Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:03



Antwoord op onderwerp  [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende
modificatie koelsysteem 996 en 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ben ik zeker voor Michel!
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


29 okt 2014 22:29
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik ben er ook graag bij!


29 okt 2014 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Geen dom idee dus.. Iedereen die zin heeft is van harte welkom.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


29 okt 2014 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Lijkt me leuk!


29 okt 2014 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Lijkt me ondanks dat ik een lufti heb ook wel interessant. Wie weet komt er ooit toch eens een 996 / 997 / boxster bij, en dan weet ik graag wat voor vlees ik achter de achteras heb hangen...


29 okt 2014 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Lijkt me geweldig ... Graag dus!


29 okt 2014 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Topidee Michel!

Ik ben inmiddels al in de leer geweest, maar ik raad iedereen aan die nu eens echt wil weten hoe het zit hier naartoe te gaan. Ik kan je al wel verklappen dat de meeste algemeenheden over de verschillende motoren onderuitgehaald worden... Je kunt nl verbeteren aan een motor wat je wil, maar als het probleem in de koeling ligt, blijft het symptoombestrijding!
_________________________________________
rouge et noir


29 okt 2014 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Wanneer gaat het zijn? :thumleft:


29 okt 2014 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ja, goed idee..!

Ben echter wel benieuwd of de X51 uitgeruste motoren bij voorbaat al niet al beter uit zijn? Ik ervaar dat in ieder geval wel aan de 'waardes' op het dashboard (maar zegt wellicht niet alles).

Verder is de waterpomp een bekend issue bij de 997, deze wordt veelal vervangen (gaan vaak na >100K kapot) is wat ik hoor/zie


30 okt 2014 11:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Gelukkig niet allemaal, laatst nog 1 vervangen die meer dan 200.000 km op de eerste waterpomp deed. En dat dealer onderhouden...


30 okt 2014 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik schrijf dit bericht mede namens Michel. Wij hebben vandaag afgesproken dat wij de informatieve middag bij Auto-Resto onder de “een kijkje achter de schermen bij…” van PSC laten vallen. Dan kan Michel zich blijven focussen op zijn bedrijf en ik ga jullie dan vervelen met dit soort teksten en straks met de inschrijvingen etc. ;-)

Omdat Michel momenteel nog volop in de verbouwing zit, hebben wij zaterdag 17 januari 2015 uitgekozen. Dan kunnen wij zowel een openingsfeestje, een Nieuwjaars borrel en de informatieve middag combineren. Het tijdstip zal voorlopig rond 15.00 uur zijn en na het borrelen bij Auto-Resto is er de mogelijkheid om gezamenlijk op eigen kosten in (de buurt van) Nijmegen te gaan eten.

Pas vanaf 2 januari ga ik mij bezig houden met de inschrijvingen (nu kan toch niemand al definitief zeggen of hij/zij erbij kan zijn), maar dan kunnen jullie de datum alvast in de agenda zetten. Meer informatie over deze specifieke dag volgt dus later en voor meer info over de andere "Een kijkje achter de schermen bij...." zaterdagen kan je hier terecht.
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


30 okt 2014 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Datum staat genoteerd!
Lekker dichtbij vanaf Arnhem.


30 okt 2014 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Jos-P schreef:
Datum staat genoteerd!
Lekker dichtbij vanaf Arnhem.



+1 ook Arnhem :-)


30 okt 2014 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Shit, jammer ik ben dan op wintersport. Ben zeker geïnteresseerd. Nou ja misschien een volgende keer.....


30 okt 2014 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Porsche 964, was je toevallig vandaag in de parkeergarage onder de AH op de Laan van Pabstraat.?


01 nov 2014 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Als het met het werk uit komt ben ik erbij. 17 jan staat genoteerd. :thumleft:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 nov 2014 12:39
Profiel WWW
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
vandaag wordt mijn 996-je ook aangepast met betrekking tot de koel modificatie, ben benieuwd verwachting is dat ik woensdag de P. kan halen en gelijk een stuk terug naar Almere. (flitsmeistertje niet vergeten :mrgreen: ), verder nog een lager van de dynamo was op! goed gevonden door Michel en Crew.

Er was nog meer aan de hand met het blok i.v.m. een vastgelopen oliepompje -> en kapotte kettingspanner, zover onderzoek mogelijk is zonder blok eruit te halen geen vervolgschade... dus weet niet of ik met 230 naar huis kan.... :ba:

Kortom goed werk Auto Resto, en "achter de schermen" had er graag bij willen zijn, zit weekendje in het Salzburgerland...


11 nov 2014 11:44
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 C4 Cabrio Aut
omg Breda
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Datum staat genoteerd!


11 nov 2014 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik wil ook nog even een theorietje de wereld inslingeren. Begin dit jaar ook zo'n schele Porsche gekocht, min of meer als vervanging van de Golf cabrio destijds; de auto die we in de zomer in Italië gebruikten. Kreeg de indruk dat de auto een tijdje had stilgestaan. Zonder garantie gekocht en langs Rebel om de boel eens goed na te lopen. Grote beurt, remmen en nog wat technische ingewikkelde dingen laten doen. Kon me toen en nu nog steeds geen beter alternatief voor de Golf voorstellen. Rond februari gaan rijden met de 996. En ja hoor bij mij ook hoge temperaturen. In februari was het ongeveer even koud als het de afgelopen week was, maar even stilstaan voor een stoplicht en pats ruim boven de 100 graden (kon ik goed aflezen via de knopjes truc op de airco unit). Begin april bepakt en bezakt richting Italië, 1300 km in een ruk doorgereden. In de zomer viel het me op dat de auto minder heet werd dan de afgelopen winter. Wishful thinking? Van de herfst dezelfde rit terug gemaakt. En het is me de afgelopen weken opgevallen dat de temperatuur nu helemaal niet meer boven de 95 komt bij lang stilstaan met draaiende motor. Onder het rijden tussen de 88-92. Mijn theorie is nu dat als er te weinig met deze auto's gereden wordt of dat als ze lang stilstaan er allerlei kleine kanaaltjes verstopt gaan zitten en de koeling hierdoor niet meer lekker is. Afgelopen week was ik bij de dealer en als je daar vraagt wie er nu de meeste problemen hebben dan zijn dat toch de klanten die hun auto sporadisch gebruiken. Degene die er dagelijks mee rijdt gaat doorgaans van beurt tot beurt zonder noemenswaardige problemen. Zekere voor het onzekere genomen. Ding een apk laten geven en alles even na laten lopen. Op een error bij de nokkenasverstellers na geen gekke dingen, geen verlies van koelwater of een hoog olieverbruik; na ruim 5000 km een streepje lager op de meter. Ze konden daar ook wel wat met mijn theorie, dus besloten een motorflush te geven om het laatste ook nog even los te weken. Mijn advies is dus rijden met die dingen...
_________________________________________
Got coffee?


06 dec 2014 12:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Daar ben ik het wel mee eens! Vandaar bij mij 22.000 km in twee jaar ( allemaal tourritjes en vakanties :thumleft: ) Bovenstaande blijft echter wel een theorie met een hoog waarschijnlijkheid gehalte, maar technisch niet te bewijzen.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


06 dec 2014 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Marco schreef:
Mijn theorie is nu dat als er te weinig met deze auto's gereden wordt of dat als ze lang stilstaan er allerlei kleine kanaaltjes verstopt gaan zitten en de koeling hierdoor niet meer lekker is. ..


De enige kleine kanaaltjes in een koelsysteem zitten in de radiatoren. Vroeger wilde de zaak nog wel eens dicht roesten, nu is dat onwaarschijnlijk. Alles is van aluminium en de koelvloeistof voorkomt corrosie.


06 dec 2014 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
koelers kunnen weldegelijk dicht gaan zitten. verkeerde koelvloeistof erop gehad of een grapjas die er ooit water in heeft gegooid. Of bij een lekkage iemand die een busje barleaks erin heeft geflikkerd..gevoelige IMS Lager gehad en de zaak niet goed is gereinigd....kan allemaal..


06 dec 2014 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Olie zorgt imo ook voor een bekangrijk deel voor de koeling en dat loopt wel door allerlei kleine kanaaltjes :idea:
_________________________________________
Got coffee?


06 dec 2014 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik heb de 17e in mijn agenda gezet. Ik overweeg mijn 996 preventief te laten modificeren. Op de 17e kan ik dan gelijk wat vragen stellen. De 996 blijft alleen wel thuis (daar wordt in de winter in principe niet mee gereden)


07 dec 2014 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Wing schreef:
Ik heb de 17e in mijn agenda gezet. Ik overweeg mijn 996 preventief te laten modificeren. Op de 17e kan ik dan gelijk wat vragen stellen. De 996 blijft alleen wel thuis (daar wordt in de winter in principe niet mee gereden)

Je bent de 17e van harte welkom Wing. Begin januari volgt er meer informatie over tijden etc. En er zijn meer Porsches die thuis blijven hoor. Bij dit type evenementen gaat het voornamelijk over het contact onderling en zeker ook over de informatie die de ondernemers ons over hun werk kunnen geven. Tot over een paar weken :thumleft:
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


08 dec 2014 11:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.