Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Guido, heb even schema's doorgelopen, en de nummerbord verlichting is een apart circuit, vanaf de zekeringkast is dit een grijze draad die bij de stekker gesplits is en overgaat in WIT naar elke lamp. Vanaf de lampen gaat er een WIT/BRUINE draad naar massa punt 414. De nummerbord verlichting is niet doorgelust.
Ik denk dat je over gele draad spreekt omdat deze wat vergeeld is, ik heb ze bij mij er even uitgeschroeft om de kleur na te kijken en inderdaad ze zijn wat gelig en transparant, en een met BRUIN onderbroken streepjes.
Als je echt over geel spreekt is dit de draad van de achterlicht unit.
Ik hoop dat je hier wat met kunt, succes Guido.
|
06 maart 2007 11:07 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb zelf onlangs de ruitewisser armen vervangen door die van een 964; die heeft 2 veren en trekt strakker tegen de ruit en werkt daarom veel beter zeker op snelheid. Aanrader....
Andere vraag:
Wat rekent jouw baas voor een klusje als deze, ook uitgaande dat ik de auto zelf kaal maak en zoveel mogelijk voorbreid !? Dit werkt wel aanstekelijk zo'n verhaal...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 maart 2007 21:11 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Hoera, m'n achterste zijruitjes zitten erin
Het was een heel karwei, maar vanavond heeft m'n vriendin ze langs buiten vastgehouden waar ik handen tekort kwam, en langzaam maar zeker heb ik ze op hun plaats kunnen trekken. De rest is nu verder peanuts. Helaas nog niet echt tijd gehad om er verder wat aan te kunnen doen. En vanavond hebben mijn vingers rust nodig van de draad die er haast ingesneden is door het erin trekken van de ruitjes. Je moet er tenslotte wat voor over hebben .
De handgrepen waren gisteren gespoten, maar ze moeten opnieuw. Ze waren gewoon matzwart gespoten, maar de hechting hiervan was zo slecht dat je het zwart er met je nagel af kon schrapen. Daarom worden ze nu nadat ze zwart zijn gespoten voorzien van een matte blanke laklaag. Ook de ruitenwisserarmen krijgen dezelfde behandeling, aangezien er vast nog wel eens wat vliegjes afgepoetst zullen moeten worden . De tip om 964 wisserarmen te monteren zal ik zeker onthouden. Tot nog toe heb ik echter nog geen klachten over de mijne.
@Wim, het zou best kunnen dat deze draad in de loop der jaren is vergeeld. Als ik er niet uit kom zal ik er wel een foto van maken. Tot zover in ieder geval weer bedankt, de afloop hoor je nog.
@Lindemans, mijn baas kennende zou zo'n "klusje" als dit behoorlijk duur uitpakken. Afhankelijk van de staat van de auto (ivm eventueel laswerk e.d.) denk ik dat hij voor alleen het spuiten (dus gestripte en voorbewerkte auto) al tussen de €2500,- en €3000,- zou rekenen. Ik heb het geluk dat ik er bij mijn auto alleen voor hoef te zorgen dat het het bedrijf geen geld kost.
_________________________________________ NPC 0577
|
07 maart 2007 21:52 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Indrukwekkend tempo! (zowel de restauratie als het posten)
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
07 maart 2007 22:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik heb ook haast .
_________________________________________ NPC 0577
|
07 maart 2007 22:17 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nou, van het weekeind weer druk bezig geweest, en op wat kleine details na ben ik klaar. De bedrading van de achterlichten en nummerplaatverlichting is weer helemaal zoals het hoort. De oude draden waren inderdaad behoorlijk verkleurd door de tand des tijds, maar door ze hier en daar wat in te korten en te vervangen door nieuwe draden werkt alles weer naar behoren. Dus Wim, bedankt voor het meedenken .
De portieren liggen nu weer netjes gelijk met de achterschermen, wat voorheen niet het geval was. Ik stoorde mij er altijd al aan dat de zwarte strip van de raamsnor op het portier niet netjes aansloot op die onder het achterste zijruitje. Nu heb ik er voor gezorgd dat dit wel weer in een lijn ligt met elkaar. Op onderstaande foto is het resultaat goed te zien. Het enige "probleem" wat ik nu nog heb met de portieren is dat de bovenbouw erg strak tegen de a-stijl aan zit. Dit was in het verleden ook al het geval, want zowel het buitenste afdichtrubber als de raamomlijsting vertonen hierdoor slijtageplekken. Ik wil deze bovenbouw ook nog een keer terug matzwart spuiten, maar daarvoor moet dit wel eerst opgelost zijn aangezien het anders binnen de kortste keren weer moet gebeuren. Ik weet dat je de bovenbouw naar binnen en buiten kan verstellen, maar kun je ook iets aan de hoogte stellen?
Tot slot nog een paar foto's van de auto nu hij zo goed als helemaal klaar is. Op de foto's nog zonder interieur, maar sinds zondag weer met.
_________________________________________ NPC 0577
|
13 maart 2007 20:03 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ziet er super uit
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 maart 2007 20:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat ziet er al weer schitterend uit.
Prachtig en vooral snel werk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 maart 2007 20:24 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Mooi mooi mooi .....
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
13 maart 2007 20:40 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Guido,
Petje af. Helemaal gezien, als eerder gezegd, het tempo waarmee je het hebt geflikt.
Nu op naar de kleine
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
13 maart 2007 23:06 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij kan je met de stelschroeven van de bovenomlijsting idd de ruimte tussen rand en a-stijl aanpassen. Heb een specialist dat eens zien doen om het windgesuis weg te krijgen. voor meer exacte info even de kenners vragen.
ziet er goed uit btw!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 maart 2007 23:10 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
whouw hij is echt mooi geworden, Prachtig hoe hij is geworden, gelijk heb je om het nog even voor de bevalling te doen, daarna heb je weinig tijd over!
Gelukkig begrijpt mijn vrouw dat er ook nog wel eens aan de Porsche moet worden gesleuteld.
Maar diep respekt voor het tempo!
Geniet van de kleine straks
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
14 maart 2007 8:47 |
|
|
cabrio wim
|
Perfect Guido, mooie diepe glans in de donkerblauwe kleur, zoiets moet de Stag dus ook worden van kleur.
Dus nu op naar het volgende wonder, de baby.
@Guido je kunt de raamframen inderdaad op allerlei manieren verstellen, ook naar boven, dat kun je via de rubbers voor en achter in je deuren weg te nemen en daarachter zitten de imbussen en bouten, succes ermee, en veel rijplezier.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 14 maart 2007 18:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 maart 2007 9:24 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Strakke bak, Double G. Complimenten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 maart 2007 18:24 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Mooi werk
|
14 maart 2007 18:49 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Mooi gedaan.
Lijkt wel een tweelingbroertje van mijn 1986 3.2
Mijn project heb ik laten doen 2004/2005
Zie mijn album voor een paar plaatjes
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
14 maart 2007 21:25 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
dat is heel mooi geworden. mis alleen nog het porsche embleem voorop je hebt hem zeker in rap tempo gerestaureerd
_________________________________________ porsche project
|
14 maart 2007 22:03 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Mooie job verricht, Guido!
Ik heb dit draadje met veel plezier (en soms met enige verbazing wat je toch nog tegen kwam!) gevolgd!
Precies op tijd klaar, want veel tijd zal je binnenkort niet meer hebben!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
14 maart 2007 23:12 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Ziet er prachtig uit, is een boel werk geweest maar het resultaat
|
15 maart 2007 14:05 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Fijn om te horen dat vele van jullie het een net zo leuk project vonden als ik. De kleine dingen die nu nog gedaan moeten worden hebben geen haast meer, dus als ik eens een uurtje tijd heb valt dit niet meer onder de noemer project, maar eerder onder hobby. Het betere weer is druk onderweg naar hier te komen en de dagen beginnen alweer langer te worden, dus wie weet heb ik straks als de kleine er is 's avonds misschien ook nog wel eens even wat tijd (en anders zien we dat ook wel weer). In ieder geval wil ik in de zomer toch nog wel eens een meeting of slalom meepikken, wat en wanneer zal ik nog wel zien.
Lijkt?
IS zul je bedoelen!
Dat was trouwens een behoorlijk ingrijpende operatie bij jou met een nieuw achterscherm en kaal tot op het blanke metaal. Is het niet zo dat je daardoor ook de zinklaag van de carosserie schuurt? Hij ziet er in ieder geval ook weer netjes uit. Is het er trouwens een met een 915 of een G50 bak? Gezien de achterreflector zou ik denken G50, maar die kun je ook later monteren zoals ik zelf heb gedaan .
_________________________________________ NPC 0577
|
15 maart 2007 21:01 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Valt wel mee met die zinklaag (heb ik begrepen ) Een zinklaag op het dak heeft sowiezo weinig nut . Er zat een slechte grondlaag op en die moest er af.
En het is een echte 1986 tweeling, dus met echte mannen-915-bak en een 1987 achterreflectorbalk
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
15 maart 2007 22:29 |
|
|