09 okt 2023 12:12
964hans schreef:Nou ik wil wel een poging wagen
09 okt 2023 13:00
09 okt 2023 18:53
09 okt 2023 23:43
ik schreef:Ontzettend mooi bedacht en gemaakt. In de praktijk echter redelijk zinloos.
10 okt 2023 12:17
10 okt 2023 12:38
Daarom schreef ik ook: in de praktijk redelijk zinloos, ook omdat veel Porsche rijders niet eens meer doortrekken richting maximaal toerental met hun auto en daarnaast de maatschappij het tegenwoordig ook ziet als aso gedrag.Cazzo Super Veloce schreef:Die 12000 toeren moet je ook helemaal niet willen volgens mij. Veel te extreem.
Klopt. Alleen dat 'makkelijk' en de '+ ' zou ik weglaten.Cazzo Super Veloce schreef:9000 is prima, dan kun je wel een 4.0 krukas gebruiken en kom je makkelijk aan 400+PK en ook nog een fatsoenlijk koppel.
Zonder Turbo respectievelijk ongeveer 310 en 325pk.Cazzo Super Veloce schreef:Wat is overigens het max vermogen dat je uit een 3.6 of 3.8 2-klepper kunt halen zodat die ook nog redelijk rijdbaar blijft?
(geen full-race blok dus)
10 okt 2023 12:49
Erwin schreef:Ik snap het doel van deze set niet heel goed. Natuurlijk is het verschrikkelijk mooi, maar om veel vermogen uit een 911 motor te halen is het niet nodig, dat gaat met een Turbolader er op monteren veel goedkoper en makkelijker.
Veel meer toeren kunnen maken en gewoon dat het mooi is/ een prestige project blijft denk ik over.
10 okt 2023 15:47
Erwin schreef:
Zonder Turbo respectievelijk ongeveer 310 en 325pk.
10 okt 2023 16:58
10 okt 2023 17:13
10 okt 2023 18:03
Hans44 schreef:Denk dat frezen wel wat meer kost. Is al duur genoeg toch? En als het dicht zit zie je er niks meer van
Erwin schreef:
Turbo's zijn géén zwaktebod.
11 okt 2023 8:57
11 okt 2023 9:03
11 okt 2023 9:10
Airhead schreef:.... en Duitsers alles nodeloos ingewikkeld maken.
11 okt 2023 9:49
11 okt 2023 10:08
11 okt 2023 11:28
11 okt 2023 19:19
Erwin schreef:Ik denk met auto's t/m 1998. Alles wat daarna komt boeit mij niet. Voor mij geldt het dus nog steeds.
.
15 okt 2023 20:54