switch ♦ Ignition off
♦ Unplug connector from multi-function switch
♦ Actuate selector lever
♦ Measure resistance between switch pin E and pin A � In selector lever position
P or N or D
< 5 Ω
� In selector lever position
R
° Ω Multi-function switch faulty
=> Step 9
♦ Measure resistance between switch pin E and pin B � In selector lever position
R or N
< 5 Ω
� In selector lever position
P or D
° Ω
♦ Measure resistance between switch pin E and pin C � In selector lever position
N or D
< 5 Ω
� In selector lever position
P or R
° Ω
♦ Measure resistance between switch pin E and pin D � In selector lever position
D
< 5 Ω
� In selector lever position
P or R or N
° Ω
=> Step 4
4 Check ground con- nection for the multi-function switch ♦ Ignition off
♦ Measure resistance between connector, pin E, and ground < 5 Ω
=> Step 5 Repair wiring harness
→ End
Work instruction Display OK If not OK
5 Check position- switch wiring between control module, instru- ment cluster and multi-function switch for short circuit to B+ ♦ Ignition off
♦ Remove connector from Tiptronic control module
♦ Remove connector II from instrument clus- ter
♦ Ignition on
♦ Measure voltage between control module connector, pin 8, and ground
♦ Measure voltage between control module connector, pin 9, and ground
♦ Measure voltage between control module connector, pin 36, and ground
♦ Measure voltage between control module connector, pin 37, and ground < 0.3 V
=> Step 6 Repair wiring harness
→ End
6 Check position- switch wiring between control module, instru- ment cluster and multi-function switch for short circuit to ground ♦ Ignition off
♦ Measure resistance between control module connector, pin 8, and ground
♦ Measure resistance between control module connector, pin 9, and ground
♦ Measure resistance between control module connector, pin 36, and ground
♦ Measure resistance between control module connector, pin 37, and ground
° Ω
=> Step 7 Repair wiring harness
→ End
Work instruction Display OK If not OK
7 Check position- switch wiring between control module and multi- function switch for open circuit and swapped connec- tion ♦ Ignition off
♦ Measure resistance between control module connector, pin 8, and multi-func- tion switch connec- tor, pin B
♦ Measure resistance between control module connector, pin 9, and multi-func- tion switch connec- tor, pin D
♦ Measure resistance between control module connector, pin 36, and multi- function switch con- nector, pin A
♦ Measure resistance between control module connector, pin 37, and multi- function switch con- nector, pin C < 5 Ω
=> Step 8 Repair wiring harness
→ End
8 Check position- switch wiring between control module and instru- ment cluster for open circuit and swapped connec- tion ♦ Ignition off
♦ Measure resistance between control module connector, pin 8, and instru- ment cluster connec- tor II, pin 19
♦ Measure resistance between control module connector, pin 9, and instru- ment cluster connec- tor II, pin 2
♦ Measure resistance between control module connector, pin 36, and instru- ment cluster connec- tor II, pin 18
♦ Measure resistance between control module connector, pin 37, and instru- ment cluster connec- tor II, pin 3 < 5 Ω
=> Step 10 Repair wiring harness
→ End
Work instruction Display OK If not OK
9 ♦ Replace multi-function switch → End
10 ♦ Replace Tiptronic control module → End
06 aug 2014 22:36
@ 993 C2. Je hebt een pb.
Thx.
14 aug 2014 18:23
Vandaag auto opgehaald bij Rennsport Breda. Erg vriendelijk en vakkundig geholpen
Lothar heeft eerst de fout gereset. Hierna was het probleem m.b.t. het schakelen voorbij (bak schakelde weer normaal). Maar de oorzaak waardoor de problemen begonnen waren zou kunnen zitten in het zwaar lopende "hefboompje" aan het einde van de schakelkabel van pook naar bak of de schakelaar welke op de bak gemonteerd zit en signaleert in welke versnelling je rijd.
Lothar heeft eerste het hefboommechanisme gangbaar gemaakt en daarna een paar keer proefgereden. Tot nu toe fout niet meer opgetreden.
Mocht de fout terugkomen dan hebben we afgesproken dat de schakelaar op de bak alsnog vervangen gaat worden. Deze kost wel iets meer dan E 300,- en hij is wel een halve dag bezig met demonteren/monteren.
Afwachten dus
27 okt 2023 10:43
Gisteren , 9 jaar later, weer de melding ...... Tiptronic Emergency Run
* Melding verscheen 's middags nadat ik met de auto weg wilde rijden schakelend van N naar R
* Naar huis kunnen rijden waarbij schakelgedrag afwijkend was en lampjes D en 4 om de beurt knipperde op het dashboard.
* Snelheid inder de 75 km/u moeten houden
* Thuis aangekomen uitgelezen met Durametric
* Gaf code P 0706 Upshift / downshhift switch
* Foutcode gereset
* Vanmorgen probleemloos 15 KM naar werk gereden
Ik houd er rekening mee dat deze melding spoedig terug kan komen
Vragen:
1. Is dit vrijwel zeker de gear selector multi plug wsitch ? Onderdeelnummer 98632561201 ? Deze zit gemonteerd aan de zijkant van de versnellingsbak.
https://www.design911.co.uk/p/gear-sele ... 87c---996/2. Ik heb een beschrijving gevonden hoe de reparatie uit te voeren maar zijn er mensen hier die deze switch zelf een keer vervangen hebben ? Demontage / montage lijkt me niet moeilijk alleen voordat je bij de locatie bent lijkt wat lastig.
Bladzijde 47 en 48:
https://rennkit.com/wp-content/uploads/ ... omatic.pdf
16 feb 2024 0:47
@redriver , alweer een tijdje geleden , maar heb je de foutcode /storing nog op kunnen lossen ?
alvast dank voor je info .
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.