Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:16



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
951 straat & track 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht 951 straat & track
Hallo,

Na al een tijdje meegekeken te hebben op het forum en al meer dan een jaar in het bezit te zijn van een 944 turbo (951) denk ik dat het tijd is om een draadje aan te maken over mijn 'project'.
Mijn 951 wordt voornamelijk gebruikt voor het sportieve rijden, hiervoor heb ik de auto al een beetje aangepast en in de toekomst zal deze nog wat verder aangepast worden.

Toen ik de auto een maand of 3 had heb ik als eerste de stabi vervangen voor een 968 M030 stabi, de remleidingen vervangen voor Goodridge's met raceremvloeistof en de remblokjes vervangen voor Ferodo's. Redelijk makkelijke aanpassingen, aangezien de remleidingen er al een tijdje onder zaten was het verschil wel goed te merken. Ook de stabilisatorstang maakte een dermate verschil wat ik eigenlijk niet verwacht had.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Om de auto ook wat beter te laten plakken heb ik gekozen voor Hankook Z211 semi slicks (225 rondom), met deze banden had ik al goede ervaring op een andere auto en ben er erg tevreden mee.

Mijn vorige auto (BMW 325i coupe) had een volledige rolkooi erin, nu is dit noodzaak als je echt gaat racen, maar hierdoor verlies je wel ruimte om in en uit te stappen. Omdat de instap van een 944 al niet groot is heb ik gekozen voor een clubsport rolbeugel van Wiechers. Deze rolbeugel (45mm) loopt tot achter de stoelen maar heb ik wel uitgebreid met kruis en h-strebe. Ter plaatse van de schroeven is wel een versteviging in de bodem gelast.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Om het instappen met kuipstoelen makkelijk te maken heb ik ook een afneembaar stuur geplaatst. Om veilig ingesnoerd te blijven tijdens de rit zijn er vierpuntsgordels geplaatst.

Afbeelding Afbeelding

Omdat de motorruimte vuil was en er isolatiemateriaal van de motorkap afbrokkelde, heb ik alles zuiver gemaakt en meteen het inlaattraject en gasklephuis gedemonteerd om deze ook schoon te maken.
Het koelvloeistof reservoir was behoorlijk vervormd en verkleurd, deze is ook vervangen voor een nieuw, helder exemplaar.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Laatst bijgewerkt door emielverbeek op 24 dec 2012 1:40, in totaal 1 keer bewerkt.



24 dec 2012 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: 951 straat & track
Zoals op de vorige foto van de gereinigde motorruimte een klein beetje te zien is, is de auto voorzien van stickers. De auto heb ik voorzien van Martini Racing livery :D :

Afbeelding

Afgelopen zomer heb ik mezelf getrakteerd op een nieuw onderstel, ik heb verschillende opties overwogen en ben uiteindelijk gegaan voor een AST competition set. Deze set is voorzien van verstelbare dempers (full coilovers) met externe reservoirs die tevens de torsiestaven laten vervallen. De set is aan de voorzijde gemonteerd met camberplates.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Om de set goed af te stellen heb ik de auto laten uitwegen en het onderstel laten afstellen bij Paul Geeris zodat er een goede basisafstelling voor de toepassing waarvoor ik de auto gebruik.
De auto ligt nu echt enorm goed op de weg, als ik nu terugblik naar hoe de auto was toen ik hem kocht, zijn het nu twee compleet andere auto's :D .


24 dec 2012 1:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: 951 straat & track
Goed bezig met de 944. Ook al wat resultaten kunnen behalen tijdens een race?


24 dec 2012 1:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: 951 straat & track
Dankje, ik heb geen resultaten te behalen, rijd namelijk geen competitie :D , met het trackgebruik doelde ik eigenlijk op de Touristenfahrten (Nordschleife).
_________________________________________
'86 944 turbo - pur, leichter und agiler


24 dec 2012 1:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: 951 straat & track
Leuk gedaan. Mooi geworden ook. Ziet er lekker racy uit. :thumleft:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


24 dec 2012 7:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 951 straat & track
Voorbeeld om van je P volledig je eigen P te maken :thumleft:


24 dec 2012 11:22
Profiel
Bericht Re: 951 straat & track
:res: mooie en nuttige upgrades voor je 951.
Ook nog een tuning uitgevoerd?


24 dec 2012 12:46
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 951 straat & track
Leuke project!! Geniet ervan :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 dec 2012 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: 951 straat & track
Bedankt!

@Clemento
Motorisch is de auto nog volledig origineel, hier heb ik ook nog geen plannen voor, maar wie weet komt daar nog verandering in :lol:
_________________________________________
'86 944 turbo - pur, leichter und agiler


24 dec 2012 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: 951 straat & track
Op het 944forum wil Al-turbo zijn authority chips ruilen tegen origineel, is iets van 80 pk extra.
Is mijn oude auto, gaat als de brandweer..........


24 dec 2012 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht Re: 951 straat & track
Emiel,

Leuke track-ready 951 :thumleft: In 2013 is een afneembaar stuur op de Ring overigens verboden (net zoals stoelen met oren en een HANS-systeem). Boete die er voor staat is 250€. Verwacht niet dt ze direct met boetes gaan strooien, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Wellicht tot ziens op de Ring waar ik rij met een 205 of 535-touring.


24 dec 2012 23:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 951 straat & track
emielverbeek schreef:
Bedankt!

@Clemento
Motorisch is de auto nog volledig origineel, hier heb ik ook nog geen plannen voor, maar wie weet komt daar nog verandering in :lol:


http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/951PACK340.html

Leuk project, 944 is briljant op de Ring!


25 dec 2012 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 951 straat & track
Heel herkenbaar allemaal :thumleft: leuke auto!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


25 dec 2012 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: 951 straat & track
lekker bezig hoor! Rijdt vast snaarstrak!
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


29 dec 2012 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: 951 straat & track
@pakkie

Bedankt voor de info, heb het een week of twee geleden op de bridgetogantry site gelezen. Zelf denk ik ook dat ze niet meteen boetes gaan geven en mensen gaan weren maar er zal denk ik wel beter gelet gaat worden op het gedrag van bestuurders. Bijvoorbeeld door de aandacht te trekken door overmatig rechts in te halen en de touristenfahrten te zien als een race. Mocht het erop aan komen, dan kan ik de snelsluiting en het sportstuur altijd nog achterwegen laten en misschien wel kiezen voor een clubsport stuur. Nou maar hopen dat er veel dagen met mooi weer zijn, ik heb namelijk echt weer zin in het nieuwe seizoen. En tot ziens am ring :thumleft: .

@964HP

Mooie sets hebben ze daar bij LR en 340 pk op de achterwielen voor een 944 is ook leuk :lol: . Ik denk dat ik hem sowieso dit jaar nog standaard laat, in het voorjaar wil ik er een nieuwe distributieriem en nieuwe balansasriemen erop leggen zodat ie er weer een jaar of 5 tegenaan kan. Dan is de basis in ieder geval weer goed.

De auto heeft nu een goede wegligging en dat merk je ook met het rijden, voor mij rijdt de auto nu perfect, daardoor zit ik ook veel prettiger in de auto.
_________________________________________
'86 944 turbo - pur, leichter und agiler


02 jan 2013 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: 951 straat & track
Prachtige track auto, ik vind de striping ook echt cool.

Waar heb je dat laten doen?
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


02 jan 2013 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: 951 straat & track
jacobt schreef:
Prachtige track auto, ik vind de striping ook echt cool.

Waar heb je dat laten doen?


De striping kun je bij vrijwel ieder autobeletteringsbedrijf laten maken, voor het ontwerp heb ik gezocht naar logo's op de website van brands of the world, deze heb ik doorgestuurd naar een bedrijf bij mij in de buurt die autobelettering maken (vd Kemenade in Helmond), daar heb ik ook de kleuren voor de striping uitgezocht. Dit heb ik daar gewoon bij benadering gedaan met een kleurstaaltje, dus zelf gekozen wat er het meeste op lijkt, er zijn wel echte kleurnummers voor maar die kunnen verschillen per bron. De manier waarop de striping loopt is een combinatie van de 935 'baby' en andere Porsche race en rally wagens met de Martini livery. Dit is met de bochten op de zijkant aangepast zodat de streep goed uitkomt bij de achterlichten.
_________________________________________
'86 944 turbo - pur, leichter und agiler


02 jan 2013 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: 951 straat & track
Prachtig, ik overweeg het (nog niet heel serieus) ook nog.
Aan wat voor kosten moet je dan ongeveer denken, en is het later verwijderbaar zonder zichtbare verkleuring.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


02 jan 2013 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 turbo '86
Bericht Re: 951 straat & track
jacobt schreef:
Prachtig, ik overweeg het (nog niet heel serieus) ook nog.
Aan wat voor kosten moet je dan ongeveer denken, en is het later verwijderbaar zonder zichtbare verkleuring.


Zoals mij is verteld zou het zonder verkleuring te verwijderen zijn, echter moet je het verwijderen wel zorgvuldig doen, mocht ik het er ooit afhalen, dan denk ik dat ik het aan het bedrijf overlaat, aangezien zij hier meer ervaring mee hebben. Ik denk zelf wel dat het verkleuren ligt aan hoeveel de auto in de zon staat, wat voor lak je hebt, in wat voor staat je lak is, wat de kleur van de auto is en wat voor lijm er in de stickers verwerkt zit. Ook denk ik zelf dat het na het verwijderen van de stickers nodig is om hem te poetsen, want als je met stickers erop de auto poetst wordt de rest natuurlijk over geslagen, dus misschien dat je daar dan wel kleurverschil door krijgt. misschien dat er op dit forum wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben, dus die al eens stickers van een auto afgehaald hebben. Eigenlijk ben ik hier ook wel benieuwd naar, wat dit dus in de praktijk meebrengt. Het prijskaartje ligt geheel aan het ontwerp, ik heb gekozen voor kleine logo's van bijv. shell, en tag heuer, sommige stickers moeten dus geplot worden en dit scheelt denk ik dus weer in de kosten. Ik heb zo rond de 6 - 800 euro betaald voor het geheel, hierbij heb ik zelf de logo's aangeleverd en zelf laten zien hoe ik het wil hebben.
_________________________________________
'86 944 turbo - pur, leichter und agiler


02 jan 2013 16:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.