Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 8:15



Antwoord op onderwerp  [ 383 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht 968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar
Omdat ik niet verder in Jaap z'n draadje wil inbreken ( sorry for that, Jaap ) maak ik een eigen draadje aan :

Ok, de 'peesjes' kan ik bij Renntech kopen en weer netjes maken ....

Onderwerp 2 is de velgen : vinden jullie ook dat ie te ver in de wielkasten vallen ? If so, heeft iemand dat al gemodificeerd ? met spoorverbreders of velgen met een aangepaste ET waarde ?

En is er wel eens één of meerdere 968 Turbo S-en in deze of één van de andere P-clubs gesignaleerd ? Of heeft iemand van jullie wel eens een 968 naar een Turbo omgebouwd ?

Hebben jullie ( goede ? ) ervaringen met van Zweden in Middelburg ? Hij heeft wel veel in z'n magazijn ...... maar toen ik er was was ie waarschijnlijk ongesteld .... :roll:

Ik houd me aanbevolen voor meer adressen voor onderdelen voor de 968 ....

Dank voor Uw tips !

Groet, Frank


Laatst bijgewerkt door Dimma op 02 nov 2012 10:19, in totaal 5 keer bewerkt.



06 aug 2009 8:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Dimma schreef:

En is er wel eens één of meerdere 968 Turbo S-en in deze of één van de andere P-clubs gesignaleerd ? Of heeft iemand van jullie wel eens een 968 naar een Turbo omgebouwd ?


Meerdere nog wel... :shock: Nee, ik heb er toevallig een keer één gezien en dan moet je nog maar afwachten of het een echte of een replica was, er zijn immers veel meer replica's dan originelen (15 stuks).

Als je deze route op wil vraag ik mij af of een 968 M030 wel het beste begin is. De M030 is de meest gezochte variant van de NA's en levert doorgaans een aardige meerprijs op. Voor een replica zul je b.v. de verbeterde remmen aan de kant moeten mikken voor de big reds die onder de turbo s moeten. Wellicht is ook het onderstel weer een beetje anders (dat weet ik zo niet).

Het is ook de vraag of je wel een replica wil. Als het je alleen om het vermogen gaat ken ik nog wel wat modificaties. B.v. door toepassing van een compressor (Rennsport in Breda heeft daar ervaring mee, sterker nog, Lothar heeft ook zijn eigen 968 voorzien van compressor). Andere achterspoiler en motorkap, speedlines en big reds en je hebt wellicht waar je naar op zoek wil (of misschien gaat het je alleen maar om het vermogen).


06 aug 2009 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hallo advocaat van de duivel :shock: dank voor je reactie

Devils son schreef:
De M030 is de meest gezochte variant van de NA's en ......

eh ... wat zijn NA's :?:

Mijn doelstelling is het uiterlijk van de TS, inderdaad bij voorkeur met de Speedlines, maar niet persé een replica van de TS. Ik ben geen purist, ik maak het zoals ik het mooi vind. Ik denk dat de 304 mm M030 schijven zullen voldoen en hoef ( nog ? ) niet naar de 911 Turbo set ( 322 mm, toch ? ). Het vermogen mag naar 350 pk met een optie op wat meer, bij voorkeur door een Turbo en niet de compressor-variant. Ik heb al enige Turbo-ombouwen gedaan maar nog nooit op een Porsche. Ik ben me momenteel aan het inlezen / inleren en heb geen haast ....

2bContinued ...

Groet, Frank


06 aug 2009 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ben het met je eens dat de velgen iets te diep in de wiekasten liggen, maar enkel als de auto "te hoog" staat. Zou een CS met M030 pakket geen last van mogen hebben aangezien deze 2 a 3 cm lager op z'n wielen staat.
Mijn auto staat iets lager en zou achter een spoorverbreder kunnen gebruiken...puur om het "af" te maken. Heb geen idee wat de impact van spoorverbreders voor is. Gevoelsmatig zou ik een andere ET waarde kiezen omdat je het stuurgedrag niet nadelig wil beinvloeden. Maargoed, zal vast wel iemand hier op PF zitten met veel meer kennis hierover.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Porsche_968_CS.jpg
Deze CS staat netjes op z'n wielen!
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


06 aug 2009 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Dimma schreef:
eh ... wat zijn NA's :?:


Naturally aspirated. Dus zonder (turbo-)compressor.

Citaat:
Mijn doelstelling is het uiterlijk van de TS, inderdaad bij voorkeur met de Speedlines, maar niet persé een replica van de TS. Ik ben geen purist, ik maak het zoals ik het mooi vind. Ik denk dat de 304 mm M030 schijven zullen voldoen en hoef ( nog ? ) niet naar de 911 Turbo set ( 322 mm, toch ? ).


Prima. Poedercoaten en monteren speedlines (al dan niet replica) en achterspoiler/motorkap. Dat is snel genoeg te doen.

Citaat:
Het vermogen mag naar 350 pk met een optie op wat meer, bij voorkeur door een Turbo en niet de compressor-variant.


Ik raad je aan om iig eens bij Rennsport navraag te doen. Bewezen ombouw prefereer ik altijd boven "iets nieuws".


06 aug 2009 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
@DS

Enig idee hoeveel extra vermogen ze met de compressor behalen?

http://www.928motorsports.com/parts/968_supercharger_kit.php

Hier halen ze ergens tussen de 60 en 70 PK extra uit de standaard 968. Grootste voordeel van een compressor inbouw volgens deze methode is het behouden van je huidige zuigers (geen compressie verlaging / aanpassing).
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


06 aug 2009 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Devils son schreef:
Prima. Poedercoaten en monteren speedlines (al dan niet replica) en achterspoiler/motorkap. Dat is snel genoeg te doen.

Vergeet de grotere air-intake in de voorbumper, de sleepoog verplaatsing en de windsplitter niet ; en dan naar de spuiter natturlijk ; maar da's inderdaad het plan.

Devils son schreef:
Ik raad je aan om iig eens bij Rennsport navraag te doen.

Dank voor de tip ; heb 'm net gebeld en ga na zijn vakantie eens even buurten.

Devils son schreef:
Bewezen ombouw prefereer ik altijd boven "iets nieuws".

Ik ben IT-er, geen advocaat :), dus mijn aspiraties liggen bij zelf iets ( nieuws ) maken ... ( IT-ers weten het toch altijd beter, hoewel advocaten op dit vlak .......... ) :P

Groet, Frank


06 aug 2009 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Zou je een paar fotootjes kunnen schieten als je de "peesjes" gaat vervangen en hier posten? Moet toch bij mij ook eens gaan gebeuren....


06 aug 2009 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
The Dude schreef:

Enig idee hoeveel extra vermogen ze met de compressor behalen?


Het staat mij bij dat het ongeveer 350 pk wordt.


06 aug 2009 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Dimma schreef:
IT-ers weten het toch altijd beter


Ik ken nog een paar mensen bij de Belastingdienst die daar genuanceerder over denken. :mrgreen:


06 aug 2009 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ok... back on topic
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


07 aug 2009 3:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Carrera, PSS9, LSD, Renlline/ Tarret achterophanging, Carnewal RSR+200 cell cat.
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hi Frank,

Wat bedoel de met de peesjes? de rubber strips in de side-skirts? ik heb deze ook bij mijn (ex) 968 vervangen; een dankbaar klusje.

Ik heb veel info gevonden op dit Amerikaanse forum: http://www.968forums.com Hier staan de nodige modificaties op voor de 968, zeker de moeite waard om je aan te melden.

(hier staat zelfs een complete instructie hoe de rubbers te vervangen, met foto`s.)
_________________________________________
993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II


07 aug 2009 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Dank je RGJC4, ik ga daar een kijkje nemen ! Oh en ja, die bedoel ik inderdaad ...

De spoorverbredersmod is in volle gang : Links standaard en rechts met langere tapeinden ( 70 mm ) en 25 mm spoorverbreding. Dat staat al een stuk stoerder, vind ik

Afbeelding+Afbeelding

Overigens past het niet gemakkelijk omdat de spoorverbreders vóór niet ver genoeg over de naaf kunnen ; dus een setje 6 mm universele genomen ( dan komt de spoorverbreder wel 'vrij' ) en die achter de 20 mmm verbreder geplakt. Achter gaat probleemloos ...

Groet, Frank


Laatst bijgewerkt door Dimma op 07 aug 2009 13:36, in totaal 1 keer bewerkt.



07 aug 2009 12:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Spoorverbreder uit laten draaien - lijkt mij 'n beter plan dan met dubbel spoorverbreders te werken :idea:


07 aug 2009 13:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hallo Olaf,

Heb hier een draaibank staan dus dat had ik zelf kunnen doen, maar dan centreert de velg niet meer op het hart van de spoorverbreder, alleen nog op de tapeinden ... dat geeft meer onrust in de wielen dan 2 degelijk verlijmde spoorverbreders ....

Groet, Frank


07 aug 2009 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Maar even iets heeeel anders: staat daar nou iets in het zilver achter de Porsche dat heel erg veel weg heeft van een 306 of 106 Maxi???

edit: aha, ik zie ineens iets (Dimma) dus dat verklaart wat.....foto van die voiture?


09 aug 2009 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
U vraagt, wij draaien :

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

Op deze foto's was ie nog niet helemaal af .... inmiddels ( bijna ) wel.

En dan is er nog de open variant :

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

Ook deze is alweer eens stuk mooier en 'affer', maar het geeft voldoende idee van de andere P's ...

Groet, Frank


09 aug 2009 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Geen probleem; de inbraak in mijn draadje Frank. Ik volg alle 968 draadjes met plezier.
Succes met je mooie project!

Jaap


09 aug 2009 19:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
f*ck, dát zijn brede peugs Dimma! :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 aug 2009 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
@ Horn : Thanks, ze zijn er ook nog in 205 variant : Eén voor de straat met een bling-bling motor uit een Xm-Tct ( in Porsche Paars overigens ) :

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

en één fors opgepepte voor de Race :

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

Met die laatste heb ik gisteren op het circuit van Zolder nog een Race-Gt3 binnengehengeld ... dat was ( wederzijds ) een sgone stoeipartij ( het was een Belg ) :)

Groet, Frank


Laatst bijgewerkt door Dimma op 09 aug 2009 21:57, in totaal 2 keer bewerkt.



09 aug 2009 21:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
mijn eerste leaser ooit was een 205 1.9 Gti - mooie herinneringen. Later nog een 306 S16 gereden, ook naar volle tevredenheid.

Maar een GT3 binnengehaald... zonder stuur? :shock: Hulde! :res: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 aug 2009 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ja, je weet hoe het gaat met al die electronica van tegenwoordig ; ik heb EBC - Electronic Brain Control :shock: Ik moet alleen afleren om te veel aan de grindbak te denken :mrgreen:

Nog ff en ik hoef zelfs niet meer in te stappen :)

Groet, Frank

Edit : de enige foto's die ik er van heb kunnen vinden : De eerste is het gat wat ie trok direct na de start ... de 2e na 3 ronden ...

AfbeeldingAfbeelding

kijk 'm vluchten :shock:

Groet, Frank


Laatst bijgewerkt door Dimma op 03 sep 2009 20:43, in totaal 1 keer bewerkt.



09 aug 2009 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Vandaag de M030 schijven voor vóór en achter binnen gekregen en gemonteerd ; het zijn inderdaad de goede ; originele Zimmermann schijven ; net € 500 voor alle 4 de schijven inclusief verzenden uit Dld vind ik niet te gek ... de 20 mm spoorverbreders voor achter is mij nét iets te popi ; die ga ik morgen omruilen voor 16 mm. Vóór heeft nu 26 mm spoorverbreding en dat staat mooi en past precies met de 70 mm lange tapeinden ; de moeren gaan er bijna 8 gangen ( dus 11,5 mm ) op en dat lijkt me voldoende.

Groet, Frank


10 aug 2009 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
The Dude schreef:
Deze CS staat netjes op z'n wielen!

Deze nu ook, volgens mij :P

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

Groet, Frank


11 aug 2009 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ziet er goed uit Frank. Wat heb je er nu op zitten aan spacers? En waar gekocht?


11 aug 2009 14:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 383 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neppert, Nine-6-four, Torsten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.