Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 10:26



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Meevaller 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Meevaller
Tijdens de jubi rit stond mijn geweldenaar bij Pon voor onderhoud en apk, jammer dat ik die gemist heb maar goed. Opgehaald gisteren en niets aan de hand tot ik thuis stopte en er vage vloeistof lekte. Zag eruit als olie, rook vaag naar koelvloeistof en mijn vermoeden was een combinatie (en da's ni goe) Een toevallig passerende ANWB man kon het ook niet helemaal plaatsen wat het was, dat hielp ook niet echt voor mijn gemoedstoestand.
Olie gecheckt, niets mis...zucht....na het afkoelen koelvloeistof gecheckt.....witte neus want die was bruin??? ....vermoeden olie in de koelvloeistof. Even een slechte nacht gehad en vervolgens (na heen en weer bellen en foto's sturen) naar Pon om te kijken wat het is.
Viel mee, kleur komt door 16 jaar rondpompen oude vloeistof (M11) en een beetje bijvullen met (M12+) want met 13 gaat dat fout. Die combinatie heeft toch wat expansie gegeven waardoor bij het stil zetten (warmt snel op als de pomp stopt) via de overdruk vloeistof weg loopt. Bij wat beter kijken bleek het reservoir aan de achterkant gescheurd boven het max peil. Vanmiddag gaat er een nieuwe in en zou het opgelost moeten zijn.


23 jul 2014 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Meevaller
Blijft toch altijd schrikken met zo'n 3.4tje hè?
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 jul 2014 14:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.