Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:33



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
M96.05 motor in 2004 997; vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: M96.05 motor in 2004 997; vraag
Haha, iedereen op de koffie is misschien wat veel. Wel denk ik dat lang niet alle Porsche rijders op fora zitten maar juist mensen die op zoek zijn naar informatie, problemen hebben en het leuk vinden wat dieper op de prachtige techniek in te gaan. Zou me niets verbazen als er vele, vele vrolijke 997 (en 996) rijders zijn die überhaupt niet op dit soort plaatsen komen, al was het maar omdat ze geen problemen hebben. En gezien het aantal geringe positieve reacties lijkt ik nog gelijk te hebben ook......


19 maart 2012 15:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: M96.05 motor in 2004 997; vraag
ik denk dat je gelijk hebt. 996 en 997 natuurlijk ook veel leasers bij. en die 5% is een aanname omdat niemand met kennis van cijfers (lees AG) er wat over zegt. Als het 5% is, is het een hoop. Maar nog altijd 1 op 20. Lees eens hier wat resto kan met de waterkokers. Wordt het risico weer wat kleiner. Ik zou het wel aandurven als ik op zoek zou zijn naar een watergekoelde sportwagen.

Je moet ook een beetje op jezelf en je eigen gevoel vertrouwen. Ik vroeg ooit of ik een tiptronic in mijn 964 zou moeten willen (mijn eerste 964 was een handbak). Degene die een tip hadden wilden niets anders, degenen die een schakelbak hadden wilden niet dood in een tiptronic gevonden worden... heb het toch gedaan. Reed prima maar ik miste iets van de charme van een 3e (fun)auto. Dus de derde werd weer een handbak.
Je vraagt om meningen maar je weet 'opinions are like assholes, everbody has got one...'

Gewoon doen wat je hart je ingeeft!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 maart 2012 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: M96.05
chrissy schreef:
Het motornummer betreft 69502397. Als ik alles goed begrepen heb is het derde cijfer het bouwjaar 2005 dus.
Het onderdeelnummer (de hele motor in dit geval) is: 996100997CX en is terug te vinden in de officiële catalogus.

Maar....mijn vraag gaat dus over positieve zaken. Klopt het dat 80% heerlijk rondrijdt zonder problemen?



"To determine if your M97 engine has the improved IMS, you will need to check your engine number.
if the engine number is 68509790 and below, unfortunately it still has the smaller removable IMS bearing.
if the engine number is 68509791 and above, it will have the new large single row IMS. The IMS cover also has the 22mm nut.";

gevonden: http://forums.rennlist.com/rennforums/997-forum/680972-06-s-owners-whats-your-engine-number-and-production-date.html

Mvg,
_________________________________________
997S


14 apr 2012 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: M96.05 motor in 2004 997; vraag
bedankt zicht op oneindig, hier hebben we nu tenminste iets aan :cheers: :cheers:
_________________________________________
ex 964; ex 993; ex 993turbo
nu 997 4S en 993 4S


15 apr 2012 12:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armando


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.