Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 jun 2024 1:05



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
zelf sleutelen 996 motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Ik vermoed dat het antwoord op bovenstaande vraag beide is. In mijn geval was de kop gescheurd. Er staat nog wel een foto'tje van in mijn album. Nadat blok eruit lag iom Resto besloten blok te splitsen en het goed aan te pakken, Hartech etc. Nu draait hij als een zonnetje. Na splitsing bleek bovendien een kettingspanner vast te zitten en waren de kettinggeleiders bijna geheel uitgesleten.
Succes met het vervolg.


04 sep 2013 22:32
Profiel
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
De motor heeft een koelwater lek in de olie. Motor is niet vastgelopen, maar start niet meer.


04 sep 2013 23:03
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Tja het is allemaal weer meer van hetzelfde. Toch kan het interessant worden om een 996 kapot voor weinig te kopen, die knap je dan helemaal op en dan nog rijd je voor een acceptabel bedrag Porsche. Bij de Cayenne is het een ander verhaal die kosten rijdend al geen drol meer en die zijn dan met een kapotte motor dus meteen slooprijp. Op de wat langere termijn helpt Porsche zijn reputatie echt wel om zeep, dit kan niet goed blijven gaan zo. Opel is er in de jaren 90 van vorige eeuw ook niet mee weggekomen. Ik las hier van iemand dat zijn volgende Porsche een BMW zal worden. Dat is een goede keuze. De mijne is een Nissan geworden. Ik wil veel rijden en niet altijd sleutelen en dat gaat prima zo.

Bert928GT


05 sep 2013 10:56
Profiel
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Is een 944 uit de 80tiger jaren misschien een betere keuze?


05 sep 2013 14:30
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... ve/1620781


05 sep 2013 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c4 tip mk1
etten leur
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
niet echt iets waar je vrolijk van wordt als je al die problemen leest. Na mijn korte 996 avontuur van 1 week http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=37387&start=50 , was het enigste wat mij nog aan de Porsche deed denken dit forum wat ik regelmatig lees.
Vorige week werd mij een prachtige Porsche aangeboden met alle boekje en Porsche dealeronderhoud aangeboden. Nog mooier dan de zeper die ik even had. Was weer helemaal verliefd op die auto maar uiteindelijk heb ik het niet aangedurft. Mijn afweging was o.a. dat als ik het wel zou doen ik bang zou zijn ooit het gas een keer in te drukken en weer aan de beurt te zijn met alle gevolgen van dien.
Ben nu aan het kijken voor een corvette c5 die ik eerder heb gehad. Auto's rijden fantastisch en probleemloos maar hebben als fors nadeel dat ze zo laag liggen dat het bijna bij iedere drempel prijs is. Ik weet het nog niet maar durf de aanschaf van een Porsche niet meer aan.
Bouwjaren vanaf 2009 passen helaas niet in het budget :(


05 sep 2013 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Ik heb je een pb-tje gestuurd


05 sep 2013 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Kan me hier niet bij aansluiten, heb in al die jaren héél veel plezier aan mijn 911's gehad en nog steeds.
Reed vanmorgen met de 993 een ritje naar H.sum en had één grote smile :lol: op het gezicht, joh wat gaat dat ding super over de weg :drive:
Denk dat de 993 wel een echte topper is :thumleft:
Wil over de GT3 maar nix zeggen maar kom dan meest met een natte rug aan, dat is werken in zo'n ding :cheers:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


05 sep 2013 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Wil over de GT3 maar nix zeggen maar kom dan meest met een natte rug aan, dat is werken in zo'n ding

@ molen
die ging er bij mij meteen uit wat een onding zo'n werkbak :mrgreen:


05 sep 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Aircooler schreef:
Is een 944 uit de 80tiger jaren misschien een betere keuze?


Eh ... die zijn wel bullet proof, I know!


05 sep 2013 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
peterfrans schreef:
roondejong schreef:
Aircooler schreef:
Oke, allemaal bruikbare tips. Ik dank jullie. Ga er eens goed over nadenken en de kosten inschatten. De motor moet nog uit elkaar. De voorlopige diagnose is vermenging van koelvloeistof en olie.


Dat kan dus ook nog wel eens heel erg meevallen .... de goede motorrevisie bedrijven kunnen ook heel veel tegenwoordig. Ik zou er, na flink inlezen, ook niet zo bang voor zijn.



Als in koelvloeistof in de olie of olie in de koelvloeistof?


Ja!
Gescheurde kop kan gerepareerd worden, koppakking vervangen worden. Is geen rakettechnologie!


05 sep 2013 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: zelf sleutelen 996 motor
Peter schreef:
En aangezien de zuigerpennen al in het blok zitten en je daar het borgveertje moet monteren heb je ook maar 1 kans om het goed te doen. Beetje oefenen lijkt me dus wel zinvol.


Motor zit weer in elkaar en is deze week voor het eerst weer gestart. De clips voor de zuigerpennen waren eigenlijk vrij eenvoudig te monteren en ook de rest van de opbouw was eigenlijk eenvoudiger dan een luchtkoeler,


02 nov 2013 13:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.