Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 19:45



Antwoord op onderwerp  [ 324 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Motor revisie 2.2T 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Revisie werk is gedaan door van Rijn motorenrevisie uit Cruquius. Ondanks al mijn financiële input geen aandelen, maar echt vakwerk en goede service.


23 jun 2012 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Afgelopen weekend met behulp van Hessel :salut: de nokken-assen op tijd gezet. Het ging eigenlijk best vlot en alleen links moesten we twee keer doen. We hadden wat twijfel mbt de stand van de nokken-assen ten opzichte van elkaar, maar na het bellen van een hulplijn hebben de klus kunnen afronden. Vervolgens hebben we meteen de kettingspanners gemonteerd.

Afbeelding

Verder deze week de deksels op de kettinghuizen gemonteerd en de hydraulische leidingen voor de nokken-as huizen en kettingspanners weer terug geplaatst.

Afbeelding Afbeelding

Dan ziet het er toch alweer als een compleet blok uit.

Afbeelding

Ik ben vanavond begonnen met het terugplaatsen van de (magneti marelli)verdeler, maar ik kan geen TDC markering zien op het verdeler huis. Weet iemand van jullie waar het markerings streepje (zie foto) van de de rotor heen moet wijzen op TDC van cilinder 1?

Afbeelding

Alvast bedankt voor de reacties :thumleft:


27 jun 2012 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Mooi klusje mannen!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


27 jun 2012 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Heinz schreef:
Ik ben vanavond begonnen met het terugplaatsen van de verdeler, maar ik kan geen TDC markering zien op het verdeler huis. Weet iemand van jullie waar het markerings streepje (zie foto) van de de rotor heen moet wijzen op TDC van cilinder 1?


Moet toch simpel zijn?
Verdelerkap erop, kijken waar de bougiekabel van de 1e cilinder zit . . . ruwweg daar :salut:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


27 jun 2012 22:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Klopt theoretisch misschien wel, maar omdat je het blok voordat het helemaal ingereden is niet dynamisch de timing kan afstellen (moet met 6000RPM) wil je dit wel zo goed mogelijk hebben.

Jasper, kijk even in de Haines manual. Daar staat een heel stuk over de magneti marelli in.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


29 jun 2012 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Ik ben er nog niet helemaal uit met de verdeler. Ik heb hem nu goed gezet volgens de suggestie van nine-eleven :salut: , maar denk toch dat het misschien niet nauwkeurig genoeg is. Ook vanuit de verschillende hulplijnen, Haynes en Pelican heb ik nog geen uitsluitsel kunnen krijgen. Zelfs nu ik ongeveer weet hoe hij moet staan zie ik daar op de behuizing geen streepje staan.
Ik ben natuurlijk wel gewoon verder gegaan met het monteren van de tuimelaars. Op de asjes heb ik zogenaamde RS seals gedaan, die ervoor moeten zorgen dat hij niet gaat lekken langs de asjes.
Tevens de klepspeling afgesteld, als je de motor zo voor je hebt een gemakkelijk klusje, maar ik moet er niet aan denken hoe dat straks gaat als de motor er weer in zit :?

Afbeelding Afbeelding


30 jun 2012 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Heinz schreef:
Ik ben er nog niet helemaal uit met de verdeler. Ik heb hem nu goed gezet volgens de suggestie van nine-eleven :salut: , maar denk toch dat het misschien niet nauwkeurig genoeg is.

Klopt is ook alleen maar een grove manier van "timen", maar de verdeler staat in ieder geval ruwweg goed.

Heinz schreef:
Tevens de klepspeling afgesteld, als je de motor zo voor je hebt een gemakkelijk klusje, maar ik moet er niet aan denken hoe dat straks gaat als de motor er weer in zit :?

Dan is dan weer een voordeel van de 993 . . . hydraulische stoters . . .
Bougies (12 stuks) vervangen is bij de 993 dan weer een crime :cry:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


30 jun 2012 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Vanavond de bougies geplaatst, de kleppendeksels en oliekoeler weer gemonteerd. Het longblok is bijna klaar :ba:

Toen ik vanmiddag bij Alpo was mijzelf getrakteerd op een nieuwe sticker voor de op de dynamo. Oef wat een geld voor een sticker, maar zo'n project verdiend ook de laatste details

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


30 jun 2012 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Weer wat verder. Blok is nu dicht, echter is de draad van de olieplug in de "sumpplate" dolgedraaid en dus ik heb een nieuwe deksel besteld.
De warmtewisselaars zitten er nu ook op. De rest van mijn tijd besteed aan het kaal maken van de einddemper. Het is erg vreemd dat de zinkprimer er soms vanaf valt als je er na kijkt en soms na flink boenen nog steeds blijft zitten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


04 jul 2012 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Heinz :res: Ziet er weer heerlijk uit 8)


04 jul 2012 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
:thumleft: :thumleft:
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


06 jul 2012 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Misschien ben je er niets mee, maar dit is hetgeen ik er over vind:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor wat het waard is...
_________________________________________
997S


06 jul 2012 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Wow, wat een werk. Ziet er top uit. :thumleft:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


07 jul 2012 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
@Erik, dank je voor het meedenken, maar helaas vind ik in dit artikel het antwoord niet. Scheelt toch bijna 20 jaar.


07 jul 2012 7:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Je mag een Bosch verdeler van mij lenen om te kijken hoe en wat. Qua timing scheelt het nauwelijks


07 jul 2012 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
@Niels, dank je voor het aanbod. Als hij niet wil starten kom ik hem bij je ophalen.

Het blok is nu echt dicht :ba: Het nieuwe carterdeksel is gemonteerd en ook de uitlaat zit er weer onder. Nu verder met de bovenkant. Alles weer een beetje opfrissen en weer terug monteren zoals het was.

Afbeelding Afbeelding


07 jul 2012 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
mmm, ziet er gelikt uit! :thumleft:
_________________________________________
997S


07 jul 2012 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
De bovenzijde is nu ook klaar. Het is bijna jammer dat je zo weinig meer ziet van het blok. Nu alleen nog de motorbeplating er nog op en dan kan het blok uit de bok om de koppelingsplaat en versnelingsbak er weer op te zetten. Komend weekend kan hij dan weer terug in de auto en dan de week erna starten en (voorzichtig) :drive:

Afbeelding Afbeelding


08 jul 2012 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Prachtig dit.Maak even een videotje als hij eenmaal loopt !!
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


08 jul 2012 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Waar eerst een gapend gat zat

Afbeelding Afbeelding

Zit nu weer wat :D

Afbeelding Afbeelding

Het was even een avondje stoeien met de zwaartekracht, maar met behulp van twee vrienden is de klus geklaard. Nu verder met alle aansluitingen en dan volgend weekend de eerste start.


14 jul 2012 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Het huwelijk . . . . gefeliciteerd :cheers:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


15 jul 2012 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Erg mooi heinz. Uitlaat is ook schitterend zo. Suc6 met starten


15 jul 2012 9:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Ziet er goed uit :thumleft: ben benieuwd naar het moment van starten, hoop voor je dat alles goed gaat :wink:


15 jul 2012 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Gisteren wat het dan eindelijk zover. Alle voor bereidingen genomen, zeiltje onder de auto brandblusser paraat, verse brandstof in de tank en samen met Hessel :salut: alles nog een keer controleren. En toen starten ......

https://vimeo.com/46170980

Hij doet het :ba: en dan direct 20 minuten draaien op 2000 toeren.

Tijdens deze spannende 20 minuten goed kijken naar lekkages of andere rare dingen, maar op twee kleine lekkages na geen rarae dingen.
Toen meteen een oliewissel en het eerste ritje. De auto reed wonderbaarlijk goed, onderweg nog een stop voor een oliecheck en toen weer naar huis. Direct weer een oliewissel en toen de garage in om af te koelen. Het is ongelooflijk hoe splinter nieuwe olie in 20 minuten veranderd in zilvergrijze glitter substantie. Hoewel zoveel oliewissels in een korte tijd misschien overdreven lijkt ben ik nu overtuigd dat de wel noodzakelijk is. Vandaag weer een voorzichtig ritje, morgen APK en dan kan het echte inrijden beginnen.


22 jul 2012 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Lekker............ :thumleft:


22 jul 2012 11:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 324 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.