Auteur |
Bericht |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Je hebt wel een punt. Aan de andere kant: wie bepaalt die meerwaarde? Iemand kan reageren met de beste bedoelingen, terwijl het voor jou geen relevantie heeft. Dan dus ook geen waarde aan toekennen.
_________________________________________ Wim
|
09 apr 2024 23:09 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Trouwens: het heeft wel wat, die Speedlines En die voorkant zou ik ook wat lager doen, maar niet teveel.
_________________________________________ Wim
|
09 apr 2024 23:11 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
10 apr 2024 8:51 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Mooie wagen, vooral die kleur en die prachtige USA bumpers! Als het nou ook nog een handbak zonder zonnedakje is is het echt een droomwagen!! ps: 18" teledials zijn wel echt vet!!!! Zeker in het goud en diepliggend!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
10 apr 2024 9:50 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Zag deze gisteren Van augmentwheels.com Ongevraagde mening : Die speedlines staan ook goed zeg!
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
10 apr 2024 11:32 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Cool, vooral ook omdat het er 1 is met een compressor! Er zijn van die kit's die je voor een 928 kunt kopen....als ik toch eens ooit heeeeeel veel geld zou hebben. Of een LS blok inbouwen en daar een supercharger op bouwen.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
11 apr 2024 7:59 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Ik durf niets meer te zeggen.
|
11 apr 2024 8:38 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Hahahaha....ga je gang hoor. Ik snap ook wel dat dit voor sommige echt " not done" is!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
11 apr 2024 9:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Ik geloof heilig in ‘wie betaalt bepaalt’. Als jij er blij van wordt gewoon lekker doen. Social media heeft ons helaas ook gebracht dat mensen (in het algemeen) het idee hebben dat iedereen op hun mening overal over zit te wachten. En die ook te pas en te onpas moeten delen. Sta ik soms best verbaasd over. Zo heb ik een setje OEM Jaguar X300 XJR velgen met zomerbanden op mijn Jaguar X308 liggen. De 8-cilinder opvolger van de 6-cilinder X300. Dan krijg je van die ‘puristen’ echt aanvallende reacties als “Belachelijk, die horen niet onder een 8-cilinder!” Lekker belangrijk. Als ze passen en ik vind ze mooi? Lekker doen. GO NEPPERT!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 apr 2024 9:35 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Alsof het een soort heiligschennis is ofzo. Ik kan auto's, die echt helemaal origineel zijn, echt goed waarderen ook al vind ik het soms saai. Maar als iemand er trots op is dan deel ik de vreugde erover. Ik deel graag positiviteit uit, de wereld is al negatief genoeg.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
11 apr 2024 9:57 |
|
|
Stiruam
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.Op de boerderie (bij Den Bosch)
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Denk je niet wat te conventioneel? Je kunt er ook een 928 en BBQ in een van maken ...
|
11 apr 2024 11:26 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Is zeker een optie, ware het niet dat de betrouwbaarheid van Boeing niet echt goed in het nieuws komt de laatste tijd. Dus ik pas.....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
11 apr 2024 11:59 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Is een Tesla pakket niets voor je
|
11 apr 2024 12:24 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Waarschijnlijk voor de 911. Tegen de tijd dat die af is mag benzine niet meer nl....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
11 apr 2024 13:59 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
11 apr 2024 16:18 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Tja....500pk in mijn gebakje gaat als de brandweer denk ik. Zeker omdat deze cabrio 1450kg weegt en ik mijn auto rond de 1000kg wil hebben..
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 apr 2024 18:54 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Vandaag aan de gang geweest met de flexplaat en de remmen. Eerst maar eens kijken of mijn handige brug ook het gewicht van de 928 kan hebben. De auto weegt meer dan de 1500kg die de brug kan hebben. Dus helemaal liften leek met nou niet een echt goed idee. Dus dan maar de achterbanden op de grond laten staan en voor de zekerheid een paar oprijsteunen onder de voorbanden. Op het interwebs een goede handleidingen gevonden, dus muziekje erbij en aan de bak. https://members.rennlist.com/v1uhoh/928 ... icleTH.pdfIn de handleiding staat dat om de cover los te krijgen je 6 bouten moet los maken en daarvoor moet je de uitlaat los hebben van het spruitstuk. Dit schijnt soms nogal lastig te gaan ivm vastgeroeste moeren en bouten. Maar gelukkig had ik ruimte zat en kon ik de boel heel makkelijk los krijgen. Toen de cover eraf was was het alleen een kwestie van de inbus te voorschijn halen en dat lukte door aan het vliegwiel te draaien. Tip van de dag...zet wel de auto in neutraal...anders kan je proberen wat je wil. Na mezelf even te hebben uitgelachen een lineaal langs de flexplaat gehouden om te kijken of deze bol stond en dat was het geval. Daarna de inbus los gedraaid en direct sprong de plaat terug. Helaas wel vergeten om te meten. Wel even een markering aangebracht zodat ik de volgende keer mooi kan zien hoeveel het weer verschoven is. Wat me wel opviel is dat het getande stuk van mijn cardanas veel langer is dan wat ik zag bij andere auto's op het internet. Nou heb ik ook een filmpje gezien waarbij ze ook aan de achterkant een zelfde procedure uit voeren dus misschien ga ik het toch nog een keer over doen. Alleen dan wil ik de auto wel op een 4 kollomer hebben staan. Ik durf het gewoon niet aan om de auto volledig te liften en eronder te kruipen. Maar in ieder geval is de spanning van de plaat dus er is al winst behaald. Daarna heb ik allen remmen even schoongemaakt en voorzien van een laagje kopervet tussen de blokken en de klauwen. Ik merk dat de auto niet veel bereden is in de afgelopen jaren en het gebruik nu halen wat euvels naar boven. Een paar dagen geleden ging ik een stukje toeren met totmbo en na 5 minuten begon het ineens allemaal te trillen in de auto. In eerste instantie dacht ik aan het wegdek lag maar nadat we op een "nieuw" stukje weg kwamen bleef de auto het doen. Een stuk verder verdween het echter dus toch maar door gereden....maarja.....uiteindelijk kwam het weer terug en nu ook veel erger. Auto langs de kant, kijken, niks te zien. Voel aan de schijven en ja hoor.....linksachter was gloeiend heet, veel heter dan de andere schijven. Dus vrolijk met 30km/u en de gevarenlichten aan naar huis gekropen en bij iedere mogelijkheid gestopt om de boel af te laten koelen. Thuis de boel losgehaald en ontdekt dat 2 van de 4 cilinders gewoon niet lekker meededen. Ook kreeg ik de blokken er bijna niet uit. Dus....alles eruit, schoonmaken, wd40 op de cilinders en in/uitdrukken. Na dit een paar keer gedaan te hebben liep het allemaal weer soepel. Alles voorzien van een vers laagje kopervet en de boel weer gemonteerd. Proefrijden en probleem verholpen. Vandaag dus even alle overige remmen dezelfde manicure gegeven en alles remt weer als een tierelier en vooralsnog loopt er niks aan. Ik heb van dit klusje helemaal vergeten een beetje foto's te maken, dus jullie mogen het lekker met je fantasie doen. Wel fijn, blokken en schijven kunnen nog wel even mee. Dat zag er allemaal prima uit! Nu is het wachten op mijn schroefset en ik ga de stuurbekrachtigingspomp reviseren en in de tussentijd ga ik verder met de 911.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 apr 2024 19:43 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Heel herkenbaar. Je koopt iets moois en denkt alles prima. Maar ja, dan begint het pas. Heerlijk. Goed bezig Gijs!
|
23 apr 2024 19:53 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Geinig dat je even de spanning moet loslaten op de flexplate. Hoe vaak moet dat gebeuren bij een 928?
Zit de Torque Converter dan achter?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
23 apr 2024 22:19 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Gijs mag ik je even wat helpen De zuigertjes ( geen cilinders dus) gaan vastzitten door oxidatie op de remzuigertjes of in de cilinders waar ze in zitten. Gangbaar maken met kruipolie van de zuigertjes lost de oorzaak niet op maar alleen het gevolg (en vaak maar tijdelijk). Als ik deze klauwen zou moeten repareren gaan sowieso alle zuigers er uit om goed te kunnen controleren en schoon te maken (en grote kans dat ik de zuigers dan vernieuw als het Porsche waardig gerepareerd mag worden en het budget er voor is.) Met WD40 en een aantal keer heen en weer pompen gaan de zuigers wel weer heen en weer, maar bijna nooit zo soepel als het hoort en als de WD40 verdwenen is, geholpen door de warmte van de remmen, is het probleem weer terug als er weer langer niet mee gereden is. Na de winterstalling bijvoorbeeld. In het zelfde rijtje als zuigers gangbaar maken met WD40 past kopervet. Een Porsche monteur gebruikt dat hooguit om de aandrijfas in de asflens te monteren. Verder nergens voor, zeker niet om remblokken mee te schilderen. Alleen het glijvlak van het blok krijgt een heel klein beetje grijs montagevet en de kleine boringen in de remklauw waar de spreidveer ingedrukt zit. En (koper)vet kan sowieso niet achter op een 928 remblok omdat er op het remblok twee dempingsplaatjes geplakt horen te zitten die in de remzuigertjes geklemd zitten. (die zie ik bij jouw remklauwen niet en wordt door Porschemonteurs nooit weggelaten omdat ze daar nu eenmaal horen te zitten) Het blijven klemmen van de remblokken in de remklauw wordt nóg vaker door oxydatie onder de rvs glijplaten veroorzaakt dan door vastzittende zuigers in de remklauw. Ook bij jouw remklauwen zie je dat daar wat oxidatie zit. Advies voor als je tijd over hebt Remklauw demonteren, glijplaten er uit halen, i.i.g. de onderste, zuigers er uit persen, remklauw oxydatie vrij maken en netjes in elkaar zetten. En indien nodig ( en dat is nodig) met een aantal nieuwe onderdelen. En als je dan toch bezig bent kun je de klauwen misschien wel niveau verhogend netjes spuiten zodat je vieze rode remklauwverf niet meer ziet Natuurlijk kun je eerst deze zomer zo rijden. Veel plezier met je nieuwe aanwinst en leuke hobby
_________________________________________ Rebel engineering
|
24 apr 2024 7:58 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Heb je het dan over Aluminium vet Erwin?Ik gebruik zelf Keramisch vet voor remmen, maar miscchien is dat ook fout?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 apr 2024 9:47 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
De charme van ouwe meuk! Idd heerlijk! Wat ik er zo over gelezen heb moet het bij iedere grote onderhoudsbeurt wel gedaan worden. De torque converter zit inderdaad aan de achterkant. Altijd! Leerzaam stukje weer Erwin, je bijdrage wordt gewaardeerd. Gemiste kans dus om de glijplaten eruit te halen. Ik vond al dat bij het terug plaatsen van de remblokken het wat moeilijk ging ondanks dat ze wel vrijer konden bewegen nadat ze er in zaten. Voor wat betreft het schilderen van de remblokken met kopervet, de delen die glijden zijn gedaan en achterop deed ik het om het piepen tegen te gaan. Dit advies kreeg ik van mijn oom die me af en toe mee helpt. Hij heeft vroeger ook veel aan auto's gesleuteld dus ik nam het maar ter harte (en het leek me ook geen kwaad kunnen). Bij de proefrit gisteren heb ik geen piepje gehoord maar het kan zijn dat ik er te kort voor heb gereden. Maar wat is er mis met kopervet, of is dat grijze montage vet gewoon beter? Ik weet namelijk niet beter dan dat er kopervet gebruikt wordt op remmen...maarja...ik voel me nog steeds een leek. Dit is wel iets wat ik tzt ter harte ga nemen maar zo lang het nu werkt laat ik het even. Hopelijk kan ik er in ieder geval de zomer mee doorkomen. Ik schrok wel van de kosten van een revisiesetje met zuigertjes, er was al wel gewaarschuwd dat de 928 duur zou zijn maar toch was het even slikken. Vooral omdat ik me eigenlijk meer wil gaan concentreren op de 911. En daar gaat nog wel een aardige duit naar toe ben ik bang. Bedankt, en dat gaat wel goed komen. Zo blij met deze auto, vaak genoeg sta ik gewoon even in de garage met een kopje koffie te kijken naar beide auto's en dan ben ik echt zo blij als een klein kind en zo trots als een aap met 7 l#llen..
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
24 apr 2024 9:53 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
De Loods verkoopt een verbeterde klem voor de flexplaat: https://928-944parts.com/en/products/po ... plate-klem
|
24 apr 2024 9:56 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Mooi product, maar dat geld kan ik me beter uitsparen voor andere zaken. Vooral omdat het echt een peulenschil is om de spanning eraf te halen. En als ik dit ieder jaar voor de start van het nieuwe seizoen even doe moet het wel goed gaan lijkt me. Desalniettemin bedankt voor het meedenken. Heb jij deze wel gemonteerd op je auto?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
24 apr 2024 10:18 |
|
|
Stiruam
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.Op de boerderie (bij Den Bosch)
|
Re: And the chicken was still warm! Porsche 928
Een beetje off topic, maar wat is dat voor brug? Ziet er mooi compact uit. Is dat er zo een die je aansluit op een compressor, of iets anders?
|
24 apr 2024 10:24 |
|
|