Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 1:41



Antwoord op onderwerp  [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
modificatie koelsysteem 996 en 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Lionhunter schreef:
In het "PSC Events: Een kijkje achter de schermen bij... Auto Resto" kwam een soortgelijke vraag Alfred. Daar heb ik zojuist het onderstaande in geschreven:

"Even onder voorbehoud, omdat ik verder geen betrokkenheid bij Auto Resto heb, maar ik heb begrepen dat de kosten voor het inbouwen van de modificatie(s) net onder de duizend euro incl. BTW zitten. Dan gaat het om het inbouwen in een "gezonde" motor. Wanneer blijkt dat (er al onderdelen van) de motor gereviseerd moeten worden, dan zullen de mensen van Auto resto je een exacte prijsindicatie kunnen geven."


Bedankt voor de info. Ik informeer verder bij Resto om een afspraak te maken.
_________________________________________
De precisie 911


18 jan 2015 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '97
Drechtsteden
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Angst is een slechte raadgever :scratch: , product wel goed in de markt gezet.
Resto zal het wel druk krijgen.
toch maar liever een luchtkoeler 300pk is ook genoeg
_________________________________________
beter snel, dan nooit


18 jan 2015 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Zoals ook in het topic van het evenement zelf gemeld: hierbij een bericht speciaal voor de mensen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan een tweede editie van een bedrijfsbezoek bij Auto Resto.

Na afloop van het bedrijfsbezoek bij Auto Resto afgelopen zaterdag, hebben wij veel positieve reacties gekregen. Dit samen met de inschrijvingen die wij al ontvangen hadden voor een tweede editie (deze mensen zijn reeds per e-mail op de hoogte gebracht), hebben Michel van de Putte en ik besloten dat "PSC Events: Een kijkje achter de schermen bij... Auto Resto" op zondag 29 maart aanstaande herhaald wordt.

Het programma:
14.30 uur Ontvangst aan de Weurtseweg 90a, 6541 AZ in Nijmegen
15.00 uur Start programma
17.30 uur Einde evenement / vertrek naar het restaurant Le Figaro (optioneel)

Kosten: geen, behalve het diner dat voor eigen kosten is.

De groep voor zondag 29 maart zit inmiddels vol. Wanneer u zich alsnog inschrijft bent u in ieder geval verzekerd van een gereserveerde plaats voor een mogelijk 3e editie in de zomer of in het najaar van 2015. Voor het reserveren kunt u een e-mail sturen naar: inschrijven@psc-events.nl.
Vermeld hierin uw
- naam, voornaam en uw Forumnaam
- met hoeveel personen u komt
- of u mee gaat eten in Nijmegen

Wij hebben geconstateerd dat de groep het beste uit maximaal 25 deelnemers kan bestaan. Gezien het aantal voorinschrijvingen, zijn er op het moment van schrijven nog 15 plaatsen beschikbaar.

Edit: En de groep voor het tweede bedrijfsbezoek bij Auto Resto op 29 maart aanstaande zit al weer vol. De inschrijving is hierbij gesloten.

Indien er na het tweede bezoek nog steeds veel interesse in een bedrijfsbezoek bij Resto blijkt te zijn, gaan Michel en ik in overleg of er in de zomer of in het najaar nog een editie georganiseerd gaat worden. Wij willen nu graag alle deelnemers alvast bedanken voor hun enthousiasme (2x binnen 1,5 dag een volle groep) en hun interesse in dit bedrijf.
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


19 jan 2015 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Jaspa schreef:
Angst is een slechte raadgever :scratch: , product wel goed in de markt gezet.
Resto zal het wel druk krijgen.
toch maar liever een luchtkoeler 300pk is ook genoeg


...nee, want die luchtkoelers gaan noooooit stuk. :lol:
_________________________________________
rouge et noir


20 jan 2015 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Vandaag een afspraak gemaakt bij Resto. Mijn P krijgt op 3 maart de modificatie voor de koeling. Ik doe het preventief maar het geeft wel een beter gevoel!
_________________________________________
De precisie 911


21 jan 2015 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
denk wel dat je er goed aan doet
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


21 jan 2015 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik heb de afspraak staan op 30-01 dus aankomende week. Motor is nog niet lang geleden volledig gereviseerd en heeft ook de extra sterke bussen erin gekregen. Verder ook alle nieuwe updates zoals de vernieuwde IMS!! Dus met deze modificatie erbij ben ik niet bang meer dat het blok helemaal in de soep gaat lopen. Kan niet wachten tot het vrijdag is! :ba:
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


25 jan 2015 15:23
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Is economisch duidelijk een slimme investering geweest, dat open huis bij Auto Resto :idea: :thumbleft: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jan 2015 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
horn schreef:
Is economisch duidelijk een slimme investering geweest, dat open huis bij Auto Resto :idea: :thumleft: :lol:


Is de donatie van hem aanhet forum al binnen? :wink:


25 jan 2015 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
ik denk dat het geen gebakken lucht is.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


25 jan 2015 20:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '97
Drechtsteden
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
dj.verhulst schreef:
ik denk dat het geen gebakken lucht is.


meer gekookt water ? :lol:
_________________________________________
beter snel, dan nooit


25 jan 2015 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
En nu maar hopen dat de motor niet te koud blijft met koud weer. Ik heb zelf ook een waterkoker, maar om toch maar een kritische noot neer te leggen. Het is nog niet getest op de langere termijn. Natuurlijk wil ik zeker geen plof en triggert dit systeem mij wel, maar ik denk toch nog steeds dat een hoop gevoelige IMS Lager ook met de manier van gebruiken te maken hebben en met de mate van onderhoud. Ik zie nog steeds veel Porsches met onderhoud om de drie, vier jaar. Wie maakt de bak met bladeren dan bijvoorbeeld schoon voorin, wie kijkt er naar het vloeistof niveau in de motor, wie checkt het oliepeil ( behalve de meter op het dashboard ook de stok). Het rustig warm laten worden zal door de liefhebbers wel gebeuren, maar wie laat de auto ook rustig afkoelen tijdens de laatste km's. In ieder geval niet de eerste eigenaar, die er zakelijk 40K km per jaar zakelijk mee deed. Dus ik denk wel dat het systeem een goede bijdrage aan het beter koelen levert, maar dat dat een onderdeel is van hoe je in totaal met de auto omgaat. Mijn conclusie: De betere koeling garandeert niet dat het nooit meer gebeurt.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


25 jan 2015 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Je hebt helemaal gelijk Jurgen. Wat jij schrijft zal er zeker voor zorgen dat het risico verminderd. Maar metingen hebben uitgewezen dat delen gewoon veel te heet worden ongeacht je er zo mee omgaat als jij beschrijft. Resto heeft vorig jaar het hele jaar getest en gemeten dus is het zeker goed onderbouwd. Ga maar eens kijken bij Resto en laat hij je het maar eens goed uitleggen. Ik had ook zoiets van mijn motor overkomt dat niet meer nu hij net gereviseerd is en extra sterke bussen heeft gekregen. Die gaan niet meer stuk maar de zuigers en de bussen kunnen elkaar nog steeds opvreten omdat simpelweg de olie te heet word en dan niet goed meer smeert. Dus is er nog steeds een kans op een kapot lopende motor. Om de risico's zo laag mogelijk te houden en mij ook het gevoel te laten geven dat het goed zit laat ik de modificatie uitvoeren. Het systeem wordt alleen maar verbeterd waardoor de temp niet meer boven de 100 graden komt. En ook belangrijk is dat nu beide banken dezelfde koelwater temperatuur krijgen waardoor zo dus ook even warm worden. Dit is nu ook niet het geval dus beide banken zetten nu niet hetzelfde uit.

Helemaal uitsluiten kun je niets maar ik ben er nu zeker van dat het risico nu op een normaal niveau zit zoals het hoort te zijn.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


26 jan 2015 0:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Jij hebt echt goed opgelet tijdens de uitleg Ber. :mrgreen: :cheers:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


26 jan 2015 5:35
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 cabrio, bj 1999
Dronten
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ik ben het helemaal met je eens Jurgen. Ook ik heb een waterboxer en heb enige werktuigbouwkundige (autotechniek) achtergrond. Ik begrijp de uitleg van Resto en het klinkt allemaal heel logisch maar lange termijn resultaten zijn er inderdaad nog niet. Porsche is echt niet over 1 nacht ijs gegaan bij de constructie van deze motor en dat geldt zeker niet voor de water (en warmte-) huishouding in de motor vooral vanwege het feit dat dit heel eenvoudig meetbaar en regelbaar is (in een ontwikkelingsfase). Tot mijn grote spijt kon ik de afgelopen keer niet bij de bijeenkomst van Resto zijn maar heb mij reeds ingeschreven voor de volgende sessie. Graag wil ik de uitleg en achtergrond van de voorgestelde aanpassingen horen om te bepalen of ik deze aanpassingen uit zou willen laten voeren.

Het oplossen van alle mogelijke problemen van deze motor met een modificatie aan het koelsysteem lijkt te eenvoudig (en lijkt op geloven.... Ik geloof het dus het is waar).


26 jan 2015 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Laat het je eerst maart eens goed uitleggen dan zul je versteld staan. Ben benieuwd hoe je mening is na het bezoek bij resto.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


26 jan 2015 16:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ber schreef:
Ik heb de afspraak staan op 30-01 dus aankomende week. Motor is nog niet lang geleden volledig gereviseerd en heeft ook de extra sterke bussen erin gekregen. Verder ook alle nieuwe updates zoals de vernieuwde IMS!! Dus met deze modificatie erbij ben ik niet bang meer dat het blok helemaal in de soep gaat lopen. Kan niet wachten tot het vrijdag is! :ba:



En hoe zijn de (eerste) ervaringen?
_________________________________________
De precisie 911


30 jan 2015 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Zijn super.lees mijn nieuwe topic maar even.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


31 jan 2015 0:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Bij deze ook een afspraak gemaakt....9 februari gaat ie binnen :-)


02 feb 2015 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Zo'n 996/997 wordt qua aanschafprijs toch wel erg aantrekkelijk incl. de Resto-modificatie.
Heb me hier eens in verdiept echter naast het probleem van de slechte koeling speelt dus ook de zachte legering van de cilinderwanden een (grote) rol, en dit is alles behalve goedkoop op te lossen.

Met dank aan Robbe voor de info, lees onderstaand verhaal eens;

Citaat:
Erläuterung zu den Problem-Motoren ab Bj. 1998
Probleme Lokasil Laufbuchsen Porsche Boxster 2,5L- 2,7L- 3,2L- Carrera 996 3,4L- 3,6L sowie Carrera 997 3,6 - 3,8L

Problembeschreibung der originalen Lokasil beschichtete Zylinderlaufbahnen der ersten wassergekühlten Porsche Motoren, aus meiner Sicht und 40 jährige Porsche Berufserfahrung.
Von den genannten Motoren haben wir währen unserer Tätigkeit ca. 380 Stück wieder instandgesetzt, ca. 70% hatten Probleme mit den zu weichen Aluminium Lokasil Zylinderlaufbahnen, der Motorgehäuse. Defekte Motoren dieser Bauart hatten teilweise nur 21.000 abgelesene Km gelaufen, die Fahrzeuge waren aus erster Hand, die Km Angaben glaubhaft...

Trotz erneut ausgewechselter Zylinderlaufbahnen oder Motorgehäuse aus dem zu weichem Alu- Lokasil hatten diese Motoren „wieder keine hohe Lebenserwartung.“ Versuche mit nur Gleitbeschichtungen der Kolben, hat alles nichts gebracht. Garantien der Instand Setzer waren oft schon abgelaufen, der Kunde nach relativ kurzer Lebensdauer seines Motors „wieder“ der Verlierer. Diese alte Generation von Gehäusen werden in den neuen Porsche Modellen nicht mehr verbaut. Warum wohl ?? Schauen Sie einmal in die Foren was für Probleme diese ersten Wassergekühlten Modelle haben. Viele angebotenen Modelle der Baureihe 996/997 oder Boxster haben schon den 3ten oder 4ten Motor.

Mittler Weile sind kaum noch nicht verschlissene Motorgehäuse dieser Bauart gebraucht zu bekommen, schon so gut wie gar nicht mehr mit einem vorgegebenem Kolben Einbauspiel, von 0,04 mm.

Unsere langen (Schmerzlichen u. sehr Teuren) Erfahrungen haben ergeben, dass bereits bei einem überhöhtem Kolbenspiel von 0,02 bis 0,03mm ein Motor Klopf Geräusche macht, die Kolben kippen, die scharfen Kanten der Kolbenringe beschädigen die sehr weichen Zylinderlaufbahn aus Lokasil, und es kommt nach kurzer Zeit zu erneuten Kolbenfressern, Riefen und Rissen in den Zylindern. In den meisten Fällen sind dann auch durch die dadurch entstehenden Späne das Kurbellager –Gehäuse, die Kurbelwelle und die Lagerstellen der Nockenwellen im Zylinderkopf defekt, also eingelaufen. Neupreis der Kurbelwelle, Lagergehäuse über 6.400 Euro, Zylinderköpfe 4.700 Euro.

Solch eine Reparatur ist dann kaum noch kostenrelevant zu machen. Ein Werksaustauschmotor muss her. Die Kosten liegen bei ca. 18.000 Euro.
Hat aber wieder nur die anfälligen Aluminium Lokasil Zylinder…!


Wir kennen Fahrzeugbesitzer vom 996, oder Boxster, die haben schon den 4. Austauschmotor im Fahrzeug.

Selbst unter Werks- Anleitung und Hilfestellung des Herstellers Kolben Schmid, deren technischen Infos u. Ratschlägen ist es uns nicht gelungen wirklich standfeste u. langlebige Motoren mit Alu Lokasil Zylindern aufzuarbeiten.

( Wir reden von 250.000 KM u. mehr , so wie die ersten Luftgekühlten Motoren, die auch sehr lange Zeit Stahlzylinder im Alu Mantel hatten, viel höher drehten, die wir so in der Art nun heute auch wieder verwenden)Das waren Motoren mit denen Porsche auf allen Rennstrecken der Welt gesiegt hatte. Natürlich ist diese alt bewährte Aufarbeitung für die 987, 996, 997 Motoren für uns sehr teuer, aber auch sehr haltbar, der Preis ist nur machbar über die großen Stückzahlen die wir mittlerweile produzieren lassen.)

Selbst die originalen AT Aluminium Lokasil Motoren der ersten Baureihen halten nicht so wie erwartet. Von 10 erfahrenen Porsche Firmen machen 8 keine Wassergekühlten Problem Motoren mehr, auch wir waren kurz vom Aufgeben. Von 10 überarbeiteten Lokasil Motoren, 3 Garantien innerhalb 2 Jahren, das hält keiner aus. Dann bekamen wir den Rat Stahl Zylinder, wie im Rennsport zu versuchen.

Genau das, was Porsche früher bei den luftgekühlten Motoren erfolgreich jahrelang problemlos an Stahl Zylinder Buchsen gebaut hat!!!



( Zugegeben sehr aufwendig und
teuer für eine Serien Produktion )


OK. dachten wir, die letzten ( sehr teuren )Versuche. Nach mehreren Versuchen unter Anleitungen "zerschossen" wir auf dem Prüfstand nochmals mehrere Motoren, bis wir die richtige Zylinderlegierung, die richtige Gleitbeschichtung und das richtige Kolbenspiel usw. ermittelt u. auch erprobt hatten. Das Ergebnis, von den letzten 146 gebauten Motoren nicht ein Rückläufer !!!!! Das war dann für uns endlich, endlich der DURCHBRUCH !

Hat nach vielen Versuchen besser gehalten als Nickel, Chrom, Keramik, als alles andere. Wir reden hier immer von -Langlebigkeit-, nicht von kurzzeitigen hohen extremsten Höchstbelastungen der ersten 20.000 KM wie sie auch im Rennsport verwendet werden, aber nach jedem Einsatz dann erneuert werden.

WICHTIGE INFO:

Zylinder Beschichtungen gibt es Hunderte, auch Nickel o. Keramik, diese Beschichtungen sind etwa 0,05 mm bis ca. 0,10 mm stark und verstärken kaum die Zylinderlaufbahn der Alu Zylinder gegen hohe Drücke u. dadurch immer wieder auftretende Risse in den Alu Zylindern wie sie gerade bei den ersten Wasser gekühlten Motoren sehr häufig auftreten. Unsere seit Jahren bewährten Stahl Zylinder(Legierung) ist im oberen Zylinder Druck -Bereich (Zündbereich) ca.!! 7 mm stark!! also ca. 700 bis 1.400 Mal dicker als ein dünner, nur beschichteter Alu Zylinder und hält deshalb erfahrungsgemäß wesentlich besser hohen Drücken stand. UND gerade das ist Wichtig bei den Porsche 986, 987, 996, 997 usw. Motor.

Ich sage Ihnen, wenn Sie 15 Jahre am Porsche gearbeitet haben, 15 Jahre Rennsport gemacht haben, fangen Sie im 30sten Jahr mit den extrem tückischen Wasser gekühlten Motoren wieder ganz von vorne an!


Wir verbauen nur noch modifizierte Zwischenwellen, also andere Zwischenwellen als die originalen Zwischenwellen mit denen es immer wieder Probleme gibt.


Unsere Zwischenwellen sind wesentlich haltbarer!!
Ebenso haben wir die Öl Pumpen geändert!!
Gegen Aufpreis -Ölwannen-Erweiterung !


(Unserer Meinung nach, ist das ebenso wichtig wie die übrigen Motorverbesserungen, wenn nicht sogar wichtiger!)


Das Ergebnis, wir hatten mit den letzten 146 überholten Motoren keinen Motor mehr mit Zwischenwellen oder Kolbenfresser Schaden. Nach Rücksprache unserer Kunden auch nicht nach Leistungen von über 200.000 Km.


Aus diesem Grund hat sich die Firmenleitung entschieden ab sofort 3 Jahre 35.000 KM Garantie zu geben auf alles was vom Ölkreislauf geschmiert wird! Die gesetzliche Gewährleistung bleibt dabei unberührt.


Wir bieten Ihnen, ein komplett neu ausgebuchstes 3,4L , 3,6L oder. 3,8L auch Boxster Motorgehäuse, mit überarbeiteten Zylinder Köpfen, mit Kurbelwelle, ausgetauschten gleitbeschichtete Kolben mit unserem garantiertem neu geschliffenem Neumass zum Zylinder, mit Nockenwellen, also komplett zusammengebauten Motor Block, nach je Wunsch auf Anfrage an.

Mit „neuen Zylinderlaufbahnen“ der Art GT3. Diese Zylinderbüchsen haben keine Probleme mehr wie dessen Vorgängermodelle, die Technik und Erfahrung geht eben weiter.


>> Also Endlich KEINE weichen Aluminium
LOKASIL-Zylinder MEHR <<
Sondern Stahl-Zylinder wie in der Renn Version!!!

Motor Block komplett mit 6 neuen "Stahl Büchsen" neuer Generation, mit überarbeiteten Zylinderköpfen, neu gelagerter Kurbelwelle, getauschter modifizierter Ölpumpe u. Zwischenwelle Ketten usw., dazu 6 ausgewechselten neu angepassten u. gleitbeschichtete Mahle Kolben, Ketten, Nockenwellen, usw. im Tausch gegen Ihren def. Motor-Block.



Hier de website: http://www.theimann-motorengmbh.de/inde ... schreibung

Er komen al NL auto's zie ik;

Afbeelding
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


12 feb 2015 15:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Zij hebben ook mijn motor gereviseerd. Er zitten nu extra sterke cilinderbussen in dus ik hoef mij daar geen zorgen meer over te maken. Ik had begrepen dat als je de temperatuur van de cilinders tot een acceptabel niveau kan laten zakken het probleem wat betreft de originele zachte cilinderwanden een stuk minder is omdat deze ook gaan vervormen als ze te heet worden. Dus de temperatuur blijft een belangrijke factor.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


12 feb 2015 16:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Dan heb jij de beste oplossing Ber!
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


12 feb 2015 16:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Zeker. Gereviseerde motor inclusief de sterke bussen. Dit in combi met de koel modificatie is voor mij voldoende en hoef ik niet meer bang te zijn. :-)
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


12 feb 2015 16:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Goed verhaal van Theimann, maar vind het wel gek dat er geen woord over het koelsyteem staat. Terwijl dat toch minstens zo belangrijk is. Koelwater mod zou ik altijd doen.


12 feb 2015 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 en 997
Ber schreef:
Ik had begrepen dat als je de temperatuur van de cilinders tot een acceptabel niveau kan laten zakken het probleem wat betreft de originele zachte cilinderwanden een stuk minder is omdat deze ook gaan vervormen als ze te heet worden.


Wanneer vervorming door een hoge temperatuur een issue zou zijn, dan zou alles rondom de verbrandingskamers vervormen, want de temperatuur aldaar is vele malen hoger als de koelvloeistoftemperatuur en dat voorkom je dan niet door die koelvloeistoftemperatuur te verlagen.
Er is ook verder geen revisiebedrijf te vinden wat de schuld plaatst bij een te hoge temperatuur m.b.t. het ovaal worden en inscheuren van de cilinders bij de 3.4 motoren, ze hebben het allemaal over metaal stress qua oorzaak.

Cilinder scoring (schuurplekken) op de cilinderwanden is een ander verhaal, dat heeft wel met een verkeerde koeling en smering te maken.


12 feb 2015 19:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.